ST 202 /kacp/

Roczniki 1994-1999
kacp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-02-12, 10:36

ST 202 /kacp/

Postautor: kacp » 25-03-12, 12:00

Cześć! :) Chyba nie bardzo wiem, jaką należy wygłosić przedmowę, więc przejdę do konkretów:

Samochód:
*Toyota Celica ST202
*rocznik 1994

Silnik:
*3S-GE rev III
*przewody NGK

Przeniesienie napędu:
*seria

Zawieszenie:
*amortyzatory tył: Bilstein b4
*amortyzatory przód: seria

Hamulce:
*zaciski dwutłoczkowe przód
*seryjne tarczobębny tył

Układ wydechowy:
*końcówka zmieniona przez poprzedniego właściciela, jeszcze nie wiem co to

Układ dolotowy:
*seria

koła:
*zima
**felgi 15", oryginalne z VIgen, w graficie /malowane przez mete/
**opony Nokian WR G2

*lato
**felgi 16" MAK Veloce
**opony Falken FK-452

Wnętrze:

*gałka TRD
*aluminiowe ramki wokół zegarów
*brak klimy
*seryjna welurowa tapicerka

Audio:

*Radio: Sony cośtam
*głośniki: seria

Body:

*przyciemnione szyby - tył i boczne pasażerów
*białe kierunki w błotnik
*żarówki Blue Vision
*lampy jdm tył

Krótki opis/historia samochodu (i właściciela):

Jest to mój pierwszy w życiu samochód i wraz z jego zakupem zaczęła się moja edukacja motoryzacyjna. Przed tą datą nie miałem pojęcia czym jest alternator itp (ogólnie wiedza = 0). Także od razu przepraszam, jeśli coś pomylę i palnę/palnąłem jakąś bzdurę :).
Na samą Celicę zdecydowałem się prawie dwa lata temu, ale troche mi zajęło znalezienie egzemplarza, który miał by satysfakcjonujący mnie stosunek jakości do ceny. Celica zakupiona 31.01.2012 od Piotra, który kupił go wcześniej od Mete. Ogólnie w niezłej kondycji, ale 'na dzień dobry' musiałem zrobić hamulce, ręczny, wymienić płyn hamulcowy, zrobić nie chodzące wycieraczki i pouzupełniać żarówki. Z czasem wyszło jeszcze, że Celica potrzebuje wymiany dwóch poduszek silnika, osłon stabilizatorów, osłon amortyzatorów, pompy oleju, uszczelek itp. Z racji ograniczonych funduszy robię to na raty, ale już prawie ukończone.

Krótki opis planów zmian:

Body:
seria przedlift, bez żadnych dokładek, nie obniżana, ze zrobionym na nowo lakierem, prawdopodobnie w delikatnie innym odcieniu. Póki co skłaniam sie ku białej perle - takiej, jaką ma u siebie Roman. Szyby zostaną przyciemnione, tak jak je kupiłem. Spojler zostaje jaki jest. Felgi letnie na biało, do tego czarne śruby D1 Spec i czarne zaciski. Wymiana przednich lamp na projectory. Wymiana przednich kierunkowskazów na cleary. Niedawno kupiłem do niej drzwi, bo obecne mam poobijane i pordzewiałe. Jak będzie chwilka czasu to je wymienię. Jeśli będzie kasa, to nowe felgi: TRD PTR18-21070 /pod warunkiem, że są dostępne 16 calowe. Nie udało mi się odszukać informacji na ten temat/.

Wnętrze:
radio albo 2din Toyota, albo jakiś wypas z dvd /jeszcze się nie zdecydowałem/. Do tego dobre nagłośnienie. Fotele, kierownica, mieszek i ten mały trójkącik w drzwiach do obszycia na nowo /najprawdopodobniej na czerń z bielą, ale co do proporcji, to jeszcze nie zdecydowałem ile czego i gdzie/

Performance, czyli finis coronat opus:
swap na 3sgte, jeśli będzie mnie stać i nie przejdzie mi zajawka. Póki co spełniam jeden z dwóch warunków. Za tym pewnie pójdą zmiany w zawieszeniu, przeniesieniu napędu i ogólnie wtedy pewnie zacznie się zdrowa rzeźba w samochodzie.

