Cichociemna AT200

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 09-02-14, 11:19

Jasne, dorobienie uszczelki nie jest problemem, ale nie wiem czy znajdzie się firma godna polecenia, żeby nie robić dwa razy...
Dorobienie korb pod wymiar - podajesz wymiary lub wysyłasz oryginalną korbę i mówisz, żę ma być np krótsza o 1mm sworzeń tłoka nie np 18mm tylko 20mm itd. Koszta takiej korby na zamówienie wykonanej z odkuwki, materiał 4340, nie przekraczają 1500zł z śrubami.

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 19-08-14, 00:26

Czas na małą aktualizację.
Pomimo, że w temacie cisza cały czas coś pomału się dzieję tylko z braku czasu nic nie opisuję w temacie...
Od dłuższego już czasu przygotowuję sie do remanotu silnika i zbieram potrzebne części. Długo myślałem na jakich częściach najlepiej złożyć silnik, ale już jest wszystko jasne bo właściwie prawie wszystko już mam niezbędne do remontu. Czeka mnie jeszcze jeden wydatek na kute korby i myślę, że niebawem będzie można ruszać :-) Jeszcze przed remontem zmierzyłem kompresję i nie jest tak źle.. 11.2; 11.2; 10.7; 11.3. Ostatnio spore branie oleju musi byc spowodowanę chyba zapieczonymi pierścieniami olejowymi bo silnik ciąglę chodzi bardzo łądnie i kompresję myślę, że ma w normie..
Więc tak:
- komplet uszczelek na cały silnik Victor Reinz
- panewki korbowe, główne i dystance ACL
- śruby głowicy ARP
- pierścienie RIK
- tłoki z 4agze
- pompa wody ASO TOYOTA
- pasek rozrządu Mitsuboshi
- rolka napinacza NSK
- miska olejowa wypiaskowana i pomalowana proszkowo

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek


Wpadła też nowa obudowa filtra powietrza z 3s-gte wraz z zaworem upustowym, wkładka K&N i bandaż bazaltowo-krzemowy 3mm na rure między kompresorem, a puszką filtra. W tej chwili mam zamontowane dwa zawory upustowe i jest to obecnie najcichsza opcja.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Montażu doczekała się też pompa Walbro 255

Obrazek

Paczka od Pawcia. Łączniki już zamontowane, ale duck bill jeszcze nie bo czeka na nowy lakier razem z blendą na małą tablice..

Obrazek Obrazek Obrazek

Właściwie od początku kiedy stałem się posiadaczem celicy nowego lakieru wymagały obudowy lusterek. Lusterka zostały rozebrane do gołej obudowy i pomalowane na kolor jaki był w oryginale. By zdjąć lusterka trzeba zdjąć boczki drzwi, więc przy okazji zostały oczyszczone, odtłuszczone i zakonserwowane doły drzwi. Na szczęście nie było tam żadnej rdzy. Groźnie wyglądało, ale okazało się, że to tylko stara, sucha konserwa, złudnie przypominająca rdzę.

Obrazek Obrazek

I tak już na koniec... wpadły światła JDM tył

Obrazek Obrazek

I na chwilę obecną samochód wygląda tak...

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 19-08-14, 09:29

Dużo dobrej pracy włożone w autko :-D
Po prostu Frugo

Szin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 08-04-11, 22:17

Postautor: Szin » 26-08-14, 21:39

Bardzo ładne, jestem ciekaw jak chodzi i wygląda na żywo :-)
93' ST182 - SOLD
97' AT200

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 29-08-14, 20:56

Szin pisze:Bardzo ładne, jestem ciekaw jak chodzi i wygląda na żywo :-)

Wpadaj, zapraszam, przewiozę :-) tylko szybko bo niebawem silnik będzie wychodził.
Czy ktoś ma doświadczenie jak lepiej wyciągnąć silnik? dołem czy górą? górą wyjdzie sam silnik bez skrzyni? czy lepiej w całości ze skrzynią wyciągać?

