Celica VI el Roberto

Roczniki 1994-1999
wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 11-10-12, 15:06

Jak wszystkim wiadomo lub chociaż większej części zmieniałem silnik z 7a-fe na 3s-ge.
Po zmianie silnika nie było do końca tak dobrze jak chciałem.
Pierwsza wizyta na hamowni pokazała 150,5KM przy 6610 rpm i 175,5Nm przy 4707 rpm.
Wynikiem tego było:
- filtr stożkowy nie odizolowany od ciepłego powietrza komory silnika (powrót do serii),
- zła średnica wydechu (zamontowanie seryjnego wydechu dla 3s-ge),
- nie działająca sonda lambda (wymiana na nową)
Już było czuć różnicę między tym co było a po zmianach.
Drugie podejście na hamowni wykazało 181,4KM przy 6879 rpm i 193Nm przy 4762 rpm

Pomiar był wykonany w profesjonalnej firmie na sprzęcie najwyższej jakości gdzie błąd pomiaru max może wynosić 0,5KM.
Poniżej wykres z obu prób nałożony na siebie
Obrazek

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 11-10-12, 15:13

Na jakim ECU uzyskany taki wynik? Silnik jest poliftingowy czy przed?

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 11-10-12, 15:16

Nie mam pojęcia jakie ECU. Silnik, wiązka, ECU i reszta gratów z jednego samochodu wyjęte. A silnik jest przedliftowy :D

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 11-10-12, 16:21

wwwrobert, Gratulacje, kapitalny wynik jak na serie i seryjny ecu

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 11-10-12, 16:24

Asci pisze:wwwrobert, Gratulacje, kapitalny wynik jak na serie i seryjny ecu

dzięki :D

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 11-10-12, 16:29

ECU i silnik jest z JDM-a i stąd taki wynik ;) Wiem z którego auta był silnik, widziałem jak pracował :-)
Gratulacje :wink:
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 11-10-12, 16:33

JaQb_CK pisze:ECU i silnik jest z JDM-a i stąd taki wynik ;)

:eek:

JaQb_CK pisze:Gratulacje :wink:

dziękować :)

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 11-10-12, 18:50

Widzę Robercik że ładnie sobie poczynasz na nowym serduchu w Celinie :). Jak ogarnę moją z hamulcami to wpadnę do Ina na małe porównanie :).
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 11-10-12, 19:34

łaaał, życzę bezawaryjnej pracy. Ja nie miałem tyle szczęścia :wink:

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 11-10-12, 20:13

wwwrobert pisze:- zła średnica wydechu (zamontowanie seryjnego wydechu dla 3s-ge),


Tzn. możesz jaśniej? Bo chcę troche nabroić z wydechem u siebie a błędu popełnić nie chce. Średnica była zwiększona względem serii?, Chce walnąć 2,25 cala u siebie (sorki za OT)
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Postautor: Markus_ST » 11-10-12, 21:24

wwwrobert pisze:zła średnica wydechu (zamontowanie seryjnego wydechu dla 3s-ge)
Wydaje mi się że Robert dopiero po montażu seryjnego wydechu do 3SGE odzyskał utracone koniki, a wcześniej miał zamontowany pozostały wydech od 7AFE, dobrze rozumiem? W każdym bądź razie gratuluję tak zdrowego, seryjnego serducha :D
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 11-10-12, 21:28

Seryjny wydech st202 (rev3) ma momentami 48mm średnicy.

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 11-10-12, 21:53

Bakuu0 pisze:eryjny wydech st202 (rev3) ma momentami 48mm średnicy.


Masz na myśli te kolanka w okolicach tylnego zawieszenia? Jest tam kilka zwężeń, które IMO należało by odetkać :-)
ST202: 02.2007-03.2014

Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 12-10-12, 07:06

tak, przez jakiś czas wydech został stary, ale na 30KM spadek mocy wpływały także inne punkty które wymieniłem :)

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 01-11-12, 16:04

mały wyciek oleju spod wymiennika ciepła
Obrazek

w wyciągnięciu przeszkadza z lekka kolektor wydechowy, co nie zmienia faktu że można zdemontować wymiennik ciepła bez ściągania kolektora
Obrazek

o-ringi już są za co podziękowania dla BASSIego za szybkość ich załatwienia
Obrazek

już jutro odbędzie się zabieg :P

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 19-12-12, 19:41

celinka bez zderzaczka
Obrazek

arczicza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 801
Rejestracja: 03-10-10, 08:25

Postautor: arczicza » 19-12-12, 19:43

bez zderzaczka traci swój urok :P

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 19-12-12, 19:49

aż żal oglądać to zdjęcie, mnie też przyprawia o mdłości heh
niby taki zderzaczek a ile daje w wyglądzie auta :)

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 19-12-12, 19:58

wwwrobert, Co kombinujesz ? :)

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 19-12-12, 20:00

w weekend zobaczycie :P to taki mały przedsmak miał być :twisted: