Cichociemna AT200

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 25-10-12, 22:19

to jak Ty masz podpięte wtryski i jak sterujecie zapłonem? Trochę dużo lejecie, już poniżej 12 to sporo ale poniżej 11 to już przelewacie.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 25-10-12, 22:36

u mnie było zrobione max bezpiecznie bo tak właśnie chciałem... żeby jak najdłużej sie cieszyć - opłaciło się, bo autem zrobiłem juz ok 40 tyś i nadal śmiga bez problemów ( jedynie skrzynia ale to już wiedziałem przed kompresorem... bo słychać już było łożyska )

Nie wiem jak u kolego ale u mnie było w dużej mierze brane z MAP SENSOR'a I TPS'a.

Powyżej 4400 chyba już tylko TPS zostawał.... w każdym badź razie jest to skomplikowane, bo Maciek tylko nad tym przejściem się dwoił z godzinę :wink:

Zastanawia mnie fakt, że jest naprawde wysoki niut mimo znacznie niższej niz w moim aucie mocy...

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 25-10-12, 22:41

bo mu niut w obrotach mocno spada. Bezpiecznie to jest przy 11,5-12. On ma DET3 z tego co zrozumiałem z MAP sensorem, wystarczyło zrobić fuel implant albo półsekwencje i walic bezpośrednio z DET-a i miałby święty spokój i bezpieczeństwo, że mu ECU nic nie wywinie z paliwem.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 25-10-12, 22:42

Jak zobaczyłem ten wykres to też byłem w szoku z tym niutem.. To chyba mamy wystrojone tak samo:) tylko u Ciebie jest to zrobione bardziej płynnie.. ja stroilem w sumie na dwa razy i w sumie ok 400km

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 25-10-12, 22:51

Wtryski nie są podpiete bezpośrednio do ecumastera. Ecumaster jest podłączony jako świnka.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 25-10-12, 22:58

w obydwu przypadkach jest ECUMASTER ale bez MAP sensora... seryjny starczy bez problemu wiec nie jest to " konieczne "

Carsik twierdzisz, że mozna " ominac " ECU i zrobić mapę od " 0 " tylko z wykorzystaniem DET3?

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 25-10-12, 23:14

Chłopak który mi podlaczal kompa na początku chciał właśnie wtryski podłączyć bezpośrednio do ecumastera i mówił, że się tak da:) ciekawe co by na to seryjny komp powiedział...

soldi
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 22-10-12, 12:19

Postautor: soldi » 26-10-12, 00:07

wtrącę się w kwestii technicznej - afr do 3000 jest na poziomie 11.3-11.5 (tu narasta boost), dalej 11.7-11.9, przy nieszczęsnych 4000 gwałtownie spada do 11 i szybko wraca do 11.8-11.9, od 6000rpm mieszanka się wzbogaca do ok. 11.5
można tu jeszcze podziałać zapłonem, ale biorąc pod uwagę przeznaczenie samochodu, lepiej zostawić bardziej "na bezpiecznie" niż zostawić przy granicy

w trakcie jazdy nie było czuć takiego spadku Nm po 4500, w zasadzie do 5800 miałem wrażenie że cały czas "ciągnie" (4ty bieg) ;) na prawdę samochód sympatycznie się napędza i jest bardzo elastyczny - jazda praktycznie jak dieslem

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 26-10-12, 00:17

Bardzo fajnie, że zawitales na nasze forum:) przyda się fachową wiedza i porady apropo strojenia :)
To właśnie temu Panu mogę zawdzięczać ogarniecie strojenia i podlaczenie Ecumastera:)

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 26-10-12, 07:05

no to jeśli nie macie bezpośredniej kontroli nad wtryskiwaczami, to wcale nie dziwi mnie, że AFR wariuje.

