Czarna GT by groohaa
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
no to czas na tylną zawiechę!
Wjechała nowa para amorów Kayaba Excel-G - różnica z porównaniu z tamtymi o 22-procentowej skuteczności kolosalna. Pisałem, że nie czułem żeby coś się z dupą działo - ja po prostu nie wiedziałem co mam czuć!! okazało się że te samochody całkiem nieźle się prowadzą
Do tego nowe mocowania amorów i dolne gumy pod sprężyny.
A bardziej w przedniej części celiny:
- poduszka lewa i przednia
- wybierak skrzyni dostał nowe plasticzki (stare były już dośc mocno starte)
oraz olej zmieniony z 75W90 na ATF
Jakie wrażenia? Skrzynia chodzi lepiej, rzadziej zgrzyty się zdarzają, troche chyba precyzyjniej wchodzą biegi - to pewnie zasługa nowych plastików na wybieraku. Zdecydowanie widać poprawę w jej szumieniu, łożysko na głównym wałku nagle jest niemal niesłyszalne na luzie. Perfekt nie jest i raczej już nie będzie, ale zestaw: plasticzki wybieraka + przejście na dobry syntetyczny ATF -->
No to tyle, niedługo będę wymieniał łożysko w rolce i pasek, zamek bagażnika w końcu i takie tam
A tak poza tym to się jakiś czas temu zacząłem zastanawiać czy nie wrócić do takiej wersji tyłka:
w czarnej budzie ładniej wyglądają niż w innych kolorach... w sumie JDM są zajebiste, ale tak się rozpowrzechniły że niedługo EUDM będą rarkami
Wjechała nowa para amorów Kayaba Excel-G - różnica z porównaniu z tamtymi o 22-procentowej skuteczności kolosalna. Pisałem, że nie czułem żeby coś się z dupą działo - ja po prostu nie wiedziałem co mam czuć!! okazało się że te samochody całkiem nieźle się prowadzą
Do tego nowe mocowania amorów i dolne gumy pod sprężyny.
A bardziej w przedniej części celiny:
- poduszka lewa i przednia
- wybierak skrzyni dostał nowe plasticzki (stare były już dośc mocno starte)
oraz olej zmieniony z 75W90 na ATF
Jakie wrażenia? Skrzynia chodzi lepiej, rzadziej zgrzyty się zdarzają, troche chyba precyzyjniej wchodzą biegi - to pewnie zasługa nowych plastików na wybieraku. Zdecydowanie widać poprawę w jej szumieniu, łożysko na głównym wałku nagle jest niemal niesłyszalne na luzie. Perfekt nie jest i raczej już nie będzie, ale zestaw: plasticzki wybieraka + przejście na dobry syntetyczny ATF -->
No to tyle, niedługo będę wymieniał łożysko w rolce i pasek, zamek bagażnika w końcu i takie tam
A tak poza tym to się jakiś czas temu zacząłem zastanawiać czy nie wrócić do takiej wersji tyłka:
w czarnej budzie ładniej wyglądają niż w innych kolorach... w sumie JDM są zajebiste, ale tak się rozpowrzechniły że niedługo EUDM będą rarkami
Ostatnio zmieniony 20-01-18, 19:34 przez groohaa1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
koso pisze:Jakie wrażenia? Skrzynia chodzi lepiej, rzadziej zgrzyty się zdarzają, troche chyba precyzyjniej wchodzą biegi - to pewnie zasługa nowych plastików na wybieraku. Zdecydowanie widać poprawę w jej szumieniu, łożysko na głównym wałku nagle jest niemal niesłyszalne na luzie. Perfekt nie jest i raczej już nie będzie, ale zestaw: plasticzki wybieraka + przejście na dobry syntetyczny ATF -->
prawdziwa poprawe odczujesz po 200-300km
jestes krejzol z tym ASO nie szkoda Ci ??
nigdy ten wylany koks Ci sie nie zwroci....
