Czarna GT by groohaa
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
groohaa1 pisze:bo jak sie kupuje partsy ASO to sie oczekuje ze będzie pasowało idealnie, a nie pol milimetra niedopasowania
nie licz na to ze Toyota do tej pory produkuje partsy do Celici na oryginalnej lini produkcyjnej. Pracuje w tej branzy i wiem jak to dziala.
Ori ASO to masz tylko karton nic wiecej. Te czesci robią juz podwykonawcy dla Toyoty.
WROCLOVE BRADA
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
JaQb_CK pisze:Może nie jest ful JDM, ale tak zadbane auta trafiają się rzadko.. A części tylko z ASO
Dzieki, ogólnie jest taki zamiar, ale raczej nie zawsze tak będzie, bo jeżeli będę wymianial amorki to chyba będą to jednak kayaby nieASOwe, bo w ASO 500 przod i 600 tyl/sztuka - a to już lekko mnie przerośnie chyba;) Poza tym z checia kilak JDM gadzetow bym zapodal, ale te rzeczy co robie sa raczej pierwsze w kolejności a zielonymi jednak nie sram;)
Rzeski pisze:nie licz na to ze Toyota do tej pory produkuje partsy do Celici na oryginalnej lini produkcyjnej. Pracuje w tej branzy i wiem jak to dziala.
Ori ASO to masz tylko karton nic wiecej. Te czesci robią juz podwykonawcy dla Toyoty.
chyba zawsze robili je podwykonawcy; nie oczekuje tez ze sa z tej samej fabryki odlewane przez skośnookiego pana tego samego który robił to w 1998r., ale mimo wszystko wymaganie od oryginalnych części dokładności w wymiarach z błędem poniżej 1mm to nie tak dużo?
- mete
- Użytkownik
- Posty: 1179
- Rejestracja: 26-02-08, 13:30
groohaa1 pisze:jedynie nadal tarcze z tylu (podobno oryginalne)
nie podobno - tylko oryginalne
sam robiłem fotę
https://lh4.googleusercontent.com/-sv0D ... 4787-1.JPG
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
mete pisze:groohaa1 pisze:jedynie nadal tarcze z tylu (podobno oryginalne)
nie podobno - tylko oryginalne
sam robiłem fotę
https://lh4.googleusercontent.com/-sv0D ... 4787-1.JPG
dobra dobra, wierze rzeczywiście zarówno tarcze jak i klocki na samochodzie wyglądają jak te na zdjęciu
po prostu wewnętrzny rowek na tarczy w który wchodzi osłona bębna od ręcznego ociera o to lekko. Nie ma co panikować, dam do stoczenia w tamtym miejscu 0,5 mm i będzie po problemie (albo będę z tym jeździł i się samo stoczy za jakiś czas;), ale trochę mi się nie spodobało jak zobaczyłem ze nie pasują idealnie ASO partsy...
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Dawno nie było żadnych updatów, rozjazdy, urlopy itd, ale parę drobiazgów się w międzyczasie zrobiło.
Przede wszystkim uaktualniłem zdjęcia w pierwszym poście na jakieś porządne - by Redi i by obiektyw od Maria - z letnią felgą (ostatnio pomalowałem dekielki sprayem - i kurde z kolorem nie do końca trafiłem )
W lipcu z serwisu było:
- zdjęcie, wyczyszczenie i uszczelnienie miski olejowej
- założenie sprawnego, nie wariującego czujnika poziomu oleju (używka)
- zalanie motoru Engine Flushem od Motula
- i w końcu wymiana oliwy na taką jak była - czyli Motul 8100 X-cess 5W40
A w wolnych chwilach zająłem się wywaleniem balastu z bagażnika i zbędnej miedzi z całego samochodu...
Wszystko wyczyszczone, kilka spinek i śrubek wymienionych. Jeden gwint od tylnych pasów rozpieprzony, trza będzie gwintować
Co do audio to póki co kasy na ori premium nie ma, ale kiedyś...
W planach najbliższych ciągle wymiana mocowań amorów, łączników z przodu i kilku pierdół, gumek wokoło.
No a potem najpewniej czeka wymiana skrzyni...
Pożyjemy, zobaczymy... W międzyczasie Celina nadal wygląda oraz jeździ pięknie
Przede wszystkim uaktualniłem zdjęcia w pierwszym poście na jakieś porządne - by Redi i by obiektyw od Maria - z letnią felgą (ostatnio pomalowałem dekielki sprayem - i kurde z kolorem nie do końca trafiłem )
W lipcu z serwisu było:
- zdjęcie, wyczyszczenie i uszczelnienie miski olejowej
- założenie sprawnego, nie wariującego czujnika poziomu oleju (używka)
- zalanie motoru Engine Flushem od Motula
- i w końcu wymiana oliwy na taką jak była - czyli Motul 8100 X-cess 5W40
A w wolnych chwilach zająłem się wywaleniem balastu z bagażnika i zbędnej miedzi z całego samochodu...
Wszystko wyczyszczone, kilka spinek i śrubek wymienionych. Jeden gwint od tylnych pasów rozpieprzony, trza będzie gwintować
Co do audio to póki co kasy na ori premium nie ma, ale kiedyś...
W planach najbliższych ciągle wymiana mocowań amorów, łączników z przodu i kilku pierdół, gumek wokoło.
No a potem najpewniej czeka wymiana skrzyni...
Pożyjemy, zobaczymy... W międzyczasie Celina nadal wygląda oraz jeździ pięknie
Ostatnio zmieniony 21-01-18, 00:01 przez groohaa1, łącznie zmieniany 1 raz.