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 29-08-14, 20:58

dołem razem ze skrzynią
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 30-08-14, 18:14

Moj 3sge wyszedł górą razem ze skrzynią, więc dać się da.

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 30-08-14, 19:07

Tak jak Frugo napisał widać ogrom włożonej pracy w autko, fajnie byłoby na żywo zobaczyć jak "to" idzie :D sam z chęcią bym kompresor założył, ale na to jeszcze czas. BTW u mnie 7A-FE też górą wyciągali
Celica to stan umysłu
viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 31-08-14, 14:41

Dołem jest dużo wygodniej ;-)
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 31-08-14, 23:36

Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Zobaczymy jakie będą warunki, ale pewnie będę wyciągał całość dołem..
Wszystko chce robić sam więc pewnie jeszcze nie raz będę pisał o porady. Nigdy nie robiłem remontu silnika, więc będę robił bardzo wolno, ale mam nadzieję, że dokładnie. Starałem się do wszystkiego dobrze przygotować pod każdym względem, ale jak będzie i co mnie zaskoczy wyjdzie w praniu. Wiadomo, że pomiary, remont głowicy i honowanie będzie robione u profesjonalisty.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na co zwrócić szczególną uwagę podczas remontu? czy jeszcze przed wyciągnięciem silnika?
Jakieś sugestię jak dokładnie wyczyścić płaszcz wodny w bloku? Płyn był wymieniany 2 lata temu, przebieg malutki, a płyn jest brudny. Może przed wyciągnięciem silnika jeszcze zalać cały układ octem? :lol:
Bardzo mile widziane wszelkiego rodzaju rady:-)

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 05-09-14, 22:26

A więc tak.. 246 000km i silnik wyciągnięty.
Wyciągaliśmy jednak górą z wiązką i nie było większych problemów. Zaczeliśmy o godzinie 18, a o 3 silnik był juz wyciągnięty i prawie w całości rozebrany.
Tak jak przypuszczałem, w silniku zapiekły się pierścienie olejowe na 2,3 i 4 cylindrze.
Dziś wstępnie został pomierzony wał i blok i pojawiła się mała wątpliwość..
Z blokiem raczej nie będzie problemu, minimalny owal na 3 cylindrze i kilka rys wzdłużnych, reszta dobra. Pomiary wału nie wykazały zużycia wszystko ok, ale jest jedna rysa na czwartej korbie.
ObrazekObrazek
Rysa jest wyczuwalna pod paznokciem i długości jak widać na zdjęciu.
Czy taka rysa jest dopuszczalna? Ślusarz zaproponował polerowanie we własnym zakresie i nie namawiał do szlifu. Na czwartej korbie panewki wygladały najgorzej, na pozostałych tylko normalne zużycie.
Zaskoczeniem dla mnie jest sprzęgło które było wymieniane w serwisie toyoty przy przebiegu ok 180 000km i dalej wyglada bardzo dobrze :P

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 05-09-14, 22:43

Markus pisze:Rysa jest wyczuwalna pod paznokciem i długości jak widać na zdjęciu.
Czy taka rysa jest dopuszczalna? Ślusarz zaproponował polerowanie we własnym zakresie i nie namawiał do szlifu

żeby mieć spokojne sny, weź sobie od kogoś nie porysowaną korbę, przecież to kosztuje mniej niż butelka wódki

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 05-09-14, 22:53

Pawciu pisze:
Markus pisze:Rysa jest wyczuwalna pod paznokciem i długości jak widać na zdjęciu.
Czy taka rysa jest dopuszczalna? Ślusarz zaproponował polerowanie we własnym zakresie i nie namawiał do szlifu

żeby mieć spokojne sny, weź sobie od kogoś nie porysowaną korbę, przecież to kosztuje mniej niż butelka wódki

Jeśli ktoś ma za butelkę nawet dobrej wódki, to biorę ;-)

Szin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 08-04-11, 22:17

Postautor: Szin » 07-09-14, 22:41

głowice będziesz miał z 4age 20 zaworową ? czy poprzestajesz na samych tłokach ?
93' ST182 - SOLD

97' AT200

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 20-09-14, 22:07

Szin pisze:głowice będziesz miał z 4age 20 zaworową ? czy poprzestajesz na samych tłokach ?

