Żółta VI gen ST...czyli "Gdzie jest k....moje 300 banie

Roczniki 1994-1999
300 Baniek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04-10-12, 17:46

Żółta VI gen ST...czyli "Gdzie jest k....moje 300 banie

Postautor: 300 Baniek » 04-10-12, 19:56

Cześć, witam wszystkich :D
Jestem nowym właścicielem samochodu od Markus_ST. Jak narazie powoli poznaje samochód, wszystkie jego zakamarki, ogólne dane dotyczące modelu. Nigdy wcześniej nie interesowałem się Celicą na poważnie. Od dwóch lat miałem wszczepionego Vteca w serce. Teraz Toya. Od niedawna zacząłem :) W pierwszej kolejności organizauje garaż w nowym miejscu zamieszkania, bo żal patrzeć na "Nią" gdy marznie i moknie na zewnątrz...
Pierwsze zabiegi: Wymiana oleju silnikowego na Motul 6100 10W40, filtr oleju KN, hamulce tył. Do ogarnięcia na wczoraj: Sprawdzenie zbierzności, bo miota po drodze(skręca delikatnie w prawo a przy strzale ze sprzęgła skacze w lewo :eek: (dziabnięta była w prawy przedni bok) Konserwacja podłogi spód, zabawy z rudym z wypatroszonym wnętrzem.


Samochód:

*Toyota Celica AT200

Silnik:
* 7A-FE
*Przewody WN NGK
*Świece zapłonowe NGK

Przeniesienie napędu:
*Seria

Zawieszenie:
*OEM rozpórka przednich kielichów ST202
*OEM rozpórka tylnych kielichów ST205
*Sprężyny Eibach Pro-Kit -30/-30
*Wkłady przednich kolumn KYB Excel-G
*Tylne amortyzatory KYB Excel-G

Hamulce:
*Seria

Układ wydechowy:
*Wydech końcowy Blackflame

Układ dolotowy:
*Wkładka K&N

Koła:

*Lato - OZ Superturismo z oponami Goodyear Eagle F1 215/45/17
*Zima - OEM felgi VI gen z oponami Diplomat 185/65/15

Wnętrze:

* TRD Shift Knob
* Panel centralny 2din

Audio:

*Radyjko JVC KD-AVX11
*Zestaw odseparowany ALPINE SPE-20SF
*Subwoofer JBL 1100W maks 275W RMS
*Wzmak dwukanałowy JBL GT5-A402
*Przewody DIETZ
*Antena wewnętrzna Blaupunkt

Body:
*OEM dokładki przedniego zderzaka ST202
*OEM dokładki progów ST202
*OEM tylna lotka ST202
*dokładki tylnego zderzaka TRD
*JDM tail lights
*visor roof spoiler


Myśle, że dobry zakup. Poprzedni właściciel wstrzelony w temat i dbał o auto:) Pozdrawiam

Zdjęcia załącze niebawem
Ostatnio zmieniony 05-10-12, 17:32 przez 300 Baniek, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3231
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 04-10-12, 20:05

Nie strzelaj ze sprzęgła. To nie nauka jazdy :P

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 04-10-12, 20:35

bardzo dobry zakup, z tego co wiem to Markus dbał o cele.
300 Baniek pisze:a przy strzale ze sprzęgła skacze w lewo :eek:

co rozumiesz na temat strzału ze sprzęgła i po co to robisz?

300 Baniek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04-10-12, 17:46

Postautor: 300 Baniek » 04-10-12, 20:43

Szybka zmiana biegu połączona z dynamicznym puszczeniem pedału sprzęgła, przy obrotach silnika odpowiadających najwyższemu momentowi obrotowemu. Można potocznie to nazywać strzałem ze sprzęgła :-) Oczywiście nie jeżdzę tak caly czas a nawet nie często...prawie wogóle. Wynika to z chęci sprawdzenia silnika, osiągów, prowadzenia. Nie jestem świeżo po prawku i nie kupiłem 1.8 do szybkiej jazdy. Nie tłumaczmy sobie takich rzeczy :-)

wwwrobert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 06-07-11, 21:29

Postautor: wwwrobert » 04-10-12, 21:09

yhym.... zbieżność można sprawdzić, ale jeżeli są drastyczne zmiany kierunku prowadzenia to sprawdzić luzy w zawieszeniu :)

Awatar użytkownika
g.mario
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3013
Rejestracja: 28-11-08, 23:02

Postautor: g.mario » 04-10-12, 21:12

są w życiu ważniejsze rzeczy niż twoje 300 baniek :P

dbaj o nią, bo ja komisarycznie zarekwirujemy :-D

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Postautor: Markus_ST » 04-10-12, 22:49

Fajnie Bartek że zawitałeś w końcu na naszym forum :D Będę śledził na bieżąco temat :D

300 Baniek pisze:Sprawdzenie zbierzności,
W sumie przydałoby się, bo ostatnio zbieżność była ustawiania w zeszłym roku po wymianie końcówek drążków kierowniczych.

