Czarna Toyota GT na Toyach

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 29-11-13, 01:21

MisiekPolarny pisze:2.1 to prawie kapeć. Ja jeżdżę na 2.7-2.8 przy oponie 195/60/15.

2.1 - 2.2 to prawidłowe ciśnienie
poczytaj jakie ciśnienie zaleca producent w Twoim samochodzie, zanim przez Twoje rady ktoś zrobi sobie krzywdę
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 29-11-13, 08:36

DCG pisze:
MisiekPolarny pisze:2.1 to prawie kapeć. Ja jeżdżę na 2.7-2.8 przy oponie 195/60/15.

2.1 - 2.2 to prawidłowe ciśnienie
poczytaj jakie ciśnienie zaleca producent w Twoim samochodzie, zanim przez Twoje rady ktoś zrobi sobie krzywdę

Nie, prawidłowe ciśnienie dla tych zimówek majstra na zdjęciu to 2.3 do 2.6 na pełnym załadowaniu.
I jedna ważna sprawa: ciśnienie w kolach nie zależy od szerokości/profilu opony!!! Zależy od jej nośności, dlatego jak dla seryjnego 87 jest 2.4 to dla 88 będzie to około 2.3

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 29-11-13, 09:43

groohaa1 pisze:I jedna ważna sprawa: ciśnienie w kolach nie zależy od szerokości/profilu opony!!!

+1
ciśnienie w oponach zależy głównie od masy auta, najlepiej stosować się do naklejki, która powinna być w schowku
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 29-11-13, 09:51

DCG pisze:
groohaa1 pisze:I jedna ważna sprawa: ciśnienie w kolach nie zależy od szerokości/profilu opony!!!

+1
ciśnienie w oponach zależy głównie od masy auta, najlepiej stosować się do naklejki, która powinna być w schowku

Tak, zalezy od masy, ale przy takiej samej masie inne ma być ciśnienie przy seryjnych oponach 87, a inne (mniejsze) przy 88 czy 94... a jeszcze zupelnie inne wartosci powinny byc przy oponach wzmacnianych.

viewtopic.php?t=3143&start=46

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 29-11-13, 09:54

true
w każdym bądź razie, pompowanie 2.8 to grube przegięcie
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 29-11-13, 23:06

DCG pisze:ciśnienie w oponach zależy głównie od masy auta


Dokładnie. Zatem jeśli na 2.5 opona mocno się ugina, to znaczy, że za mało napompowane na tą masę auta.

DCG pisze:poczytaj jakie ciśnienie zaleca producent w Twoim samochodzie, zanim przez Twoje rady ktoś zrobi sobie krzywdę


Ja stosuję takie ciśnienie w zimówkach, które mam już 6 sezonów. Przejechały dobre 40000km w różnych warunkach i mają się całkiem dobrze. Ja też nie zrobiłem sobie krzywdy. Zatem może nie do końca się mylę :wink: Z resztą nikogo do niczego nie zmuszam.

A "zalecenia producenta" co do opon w samochodzie wyprodukowanym 22 lata temu dotyczyły opon wyprodukowanych 22 lata temu. Od tego czasu zapewne trochę się mieszanki zmieniły, nie sądzisz?

A tak przy okazji, niedawno jechałem Audi A6 2.0T na oponach zalecanych przez producenta (czyli balonach) z ciśnieniem zalecanym przez producenta (właściciel dba o te sprawy) i przy 140km/h na autostradzie samochód wyraźnie pływał na tych oponach. Takim autem to faktycznie można sobie krzywdę zrobić.