Na chwilę obecną mam aż tyle zdjęć:

Obrazek

Z czasem uzupełnię galerię :)

Dziękuję
Kacper
Ostatnio zmieniony 25-03-12, 13:30 przez kacp, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Postautor: adrianh92 » 25-03-12, 12:03

kolejna biała, fajnie :P
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 25-03-12, 12:06

Biale cele zabijaja wygladem :D
ST 182+ :)
ST 184 RIP

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 25-03-12, 12:08

kacp pisze:Hamulce:
*SWAP, hebli z bębnowych na tarczobębny


były ST202 z bębnami?

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 25-03-12, 12:09

Zewus pisze:były ST202 z bębnami?

nie, Kacper się pomylił.
Żadnego swapa nie było.
Ma za to zaciski 2-tłoczkowe z przodu.

kacp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-02-12, 10:36

Postautor: kacp » 25-03-12, 12:12

mete pisze:
Zewus pisze:były ST202 z bębnami?

nie, Kacper się pomylił.
Żadnego swapa nie było.
Ma za to zaciski 2-tłoczkowe z przodu.


Dzięki Mateusz, za chwilę poprawię.
Pewnie jeszcze dużo niewiadomych/pomyłek rozwiejesz :)

kacp pisze:Także od razu przepraszam, jeśli coś pomylę i palnę/palnąłem jakąś bzdurę :) .

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 25-03-12, 12:24

masz okejkę ode mnie , białe auto rządzi :D

powodzenia w planach i użytkowaniu, już cię tu Mete przypilnuje :P
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 25-03-12, 12:50

kacp pisze:Zawieszenie:
*amortyzatory tył: Bilstein b4
*amortyzatory przód: nie wiem

jezeli bilstein B4 to te krotkie sportowe amory to mam do nich fajne obnizajace sprezyny Eibacha jak cos daj znac na PW dobra cena u Rzesia.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Re: ST 202 /kacp/

Postautor: Makabra » 25-03-12, 13:02

kacp pisze:Wnętrze:

*brak klimy



Chyba powinieneś w opisie auta umieścić tylko stuff który jest zamontowany :P

kacp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-02-12, 10:36

Postautor: kacp » 25-03-12, 13:33

Margo pisze:masz okejkę ode mnie , białe auto rządzi :D

powodzenia w planach i użytkowaniu, już cię tu Mete przypilnuje :P


Dzięki :). No Mateusz dużo pomaga i objaśnia. Chociaż więcej Panu Leszkowi, niż mi :)

Makabra pisze:
kacp pisze:Wnętrze:

*brak klimy



Chyba powinieneś w opisie auta umieścić tylko stuff który jest zamontowany :P


Chciałem podkreślić, że to trudna miłość : )

Rzeski pisze:
kacp pisze:Zawieszenie:
*amortyzatory tył: Bilstein b4
*amortyzatory przód: nie wiem

jezeli bilstein B4 to te krotkie sportowe amory to mam do nich fajne obnizajace sprezyny Eibacha jak cos daj znac na PW dobra cena u Rzesia.

Nie zmieniam linii samochodu, ale dziękuję :)

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 25-03-12, 15:01

Szybka Celika. Skoro Leszek moją wyprowadził na prosta to i z twoja sobie poradzi :wink: Gratulacje :!:
JDM sucks

kacp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-02-12, 10:36

Postautor: kacp » 25-03-12, 15:37

Comando pisze:Szybka Celika. Skoro Leszek moją wyprowadził na prosta to i z twoja sobie poradzi :wink: Gratulacje :!:

Dziękuję :)

Najtrudniejsze po zakupie było ustawienie logistyczne prezentacji, bo zanim ją znalazłem to usłyszałem 'Kochanie kupuj co chcesz, byle nie białe'. Ale podjechałem o czwartej w nocy, zgarnąłem zmarzniętą autorkę cytatu do środka i tylko usłyszałem 'łał, rzeczywiście jest prześliczna!'.

Wszystko inne będzie bułką z masłem :)

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 25-03-12, 15:57

Białe jest piękne :)

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 25-03-12, 16:06

o ex-mete
długo stała na sprzedaż, ale widzę, że chyba poszła w dobre ręce

kacp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-02-12, 10:36

Postautor: kacp » 02-05-12, 19:15

Ostatnio mnie wzięło na przemyślenia i doszedłem do wniosku, że muszę założyć sobie jakiś harmonogram robienia samochodu, bo co chwilę mnie nachodzą jakieś bzdurne pomysły. A z racji, że niebawem czeka mnie przeprowadzka i bliżej nie określone wydatki na nowe lokum, to muszę dosyć ściśle pilnować kasy. Pewnie tak do jesieni i tak za wiele nie zrobię i pewnie jeszcze mi się pozmienia, ale przynajmniej jako tako będę wiedział co i kiedy.

