Matus ST202

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 12-03-13, 13:17

Hamować będziesz na 98 czy na 100?

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 12-03-13, 13:35

Bakuu0, a Ty na jakim hamowałeś? :) zrobię tak samo, porównamy :)

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 12-03-13, 13:41

Matus pisze:Bakuu0, a Ty na jakim hamowałeś? :) zrobię tak samo, porównamy :)

Ten który mam wrzucony do swojego tematu jest na 98 i stożku z doopy.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 12-03-13, 13:52

Bakuu0, no to ja zrobię na 98 i dolocie bez rezonatorów za filtrem oraz na filtrze gąbkowym :)
tylko wydech mam ori, a nawet trochę węższy w jednym miejscu, z uwagi na wycięcie kata i ciutkę węższą rurkę ;)

ale zanim się na hamownię wybiorę to może potrwać ;)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 16-03-13, 13:09

podbitka ;)

Dziś zabrałem się za zdejmowanie zderzaka do odkręcenia i wyjęcia lamp :)
Udało się ukręcić tylko 4 śrubki, które nie poddały się pod działaniem WD-40 :( Co ciekawsze 3 z nich były nie dawno odkręcane... No ale trudno.

Tak czy siak, udało mi się wyjąć lampy bez całkowitego zdejmowania zderzaka, a więc jestem z siebie mega dumny :) poszło zdecydowanie szybciej, nie odkręcałem w ogóle dołu.

Po pieczeniu lamp i wyjęciu odbłyśników okazało się że lewy jest jeszcze całkiem całkiem, choć trochę matowieje po środku, zaś prawy nadaje się zdecydowanie do regeneracji. Myślałem że samo mycie lamp wystarczy, ale niestety. No więc jak dobrze pójdzie to jeszcze dziś pojadą do warsztatu na metalizację.
Oczywiście umyłem też już wnętrza lamp i klosze, które od środka były czarne :-D nie ma się co dziwić że lampy świeciły jak świeczki :D

Tutaj zdjecia odbłyśników:

lewy:
Obrazek
Obrazek


prawy:
Obrazek
Obrazek

wyraźnie go zjadło...
ciekawe dlaczego jeden bardziej :-D

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 16-03-13, 14:15

Pewnie auto po dzwonku i jedna lampa pochodzi z auta z większym przebiegiem ;)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 16-03-13, 14:20

Piotrek, auto owszem jest po dzwonku z tej strony :)
możliwe że tak było jak mówisz :)
w każdym razie ważne, że już w połowie tygodnia lampy zaczną oświetać drogę :-D


22.03.2013:

Z braku czasu dopiero teraz wziąłem się za montaż lamp.
Odebrałem odbłyśniki, poskładałem do kupy, upiekłem w piekarniku :)
Następnie do garażu, o dziwo w przeciwieństwie do demontażu który trwał ok 1,5 godziny (nowicjusz... :-D) to w drugą stronę zeszło mi tylko 25 minut i na dodatek lampy i zderzak siedzą lepiej niż wcześniej :) Wystarczy chwilę pomyśleć, ale przecież poprzedni blacharz nie był w tym mocny...

No i potem jeszcze szybka runda na stację kontroli pojazdów, 20 złotych za ustawienie lamp i mamy pełen wypas :) Co prawda na mega drogich żarówkach Osram czy Philips, które mam już od prawie 2 lat świeciło nieźle, ale spodziewałem się że będzie lepiej, więc włożyłem nowe, nieużywane, tanie Hella czy tam Narva i jest dopiero pełen ogień :)

Teraz już mogę jeździć w nocy, w ciemnym garażu stała się jasność :)

Polecam więc każdemu taką regenerację. Można sobie przy okazji umyć lampy w środku, dokładnie wypucować klosze, wszystko pięknie poskładać jak nowe. Koszt to 2x50zł za renowację odbłyśników oraz 20zł za ustawienie lamp :)

Rewelacja w oświetleniu - bezcenna :-D

Awatar użytkownika
g.mario
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3013
Rejestracja: 28-11-08, 23:02

Postautor: g.mario » 05-04-13, 21:01

up :-)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 05-04-13, 21:20

g.mario pisze:up :-)

dziękuję :)



Ostatnio powróciłem do niemal całkowicie stockowego rozwiązania z dolotem (poza tym że moja rura jest lekko popękana i teraz działa to na zasadzie kombinacji z silikonową redukcją i taśmą izolacyjną :P ). Ustały "czkawki", szarpania, falowanie obrotów - POLECAM serię :D

Obrazek


Dzisiaj przy okazji różnych wycieczek, w tym do komisu po prawie nowe auto dla Rzeskiego (niestety szrot ;)) wpadłem też do GT4JS aby sprawdzić jak tam nowa hamownia :)

No i bardzo fajnie się wyjazd udał, było dużo szatańskich aut do koniowania się, w tym różowe "Wrota Mordoru" głośniejsze od wszystkich Concorde'ów świata przekraczających na raz prędkość dźwięku oraz moje skromne ST202 wzbogacone o JDM power ECU :-D

Wynik na paliwie 98 z Neste (może był w zbiorniku jeszcze z 15 litrów 95, ale zakładamy że paliwo nie było złe, a na pewno raczej takie zwyczajne jak do zwyczajnej jazdy na co dzień) jest następujący:

173,7 KM @7276 rpm
182,8 Nm @4853 rpm

Jest więc bardzo ładnie, bardzo przyzwoicie i w zasadzie pokrywa się to z odczuciami dupohamowni ;) W planach jeszcze jeden pomiar na pełnym baku paliwa Shell V-power Racing - czyli coś z serii Mythbusters, dowiemy się jaki wpływ na osiągi tego setupu ma paliwo :)

wykres w formie zdjęcia (jak Wojtas z Maćkiem podeślą mailem *.jpg to się zamieni :)):

Obrazek

Jak widać przebieg momentu piękny i gładki jak pupa niemowlaka, szczyt formy jeszcze przed TVISem jest czym pojechać :)

Tym oto sposobem zmieniając dolot na seryjny i ECU na JDM (pewnie niewiele mocniejsze od przedlifta) otrzymałem poprawę osiągów o 20 KM i 25 Nm. Koszt to raptem kilkaset złotych za ECU i parę chwil przy reanimacji dolotu, a mamy zdrową serię :)
Dla tych co powiedzą, że 175KM było w zwykłym ECU, a w JDM powinno być więcej przypominam że silnik jest poliftowy, a paliwo to "budżetowe" 98 pomieszane z resztkami "budżetowego" 95 :) oraz że zamiast katalizatora mam trochę cieńszą rurkę niż powinna być :( taki "tłumikarz" się trafił...

No i dla przypomnienia stary wykres "fale Dunaju" :

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05-04-13, 21:35 przez Matus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 05-04-13, 21:26

Czyli jednak nasi skośnoocy bracia wiedzieli co robia .. tylko my mamy zwyczaj ich poprawiania :) Gratki dobrych modow i poprawy osiagow
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 05-04-13, 21:27

Kup jakis uzywany ten dolot w dobrej kondycji bo takie druciarstwo wyglada ochydnie :lol: a tak pozatym to gratuluje powrotu koni 8) ew. zaprzegu jak wolisz :-D
ST 182+ :)
ST 184 RIP

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 05-04-13, 21:28

koso, tak planuję, ale weź znajdź :)
Tomciuś mi znalazł jeden ale przedliftowy, a ja bym chciał pełną serię :) takie mam marzenie, trochę zaczynam jak DZIK, ale tak mi się zmieniło :)

dziękuję za wyrazy uznania :D

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 05-04-13, 21:30

dobrze wyszło - dolot sobie kup u tomciusia i będzie gicio . zmuszacie mnie do wizyty na hamowni - w poniedziałek pojadę zobaczyć co słychać w jetroniku .
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem

Awatar użytkownika
Wykas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1196
Rejestracja: 03-06-09, 16:50

Postautor: Wykas » 05-04-13, 21:40

wyszło dobrze :)
ja jestem ciekaw co siedzi w tym moim stworze ;)
ale wiem, że wykres będzie wyglądał jak na sejsmografie :P chociaż mogę się mylić :)
poczekam na rolke i zawitam do Wojtasa i Carsika
[you] Sprzedam:
- Boczki drzwi premium
- tweetery
- ramka 2din
- sanki GT4, wał GT4 -porządki w garażu

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 05-04-13, 22:02

moja ciekawość jest zapewne jeszcze większa od waszej :D , hamownię mam w planie od roku i jakoś tak mi schodzi . ale matus mnie podjarał i pojadę moim "seryjnym" przedliftem w poliftowej budzie czyli przejściówką jak mawiają właściciele aut vw/audi na rolki i się dowiem czy ma 175 kuni czy nie . niestety wrocław jest droższy od stolicy w te klocki więc wydatek będzie większy co nieco . ale czas już .
st 182 90 - sold

st 162 91 - sold

st 202 95 - sold

st 202 97 na spółkę z synem

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 05-04-13, 22:15

mario2007 pisze:niestety wrocław jest droższy od stolicy w te klocki


tzn? ile we Wrocławiu za pomiar ośki?

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 05-04-13, 22:16

nie wiem dokładnie bo nie pytałem , ale wieść gminna niesie że 300 :D . drogie miasto ...
znam chłopaków z jetronika długo więc będzie taniej , ale nie tanio .
st 182 90 - sold

st 162 91 - sold

st 202 95 - sold

st 202 97 na spółkę z synem

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 05-04-13, 22:20

mario2007 pisze:ale wieść gminna niesie że 300


to chyba za czterołapa poteżnego :D
nie wiem jak to możliwe żeby za ośkę wziąć 3 stówy :D

Lublin, Warszawa, Trójmiasto, Poznań - z moich informacji wynika że wszędzie jest to 100-120 zł za ośkę, czasem jak komuś odbije to 150

nie uwierzę więc w 300 dopóki paragonu nie zobaczę :-D

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 05-04-13, 22:35

Matus pisze: wpadłem też do GT4JS aby sprawdzić jak tam nowa hamownia :)

Qrcze nawet nie wiem kiedy chłopaki to zrobili ale ja tam widzę - na wykresie jakiś Olsztyn i ul. Jagiellońską - jak dla mnie jeszcze lepiej :-D
[center]JEDZIEMY[/center]

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 05-04-13, 22:45

matus nie wiem ile - takie chodzą słuchy . po niedzieli podam cenę , mam nadzieję że wszyscy straszą :D
st 182 90 - sold

st 162 91 - sold

st 202 95 - sold

st 202 97 na spółkę z synem