No, chyba że opony miały wyjątkowo niski indeks prędkości a ja nie doczytałem :P

Awatar użytkownika
GCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 07-04-09, 21:38

Postautor: GCG » 30-11-13, 00:07

Każda opona ma z oznaczeniu psi wybite ile powinna mieć powietrza i na pewno w przeliczeniu na bary nie ma 2,8 bar ja mam opony 195 55 15 i 2,2 bar jest idealnie.
Gregor

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 30-11-13, 00:59

MisiekPolarny pisze:Od tego czasu zapewne trochę się mieszanki zmieniły, nie sądzisz?

więc za jakiś czas będziemy do osobówek pompować 9 barów jak do tirów :smt023
MisiekPolarny pisze:przy 140km/h na autostradzie samochód wyraźnie pływał na tych oponach.

no i? ja regularnie jeżdżę po autostradach w DE rav4 i M. GL z prędkościami z "dwójką" z przodu, z prawidłowym ciśnieniem "producenta" i problemów z jakimś "pływaniem" nie ma. Może niech znajomy sprawdzi zawieszenie w A6? :-)
Kończmy off'a, bo śmietnik koledze robimy
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 01-12-13, 12:28

Chciałem odpuścić temat, bo przecież się nie znam i w ogóle jakim prawem się odzywam ... Jednak dla pewności poszedłem sprawdzić oznaczenia na moich oponach 195/60/15. I jest jak byk napisane max 300kPa (44psi). Według wszelkich przeliczników wychodzi jakieś ... 3 bary. Zatem moje 2.8 spokojnie mieści się w zakresie zalecanym przez producenta opon (a nie samochodu!). Tym samym nie propaguję rozwiązań, dzięki którym ktoś mógłby zrobić sobie krzywdę.

Zatem kolego Majster, jeżeli w twoim odczuciu auto źle się prowadzi na tych oponach, to spróbuj z większym ciśnieniem. Kieruj się oznaczeniami na oponie a nie na tabliczce w aucie sprzed kilkunastu lat ...

Pozdrawiam.

P.S. Może mam wzmocnione opony, jak pisał Groohaa1 :P Biorąc pod uwagę cenę zakupu, to wygląda na to, że zrobiłem interes życia :lol:

Awatar użytkownika
Suseł
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 2591
Rejestracja: 01-01-08, 19:36

Postautor: Suseł » 09-02-14, 09:28

"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold

Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 09-02-14, 11:24

Suseł pisze:http://otomoto.pl/toyota-celica-2-0-gt-xenon-C32130720.html - sprzedajesz?

Na razie próbuję sprzedać...


...już nie :)
Ostatnio zmieniony 30-03-14, 20:37 przez majster, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer

Moja GT:
viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 30-03-14, 20:37

A jednak ożeniłem się z Celicą na dłużej :)
Przekładka zakończona!

Auto po wyjechaniu od mechanika tydzień temu do dnia dzisiejszego nie robi żadnych problemów. Przegląd zerowy, zbieżność, klima -wszystko zrobione przez warsztat.
Mechanicznie i elektrycznie wszystko sprawne. Klima chłodzi, auta nie ściąga w żadną stronę.
Papiery załatwiłem bez problemów. Rejestracja w wydziale komunikacji to tylko formalność. Da się nawet zarejestrować auto, będące moją własnością za granicą bez umowy kupna-sprzedaży, wypełniając stosowne oświadczenie-zarówno w celnym, skarbowym, jak i wydziale komunikacji. Na razie mam miękki dowód :)
Pozostało mi jeszcze prawe lusterko do zrobienia-na razie jest lekko złożone-potrzebuję samej podstawy od EU (może ktoś ma od zbitego lusterka?). Lewe już przerobiłem.
No i fotel kierowcy mam do przerobienia-też poszukuję - fotela z regulacją.