WROCLOVE BRADA
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Rzeski pisze:jestes krejzol z tym ASO nie szkoda Ci ??
nigdy ten wylany koks Ci sie nie zwroci....
po pierwsze to to wcale nie są w założeniu inwestycje które maja mi przynosić jakieś bajeczne odsetki
a po drugie to ja nie tyle jestem krejzol na punkcie ASO, co jestem krejzolem na punkcie części, które maja być identyczne jak wyjechały z fabryki a nie tylko podobne lub "tez pasuje"
Tak wiec amory kayaby kupilem poza ASO, pasek kupie Mitsuboshi, bo takie sa w oryginale, a łożysko w napinaczu wymienię na identyczne NSK, bo takie tam siedzi (poza tym w ASO jest dostępny tylko caly napinacz w cenie... 588zl ) A to ze do tego samochodu często po prostu nei ma części poza ASO, to jestem zmuszony odwiedzać ASO trochę częściej...
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Ostatnio wjechała ori gałka przeszyta czerwoną nicią z JDM, a na montaż juz czeka kiera z czeroną nicią
Może nie są idealne, zadrapania i obtarcia się znajdą (i tak lepsze od tego co miałem do tej pory), ale to nie nowe obszycie tylko ori full OEM, co w moim świecie najważniejsze
Poza tym ostatnio wymienione zostało łożysko w rolce napinającej pasek klinowy (na NSK - takie jak tam siedziało) i sam pasek - Mitsuboshi.
Wymieniłem też zamek tylnej klapy, w końcu zamyka się jak w toyocie, a nie jak w żuku.
No i cały czas powoli zwiększa się kolekcja partów do oryginalnego audio 8-głośnikowego... są już 2 wzmacniacz i ich wiązki, trwają poszukiwania ori radia i oczywiście całych boczków z głośnikami...
Może nie są idealne, zadrapania i obtarcia się znajdą (i tak lepsze od tego co miałem do tej pory), ale to nie nowe obszycie tylko ori full OEM, co w moim świecie najważniejsze
Poza tym ostatnio wymienione zostało łożysko w rolce napinającej pasek klinowy (na NSK - takie jak tam siedziało) i sam pasek - Mitsuboshi.
Wymieniłem też zamek tylnej klapy, w końcu zamyka się jak w toyocie, a nie jak w żuku.
No i cały czas powoli zwiększa się kolekcja partów do oryginalnego audio 8-głośnikowego... są już 2 wzmacniacz i ich wiązki, trwają poszukiwania ori radia i oczywiście całych boczków z głośnikami...
Ostatnio zmieniony 20-01-18, 19:31 przez groohaa1, łącznie zmieniany 2 razy.
- alen
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: 07-05-10, 23:57
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
alen pisze:Ahh ta paczka pełna sprzętu i jej historia
Nawet przez chwilę się zastanawiałem czy nie zostawić sobie visiora
alen pisze:jak kiedy byś chciał kierownice obszywać to daj znać, mam znajomego co na miejscu w aucie obszywa i przy większej ilości osób zrobi lepsze upusty
dzięki, ale póki co jestem zadowolony z z kierownicy i z gałki, więc na razi obszywac nie będę.
- alen
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: 07-05-10, 23:57
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
taka pierdoła, która mnie lekko irytuje i trza by coś z tym zrobić.
Migacz tak jakby przerywa/nie styka i coś tam rzęzi kiedy włączam go w tryb "szybkiej zmiany pasa", czyli mignięcie bez blokowania wajchy.
Jak na filmiku (ciemno jak w dupie ale myślę że widać o co chodzi):
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ix-kV0KRQTQ[/video]
Nie ma reguły kiedy się zacina, raz się zatnie, trochę poruszam i chodzi git, ale po chwili znowu się zatnie; na filmie w prawo też się zacina, ale film stary i teraz głównie przy wrzucaniu w lewo, a wprawo git - więc bez reguły.
Normalnie to bym się nie pytał, tylko od razu kupił od Tomciusia działający prawidłowo, ale dostałem z samochodem druga taką wajchę, bo ta podobno była wstawiana, bo poprzednia się chyba też zacinała (choć nie wiem dokładnie czy to samo - chyba p0lish to wymieniał).
