Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Cichociemna AT200

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: 08-10-10, 23:52
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Postautor: ghost1077 » 22-01-15, 10:15

ja też mam kilka zdjęc z prac nad brata autem. Nie są dobrej jakości, ale coś tam można zobaczyć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu nowy blok po piaskowaniu, przygotowany do malowania
Obrazek

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 22-01-15, 22:24

Tak jak brat wspomniał, będzie nowy blok..
Niestety pasowanie 0.12-0.14mm jakie podaje toyota w manualu nie dawało mi spokoju..
Skoro z fabryki silniki 4agze wychodziły na pasowaniu 0.06-0.08mm to dlaczego przy ponownym składaniu ma być inaczej ? :eek:
Będzie pasowanie 0.08mm
Szkoda, że nie był obrobiony blok na dzisiaj bo już można by połączyć :-)
Wszystkie aluminiowe elementy typu kolektor, króćce wody, obudowa termostatu, aparat zapłonowy zostały wyszkiełkowane.
Obrazek

Awatar użytkownika
AlliedXaphon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 22-07-12, 16:06
Lokalizacja: Racibórz

Postautor: AlliedXaphon » 23-01-15, 12:15

Wyglada mega dobrze :-D :-D :-D czym malowales pokrywe?
AT180 - R.I.P
ST182 - sold
ST185 GT-Four - dla zabawy
AT200 Coupe - odbudowa

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 14:08
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Exonios » 23-01-15, 13:40

Wyglada mega dobrze :-D :-D :-D czym malowales pokrywe?


Pewnie farbą VHT :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 23-01-15, 14:40

AlliedXaphon pisze:Wyglada mega dobrze :-D :-D :-D czym malowales pokrywe?

Cieszę się, że się podoba, ale na żywo wygląda dużo lepiej;)
Pokrywa malowana proszkowo. VHT malowalem blok bo niestety nikt nie chciał malować proszkowo. VHT może i dobre lakiery, zobaczymy, ale nic nie zastąpi proszku. Wszystko ma swoje wady i zalety.. Po malowaniu proszkowym dużo zachodu, żeby mieć pewność, że nigdzie nie został piasek. VHT pewnie nie jest tak odporny jak proszek i problematyczne jest wygrzanie, zwłaszcza bloku...

Awatar użytkownika
AlliedXaphon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 22-07-12, 16:06
Lokalizacja: Racibórz

Postautor: AlliedXaphon » 23-01-15, 15:01

Markus pisze:Pokrywa malowana proszkowo


Napisy byly scierane i polerowane po malowaniu? czy jak to rozwiazales?
AT180 - R.I.P

ST182 - sold

ST185 GT-Four - dla zabawy

AT200 Coupe - odbudowa

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 23-01-15, 15:06

Płaski pilnik do metalu lub papier scierny. Napisy są widocznie porysowane, coś na wzór szczotkowanego alu. Trzeba tylko pamięta o ruchach zawsze w jednym kierunku i wychodzi fajnie.

Awatar użytkownika
AlliedXaphon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 22-07-12, 16:06
Lokalizacja: Racibórz

Postautor: AlliedXaphon » 23-01-15, 15:10

dzieki za info :wink: juz nie moge sie doczekac aby zobaczyc jak to bedzie poskladane :-D
AT180 - R.I.P

ST182 - sold

ST185 GT-Four - dla zabawy

AT200 Coupe - odbudowa

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 23-01-15, 15:21

Silnikowi w sumie już mało brakuje, ale będzie jeszcze trochę zabawy żeby to odpalić.. Wiązka do przeróbki, czekam na skrzynie E58 ze szpera której trzeba zrobić rewizję i przełożyć w obudowę od przednionapedowki, pospawac kolektor wydechowy, turbina z evo X do regeneracji, cały dolot, dokończyć składanie komory i inne kwiatki które wyjdą w trakcie...

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 23-01-15, 19:35

Odebrałem blok, zaczynam składać, panewki główne, pierścienie wszystko super, panewki na podpory wału, pierścienie na podpory wału i tu niespodzianka :eek:
jeden pierścień coś im nie wyszedł..
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Więc zaczynamy składanie silnika...

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: 03-11-13, 22:35
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: masstec » 23-01-15, 21:43

Szacun. ja jeszcze daleko w polu.

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 647
Rejestracja: 25-03-11, 21:15
Lokalizacja: Śrem

Postautor: Wiciu_S » 24-01-15, 10:12

Markus, pięknie to wszystko wygląda :wink: na turbinie z EVO liczysz 250+hp, czy więcej? Nie mogę się doczekać na kreski z hamowni :-D BTW :D Ja może we wtorek zacznę u siebie spawać orurowanie do IC :wink:

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 24-01-15, 13:14

masstec pisze:Szacun. ja jeszcze daleko w polu.

