Czarna GT by groohaa

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 15-11-13, 20:09

spoko, jeszcze nawet nie lata :) poza tym roczny budżet na auto przekroczony 7-krotnie więc póki się trzyma albo dziur nie ma to nie ruszam.

A tak w ogóle to czy do VI gen istnieją dedykowane (czyli identyczne z oryginałem i P&P) zamienniki końcowego wydechu czy tylko ASO albo rzeźba?

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 15-11-13, 21:26

so albo wynalazek - nikt nie robi zamiennika , nawet jak jest w katalogu to nikt nie widział :D
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 15-11-13, 21:28

Mam ori koncowke wydechu z st202 jakbys chciał :-)

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 18-12-13, 22:58

no to czas na tylną zawiechę!

Wjechała nowa para amorów Kayaba Excel-G - różnica z porównaniu z tamtymi o 22-procentowej skuteczności kolosalna. Pisałem, że nie czułem żeby coś się z dupą działo - ja po prostu nie wiedziałem co mam czuć!! :-D okazało się że te samochody całkiem nieźle się prowadzą :P
Do tego nowe mocowania amorów i dolne gumy pod sprężyny.

A bardziej w przedniej części celiny:
- poduszka lewa i przednia
Obrazek

- wybierak skrzyni dostał nowe plasticzki (stare były już dośc mocno starte)
Obrazek

oraz olej zmieniony z 75W90 na ATF

Jakie wrażenia? Skrzynia chodzi lepiej, rzadziej zgrzyty się zdarzają, troche chyba precyzyjniej wchodzą biegi - to pewnie zasługa nowych plastików na wybieraku. Zdecydowanie widać poprawę w jej szumieniu, łożysko na głównym wałku nagle jest niemal niesłyszalne na luzie. Perfekt nie jest i raczej już nie będzie, ale zestaw: plasticzki wybieraka + przejście na dobry syntetyczny ATF --> :smt023

No to tyle, niedługo będę wymieniał łożysko w rolce i pasek, zamek bagażnika w końcu i takie tam :D


A tak poza tym to się jakiś czas temu zacząłem zastanawiać czy nie wrócić do takiej wersji tyłka:
Obrazek

w czarnej budzie ładniej wyglądają niż w innych kolorach... w sumie JDM są zajebiste, ale tak się rozpowrzechniły że niedługo EUDM będą rarkami :-D
Ostatnio zmieniony 20-01-18, 19:34 przez groohaa1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 19-12-13, 10:28

A moze jedna lampa eu a druga jdm? Tak nikt nie ma:-P

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 19-12-13, 10:32

wracaj do tych jdm ...
ST 182+ :)
ST 184 RIP

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 19-12-13, 10:43

Makabra pisze:A moze jedna lampa eu a druga jdm? Tak nikt nie ma:-P

może pojeżdżę chwile tak i zobaczę ktora strona bardziej mi leży :-D

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 19-12-13, 11:27

koso pisze:Jakie wrażenia? Skrzynia chodzi lepiej, rzadziej zgrzyty się zdarzają, troche chyba precyzyjniej wchodzą biegi - to pewnie zasługa nowych plastików na wybieraku. Zdecydowanie widać poprawę w jej szumieniu, łożysko na głównym wałku nagle jest niemal niesłyszalne na luzie. Perfekt nie jest i raczej już nie będzie, ale zestaw: plasticzki wybieraka + przejście na dobry syntetyczny ATF -->

prawdziwa poprawe odczujesz po 200-300km

jestes krejzol z tym ASO nie szkoda Ci ??
nigdy ten wylany koks Ci sie nie zwroci....
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 19-12-13, 11:53

Rzeski pisze:jestes krejzol z tym ASO nie szkoda Ci ??
nigdy ten wylany koks Ci sie nie zwroci....

po pierwsze to to wcale nie są w założeniu inwestycje które maja mi przynosić jakieś bajeczne odsetki :P
a po drugie to ja nie tyle jestem krejzol na punkcie ASO, co jestem krejzolem na punkcie części, które maja być identyczne jak wyjechały z fabryki a nie tylko podobne lub "tez pasuje" :)
Tak wiec amory kayaby kupilem poza ASO, pasek kupie Mitsuboshi, bo takie sa w oryginale, a łożysko w napinaczu wymienię na identyczne NSK, bo takie tam siedzi (poza tym w ASO jest dostępny tylko caly napinacz w cenie... 588zl :eek: ) A to ze do tego samochodu często po prostu nei ma części poza ASO, to jestem zmuszony odwiedzać ASO trochę częściej...

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 11-02-14, 19:39

Ostatnio wjechała ori gałka przeszyta czerwoną nicią z JDM, a na montaż juz czeka kiera z czeroną nicią
ObrazekObrazek

Może nie są idealne, zadrapania i obtarcia się znajdą (i tak lepsze od tego co miałem do tej pory), ale to nie nowe obszycie tylko ori full OEM, co w moim świecie najważniejsze :-D

Poza tym ostatnio wymienione zostało łożysko w rolce napinającej pasek klinowy (na NSK - takie jak tam siedziało) i sam pasek - Mitsuboshi.
Wymieniłem też zamek tylnej klapy, w końcu zamyka się jak w toyocie, a nie jak w żuku.

