Cichociemna AT200
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Jasne, dorobienie uszczelki nie jest problemem, ale nie wiem czy znajdzie się firma godna polecenia, żeby nie robić dwa razy...
Dorobienie korb pod wymiar - podajesz wymiary lub wysyłasz oryginalną korbę i mówisz, żę ma być np krótsza o 1mm sworzeń tłoka nie np 18mm tylko 20mm itd. Koszta takiej korby na zamówienie wykonanej z odkuwki, materiał 4340, nie przekraczają 1500zł z śrubami.
Dorobienie korb pod wymiar - podajesz wymiary lub wysyłasz oryginalną korbę i mówisz, żę ma być np krótsza o 1mm sworzeń tłoka nie np 18mm tylko 20mm itd. Koszta takiej korby na zamówienie wykonanej z odkuwki, materiał 4340, nie przekraczają 1500zł z śrubami.
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Czas na małą aktualizację.
Pomimo, że w temacie cisza cały czas coś pomału się dzieję tylko z braku czasu nic nie opisuję w temacie...
Od dłuższego już czasu przygotowuję sie do remanotu silnika i zbieram potrzebne części. Długo myślałem na jakich częściach najlepiej złożyć silnik, ale już jest wszystko jasne bo właściwie prawie wszystko już mam niezbędne do remontu. Czeka mnie jeszcze jeden wydatek na kute korby i myślę, że niebawem będzie można ruszać Jeszcze przed remontem zmierzyłem kompresję i nie jest tak źle.. 11.2; 11.2; 10.7; 11.3. Ostatnio spore branie oleju musi byc spowodowanę chyba zapieczonymi pierścieniami olejowymi bo silnik ciąglę chodzi bardzo łądnie i kompresję myślę, że ma w normie..
Więc tak:
- komplet uszczelek na cały silnik Victor Reinz
- panewki korbowe, główne i dystance ACL
- śruby głowicy ARP
- pierścienie RIK
- tłoki z 4agze
- pompa wody ASO TOYOTA
- pasek rozrządu Mitsuboshi
- rolka napinacza NSK
- miska olejowa wypiaskowana i pomalowana proszkowo
Wpadła też nowa obudowa filtra powietrza z 3s-gte wraz z zaworem upustowym, wkładka K&N i bandaż bazaltowo-krzemowy 3mm na rure między kompresorem, a puszką filtra. W tej chwili mam zamontowane dwa zawory upustowe i jest to obecnie najcichsza opcja.
Montażu doczekała się też pompa Walbro 255
Paczka od Pawcia. Łączniki już zamontowane, ale duck bill jeszcze nie bo czeka na nowy lakier razem z blendą na małą tablice..
Właściwie od początku kiedy stałem się posiadaczem celicy nowego lakieru wymagały obudowy lusterek. Lusterka zostały rozebrane do gołej obudowy i pomalowane na kolor jaki był w oryginale. By zdjąć lusterka trzeba zdjąć boczki drzwi, więc przy okazji zostały oczyszczone, odtłuszczone i zakonserwowane doły drzwi. Na szczęście nie było tam żadnej rdzy. Groźnie wyglądało, ale okazało się, że to tylko stara, sucha konserwa, złudnie przypominająca rdzę.
I tak już na koniec... wpadły światła JDM tył
I na chwilę obecną samochód wygląda tak...
Pomimo, że w temacie cisza cały czas coś pomału się dzieję tylko z braku czasu nic nie opisuję w temacie...
Od dłuższego już czasu przygotowuję sie do remanotu silnika i zbieram potrzebne części. Długo myślałem na jakich częściach najlepiej złożyć silnik, ale już jest wszystko jasne bo właściwie prawie wszystko już mam niezbędne do remontu. Czeka mnie jeszcze jeden wydatek na kute korby i myślę, że niebawem będzie można ruszać Jeszcze przed remontem zmierzyłem kompresję i nie jest tak źle.. 11.2; 11.2; 10.7; 11.3. Ostatnio spore branie oleju musi byc spowodowanę chyba zapieczonymi pierścieniami olejowymi bo silnik ciąglę chodzi bardzo łądnie i kompresję myślę, że ma w normie..
