Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Matus ST202

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Matus ST202

Postautor: Matus » 10-09-11, 11:14

Samochód:
* Toyota Celica ST202

Silnik:
* 3S-GE rev III
* usunięty EGR
* JDM ECU
* przewody NGK
* lepsze chłodzenie zapewnia customowy cooling plate wykonany przez JaQb_CK
* oil catch tank "d1spec" ;)
* osiągi:
~174 KM @7276 rpm
~183 Nm @4853 rpm


Przeniesienie napędu:
* sprzęgło EXEDY

Zawieszenie:
* Amortyzatory KAYABA Excel G
* Sprężyny TEIN
* tuleje przedniego i tylnego stabilizatora - czerwone poli GT4JS
* poliuretanowe łączniki stabilizatorów GT4JS
* wszystkie gumy zamienione na poliuretany z GT4JS

Hamulce:
* z przodu tarcze Mikoda cięte, wiercone, klocki Kaszaki
* z tyłu bez zmian, tarcze jakieś zamienniki, klocki Kaszaki

Układ wydechowy:
* usunięty katalizator

Układ dolotowy:
* oryginalny dolot z fabryki i filterek gąbkowy Pipercross

Koła:
* lato: felgi DragWheels DR-9 17" opony Brodgestone Potenza RE002 215/45/17
* zima: felgi OEM z VI gen. opony przód - Continental Winter TS830 195/65/15; tył - Pirelli SottoZero 195/65/15

Wnętrze:
* fotele przednie i tylna kanapa w kolorze "czarny z czerwonymi ciapkami" Kuoki od SS-III (trafione przypadkiem)
* dodatkowe wskaźniki VDO: woltomierz, temperatura i ciśnienie oleju
* kierownica z polifta ST202 skórzana

Audio:
* radio Toyota TF4301
* zmieniarka Toyota TM0561
* zmieniarka cyfrowa na SD i USB
* głośniki OEM przód, tył i tweetery

Body:
* ceramiczna powłoka CeramicPro 9H na całym aucie
* pełny pakiet dolny TRD, przód, tył, progi
* GT4 front
* lampy tylne USDM z obrysówkami przerobione a'la JDM, raczej EJDM (dwie pozycje w lampie, jeden stop, jedna mgła)
* Folding Mirrors
* siłowniki do podnoszenia maski ;)
* owiewki :-D
* customowy hak holowniczy (ciągniemy sobie przyczepkę z żaglóweczką i wozimy rowery na haku, kiedy zbędny to odkręcony)

Historia samochodu:

Auto trafiło do mnie za pośrednictwem portalu aukcyjnego alledrogo ;) Po rozbiciu poprzedniego auta (Civic EJ6) nadal miałem ochotę na japończyka, ale nie mogłem nic ciekawego znaleźć, aż trafiła się ta VI GT. Było to w sierpniu 2009 roku. Kupiłem sobie auto na urodziny po prostu ;) Poprzedni właściciel twierdzi, że przywiózł je z Włoch (instrukcje są faktycznie włoskie) i jak wynika z dokumentów jeździł nim 3 lata.
Celinka była zagazowana (do tej pory wozi korek wstydu) i mimo usunięcia instalacji pojeździła już niedługo i po roku użytkowania u mnie umarł silnik i pojawiła się potrzeba wymiany na kolejny. Do auta trafiło to samo czyli 3SGE zakupione w promocyjnej cenie również na alledrogo. Wymianą zajęli się Carsik, Wojtas i Rusty, poszło sprawnie. Przy okazji wcześniejszych prób reanimacji starego silnika sprawdzono ECU, wtryski, cały możliwy osprzęt. Nowy motor złożony został na nowym rozrządzie, uszczelniaczach, uszczeleczkach, sreczkach, itd.
Od naprawy przejeździłem już ponad 15 kkm i prawie wszystko gra. Nie bierze oleju więc teraz zalany jest nawet pełnym syntetykiem.
Jedynym problemem było urwane w sierpniu 2011 koło zamachowe... Sprawa niewyjaśniona do tej pory, ale spustoszenia nie wyrządziło, trafiło na nowych śrubkach na wał i jeździ.

Kończąc historię powiem, że Celinka to skarbonka, wciąż coś wymieniam żeby autko było w lepszej kondycji, a więc nowe mamy również łożysko prawe z tyłu, zestaw szczęk ręcznego, akumulator, parę innych głupot.

Auto pomalowane na nowo na kolor 199 w lipcu 2013 roku. Całe, od stóp do głów, z wycięciem szyb, pełną rozbiórką zewnętrzną i niemal kompletną wewnętrzną :)

Opis planów zmian:

- pyta pod silnik
- trochę małej abstrakcji : wydech na 2 tłumikach
- trochę większej abstrakcji : e56

Zdjęcia:


było:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jest:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11-12-16, 17:21 przez Matus, łącznie zmieniany 32 razy.