I dziwi mnie że juz kolejna się zacina. Może to problem nie z wajchą tylko gdzieś indziej??? Ale gdzie??
A może to jest dość częste w VI gen.? Wystarczy rozkręcić, przeczyścić, nasamrować na nowo i już? ktoś miał taki problem?
Migacz tak jakby przerywa/nie styka i coś tam rzęzi kiedy włączam go w tryb "szybkiej zmiany pasa", czyli mignięcie bez blokowania wajchy.
Jak na filmiku (ciemno jak w dupie ale myślę że widać o co chodzi):
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ix-kV0KRQTQ[/video]
Nie ma reguły kiedy się zacina, raz się zatnie, trochę poruszam i chodzi git, ale po chwili znowu się zatnie; na filmie w prawo też się zacina, ale film stary i teraz głównie przy wrzucaniu w lewo, a wprawo git - więc bez reguły.
Normalnie to bym się nie pytał, tylko od razu kupił od Tomciusia działający prawidłowo, ale dostałem z samochodem druga taką wajchę, bo ta podobno była wstawiana, bo poprzednia się chyba też zacinała (choć nie wiem dokładnie czy to samo - chyba p0lish to wymieniał).
I dziwi mnie że juz kolejna się zacina. Może to problem nie z wajchą tylko gdzieś indziej??? Ale gdzie??
A może to jest dość częste w VI gen.? Wystarczy rozkręcić, przeczyścić, nasamrować na nowo i już? ktoś miał taki problem?
- Qub@
- Użytkownik
- Posty: 1638
- Rejestracja: 21-10-06, 16:34
groohaa1 pisze:Wystarczy rozkręcić, przeczyścić, nasamrować na nowo i już? ktoś miał taki problem?
Zdemontowałbym wajche od kierunkowskazów, przeczyścił, obadał dokładnie sprawę, może coś z wtykami, bądź kabelkami się stało. Jest tam wszystko ciasno zabudowane. Samą tą wajchę można ściągnąć, wystarczy zdemontować osłony kolumny kierowniczej.
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
tak chyba zrobię skoro wystarczy osłony odkręcić. Mam 2 wajchy, rozkręcę, porównam, ewentualnie wrzucę zdjęcia jak sam g. znajdę.
Jedna juz wczoraj wstępnie rozkręcałem. Ogólnie to tam rożne mechanizmy itp. sa standardowo smarowane białym smarem, tak? A do styków czego sie używa, jest tam jakiś żółtawy, przezroczysty smar, co to jest?
Jedna juz wczoraj wstępnie rozkręcałem. Ogólnie to tam rożne mechanizmy itp. sa standardowo smarowane białym smarem, tak? A do styków czego sie używa, jest tam jakiś żółtawy, przezroczysty smar, co to jest?
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
W tym tygodniu zamontowałem długo poszukiwane amory KYB Excel-G na przód.
Po czym panowie w ASO 2 godziny spędzili nad moją geometrią, aż udało im się wyprowadzić wszystko na zielono (może nie jest idealnie, ale wcześniej już po ustawianiu przez "specjalistów" było kilka czerwonych pól) - a wszystko za 98,82zł. Czasami warto do ASO zajrzeć...
Poza tym przy okazji prostowania kierownicy zamontowali ori kierę z czerwoną nicią z JDMa, gałka ori z czerwoną już była. Z efektu jestem zadowolony
Po czym panowie w ASO 2 godziny spędzili nad moją geometrią, aż udało im się wyprowadzić wszystko na zielono (może nie jest idealnie, ale wcześniej już po ustawianiu przez "specjalistów" było kilka czerwonych pól) - a wszystko za 98,82zł. Czasami warto do ASO zajrzeć...
Poza tym przy okazji prostowania kierownicy zamontowali ori kierę z czerwoną nicią z JDMa, gałka ori z czerwoną już była. Z efektu jestem zadowolony