Matus ST202

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3233
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 30-01-12, 22:04

Spakowałem co trzeba i dziś ma być wysłane. Mam tu jedną pocztę otwartą 24h :)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 30-01-12, 22:28

fajnie :) ale nie ma pośpiechu ;) ja na razie i tak się nie biorę za to, bo hebel na dworze straszny ;)
a chcę przy okazji poprawić składanie lusterka więc muszę je odkręcić z auta ;)

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3233
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 30-01-12, 22:43

Masz zamiar zrobić ten myk żeby oba składały się równomiernie ?

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 30-01-12, 23:13

tak jest :) już nawet pierwsza próba była, teraz lewe składa się za bardzo :-D

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 01-02-12, 23:05

wiem, że nieładnie samemu podbijać, ale chciałem pokazać co mnie spotkało niemiłego :(

pierwsza opona:

Obrazek


i druga:

Obrazek


także na razie auto nie dostanie nic nowego, ani drzwi, ani dokładek, ani nic, bo kolejne 500 zł poszło w opony...
tym razem nie pirelli (te z przodu ocalone poszły na tył, bo trochę słabo ciągną przy ruszaniu, a z tyłu te pocięte spisywały się dobrze) tylko continentale contiwintercontact ts830, które na śniegu powinny z uwagi na kształt bieżnika ciągnąć lepiej...
tak wyglądają:

Obrazek

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 01-02-12, 23:19

Twoi sąsiedzi?

Teraz chyba czas odstawić Celice na parking strzeżony :P
Ja tak miałem 2 lata temu że mi się chcieli włamać w Łodzi i mi śrubokręt wbili w zamek krzywiąc wszystkie zapadki :/

Z 3h siedziałem prostując je ale i tak zamek w zimę nie działa jak powinien :/

Od tamtej pory stawiam na parkingu :wink:

Jakie plany po oponach? :-D
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 01-02-12, 23:22

JaQb_CK, sąsiedzi jak sądzę :)
Cela już na parkingu, pod samą budką pana ochroniarza ;) Miejsce VIP ;)
po oponach przyjdzie czas na zrobienie progów i zakup dokładek, poza tym wydech trzeba ruszyć, chciałbym trochę zyskać na tym ale zachować poziom głośności jak teraz albo jeszcze ściszyć ;)

Awatar użytkownika
GCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 07-04-09, 21:38

Postautor: GCG » 02-02-12, 21:24

Continental stosuje jakas miekka mieszanke do swoich opon, zauwazylem ze letnie szybko sie zdzieraja nie wiem jak zimowe, kolega pracuje w oponach i tez przyznal ze strasznie szybko sie zdzieraja..
Gregor

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 02-02-12, 21:53

GCG, miejmy nadzieję, że będą ok :) Być może są miększe niż Pirelli, które mam teraz dwie, bo na lodzie ruszają dużo lepiej, wręcz idealnie.
Letnie Conti w jednym z aut w domu sprawowały się swego czasu super i nie było problemu ze zbyt szybkim zużyciem.
Jak na razie po dwóch dniach jazdy jestem bardzo zadowolony, bo naprawdę na ubitym śniegu i lodzie są 10 razy lepsze niż Pirelli.
Swoją drogą ciekawe, że nowe Conti mają głębokość bieżnika 8-9 mm, a Pirelli po dwóch pełnych sezonach i teraz jeżdżone od listopada mają 7-8 mm :) Mam nadzieję, że nowe nie zużyją się szybciej, wtedy będę mógł jeszcze ze 2-3 lata pojeździć na takim zestawie i wymienić na raz wszystkie cztery opony.
Martwi mnie jeszcze to, że jakoś nie jestem przekonany do tego, że między osiami są inne gumy... Ale po prostu nie było nigdzie takich Pirelli dostępnych od ręki.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 03-02-12, 06:53

Matus pisze:Martwi mnie jeszcze to, że jakoś nie jestem przekonany do tego, że między osiami są inne gumy...

nie ma to żadnego znaczenia

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 03-02-12, 07:00

Pawciu, no niby wiem, ale podświadomość mówi co innego ;) pewnie pojeżdżę parę dni, poślizgam się parę razy i do mnie dotrze :)

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3233
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 04-02-12, 09:58

Hej Matus, widziałem że pytałeś o aku do swojej Celi. Ja mam w st202 centre futura 53aH. Kupiłem półtora roku temu za 240 zł. Tak jak teraz są te mrozy to nie mogę narzekać. Dystanse robię bardzo małe ale odpala bez zarzutów. Świece też wymieniałem jakiś tydzień temu.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 04-02-12, 11:00

Makabra, ja mam centrę futura 50Ah i zapalać zapala, ale ciężko zakręcić, chyba olej gęsty ;)
no i nie mam w tym okienku diagnostycznym zielonej kropki tylko czarną czyli "doładuj"
muszę sprawdzić alternator :)
a w ogóle to przyszły wczoraj lustereczka, dzięki :)

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3233
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 04-02-12, 12:01

U mnie w firmowym aucie rozrusznik nie chce kręcić. Prądu jest ale kręci jak zmulony, wczoraj za 8 razem odpalił.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 21-02-12, 16:01

mały update:

