Cichociemna AT200
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
to jak Ty masz podpięte wtryski i jak sterujecie zapłonem? Trochę dużo lejecie, już poniżej 12 to sporo ale poniżej 11 to już przelewacie.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
u mnie było zrobione max bezpiecznie bo tak właśnie chciałem... żeby jak najdłużej sie cieszyć - opłaciło się, bo autem zrobiłem juz ok 40 tyś i nadal śmiga bez problemów ( jedynie skrzynia ale to już wiedziałem przed kompresorem... bo słychać już było łożyska )
Nie wiem jak u kolego ale u mnie było w dużej mierze brane z MAP SENSOR'a I TPS'a.
Powyżej 4400 chyba już tylko TPS zostawał.... w każdym badź razie jest to skomplikowane, bo Maciek tylko nad tym przejściem się dwoił z godzinę
Zastanawia mnie fakt, że jest naprawde wysoki niut mimo znacznie niższej niz w moim aucie mocy...
Nie wiem jak u kolego ale u mnie było w dużej mierze brane z MAP SENSOR'a I TPS'a.
Powyżej 4400 chyba już tylko TPS zostawał.... w każdym badź razie jest to skomplikowane, bo Maciek tylko nad tym przejściem się dwoił z godzinę
Zastanawia mnie fakt, że jest naprawde wysoki niut mimo znacznie niższej niz w moim aucie mocy...
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
bo mu niut w obrotach mocno spada. Bezpiecznie to jest przy 11,5-12. On ma DET3 z tego co zrozumiałem z MAP sensorem, wystarczyło zrobić fuel implant albo półsekwencje i walic bezpośrednio z DET-a i miałby święty spokój i bezpieczeństwo, że mu ECU nic nie wywinie z paliwem.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 22-10-12, 12:19
wtrącę się w kwestii technicznej - afr do 3000 jest na poziomie 11.3-11.5 (tu narasta boost), dalej 11.7-11.9, przy nieszczęsnych 4000 gwałtownie spada do 11 i szybko wraca do 11.8-11.9, od 6000rpm mieszanka się wzbogaca do ok. 11.5
można tu jeszcze podziałać zapłonem, ale biorąc pod uwagę przeznaczenie samochodu, lepiej zostawić bardziej "na bezpiecznie" niż zostawić przy granicy
w trakcie jazdy nie było czuć takiego spadku Nm po 4500, w zasadzie do 5800 miałem wrażenie że cały czas "ciągnie" (4ty bieg) na prawdę samochód sympatycznie się napędza i jest bardzo elastyczny - jazda praktycznie jak dieslem
można tu jeszcze podziałać zapłonem, ale biorąc pod uwagę przeznaczenie samochodu, lepiej zostawić bardziej "na bezpiecznie" niż zostawić przy granicy
w trakcie jazdy nie było czuć takiego spadku Nm po 4500, w zasadzie do 5800 miałem wrażenie że cały czas "ciągnie" (4ty bieg) na prawdę samochód sympatycznie się napędza i jest bardzo elastyczny - jazda praktycznie jak dieslem
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
no to jeśli nie macie bezpośredniej kontroli nad wtryskiwaczami, to wcale nie dziwi mnie, że AFR wariuje.
nic kompletnie. Nawet mój lexus nic na to nie mówi
Markus pisze:ciekawe co by na to seryjny komp powiedział...
nic kompletnie. Nawet mój lexus nic na to nie mówi
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 22-10-12, 12:19
carsik pisze:no to jeśli nie macie bezpośredniej kontroli nad wtryskiwaczami, to wcale nie dziwi mnie, że AFR wariuje.
problemem nie jest samo sterowanie wtryskami, ale sterowanie zapłonem przez ecu - bardzo mocno cofa na doładowaniu powyżej +/- 3800rpm i jest to gwałtowne przejście.. det3 nie ma możliwości edycji skali obrotów i nie można wyizolować tego momentu tak jakby się chciało
planowane doładowanie miało być na poziomie do 0.3 bara, więc odpuściliśmy tryb fuel implant.. zaproponowałem przejście na niego po zmianie kółka i podbiciu boosta do 0.5
główne zadanie zostało osiągnięte - samochód jeździ na kompresorze i teraz będzie czas na przemyślenie setupu i wprowadzenie ewentualnych poprawek, czyli tzw. pozbycie się bolączek wieku dziecięcego
PS: nie widzę problemu ze sterowaniem wtryskami przez ecumastera - seryjnego kompa zawsze można oszukać, żeby myślał że wtryski są podpięte
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
soldi pisze:seryjnego kompa zawsze można oszukać, żeby myślał że wtryski są podpięte
po co? Nie widzi przecież wtryskiwaczy
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Przez zimę samochód będzie stał w garażu i będzie sporadycznie jeżdżony więc będę obserwował jak się zachowuje silnik i przygotowywał na ewentualne zwiększenie doładowania. Podczas strojenia miał ekstremalne warunki i wszystko było bardzo dobrze, więc oby tak dalej... Na chwilę obecną jest lepiej niż oczekiwałem i jeszcze chyba trochę czasu minię nim się nacieszę tym co jest. Jest "szybko", cicho, mogę jeździć oszczędnie i komfortowo po bułki do sklepu czy uczelnie. Jednym słowem super! Jeśli będę zmieniał doładowanie na 0.5 bara spróbujemy wystroić w trybie fuel implant. Na pewno zwiększając doładowanie będzie trzeba już zmienić seryjne sprzęgło, wydech ( który na chwilę obecną mi bardzo pasuje bo jest cicho prawie jak w serii:( ), panewki, montaż EGT.
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Toyota Starlet 1.3 xli rok produkcji 1995.
Godny następce Celicy:D:D
Lecimy z nowym projektem...
Wizualnie bardzo kiepsko. Technicznie nie jest źle, przyśpiesza, hamuje.. nie karkiler?:D:D ale myślę, że przyśpieszeniem może zawstydzić nie jedną seryjną AT200.. Nawet Cichociemna się boi:D
Plany? gaz i opony zimowe:D