Niby daleko w polu, ale jak zaczniesz składać to skończysz w tydzień bo raczej Cię nic nie zaskoczy, wszystko masz seryjne, a u mnie? frankenstein.. zaczną się schody jak będzie bliżej odpalenia..
Wiciu_S Dzięki, Po cichu liczę na 250+hp, ok 1.2 może do max 1.5 bara? Zobaczymy.. Chce to odpalić, dobrze dotrzeć, dopracować szystko, a później zobaczymy czy coś z tego będzie. Nie mogę też przesadzać bo sprzęgło nie jest super mocne. Jeśli będzie doładowanie ok 1.2b to pewnie będzie też druga mapa na mniejszym/małym doładowaniu. Zależy też jak silnik będzie przyjmował doładowanie..
A Ty na jakim ecu odpalasz? będzie EMU?
Ktoś może wie jakie jest minimalne doładowanie w turbinie z evo X przy seryjnym wg?

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 647
Rejestracja: 25-03-11, 21:15
Lokalizacja: Śrem

Postautor: Wiciu_S » 24-01-15, 14:32

nie będzie EMU, bo projekt stał się bardziej niż budżetowy :-D na początek wleci jednak DET3 i zobaczymy jak to będzie hasać, jeśli przetrwa sezon i silnik nie zdechnie, wybuchnie, spali się (niepotrzebne skreślić), to pomyślę nad EMU i może kutymi gratami :wink:

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 24-01-15, 14:46

Z jednej strony jest to pozorna oszczędność bo za rok będziesz chciał coś więcej i będzie trzeba zmienić na EMU. Z drugiej strony jak się powstrzymasz to może nie popłyniesz na większą kase..
Bo zawsze się tak mówi.. "w sumie jak ecu już mnie nie ogranicza to tylko kupie to to to i juz można dmuchać więcej" i zaczyna się lawina wydatków..

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 647
Rejestracja: 25-03-11, 21:15
Lokalizacja: Śrem

Postautor: Wiciu_S » 24-01-15, 15:10

no właśnie, nie popłynąć na większą kasę :-D głównymi powodami mojej niechęci do większy wydatków jest to, że autem tym i tak w większości przypadków jeździ moja żona :wink: , a drugi to napęd na nie te koła co trzeba :lol:

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 12-02-15, 23:19

Mógłbym prosić o rade w doborze świec?
Chciałbym swiece które bezpiecznie zniosą do ok 1.2 bara..
mam takie typy
Denso: IK20 lub IK22, PQ20R-P8, lub zwykłe NGK BKR8E-11.
Chyba najbardziej sie skłaniam ku NGK bo tanie i dobre, a w sezonie nie zrobię więcej niż 7 tys km..Jak myślicie?

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 19-04-08, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Postautor: BASSI » 13-02-15, 23:03

ja miałem IK20 , wytrzymały 50 Tyś...

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 229
Rejestracja: 20-10-12, 22:21
Lokalizacja: Sopot

Postautor: Markus » 17-02-15, 19:46

cd
Silnik już prawie gotowy do wkładania.. troche spamu ze składania:
Za klucze dynanometryczne bardzo dziękuję masstec'owi
Głowica przykęcona 100nm i użyty klej do uszczelek loctite 3020 zalecany do każdego doładowanego silnika (gdyby ktoś chciał użyć mam jeszcze caaaałkiem sporo chętnie odstąpie). Uszczelka głowicy Victor reinz z 7a-fe 0.7mm co daje stopień sprężania 8.8:1. Rozrząd ustawiony, pasek rozrzadu 116 zębów z espace
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przymiarka do mocowania alternatora które będzie przymocowane bezpośrednio do flanszy kolektora wydechowego. Alternator po pełnej regeneracji.
Obrazek Obrazek
Chłodnica oleju setrab 16 rowkowa częściowo na sztywnych rurkach.
Obrazek
Obrazek
Przepustnica wyszkiełkowana i coś tam ocynkowane.
Obrazek
Obrazek
Pompa wody po małej przeróbce jednak z 4age, a nie z 7a-fe
Obrazek
Aparat zapłonowy po wymianie łożyska, uszczelniacza i wyszkiełkowany
Obrazek
Obrazek
Zaślepka kopułki wydrukowana w 3d
Obrazek Obrazek
Czy ktoś kiedyś rozbierał pompe wspomagania i pamięta czy jest tam taka sprężynka? Znalazłem taką i nie jestem pewny czy to z pompy...
Obrazek
Wybór padł na świece platynowe PQ20r8-P8 z silnika 4agze, które polecił mi Sznaps plus termostat.
Obrazek
I taka tam adaptacja rurek wodnych z 4a-ge do bloku 7a-fe gdzie przeszkadzał knock sensor
Obrazek
Obrazek
Intercooler malnięty na czarno na próbe, jak będzie mocno się obijał to odwróce na drugą strone i będzie czyste alu.
Obrazek

thomas-cs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: 09-01-12, 06:11
Lokalizacja: Olsztyn

Postautor: thomas-cs » 17-02-15, 20:41

Niedawno rozbietałem i nie pamiętam żeby tam była taka sprężynka
AT200 Srebrny Bobik