Markus pisze:ciekawe co by na to seryjny komp powiedział...


nic kompletnie. Nawet mój lexus nic na to nie mówi :-D
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 26-10-12, 07:49

carsik pisze:lexus

Lexus

soldi
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 22-10-12, 12:19

Postautor: soldi » 26-10-12, 10:53

carsik pisze:no to jeśli nie macie bezpośredniej kontroli nad wtryskiwaczami, to wcale nie dziwi mnie, że AFR wariuje.


problemem nie jest samo sterowanie wtryskami, ale sterowanie zapłonem przez ecu - bardzo mocno cofa na doładowaniu powyżej +/- 3800rpm i jest to gwałtowne przejście.. det3 nie ma możliwości edycji skali obrotów i nie można wyizolować tego momentu tak jakby się chciało

planowane doładowanie miało być na poziomie do 0.3 bara, więc odpuściliśmy tryb fuel implant.. zaproponowałem przejście na niego po zmianie kółka i podbiciu boosta do 0.5
główne zadanie zostało osiągnięte - samochód jeździ na kompresorze i teraz będzie czas na przemyślenie setupu i wprowadzenie ewentualnych poprawek, czyli tzw. pozbycie się bolączek wieku dziecięcego ;)

PS: nie widzę problemu ze sterowaniem wtryskami przez ecumastera - seryjnego kompa zawsze można oszukać, żeby myślał że wtryski są podpięte ;)

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 26-10-12, 11:45

soldi pisze:seryjnego kompa zawsze można oszukać, żeby myślał że wtryski są podpięte


po co? Nie widzi przecież wtryskiwaczy
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

soldi
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 22-10-12, 12:19

Postautor: soldi » 26-10-12, 13:43

sformułowanie ogólne, jeżeli ecu wejdzie w tryb awaryjny w przypadku braku wtryskiwaczy - nie wskazuje na żaden konkretny przypadek, po prostu niektóre samochody mają funkcję sprawdzania obecności wtryskiwaczy

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 26-10-12, 14:26

Przez zimę samochód będzie stał w garażu i będzie sporadycznie jeżdżony więc będę obserwował jak się zachowuje silnik i przygotowywał na ewentualne zwiększenie doładowania. Podczas strojenia miał ekstremalne warunki i wszystko było bardzo dobrze, więc oby tak dalej... Na chwilę obecną jest lepiej niż oczekiwałem i jeszcze chyba trochę czasu minię nim się nacieszę tym co jest. Jest "szybko", cicho, mogę jeździć oszczędnie i komfortowo po bułki do sklepu czy uczelnie. Jednym słowem super! :-D Jeśli będę zmieniał doładowanie na 0.5 bara spróbujemy wystroić w trybie fuel implant. Na pewno zwiększając doładowanie będzie trzeba już zmienić seryjne sprzęgło, wydech ( który na chwilę obecną mi bardzo pasuje bo jest cicho prawie jak w serii:( ), panewki, montaż EGT.

Awatar użytkownika
vayato
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: 06-09-07, 15:11

Postautor: vayato » 26-10-12, 16:32

dla spokoju egt od razu załóż, z tym nie masz co czekać.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 26-10-12, 17:11

EGT podstawa... zamontuj w miarę blisko schodzenia się runnerów z 4 do 1...

temp nie powinna być wyższa niż 900 stopni na pełnej bombie...
U mnie jest 820 jak daje naprawdę ostro... w zasadzie tylko przy autostradzie

Pamiętaj - kontroluj stan oleju, zawsze ponad połowę miej

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 11-11-12, 16:58

Obrazek
Toyota Starlet 1.3 xli rok produkcji 1995.
Godny następce Celicy:D:D
Lecimy z nowym projektem...
Wizualnie bardzo kiepsko. Technicznie nie jest źle, przyśpiesza, hamuje.. nie karkiler?:D:D ale myślę, że przyśpieszeniem może zawstydzić nie jedną seryjną AT200.. Nawet Cichociemna się boi:D
Plany? gaz i opony zimowe:D

Awatar użytkownika
safek1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: 23-04-09, 19:14

Postautor: safek1 » 11-11-12, 23:46

gleba by się przydała :-D

Awatar użytkownika
kamwu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1759
Rejestracja: 05-07-11, 07:41

Postautor: kamwu » 12-11-12, 07:40

Obrazek
RIP