Głowice 20 zaworowa byłaby gdyby była, ale niestety czekałem czekałem i się nie doczekałem.. a szkoda... gdybym gdzieś dostał to jeszcze bym robił :-)

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć w kwestii pasowania tłok/cylinder?
Mam mały owal na jednym cylindrze i trzeba zrobić honowanie do 81.13mm, czyli zakładając, że w oryginale blok miał 81.00-81.03mm to wychodzi szerzej o 0.10-0.13mm.
Wg toyoty moje tłoki 4a-gze w std ma 80.880-80.900mm.
Manual podaje max dopuszczalną średnice cylindrów dla std do 81.23mm
Pasowanie tłoka manual podaje od 0.12 do 0.14mm
Czy pasowanie tłoka do max 0.25mm nie będzie za luźno, biorąc pod uwagę, że silnik jest bardziej wysilony niż wyszedł z fabryki?
Jak dobrze rozumiem manual to max luz tłok/cylinder może być do 0.35mm?

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 20-09-14, 22:49

nie spotkałem jeszcze takiego luzu. Są co prawda różne generacje ale luz to tak na poziomie 0,12-0,14mm był w pierwszej generacji.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 20-09-14, 23:12

carsik pisze:nie spotkałem jeszcze takiego luzu. Są co prawda różne generacje ale luz to tak na poziomie 0,12-0,14mm był w pierwszej generacji.

Dokładnie, informacje z manuala 4age i 4agze I gen.
A czy to za duży luz?

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 21-09-14, 09:37

ja w tym manualu nie widzę takiej informacji. Natomiast widzę luz tłoka taki jak napisałem. Oczywiście, że 0,35 to mocno za dużo.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 16-10-14, 01:48

A więc tak..
Prace trawją, jakiś postęp jest...
Na chwile obecną mam przygotowane:
-Blok po honowaniu, planowaniu, dokładnym czyszczeniu i pomalowany farbą VHT tytan
Obrazek Obrazek Obrazek
-Wał spolerowany, po rysie prawie nie ma śladu, zdaniem kilku fachowców nie będzie miało to wpływu na dalsze użytkowanie.
-wszystko było w dobrym stanie, więc na chwilę obecną tarcza sprzęgła obita nową okładziną kevlarową, a docisk wyrównany. W teorii człowieka robiącego to sprzęgło, okładzina kevlarowa powinna wytrzymać ok 300KM.. Spiek będzie raczej ostatecznością
Obrazek
-wtryski ok 440cc (różnie źródła podają) z mazdy rx-8, wysokoomowe i wtyczki pasują oryginalne :-)
[img]http://[/img] Obrazek
-korbowody, śruby ARP i tłoki gotowe do założenia :-D
Obrazek Obrazek Obrazek
-maasa rzeczy w ocynku
Obrazek
-pompa oleju
Obrazek Obrazek
Czy ktoś może powiedzieć jak sprawdzić stan pompy oleju? Rozkręcić zobaczyć jak wygląda w środku? Pomierzyć szczelinomierzem?
A tym całym moim wynalazkiem sterować będzie struś pędziwiatr :lol:
Obrazek
Plan na najbliższy czas to złożyć dół i oddać komorę silnika do częściowego malowania :-)

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 16-10-14, 07:07

no ładnie. Wygląda że wszystko sensownie przygotowane. Nie zastanawiałbym się nad pompa oleju, przy tych kosztach szkoda byłoby zaniedbać szczegółu, kupuj nową i pozamiatane.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28