Więc tak:
- komplet uszczelek na cały silnik Victor Reinz
- panewki korbowe, główne i dystance ACL
- śruby głowicy ARP
- pierścienie RIK
- tłoki z 4agze
- pompa wody ASO TOYOTA
- pasek rozrządu Mitsuboshi
- rolka napinacza NSK
- miska olejowa wypiaskowana i pomalowana proszkowo
Wpadła też nowa obudowa filtra powietrza z 3s-gte wraz z zaworem upustowym, wkładka K&N i bandaż bazaltowo-krzemowy 3mm na rure między kompresorem, a puszką filtra. W tej chwili mam zamontowane dwa zawory upustowe i jest to obecnie najcichsza opcja.
Montażu doczekała się też pompa Walbro 255
Paczka od Pawcia. Łączniki już zamontowane, ale duck bill jeszcze nie bo czeka na nowy lakier razem z blendą na małą tablice..
Właściwie od początku kiedy stałem się posiadaczem celicy nowego lakieru wymagały obudowy lusterek. Lusterka zostały rozebrane do gołej obudowy i pomalowane na kolor jaki był w oryginale. By zdjąć lusterka trzeba zdjąć boczki drzwi, więc przy okazji zostały oczyszczone, odtłuszczone i zakonserwowane doły drzwi. Na szczęście nie było tam żadnej rdzy. Groźnie wyglądało, ale okazało się, że to tylko stara, sucha konserwa, złudnie przypominająca rdzę.
I tak już na koniec... wpadły światła JDM tył
I na chwilę obecną samochód wygląda tak...
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
dołem razem ze skrzynią
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- Arczi
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 22-11-12, 17:58
Tak jak Frugo napisał widać ogrom włożonej pracy w autko, fajnie byłoby na żywo zobaczyć jak "to" idzie sam z chęcią bym kompresor założył, ale na to jeszcze czas. BTW u mnie 7A-FE też górą wyciągali
Celica to stan umysłu
viewtopic.php?t=33986
viewtopic.php?t=33986
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Zobaczymy jakie będą warunki, ale pewnie będę wyciągał całość dołem..
Wszystko chce robić sam więc pewnie jeszcze nie raz będę pisał o porady. Nigdy nie robiłem remontu silnika, więc będę robił bardzo wolno, ale mam nadzieję, że dokładnie. Starałem się do wszystkiego dobrze przygotować pod każdym względem, ale jak będzie i co mnie zaskoczy wyjdzie w praniu. Wiadomo, że pomiary, remont głowicy i honowanie będzie robione u profesjonalisty.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na co zwrócić szczególną uwagę podczas remontu? czy jeszcze przed wyciągnięciem silnika?
Jakieś sugestię jak dokładnie wyczyścić płaszcz wodny w bloku? Płyn był wymieniany 2 lata temu, przebieg malutki, a płyn jest brudny. Może przed wyciągnięciem silnika jeszcze zalać cały układ octem?
Bardzo mile widziane wszelkiego rodzaju rady:-)
Zobaczymy jakie będą warunki, ale pewnie będę wyciągał całość dołem..
Wszystko chce robić sam więc pewnie jeszcze nie raz będę pisał o porady. Nigdy nie robiłem remontu silnika, więc będę robił bardzo wolno, ale mam nadzieję, że dokładnie. Starałem się do wszystkiego dobrze przygotować pod każdym względem, ale jak będzie i co mnie zaskoczy wyjdzie w praniu. Wiadomo, że pomiary, remont głowicy i honowanie będzie robione u profesjonalisty.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na co zwrócić szczególną uwagę podczas remontu? czy jeszcze przed wyciągnięciem silnika?