300 Baniek pisze:W pierwszej kolejności organizauje garaż w nowym miejscu zamieszkania, bo żal patrzeć na "Nią" gdy marznie i moknie na zewnątrz...

Kombinuj jak najszybciej. bo ona jest przyzwyczajona do ciepłego i suchego garażu a bardzo nie lubi gdy na nią pada :lol:
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 05-10-12, 10:46

dbaj o nią ;) i gratuluje zakupu :)

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 05-10-12, 11:30

Bardzo sie cieszymy razem z Toba.
Bedziemy wdzieczni jezeli z nazwy tematu usuniesz nieprzyjazne slowa.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 05-10-12, 11:37

No to jak przesiadles z vteca to napewno doznales lekkiego rozczarowania w Celinie.
Ogranij co do ogarniecia a na zime przykryj kocem i przeczekaj do wiosny.
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

300 Baniek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04-10-12, 17:46

Postautor: 300 Baniek » 06-10-12, 08:43

Znalazłem dom dla Niej. Nowy, pachnący jeszcze farbą :-) Dzisiaj sie zagarażawiam

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 08-10-12, 09:08

Temat posprzątany z " Hondowskich wywodów... "
Proszę o pilnowanie się z wypowiedziami, żeby nie robić niepotrzebnego " śmietnika "

300 Baniek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04-10-12, 17:46

Postautor: 300 Baniek » 21-10-12, 09:58

Brak czasu na pisanie o postępach pracy... Blacharka w mojej ocenie mocno zaniedbana. Auto przechodzi gruntowną renowacje. W mojej pare miejsc przegnitych...np: tylne nadkola w górnej części. Po ruszeniu starej konserwacji dziury:| (wstawki, konserwacja, czyszczenie do gołej blachy i nakładanie różnych specyfików)
Do wiosny moze cos z tego będzie
8)

300 Baniek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04-10-12, 17:46

Postautor: 300 Baniek » 21-10-12, 10:00

sprawdźcie w swoich co kryje sie pod "konserwacją" :-D

BTW, do szóstej generacji da sie zamontować nadkola tylne plastikowe z jakiegos innego auta?...Bo podejrzewam że oryginału nie ma...? Ktoś coś w tym kierunku robił?

Spieszmy sie kochac celice...tak szybko odchodzą :P

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3231
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 21-10-12, 10:24

A czemu nie możesz kupić używanych plastików do nadkoli do Twojego modelu?

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 21-10-12, 10:36

Makabra pisze:A czemu nie możesz kupić używanych plastików do nadkoli do Twojego modelu?

bo nie ma czegoś takiego jak oryginalne tylne nadkola :wink:
które zresztą nie są tam potrzebne
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 21-10-12, 10:56

DCG pisze:
Makabra pisze:A czemu nie możesz kupić używanych plastików do nadkoli do Twojego modelu?

bo nie ma czegoś takiego jak oryginalne tylne nadkola :wink:
które zresztą nie są tam potrzebne

Nadkole może być potrzebne tylko jedno - od strony wlewu paliwa, żeby "chronić" ten obszar.

300 baniek, stanem blacharki się nie martw.
Ogarnięty blacharz-lakiernik w ciągu 3-4 tygodni będą w stanie rozebrać auto, zlokalizować miejsca korozji, wstawić zdrową blachę (lub reparaturki, ale zdrowa blacha o odpowiedniej grubości też jest ok), zabezpieczyć (barankiem z zewnątrz, fluidolem w profilach zamk.) i złożyć z powrotem.

Polecam zaplanować to dobrze, bo w międzyczasie może będziesz chciał wzmocnić budę, albo odchudzić, albo dołożyć spojler/dokładki, albo wymienić błotniki.
Ostatnio zmieniony 21-10-12, 21:56 przez Marcin, łącznie zmieniany 3 razy.

SEBOL 75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1311
Rejestracja: 24-07-08, 23:13

Postautor: SEBOL 75 » 21-10-12, 21:10

Dlaczego skoro nie ma zdjęć, nie ma ani słowa o tym że to Celica klubowicza dobrze znana w Lubinie???Hm?

Gratulacje i powodzenia w naprawach!!
VI AT 200 '98 - R.I.P.