RED Celica T20 przedlift
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
OmegaPL pisze:no przeciez wytlumaczyl
tak to jest jak się nie doczytuje
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
ale jednak z jakiegoś powodu montowali w VI generacji prostą rozpórkę z tyłu.
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
murach, wydaje mi się że nie do końca masz rację z rozpórką.
Przynajmniej na moją logikę...
Rozpatrując jak działa zawieszenie, a raczej jakie siły w niej występują i które działają na rozpórkę. (Rysunek jest poglądowy żeby pokazać z grubsza siły)
A więc widać że mamy siły pionowe "F" i siły poziome "S" (wynika to z pochylenia zawiechy i sił które działają na zawiechę przy skrętach itp.
I to właśnie te drugie w pewnym stopniu niwelują rozpórki.
Czyli przenoszą siły z jednej kolumny na drugą rozdzielając nam naciski i niweluje skok oraz siły działające na zawieszenie.
Teraz my rozważamy górna i jak widać górna rozpórka będzie ściskana.
Przy konstrukcji takiej jak oryginalnie jest wykorzystana rurka bezszwowa która ma dużą wytrzymałość na ściskanie wynikającą właśnie z prostej budowy (prosta rura). Oczywiście do momentu kiedy nie przekroczymy naprężenia granicznego i nam się nie wyboczy, chociaż przy tych siłach i skoku który na nią działa to nam nie grozi
Przy takiej konfiguracji jaką ty masz ta granica jest znacznie niższa co wynika z wygięć.
Siły już nie rozkładają się w jednej płaszczyźnie a w dwóch (pionowa,pozioma)
Wydaje mi się że efekt jest niezauważalny to rozpórka będzie się wyginała.
Jeszcze kwestia czy jest to rura pręt czy pręt kształtownik prostokątny lub kwadratowy.
Chociaż uważam że przy innym materiale efekt może być trochę mniejszy to jednak będzie.
To tak w skrócie sory za bardzo prosty opis ale chciałem co by wszyscy zrozumieli o co mi chodzi
Przynajmniej na moją logikę...
Rozpatrując jak działa zawieszenie, a raczej jakie siły w niej występują i które działają na rozpórkę. (Rysunek jest poglądowy żeby pokazać z grubsza siły)
A więc widać że mamy siły pionowe "F" i siły poziome "S" (wynika to z pochylenia zawiechy i sił które działają na zawiechę przy skrętach itp.
I to właśnie te drugie w pewnym stopniu niwelują rozpórki.
Czyli przenoszą siły z jednej kolumny na drugą rozdzielając nam naciski i niweluje skok oraz siły działające na zawieszenie.
Teraz my rozważamy górna i jak widać górna rozpórka będzie ściskana.
Przy konstrukcji takiej jak oryginalnie jest wykorzystana rurka bezszwowa która ma dużą wytrzymałość na ściskanie wynikającą właśnie z prostej budowy (prosta rura). Oczywiście do momentu kiedy nie przekroczymy naprężenia granicznego i nam się nie wyboczy, chociaż przy tych siłach i skoku który na nią działa to nam nie grozi
Przy takiej konfiguracji jaką ty masz ta granica jest znacznie niższa co wynika z wygięć.
Siły już nie rozkładają się w jednej płaszczyźnie a w dwóch (pionowa,pozioma)
Wydaje mi się że efekt jest niezauważalny to rozpórka będzie się wyginała.
Jeszcze kwestia czy jest to rura pręt czy pręt kształtownik prostokątny lub kwadratowy.
Chociaż uważam że przy innym materiale efekt może być trochę mniejszy to jednak będzie.
To tak w skrócie sory za bardzo prosty opis ale chciałem co by wszyscy zrozumieli o co mi chodzi
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
czuję się jak na wykładzie w szkolę
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Matus, ale ona do grodzi tez jest prosta
To jest też jedna rurka ale spłaszczona na środku i wygięta tak jak napisałeś.
Przykręcając ją do ściany grodziowej odbierasz jej niektóre stopnie swobody, proste odcinki są zaparte o grodź która też jest sztywna i dzięki niej uzyskujemy sztywność.
A tego brakuje nam w poprzednim przypadku
To jest też jedna rurka ale spłaszczona na środku i wygięta tak jak napisałeś.