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
-
- Użytkownik
- Posty: 165
- Rejestracja: 29-07-12, 14:29
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Zestaw do przygotowania lakieru do zimy (Ultimate Compound w sumie na wiosnę planuje użyć ale zamówiłem od razu żeby 6zł na przesyłce zaoszczędzić ). Wosk to Finish Kare 1000P Hi-Temp Paste Wax. Do tego jest jeszcze zaprawka toyotowa, ale juz mi się leźć do piwnicy po nią nie chciało... Teraz tylko ładna pogoda i dogodne miejsce do spokojnych prac...
Oprócz tego ostatnio doleciała w końcu paczka z Afryki z dużą ilością części do tego jeszcze kilka domówionych w ASO. Ale szczegóły i relacje to jak będę to montował na początku października...
Oprócz tego ostatnio doleciała w końcu paczka z Afryki z dużą ilością części do tego jeszcze kilka domówionych w ASO. Ale szczegóły i relacje to jak będę to montował na początku października...
Ostatnio zmieniony 20-01-18, 23:25 przez groohaa1, łącznie zmieniany 1 raz.
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Lakier uznaje za gotowy na zimę.
Meguiar's Gold Class + glinka + zaprawki + Finish Kare 1000P Hi-Temp Paste Wax, a efekt taki:
Mnie się podoba
Co do recenzji Maguiarsa, to jestem zadowolony, zacieków nie ma, pozostawia ładny film na karoserii, świeci się też ładnie i nawet pachnie - czyli to co szampon robić powinien!
tylko że nie mam porównania z żadnymi innymi markowymi produktami, jedynie mogę zapewnić że jest o niebo lepszy od jakiegoś no-name'a kupionego na stacji
Meguiar's Gold Class + glinka + zaprawki + Finish Kare 1000P Hi-Temp Paste Wax, a efekt taki:
Mnie się podoba
Co do recenzji Maguiarsa, to jestem zadowolony, zacieków nie ma, pozostawia ładny film na karoserii, świeci się też ładnie i nawet pachnie - czyli to co szampon robić powinien!
tylko że nie mam porównania z żadnymi innymi markowymi produktami, jedynie mogę zapewnić że jest o niebo lepszy od jakiegoś no-name'a kupionego na stacji
Ostatnio zmieniony 21-01-18, 00:16 przez groohaa1, łącznie zmieniany 2 razy.
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
A dzisiaj zawitały w przednim zawieszeniu nowe:
- łączniki oraz gumy stabilizatora + nakrętki
- mocowania amortyzatorów z łożyskami
- dolne i górne gumy pod sprężynami
Trzeba jeszcze potestować bardziej hardcorowo czy lepiej się prowadzi, póki co na pewno jest ciszej, bo stab nie wali!
Do tego wrzuciłem komplet nowych świeczek platynowych PK20R8. Dodatkowo zmierzona oporność kabli zapł. i jest w normie, przebić też nie ma więc są git.
CDN bo na razie mechanik nie miał czasu na resztę
- łączniki oraz gumy stabilizatora + nakrętki
- mocowania amortyzatorów z łożyskami
- dolne i górne gumy pod sprężynami
Trzeba jeszcze potestować bardziej hardcorowo czy lepiej się prowadzi, póki co na pewno jest ciszej, bo stab nie wali!
Do tego wrzuciłem komplet nowych świeczek platynowych PK20R8. Dodatkowo zmierzona oporność kabli zapł. i jest w normie, przebić też nie ma więc są git.
CDN bo na razie mechanik nie miał czasu na resztę
Ostatnio zmieniony 20-01-18, 23:19 przez groohaa1, łącznie zmieniany 1 raz.
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Części zamawiałem na www.amayama.com więc wyszły mnie dużo taniej niż ceny na toyodyi (co nie znaczy niestety że tanio ), poza tym to ostatnie mocowania w życiu tego samochodu, więc należały jej się oryginalne
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Dzisiaj byłem na przeglądzie na Metamorfozy Toyoty i ogolnie to trzeba będzie wnikliwie się tyłowi przypatrzeć bo:
- ręczny lewa strona słabo trzyma, co dziwne bo przy mnie było regulowane według serwisówki toyotowej parę miesięcy temu
- jak to pan powiedział - siła hamulców tylnych "nie powala"... z rolek go nie wywaliło, a niby powinno.
- no i najważniejsze - amory z tyłu mają po ok... 22% 2 miechy po wymianie sprężyn wyszło na innej stacji po 67%, teraz po kolejnych 6 mies. - 22%. Wiem że ogólnie te trzepaki to se można w dupe wsadzić, ale chyba jednak nie są w idealnej kondycji Mechanik też mi mówił że "zachowanie tyłu" mu się nie podoba, choć ja tam tego nie czuje, albo nie wiem co powinienem czuć...
dodatkowo czekamy tę zimę i, jak soli dużo nie będzie - może następną aż w końcu wydech końcowy na łączeniu przerdzewiałym puści. A tak poza tym to cacy
- ręczny lewa strona słabo trzyma, co dziwne bo przy mnie było regulowane według serwisówki toyotowej parę miesięcy temu
- jak to pan powiedział - siła hamulców tylnych "nie powala"... z rolek go nie wywaliło, a niby powinno.
- no i najważniejsze - amory z tyłu mają po ok... 22% 2 miechy po wymianie sprężyn wyszło na innej stacji po 67%, teraz po kolejnych 6 mies. - 22%. Wiem że ogólnie te trzepaki to se można w dupe wsadzić, ale chyba jednak nie są w idealnej kondycji Mechanik też mi mówił że "zachowanie tyłu" mu się nie podoba, choć ja tam tego nie czuje, albo nie wiem co powinienem czuć...
dodatkowo czekamy tę zimę i, jak soli dużo nie będzie - może następną aż w końcu wydech końcowy na łączeniu przerdzewiałym puści. A tak poza tym to cacy
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3233
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02