No i cały czas powoli zwiększa się kolekcja partów do oryginalnego audio 8-głośnikowego... są już 2 wzmacniacz i ich wiązki, trwają poszukiwania ori radia i oczywiście całych boczków z głośnikami...
Ostatnio zmieniony 20-01-18, 19:31 przez groohaa1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
alen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 07-05-10, 23:57

Postautor: alen » 11-02-14, 20:26

Ahh ta paczka pełna sprzętu i jej historia :)

jak kiedy byś chciał kierownice obszywać to daj znać, mam znajomego co na miejscu w aucie obszywa i przy większej ilości osób zrobi lepsze upusty :)

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 11-02-14, 20:33

alen pisze:Ahh ta paczka pełna sprzętu i jej historia

Nawet przez chwilę się zastanawiałem czy nie zostawić sobie visiora :P :-D
alen pisze:jak kiedy byś chciał kierownice obszywać to daj znać, mam znajomego co na miejscu w aucie obszywa i przy większej ilości osób zrobi lepsze upusty

dzięki, ale póki co jestem zadowolony z z kierownicy i z gałki, więc na razi obszywac nie będę.

Awatar użytkownika
alen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 07-05-10, 23:57

Postautor: alen » 11-02-14, 21:10

groohaa1 pisze:Nawet przez chwilę się zastanawiałem czy nie zostawić sobie visiora :P :-D


Stary!! miałem nerwa niesamowitego :D do puki nie zadzwoniłeś :D

"... A historii tego swetra... yyy wróć.... paczki i tak nie zrozumiesz" :P

mam nadzieję, że w twojej było wszystko co zamawiałeś?

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 11-02-14, 22:38

alen pisze:mam nadzieję, że w twojej było wszystko co zamawiałeś?

spoko, było wszystko

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 19-02-14, 22:55

taka pierdoła, która mnie lekko irytuje i trza by coś z tym zrobić.

Migacz tak jakby przerywa/nie styka i coś tam rzęzi kiedy włączam go w tryb "szybkiej zmiany pasa", czyli mignięcie bez blokowania wajchy.
Jak na filmiku (ciemno jak w dupie ale myślę że widać o co chodzi):

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ix-kV0KRQTQ[/video]

Nie ma reguły kiedy się zacina, raz się zatnie, trochę poruszam i chodzi git, ale po chwili znowu się zatnie; na filmie w prawo też się zacina, ale film stary i teraz głównie przy wrzucaniu w lewo, a wprawo git - więc bez reguły.

Normalnie to bym się nie pytał, tylko od razu kupił od Tomciusia działający prawidłowo, ale dostałem z samochodem druga taką wajchę, bo ta podobno była wstawiana, bo poprzednia się chyba też zacinała (choć nie wiem dokładnie czy to samo - chyba p0lish to wymieniał).
I dziwi mnie że juz kolejna się zacina. Może to problem nie z wajchą tylko gdzieś indziej??? Ale gdzie??

A może to jest dość częste w VI gen.? Wystarczy rozkręcić, przeczyścić, nasamrować na nowo i już? ktoś miał taki problem?

skywalker
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 01-10-11, 15:51

Postautor: skywalker » 20-02-14, 00:21

hmm. niby mam V gena ale miałem taki sam problem. no i u mnie jak narazie wymiana wajchy na Tomciusiową załatwiła sprawę.

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 20-02-14, 12:10

groohaa1 pisze:Wystarczy rozkręcić, przeczyścić, nasamrować na nowo i już? ktoś miał taki problem?



Zdemontowałbym wajche od kierunkowskazów, przeczyścił, obadał dokładnie sprawę, może coś z wtykami, bądź kabelkami się stało. Jest tam wszystko ciasno zabudowane. Samą tą wajchę można ściągnąć, wystarczy zdemontować osłony kolumny kierowniczej.
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 20-02-14, 12:18

tak chyba zrobię skoro wystarczy osłony odkręcić. Mam 2 wajchy, rozkręcę, porównam, ewentualnie wrzucę zdjęcia jak sam g. znajdę.
Jedna juz wczoraj wstępnie rozkręcałem. Ogólnie to tam rożne mechanizmy itp. sa standardowo smarowane białym smarem, tak? A do styków czego sie używa, jest tam jakiś żółtawy, przezroczysty smar, co to jest?

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 20-02-14, 18:50

groohaa1 pisze:ktoś miał taki problem?


Mi też coś takiego się zdarzyło kilka razy, wtedy gdy "leniwie" włączałem kierunek. Miałem wrażenie, że to jakiś styk ma słabe połączenie -tu przy kierownicy.
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer

Moja GT:
viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 30-03-14, 17:53

W tym tygodniu zamontowałem długo poszukiwane amory KYB Excel-G na przód.

Po czym panowie w ASO 2 godziny spędzili nad moją geometrią, aż udało im się wyprowadzić wszystko na zielono (może nie jest idealnie, ale wcześniej już po ustawianiu przez "specjalistów" było kilka czerwonych pól) - a wszystko za 98,82zł. Czasami warto do ASO zajrzeć... ;)

Obrazek

Poza tym przy okazji prostowania kierownicy zamontowali ori kierę z czerwoną nicią z JDMa, gałka ori z czerwoną już była. Z efektu jestem zadowolony :D

Obrazek