Wkrótce wkleję jakieś fotki :P
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer



Moja GT:

viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 10-04-14, 22:18

Przygotowanie do polerki :-D
Obrazek

Obrazek

Obrazek



Na razie większość drobnych rysek zlikwidowana. Lakier nabrał głębi koloru.

myjnia, suszenie, myjnia...
a jutro wosk :D
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14-08-18, 09:40 przez majster, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer



Moja GT:

viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 10-04-14, 22:25

Super! Mojej celci też taki zabieg by się przydał.
Najważniejsze z zestawu do polerowania - browar. :D
Celica to stan umysłu
viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 11-04-14, 22:45

Meguiars zawsze dobrze robi robotę :-D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kilka fotek po przekładce:
Obrazek


Obrazek

Auto powoli doprowadzam do porządku - do stanu z przed przekładką. Lusterka zewnętrzne już ogarnąłem. Fotele i wnętrze wyczyszczone. Do wyprania jeszcze wykładzina. Pozostał jeszcze fotel kierowcy-nadal szukam z pełną regulacją-do przełożenia skóry z mojego. Potrzebuję jeszcze czarnej jajkowatej zaślepki podszybia (na zewn. w rogu) oraz jednej zaślepki podsufitki (jasnoszara) z tyłu-przy klapie.
Może kto ma :-D ?
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer



Moja GT:

viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 15-10-14, 21:14

Dawno nic się działo :-D przez co spadłem na sam dół stronki :) Przymierzałem się do konserwacji podwozia. Auto na kanał, żeby dokładnie spód obejrzeć. Zauważyłem podrdzewiałe przewody hamulcowe na tylną oś:
Obrazek

Przewody poza tym wyglądały nieźle, więc się nimi nie przejmowałem.
Ściągnąłem listew ochronną i tu się niemile zdziwiłem... :eek:
Obrazek Obrazek

tyle pozostało po starych przewodach hamulcowych-dosłownie dziesiętne milimetra...same pękały przy demontażu !!! A gdyby tak walnął przy ostrym hamowaniu...tragedia :(
Obrazek

Poszły dwa nowe przewody od komory silnika do każdego koła. Kupiłem miedź 5mm. i zabezpieczyłem je koszulkami termokurczliwymi od korozji/utleniania. Najtrudniej było wyprowadzić przy baku, który trzeba było trochę opuścić ale się udało.

Miejsca korozji oczyszczone i zabezpieczone. Na wierzch poszedł jeszcze baranek-ale brak fotek:
Obrazek Obrazek

Układ przepłukany i odpowietrzony. Zalałem DOT 5.1
Obrazek

Sprawdźcie swoje przewody-szczególnie tył w starszych autach!
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer



Moja GT:

viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 16-10-14, 19:30

Jesli chodzi o polerkę to juz nie pytam o szczegoly ale ze zdjęc to do wielu spraw bym sie przyczepił :-) :-) bo gdybym tak polerował auta to nikt już wiecej nie chciałby z moich usług skorzystać :lol: ale oczywiście szacun za chęci, najwazniejsze, ze jestes zadowolony z efektów.
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 20-10-14, 15:15

Qub@ pisze:Jesli chodzi o polerkę to juz nie pytam o szczegoly ale ze zdjęc to do wielu spraw bym sie przyczepił :-) :-) bo gdybym tak polerował auta to nikt już wiecej nie chciałby z moich usług skorzystać :lol: ale oczywiście szacun za chęci, najwazniejsze, ze jestes zadowolony z efektów.

Czepić zawsze się czegoś można :) Nie robię tego zarobkowo tylko swoje auta poleruję
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer



Moja GT:

viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 23-11-14, 20:52

Wpadły ostatnio nowe poliuretany na tył:
Obrazek

Łączniki od Pawcia (dzięki :)), a tuleje po okazyjnej cenie od groohaa1 (dzięki :) pasowały okiej)
Na aucie już wylądowały:
Obrazek
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer



Moja GT:

viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 21-02-15, 20:48

Czas na letnie niedługo, a mi zestaw na zimę dopiero przyszedł 15"
Obrazek
Obrazek



Byłbym zapomniał :-D
Nowe aku w zimie wpadło:
Obrazek

Pasek czeka na cieplejsze dni :-)
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer



Moja GT:

viewtopic.php?t=30855