Jakieś sugestię jak dokładnie wyczyścić płaszcz wodny w bloku? Płyn był wymieniany 2 lata temu, przebieg malutki, a płyn jest brudny. Może przed wyciągnięciem silnika jeszcze zalać cały układ octem?
Bardzo mile widziane wszelkiego rodzaju rady:-)
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
A więc tak.. 246 000km i silnik wyciągnięty.
Wyciągaliśmy jednak górą z wiązką i nie było większych problemów. Zaczeliśmy o godzinie 18, a o 3 silnik był juz wyciągnięty i prawie w całości rozebrany.
Tak jak przypuszczałem, w silniku zapiekły się pierścienie olejowe na 2,3 i 4 cylindrze.
Dziś wstępnie został pomierzony wał i blok i pojawiła się mała wątpliwość..
Z blokiem raczej nie będzie problemu, minimalny owal na 3 cylindrze i kilka rys wzdłużnych, reszta dobra. Pomiary wału nie wykazały zużycia wszystko ok, ale jest jedna rysa na czwartej korbie.
Rysa jest wyczuwalna pod paznokciem i długości jak widać na zdjęciu.
Czy taka rysa jest dopuszczalna? Ślusarz zaproponował polerowanie we własnym zakresie i nie namawiał do szlifu. Na czwartej korbie panewki wygladały najgorzej, na pozostałych tylko normalne zużycie.
Zaskoczeniem dla mnie jest sprzęgło które było wymieniane w serwisie toyoty przy przebiegu ok 180 000km i dalej wyglada bardzo dobrze
Wyciągaliśmy jednak górą z wiązką i nie było większych problemów. Zaczeliśmy o godzinie 18, a o 3 silnik był juz wyciągnięty i prawie w całości rozebrany.
Tak jak przypuszczałem, w silniku zapiekły się pierścienie olejowe na 2,3 i 4 cylindrze.
Dziś wstępnie został pomierzony wał i blok i pojawiła się mała wątpliwość..
Z blokiem raczej nie będzie problemu, minimalny owal na 3 cylindrze i kilka rys wzdłużnych, reszta dobra. Pomiary wału nie wykazały zużycia wszystko ok, ale jest jedna rysa na czwartej korbie.
Rysa jest wyczuwalna pod paznokciem i długości jak widać na zdjęciu.
Czy taka rysa jest dopuszczalna? Ślusarz zaproponował polerowanie we własnym zakresie i nie namawiał do szlifu. Na czwartej korbie panewki wygladały najgorzej, na pozostałych tylko normalne zużycie.
Zaskoczeniem dla mnie jest sprzęgło które było wymieniane w serwisie toyoty przy przebiegu ok 180 000km i dalej wyglada bardzo dobrze
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
Markus pisze:Rysa jest wyczuwalna pod paznokciem i długości jak widać na zdjęciu.
Czy taka rysa jest dopuszczalna? Ślusarz zaproponował polerowanie we własnym zakresie i nie namawiał do szlifu
żeby mieć spokojne sny, weź sobie od kogoś nie porysowaną korbę, przecież to kosztuje mniej niż butelka wódki
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Pawciu pisze:Markus pisze:Rysa jest wyczuwalna pod paznokciem i długości jak widać na zdjęciu.
Czy taka rysa jest dopuszczalna? Ślusarz zaproponował polerowanie we własnym zakresie i nie namawiał do szlifu
żeby mieć spokojne sny, weź sobie od kogoś nie porysowaną korbę, przecież to kosztuje mniej niż butelka wódki
Jeśli ktoś ma za butelkę nawet dobrej wódki, to biorę
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
Szin pisze:głowice będziesz miał z 4age 20 zaworową ? czy poprzestajesz na samych tłokach ?
Głowice 20 zaworowa byłaby gdyby była, ale niestety czekałem czekałem i się nie doczekałem.. a szkoda... gdybym gdzieś dostał to jeszcze bym robił
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć w kwestii pasowania tłok/cylinder?