- Auto poradziło sobie podczas wyjazdu w góry wyśmienicie. Podczas gdy Passat diesel zamarzał w nocy przy -30 st. Cela odpalała rano jak dzika, potem gdy napadało śniegu i w/w Passat oraz Astra ślizgały się jak głupie pod górkę Cela żwawo na pełnej przyczepności ruszała obok nich. Generalnie Celica mimo gleby jest najlepszym autem na jazdę zimą po górach :)

- Dotarły do mnie dokładki TRD na przód i tył a w zasadzie ich odlewy zakupione na forum. Nie liczyłem na cuda, ale trochę mam mieszane uczucia, na szczęście cena była bardzo atrakcyjna. Prawe różnią się od lewych (nie ma idealnej symetrii), żelkot jest położony nierówno i baaaaardzo skąpo, no i są po prostu nierówności, co świadczy o złym przygotowaniu formy. Oczywiście wiadomo, że na to idzie podkład i lakier, ale w paru miejscach trzeba by przeszlifować. Pochwalić można równo rozłożone włókno szklane i dobre przesączenie żywicą, nie ma pęcherzyków powietrza. Ja i tak nie zamierzałem zakładać tego co kupię tylko wykonać samodzielnie dokładki z włókna węglowego, więc po prostu mam więcej pracy :) Progi TRD do kompletu czekają w dalszym ciągu na naprawę aby zdjąć z nich formę i też zrobić carbon edition ;)
Podsumowując, dokładki godne polecenia jeśli ktoś chce przelecieć papierkiem, dać podkład i lakier i zakładać. Może nierówności to zabezpieczenie wykonawcy przed zdjęciem formy przez kogoś innego ;) Ale tak czy siak muszą być węglowe, bo tak mi się marzy ;)
A oto zdjęcie:
Obrazek

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 14-04-12, 17:15

No dobra, nie ma komu podbić, a polerka i woskowanie właśnie skończone.

Do polerowania użyłem środka Poorboy's Pro Polish 2
http://poorboysworld.com/pro-polish-2.htm

Jest to pasta polerska połączona z cleanerem pod wosk, więc za jednym zamachem dwie roboty odwalone :) Przyznam, że trzeba się napocić, ale efekt daje, chociaż nie miałem tyle cierpliwości żeby wszystko idealnie wypolerować, niektóre rysy potrzebują chyba jednak mocniejszego ścierniwa. Pasta pachnie przyjemnie, nie boli od niej głowa.
Pasta była nakładana i polerowana gąbką dwustronną z jedną stroną twardą ścierną, druga miękką wykańczająca.

Wosk to Poorboy's Natty's Paste Wax
http://poorboysworld.com/natty-blue.htm

Jest to bardzo ładnie pachnący gumą balonową wosk naturalny Carnauba, który nakłada się leciutko i bez najmniejszego wysiłku. Nałożony został aplikatorem piankowym, zaś po wyschnięciu wypolerowany ręcznikiem z grubej, długiej mikrofibry. Polecam porządne ściereczki do polerowania, bo ostatnio polerowałem mikrofibrą krótką z marketu i zapychała się bardzo szybko, zaś ta po wytarciu całego auta nadal była miękka i niezapchana.

Felgi zostały również przepolerowane na rantach, na jednym pojawiła się mała wżerka i nie wiem jak ją zabezpieczyć :( Ale jako tako przy użyciu pasty Tempo zeszło tego trochę. Następnie felgi zabezpieczyłem tym samym woskiem, bo nie uważam żeby była jakaś różnica między woskami do lakieru, a tymi do felg (notabene też lakierowanych). Pro Polish'em wypolerowałem też lampy tylne i przednie, oraz kierunkowskazy i efekt jest naprawdę piorunujący.

Zdjęcia niestety zostały zrobione w garażu i to marnym kompaktem, bo na dworze była mżawka i nie chciałem moczyć świeżego wosku, więc jakość słaba. Zastanawiam się swoją drogą czy może nie nałożyć drugiej warstwy wosku wieczorem, albo jutro.

A oto finałowy efekt:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i ekipa detailingowa, moja luba i ja. Ola spisała się świetnie polerując ranty felg i bardzo polubiła ładnie pachnący wosk, dzięki czemu nie musiałem się parać jego nakładaniem :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Suseł
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 2591
Rejestracja: 01-01-08, 19:36

Postautor: Suseł » 14-04-12, 18:15

Bardzo ładnie wygląda po polerce :)

PS. W tylnym zderzaku masz zaślepiony wlew od LPG?
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold

Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 14-04-12, 18:31

Suseł, jest to taki srebrny korek-zatyczka od LPG, bo poprzedni właściciel zamontował gaz i wybrał oczywiście najbardziej wiejskie miejsce na korek w zderzaku.
Ale mimo że gazu już nie ma, to korek wstydu pozostał...

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 14-04-12, 19:10

spodnie się tej pani podarły na kolanach od polerki, to się nazywa poświęcenie :D

Awatar użytkownika
wslawex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 784
Rejestracja: 12-11-09, 23:52

Postautor: wslawex » 14-04-12, 19:17

ale maske jak już masz w innym odcieniu, to zrób ją na inny kolor :P
NA - Silnik wolnossący (natural aspirated). Zapis N/A jest w tym przypadku błędny (to skrót od 'not available')