Toyota Celica AT200

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
MsPixel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 27-11-12, 18:15

Toyota Celica AT200

Postautor: MsPixel » 27-11-12, 19:39

Witam! W tym temacie chciałbym przedstawić swoje autko oraz plany na jego modernizacje.

Samochód:
Toyota Celica VI gen 1999 r. benz/gaz sekw.

Zakupiona: lipiec 2012

Silnik:
1.8 7a-fe 115 KM

Przy kupnie:

Skrzynia:
seria (jeździła bez oleju i nie wchodził 3 bieg)
Zawieszenie w pełni seria.
Hamulce:
tarcze Brak danych
klocki brak danych
Wydech:
seria
Układ dolotowy:
seria
Koła:
14" stalówka + kołpak toyota
Audio:
stare radio sony (jakiś kaseciak)
seryjne głośniki przód
tył głośników brak
Wnętrze:
seria
Body:
seria.

Do samochodu zostały zamontowane:

- skrzynia toyota carina E
- tarcze i klocki TRW
- założona została instalacja LPG firmy lovato
- zmiana anteny (w starej taśma była załamana),
- zmiana radia na LG lcs110ar 4x53w
- montaż tylnych oryginalnych głośników razem z wkładami + skrzynka basowa LG 80w,
- obszycie kierownicy skórą,


W planach:
- zmiana skrzyni na skrzynię od toyoty cariny E (w tej którą wsadziłem łożyska nie wytrzymały zbyt długo)
- wizyta u lakiernika (malowanie zderzaków,drzwi kierowcy, błotnik przedni prawy)
- montaż zakupionych felg toyoty 15" (odnowione przeze mnie)
- wstawienie dolotu i zmiana filtrów
- zmiana wydechu końcowego na APEXI n1
- przeróbka wydechu środkowego (wycięcie kata i wstawienie strumienicy)
- wstawienie zawieszenia gwintowanego (kiedyś w przyszłości :) )
- wymiana sprężyn (z serii na "ok -30")


Niebawem wrzucę pare fotek auta.
Będę informował na bieżąco o wszystkich planach,zmianach itp.
Pozdrawiam fanów Celic :)
Ostatnio zmieniony 27-11-12, 21:24 przez MsPixel, łącznie zmieniany 1 raz.
Celica to nie samochód, to styl życia :)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 27-11-12, 19:56

1. chyba model nazywa się AT200 :)

2. dolot już masz w tym samochodzie, nie musisz nic wstawiać ;)

3. jeśli katalizator nie telepie się i nie jest zapchany, ani wypalony (prawie pewne że jest ok :)) to zostaw go w spokoju

4. Apexi jest naprawdę drogie, moim zdaniem szkoda kasy na pchanie tego do 1.8 :)

Awatar użytkownika
MsPixel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 27-11-12, 18:15

LINK z fotkami

Postautor: MsPixel » 27-11-12, 20:01

Ostatnio zmieniony 27-11-12, 20:33 przez MsPixel, łącznie zmieniany 1 raz.
Celica to nie samochód, to styl życia :)

Awatar użytkownika
MsPixel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 27-11-12, 18:15

Postautor: MsPixel » 27-11-12, 20:02

Więc co polecasz zamiast APEXI ??
Celica to nie samochód, to styl życia :)

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 27-11-12, 20:12

MsPixel pisze:wstawienie strumienicy


poczytaj o tym na forum
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 27-11-12, 20:24

Matus pisze:4. Apexi jest naprawdę drogie, moim zdaniem szkoda kasy na pchanie tego do 1.8

Chyba chodziło o Apexi N1 style czyli imitacje Apexi.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 27-11-12, 20:52

MsPixel pisze:Więc co polecasz zamiast APEXI ??