Mam mały owal na jednym cylindrze i trzeba zrobić honowanie do 81.13mm, czyli zakładając, że w oryginale blok miał 81.00-81.03mm to wychodzi szerzej o 0.10-0.13mm.
Wg toyoty moje tłoki 4a-gze w std ma 80.880-80.900mm.
Manual podaje max dopuszczalną średnice cylindrów dla std do 81.23mm
Pasowanie tłoka manual podaje od 0.12 do 0.14mm
Czy pasowanie tłoka do max 0.25mm nie będzie za luźno, biorąc pod uwagę, że silnik jest bardziej wysilony niż wyszedł z fabryki?
Jak dobrze rozumiem manual to max luz tłok/cylinder może być do 0.35mm?
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
nie spotkałem jeszcze takiego luzu. Są co prawda różne generacje ale luz to tak na poziomie 0,12-0,14mm był w pierwszej generacji.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
ja w tym manualu nie widzę takiej informacji. Natomiast widzę luz tłoka taki jak napisałem. Oczywiście, że 0,35 to mocno za dużo.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- Markus
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 20-10-12, 23:21
A więc tak..
Prace trawją, jakiś postęp jest...
Na chwile obecną mam przygotowane:
-Blok po honowaniu, planowaniu, dokładnym czyszczeniu i pomalowany farbą VHT tytan
-Wał spolerowany, po rysie prawie nie ma śladu, zdaniem kilku fachowców nie będzie miało to wpływu na dalsze użytkowanie.
-wszystko było w dobrym stanie, więc na chwilę obecną tarcza sprzęgła obita nową okładziną kevlarową, a docisk wyrównany. W teorii człowieka robiącego to sprzęgło, okładzina kevlarowa powinna wytrzymać ok 300KM.. Spiek będzie raczej ostatecznością
-wtryski ok 440cc (różnie źródła podają) z mazdy rx-8, wysokoomowe i wtyczki pasują oryginalne
[img]http://[/img]
-korbowody, śruby ARP i tłoki gotowe do założenia
-maasa rzeczy w ocynku
-pompa oleju
Czy ktoś może powiedzieć jak sprawdzić stan pompy oleju? Rozkręcić zobaczyć jak wygląda w środku? Pomierzyć szczelinomierzem?
A tym całym moim wynalazkiem sterować będzie struś pędziwiatr
Plan na najbliższy czas to złożyć dół i oddać komorę silnika do częściowego malowania
Prace trawją, jakiś postęp jest...
Na chwile obecną mam przygotowane:
-Blok po honowaniu, planowaniu, dokładnym czyszczeniu i pomalowany farbą VHT tytan
-Wał spolerowany, po rysie prawie nie ma śladu, zdaniem kilku fachowców nie będzie miało to wpływu na dalsze użytkowanie.
-wszystko było w dobrym stanie, więc na chwilę obecną tarcza sprzęgła obita nową okładziną kevlarową, a docisk wyrównany. W teorii człowieka robiącego to sprzęgło, okładzina kevlarowa powinna wytrzymać ok 300KM.. Spiek będzie raczej ostatecznością
-wtryski ok 440cc (różnie źródła podają) z mazdy rx-8, wysokoomowe i wtyczki pasują oryginalne
[img]http://[/img]
-korbowody, śruby ARP i tłoki gotowe do założenia
-maasa rzeczy w ocynku
-pompa oleju
Czy ktoś może powiedzieć jak sprawdzić stan pompy oleju? Rozkręcić zobaczyć jak wygląda w środku? Pomierzyć szczelinomierzem?
A tym całym moim wynalazkiem sterować będzie struś pędziwiatr
Plan na najbliższy czas to złożyć dół i oddać komorę silnika do częściowego malowania
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
no ładnie. Wygląda że wszystko sensownie przygotowane. Nie zastanawiałbym się nad pompa oleju, przy tych kosztach szkoda byłoby zaniedbać szczegółu, kupuj nową i pozamiatane.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28