Przykręcając ją do ściany grodziowej odbierasz jej niektóre stopnie swobody, proste odcinki są zaparte o grodź która też jest sztywna i dzięki niej uzyskujemy sztywność.
A tego brakuje nam w poprzednim przypadku
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
JaQb_CK, spoko już rozumiem
niby na polibudzie studiuję, ale z fizyki, aż taki kozak nie jestem
myślałem, że taka do grodzi to tylko połowa sukcesu, bo po prostu w paru Celicach widziałem taką i dodatkową prostą (prawie, bo kolektor dolotowy po drodze) między kielichami tylko.
Dodatkowo w poprzednim aucie (civic) miałem OEM rozpórkę, która też była trochę gięta z uwagi na dolot i była z okrągłego profilu. odkształciła się dopiero po dzwonie
niby na polibudzie studiuję, ale z fizyki, aż taki kozak nie jestem
myślałem, że taka do grodzi to tylko połowa sukcesu, bo po prostu w paru Celicach widziałem taką i dodatkową prostą (prawie, bo kolektor dolotowy po drodze) między kielichami tylko.
Dodatkowo w poprzednim aucie (civic) miałem OEM rozpórkę, która też była trochę gięta z uwagi na dolot i była z okrągłego profilu. odkształciła się dopiero po dzwonie
Ostatnio zmieniony 06-09-11, 00:04 przez Matus, łącznie zmieniany 1 raz.
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Użytkownik
- Posty: 552
- Rejestracja: 28-11-09, 23:49
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
6Gexidge, Nie odbieraj tego jako atak bo takiego zamiaru nie maiłem i nie mam.
Chill out
Po prostu nie rozumiem co ma buda do tego?
To nie są prawa fizyki tylko podstawowe prawa mechaniki
A jeżeli Ci przeszkadza takie podejście do tematu mogę się nie wypowiadać chociaż uważam że fajnie jest umieć komuś coś wytłumaczyć od technicznej strony
Chill out
Po prostu nie rozumiem co ma buda do tego?
To nie są prawa fizyki tylko podstawowe prawa mechaniki
A jeżeli Ci przeszkadza takie podejście do tematu mogę się nie wypowiadać chociaż uważam że fajnie jest umieć komuś coś wytłumaczyć od technicznej strony
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
-
- Użytkownik
- Posty: 552
- Rejestracja: 28-11-09, 23:49
W porządku
Chodziło mi pokrótce o to, że prędzej buda zgnije niż coś się z ta rozporka stanie (o ile oczywiście jest dobrze wykonana). Tak jak pisałem wcześniej, rozporka prosta wiadomo - sztywniejsza, no ale nie sądzę, żeby Murach używał wozu jako rally cara.
to prawda
Wybacz Murach z OT, dobre fursko, pokaż w końcu finalną wersje z soczewami, a nie tak nas karmisz ochłapami !
Chodziło mi pokrótce o to, że prędzej buda zgnije niż coś się z ta rozporka stanie (o ile oczywiście jest dobrze wykonana). Tak jak pisałem wcześniej, rozporka prosta wiadomo - sztywniejsza, no ale nie sądzę, żeby Murach używał wozu jako rally cara.
JaQb_CK pisze:chociaż uważam że fajnie jest umieć komuś coś wytłumaczyć od technicznej strony
to prawda
Wybacz Murach z OT, dobre fursko, pokaż w końcu finalną wersje z soczewami, a nie tak nas karmisz ochłapami !
ST202
- Asci
- Użytkownik
- Posty: 1032
- Rejestracja: 12-05-07, 00:38
Nalezy pamietac tylko ze kazdy material ma jakąś bazową wytrzymałość na zginanie po przekroczeniu ktorej nastepuje zgiecie. Montowanie rozporki prostej jest bardziej oplacalne poniewaz trudniej jest material scisnac niz zgiąc.
Murach furka piękna w świetnym kolorze. Powiedz jakie masz nastepne plany co do samochodu?
Murach furka piękna w świetnym kolorze. Powiedz jakie masz nastepne plany co do samochodu?
- kamwu
- Użytkownik
- Posty: 1759
- Rejestracja: 05-07-11, 07:41