Cichociemna AT200
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Tak jak brat wspomniał, będzie nowy blok..
Niestety pasowanie 0.12-0.14mm jakie podaje toyota w manualu nie dawało mi spokoju..
Skoro z fabryki silniki 4agze wychodziły na pasowaniu 0.06-0.08mm to dlaczego przy ponownym składaniu ma być inaczej ?
Będzie pasowanie 0.08mm
Szkoda, że nie był obrobiony blok na dzisiaj bo już można by połączyć
Wszystkie aluminiowe elementy typu kolektor, króćce wody, obudowa termostatu, aparat zapłonowy zostały wyszkiełkowane.
Niestety pasowanie 0.12-0.14mm jakie podaje toyota w manualu nie dawało mi spokoju..
Skoro z fabryki silniki 4agze wychodziły na pasowaniu 0.06-0.08mm to dlaczego przy ponownym składaniu ma być inaczej ?
Będzie pasowanie 0.08mm
Szkoda, że nie był obrobiony blok na dzisiaj bo już można by połączyć
Wszystkie aluminiowe elementy typu kolektor, króćce wody, obudowa termostatu, aparat zapłonowy zostały wyszkiełkowane.
- AlliedXaphon
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 22-07-12, 17:06
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
AlliedXaphon pisze:Wyglada mega dobrze czym malowales pokrywe?
Cieszę się, że się podoba, ale na żywo wygląda dużo lepiej;)
Pokrywa malowana proszkowo. VHT malowalem blok bo niestety nikt nie chciał malować proszkowo. VHT może i dobre lakiery, zobaczymy, ale nic nie zastąpi proszku. Wszystko ma swoje wady i zalety.. Po malowaniu proszkowym dużo zachodu, żeby mieć pewność, że nigdzie nie został piasek. VHT pewnie nie jest tak odporny jak proszek i problematyczne jest wygrzanie, zwłaszcza bloku...
- AlliedXaphon
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 22-07-12, 17:06
- AlliedXaphon
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 22-07-12, 17:06
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Silnikowi w sumie już mało brakuje, ale będzie jeszcze trochę zabawy żeby to odpalić.. Wiązka do przeróbki, czekam na skrzynie E58 ze szpera której trzeba zrobić rewizję i przełożyć w obudowę od przednionapedowki, pospawac kolektor wydechowy, turbina z evo X do regeneracji, cały dolot, dokończyć składanie komory i inne kwiatki które wyjdą w trakcie...
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
masstec pisze:Szacun. ja jeszcze daleko w polu.
Niby daleko w polu, ale jak zaczniesz składać to skończysz w tydzień bo raczej Cię nic nie zaskoczy, wszystko masz seryjne, a u mnie? frankenstein.. zaczną się schody jak będzie bliżej odpalenia..
Wiciu_S Dzięki, Po cichu liczę na 250+hp, ok 1.2 może do max 1.5 bara? Zobaczymy.. Chce to odpalić, dobrze dotrzeć, dopracować szystko, a później zobaczymy czy coś z tego będzie. Nie mogę też przesadzać bo sprzęgło nie jest super mocne. Jeśli będzie doładowanie ok 1.2b to pewnie będzie też druga mapa na mniejszym/małym doładowaniu. Zależy też jak silnik będzie przyjmował doładowanie..
A Ty na jakim ecu odpalasz? będzie EMU?
Ktoś może wie jakie jest minimalne doładowanie w turbinie z evo X przy seryjnym wg?
- Wiciu_S
- Użytkownik
- Posty: 649
- Rejestracja: 25-03-11, 21:15
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Z jednej strony jest to pozorna oszczędność bo za rok będziesz chciał coś więcej i będzie trzeba zmienić na EMU. Z drugiej strony jak się powstrzymasz to może nie popłyniesz na większą kase..
Bo zawsze się tak mówi.. "w sumie jak ecu już mnie nie ogranicza to tylko kupie to to to i juz można dmuchać więcej" i zaczyna się lawina wydatków..
Bo zawsze się tak mówi.. "w sumie jak ecu już mnie nie ogranicza to tylko kupie to to to i juz można dmuchać więcej" i zaczyna się lawina wydatków..
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
cd
Silnik już prawie gotowy do wkładania.. troche spamu ze składania:
Za klucze dynanometryczne bardzo dziękuję masstec'owi
Głowica przykęcona 100nm i użyty klej do uszczelek loctite 3020 zalecany do każdego doładowanego silnika (gdyby ktoś chciał użyć mam jeszcze caaaałkiem sporo chętnie odstąpie). Uszczelka głowicy Victor reinz z 7a-fe 0.7mm co daje stopień sprężania 8.8:1. Rozrząd ustawiony, pasek rozrzadu 116 zębów z espace
Przymiarka do mocowania alternatora które będzie przymocowane bezpośrednio do flanszy kolektora wydechowego. Alternator po pełnej regeneracji.
Chłodnica oleju setrab 16 rowkowa częściowo na sztywnych rurkach.
Przepustnica wyszkiełkowana i coś tam ocynkowane.
Pompa wody po małej przeróbce jednak z 4age, a nie z 7a-fe
Aparat zapłonowy po wymianie łożyska, uszczelniacza i wyszkiełkowany
Zaślepka kopułki wydrukowana w 3d
Czy ktoś kiedyś rozbierał pompe wspomagania i pamięta czy jest tam taka sprężynka? Znalazłem taką i nie jestem pewny czy to z pompy...
Wybór padł na świece platynowe PQ20r8-P8 z silnika 4agze, które polecił mi Sznaps plus termostat.
I taka tam adaptacja rurek wodnych z 4a-ge do bloku 7a-fe gdzie przeszkadzał knock sensor
Intercooler malnięty na czarno na próbe, jak będzie mocno się obijał to odwróce na drugą strone i będzie czyste alu.
Silnik już prawie gotowy do wkładania.. troche spamu ze składania:
Za klucze dynanometryczne bardzo dziękuję masstec'owi
Głowica przykęcona 100nm i użyty klej do uszczelek loctite 3020 zalecany do każdego doładowanego silnika (gdyby ktoś chciał użyć mam jeszcze caaaałkiem sporo chętnie odstąpie). Uszczelka głowicy Victor reinz z 7a-fe 0.7mm co daje stopień sprężania 8.8:1. Rozrząd ustawiony, pasek rozrzadu 116 zębów z espace
Przymiarka do mocowania alternatora które będzie przymocowane bezpośrednio do flanszy kolektora wydechowego. Alternator po pełnej regeneracji.
Chłodnica oleju setrab 16 rowkowa częściowo na sztywnych rurkach.
Przepustnica wyszkiełkowana i coś tam ocynkowane.
Pompa wody po małej przeróbce jednak z 4age, a nie z 7a-fe
Aparat zapłonowy po wymianie łożyska, uszczelniacza i wyszkiełkowany
Zaślepka kopułki wydrukowana w 3d
Czy ktoś kiedyś rozbierał pompe wspomagania i pamięta czy jest tam taka sprężynka? Znalazłem taką i nie jestem pewny czy to z pompy...
Wybór padł na świece platynowe PQ20r8-P8 z silnika 4agze, które polecił mi Sznaps plus termostat.
I taka tam adaptacja rurek wodnych z 4a-ge do bloku 7a-fe gdzie przeszkadzał knock sensor
Intercooler malnięty na czarno na próbe, jak będzie mocno się obijał to odwróce na drugą strone i będzie czyste alu.