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 20:33
Lokalizacja: Kielce/Wrocław

Postautor: RedSun » 10-09-11, 11:27

ładny kolor, montuj tylne JDM i będzie seks

Awatar użytkownika
murach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 29-10-08, 08:47
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Postautor: murach » 10-09-11, 18:35

a kółek to nie a takich Baku?
ogólnie autko niczego sobie

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 10-09-11, 18:46

murach pisze:a kółek to nie a takich Baku?
ogólnie autko niczego sobie


bardzo możliwe, ale jeśli tak to Baku ma czarne :)

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2210
Rejestracja: 08-04-07, 15:32
Lokalizacja: EZD
Kontakt:

Postautor: Bakuu0 » 10-09-11, 19:05

Matus pisze:
murach pisze:a kółek to nie a takich Baku?
ogólnie autko niczego sobie


bardzo możliwe, ale jeśli tak to Baku ma czarne :)

Bakuu ma gunmetal.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 10-09-11, 19:09

aha ;) to ja też :)

wybaczysz? zresztą głupio się pytam, jeżdżę na nich nie od dziś ;)

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2210
Rejestracja: 08-04-07, 15:32
Lokalizacja: EZD
Kontakt:

Postautor: Bakuu0 » 10-09-11, 19:35

Matus pisze:aha ;) to ja też :)

wybaczysz? zresztą głupio się pytam, jeżdżę na nich nie od dziś ;)

Co mam wybaczać. Felgi jak felgi. Mi pasują, Tobie też.
W swoich zmieniam kolor.
B.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 10-09-11, 19:36

zmieniasz? na jaki? i jak zamierzasz utrzymać polerowany rant malując je na nowo ?

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2210
Rejestracja: 08-04-07, 15:32
Lokalizacja: EZD
Kontakt:

Postautor: Bakuu0 » 10-09-11, 19:58

Matus pisze:zmieniasz? na jaki? i jak zamierzasz utrzymać polerowany rant malując je na nowo ?

Za trudne pytania mi zadajesz :-D . Nie wiem na jaki zmienię i jak. Kwestia impulsu i co mi strzeli do głowy.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 10-09-11, 20:41

Bakuu0, myślałem, że to już pewna decyzja :)
chciałem po prostu wiedzieć jak można je pomalować na jakiś szalony kolor tak żeby zostały polerowane ranty, bo raczej chodzi o malowanie proszkowe, a nie spray ;)

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 11-09-11, 11:27

podbijam, bo są nowe zdjęcia ;)

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 11-05-07, 23:38
Lokalizacja: Płock

Postautor: Asci » 12-09-11, 18:19

Autko mega! No i te fele mmm :D

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 23-09-11, 15:43

Dzisiaj wybrałem się na hamownię aby sprawdzić auto, nie ma szału, ale generalnie wiem już jak się sprawy mają :)
Pomiary były dwa, pierwszy na ciepłym silniku zaraz po przejażdżce sadyba-bemowo i wjeździe na hamownię, a drugi po paru minutach, gdy wnętrze komory silnika było gorące po pierwszym pałowaniu ;) są niewielkie różnice...
oto wykresik :

Obrazek

Są też pomalowane felgi na zimę. Malowanie kosztowało mnie 32 zł za farby i jeden wieczór roboty. Jak zwykle się nie przyłożyłem, ale na jeden - dwa sezony powinno być ok ;) Farby kolorowe były w promocji przecenione z 25 na 6 zł, a werniks za 20 zł więc niedrogo :-)
tu są zdjęcia (jedno jest też w pierwszym poście):

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2210
Rejestracja: 08-04-07, 15:32
Lokalizacja: EZD
Kontakt:

Postautor: Bakuu0 » 23-09-11, 15:45

Z wykresu wynika, że prawie do 8k zakręcili :wink: .
Przynajmniej już wiesz od czego zaczynasz.
BTW. Koła spoko leżą w kolorze.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 23-09-11, 15:50

Matus pisze:Z wykresu wynika, że prawie do 8k zakręcili .


poprosiłem drugi pomiar do odcinki ;)

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30
Lokalizacja: ze wsi

Postautor: Comando » 23-09-11, 15:52

Ten wykres można do kosza wywalić. Nie przyłożyli się chłopaki... Do Kreatora jedź.
JDM sucks

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 23-09-11, 15:55

Comando pisze:Ten wykres można do kosza wywalić. Nie przyłożyli się chłopaki... Do Kreatora jedź.


a to niby czemu do kosza?

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2210
Rejestracja: 08-04-07, 15:32
Lokalizacja: EZD
Kontakt:

Postautor: Bakuu0 » 23-09-11, 15:57

Nie chce żeby ktoś mi zarzucił reklamę, ale jak zależy Ci na bezpiecznym podniesieniu mocy to zapytaj carsa czy wojtasa o ich triki z 3sge rev.3, są ogólnie znane- wydech, bakuubox e.t.c.
B.

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30
Lokalizacja: ze wsi

Postautor: Comando » 23-09-11, 15:59

Matus pisze:Comando napisał/a:
Ten wykres można do kosza wywalić. Nie przyłożyli się chłopaki... Do Kreatora jedź.


a to niby czemu do kosza?


bo nie ustawił kompa przed i po pomiarze
JDM sucks

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 23-09-11, 16:01

Bakuu0 pisze:Nie chce żeby ktoś mi zarzucił reklamę, ale jak zależy Ci na bezpiecznym podniesieniu mocy to zapytaj carsa czy wojtasa o ich triki z 3sge rev.3, są ogólnie znane- wydech, bakuubox e.t.c.
B.


Ja wiem wiem :)
Dlatego byłem na hamowni żeby wiedzieć potem ile przybyło kucy i niutków po tych ołtarzewskich trikach. Także to taka wprawka do zabiegów pielęgnacyjno-ulepszających w GT4JS.
:-)