Asci pisze:
Matus pisze:4. Apexi jest naprawdę drogie, moim zdaniem szkoda kasy na pchanie tego do 1.8

Chyba chodziło o Apexi N1 style czyli imitacje Apexi.


jeśli chodzi o podróbę za 200 PLN to tym bardziej bez sensu, bo jak trafisz na słaby produkt to się posypie szybko.
poza tym dlaczego nie zostawić seryjnego wydechu i dołożyć najwyżej jakąś końcówkę?
w końcu ten wydech zaprojektowali specjaliści...

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 27-11-12, 21:29

Fajne felgi, ładnie odnowione :-)
a zamiast pakować kase w przeróbki układu dolotowego/wydechowego, zainwestuj lepiej w coś, co ma sens w at200
np. zawias, dobra opona no i klamki/lusterka w kolor :)
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 27-11-12, 21:36

Szkoda że nie takie jak ja miałem czyli ala chrom :D

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 27-11-12, 21:38

Makabra pisze:Szkoda że nie takie jak ja miałem czyli ala chrom

to są poliftowe felgi, więc pewnie kiedyś były takie jak Twoje ;-)
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 27-11-12, 22:07

A to nawet nie wiedziałem że była różnica. A jaki lakier miały przedliftowe?

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 27-11-12, 22:34

zwykły srebrny
no i dekielki bez znaczków
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Bokken
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 780
Rejestracja: 18-05-10, 16:04

Postautor: Bokken » 27-11-12, 22:39

- skrzynia toyota carina E

To ta sama skrzynia co u nas?
Siła płynie z krwią, duma razem z nią.

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Postautor: adrianh92 » 27-11-12, 22:47

jak Ci się nie odwidzi apexi n1 style (jeśli chodzi ci o ten z allegro) to ci mogę sprzedać używke - 1 sezon za grosze bo tylko mi w piwnicy leży :wink:
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

SEBOL 75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1311
Rejestracja: 24-07-08, 23:13

Postautor: SEBOL 75 » 27-11-12, 22:51

To tak może:

1. Zrób porządek z ta skrzynią (primo).Oleje,płyny,rozrząd zmienione??
2.Była jakas stłuczka czy tylko będą poprawki małe tych elementów co wymieniłeś?
3.Jeśli katalizator ok, zostaw(jesli masz duzy przebieg,to może ledwo zipie). Wstaw sobie ten końcowy Apexi N1, Młody Rzeski chyba ma taki w swojej 1.8 i fajnie to burczy(nie rozleci sie szybko nie bój). Miałem podobny za 200zł, 1,5 roku śmigał i nic sie nie rozsypał. :-D
4. Pomyślałbym nad inną felgą i jej kolorem bo jakoś srebrna do srebrnego nie widzi mi się, ale to tylko moja opinia.
VI AT 200 '98 - R.I.P.

Awatar użytkownika
MsPixel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 27-11-12, 18:15

Postautor: MsPixel » 28-11-12, 15:33

WOW! Nie wiedziałem że będzie taki ruch w moim temacie :)
Skrzynia do celici 1.8 i do cariny E 1.8 jest identyczna tylko od cariny ma dłuższe przełożenia.
Felg jeszcze nie widziałem na aucie ale myślę że będzie ładny efekt.
Apexi n1 chciałem wsadzić by zmienić troszkę brzmienie autka (nie za bardzo mi pasuje)
Przebieg auta to 147 tyś km ponieważ auto przez parę lat stało we Włoszech w salonie porsche(poprzedni właściciel "tam" zostawił go w salonie i za dopłatą wziął jakieś porsche)
Co do malowania to będą malowane zderzaki ponieważ popękał lakier od słońca, drzwi kierowcy mają głęboką rysę a błotnik przedni prawy ma wgniecenie jakby ktoś przywalił mocno z kolana"niestety został zagnieciony ten rancik od nadkola"... lusterka i klamki będą pod kolor :)
Celica to nie samochód, to styl życia :)

Awatar użytkownika
MsPixel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 27-11-12, 18:15

Postautor: MsPixel » 02-12-12, 11:04

SEBOL 75 pisze:To tak może:

1. Zrób porządek z ta skrzynią (primo).Oleje,płyny,rozrząd zmienione??
2.Była jakas stłuczka czy tylko będą poprawki małe tych elementów co wymieniłeś?
3.Jeśli katalizator ok, zostaw(jesli masz duzy przebieg,to może ledwo zipie). Wstaw sobie ten końcowy Apexi N1, Młody Rzeski chyba ma taki w swojej 1.8 i fajnie to burczy(nie rozleci sie szybko nie bój). Miałem podobny za 200zł, 1,5 roku śmigał i nic sie nie rozsypał. :-D
4. Pomyślałbym nad inną felgą i jej kolorem bo jakoś srebrna do srebrnego nie widzi mi się, ale to tylko moja opinia.



Siemanko! Wiesz żeby tak zrobić felgi musisz mieć do tego sprzęt. Ja swoje felgi (ze zdjętymi dekielkami) piaskowałem a potem malowałem z wypalaniem w piecu, później pokryte zostały dwoma warstwami lakieru. To wszystko robiłem u znajomego w zakładzie a dekielki zrobiłem w domu... bardzo drobnym papierem je zmatowiłem a później pomalowałem 2 razy sprayem do felg. Jeśli powierzchnia na Twoich felgach nie ma ubytków to możesz zrobić wszystko sam w domu bez piaskowania, wystarczy zmatowić felgi i pomalować je dwoma warstwami farby w sprayu, potem lakierem bezbarwnym. Pamiętaj że musisz mieć jakieś pomieszczenie gdzie nie będzie nic(latało w powietrzu), będzie w miarę ciepło oraz musisz dobrze wyczuć moment pokrywania felg następnymi warstwami... Chodzi o to, że gdy pomalujesz felgi pierwszy raz to musisz odczekać aby farba dobrze wyschła, potem kładziesz następną warstwę i czekasz... Jeśli pokryjesz felgi za szybko (gdy pierwsze warstwy nie doschną) to farba zacznie schodzić z felg jak plastelina. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam :)

p.s nie mogłem napisać wiadomości na pw ponieważ muszę trochę odczekać od założenia konta :/
Celica to nie samochód, to styl życia :)

SEBOL 75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1311
Rejestracja: 24-07-08, 23:13

Postautor: SEBOL 75 » 02-12-12, 16:09

Ok, dzięki wielke! 8)

Aha, jakieś problemy na LPG czy śmiga normalnie??Hm?? Jakie spalanie??

Pytam,bo mysle o LPG do swojej...
VI AT 200 '98 - R.I.P.

Awatar użytkownika
MsPixel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 27-11-12, 18:15

Postautor: MsPixel » 02-12-12, 20:23

U mnie jest taka sytuacja że mój ojciec od ok 10 lat montuje instalacje LPG i mam wszystko zrobione na tip top... Jeśli wsadzisz dobrą sekwencję to będzie tak jak u mnie czyli spalanie ok 9 litrów w cyklu mieszanym. Ważne jest aby całą instalację założyć na podzespołach jednego producenta, wtedy wszystko będzie długo dobrze służyć. :)
Celica to nie samochód, to styl życia :)

Awatar użytkownika
MsPixel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 27-11-12, 18:15

Skrzynia!

Postautor: MsPixel » 06-12-12, 19:39

Zmieniłem skrzynię w swoim autku lecz problem nie zniknął... Chciałem wymienić skrzynię ponieważ podczas jazdy słychać było głośne metaliczne stukanie (identyczne jak rozsypane łożysko z luzami) lecz po założeniu nowej skrzyni problem występuje nadal lecz stukanie jest 90% cichsze i rzadsze... Wie może ktoś co może być przyczyną tego problemu ?
p.s Auto zostało obejrzane przez trzech różnych mechaników i wszyscy powiedzieli że to łożyska na skrzyni...
Celica to nie samochód, to styl życia :)