Także podzielę sobie działania przy samochodzie na trzy części:

Pierwsza - czyli rzeczy niezbędne
Doprowadzenie do mechanicznej igły przy pomocy p. Leszka. Zostało już nie wiele - poducha silnika, hamulce (i pewnie jakoś w przyszłym roku sprzęgło).

Druga - dogodzić pasażerce ( :D ) - wymiana drzwi na poliftowe, wymiana prawego błotnika poprawki blacharsko lakiernicze, felgi oz crono (myślę nad 17 calowymi - strasznie mi się podobają bydlackie felgi u Rześkiego, ale 18 to już za dużo), zaciski na czerwono, czerwone nakrętki d1 spec. Dalej car audio, jakieś 'cywilne kubełki', poprawki wnętrzarskie i klima. (Tutaj pytanie do szanownego grona klubowego - czy ktoś już tu robił klimę w GT i mi może opowiedzieć od początku do końca z czym się wiąże? Jakiego rzędu wydatki, jakie problemy itp. Wertowałem forum i znalazłem temat poruszany, ale nie kończony)

Trzecia - niejako zainspirowana przez mete, który ostatnio na niemieckiej S8 mnie wyprzedził mimo pedału w podłodze :?
Swap na 3sgte rev 4 od Toyoty Caldiny (w sumie tutaj też chętnie bym się dowiedział, czy na LHD ktoś już się w to bawił i czy gra jest warta świeczki?), oraz wiążące się z tym dodatkowe modyfikacje. Temat na tyle abstrakcyjny w tej chwili, że jeszcze mi snu z powiek nie spędza. Na koniec wypasiony lakier i projektory bo póki co mi to nie potrzebne.

Zdjęcia na weekendzie jakieś szczele - kilka zajebistych rudych detali i obcierek.

Ps. Czy ktoś ma ochotę się zareklamować na zajebistej VI gen? :roll:

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 02-05-12, 20:26

Ja zakładałem Klimę w VI. :wink:

Potrzebna jest:
- Chłodnica klimy,
- Przewody Klimy RHD,
- Kompresor klimy,
- Nagrzewnica z wersji z klima RHD,
- Pojemnik na czynnik (jest pod akumulatorem),
- Panel z wersji z klimatyzacja,
- Drugi wentylator na chłodnicę,
- Zestaw ORI uszczelek do klimy (płaciłem chyba 80-90zł w ASO),

Parę godzin wolnego czasu i powinieneś ogarnąć,
Aha ja jeszcze potrzebowałem gwintownika żeby poprawić gwinty w bloku pod kompresor. :wink:

Najgorsze jest znalezienie kompletu klimy z RHD.
Jak będziesz miał pytania to pisz.

Co do silnika z Caldiny to już słyszałem o Celicach które mają taki motor ;)
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 02-05-12, 23:04

Kacper, ale ja nie mam silnika z Caldiny :)
To zwykły polift :-D
Widać polifty potrafią :D

kacp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-02-12, 10:36

Postautor: kacp » 02-05-12, 23:14

mete pisze:Kacper, ale ja nie mam silnika z Caldiny :)
To zwykły polift :-D
Widać polifty potrafią :D

No wiem wiem, że nie masz :). Po prostu ja chcę w swojej (kiedyś) założyć 3sgte, a pewnie z caldiny gt4 będą z najmniejszym przebiegiem, najwydajniejsze i najmniej złachane. Twoja szybka czarnula tylko mnie utwierdziła w przekonaniu, że moja biała jest ciut za wolna :)

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 02-05-12, 23:16

Uwierz mi, że Twoja biała też jest szybka :)
Zrobiłem nią ponad 50 tysięcy kilometrów i pogoniła niejedno auto.

kacp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-02-12, 10:36

Postautor: kacp » 02-05-12, 23:19

mete pisze:Uwierz mi, że Twoja biała też jest szybka :)
Zrobiłem nią ponad 50 tysięcy kilometrów i pogoniła niejedno auto.

Pewnie, że daje radę, no ale wiesz jak to jest... Jedno evo Ci ucieknie, jedna poliftingowa Cię wyprzedzi i już chcesz więcej :D