Czarna GT by groohaa

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 30-03-14, 22:40

groohaa1, szacun 8)

Ile to auto ma aktualnie przebiegu? :-)
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 31-03-14, 00:00

nie to żebym hejtował, ale ta zbieżność to jest faktycznie ustawiona tylko "na zielono" i niestety niewiele to ma wspólnego z dobrym ustawieniem...
nie wiem czy to wina specjalistów, którym zajęło to 2 godziny zamiast 15 minut czy może tego że auto było walone, ale coś jest nie halo, bo szału nie ma :(

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 31-03-14, 09:29

Qub@ pisze:groohaa1, szacun 8)

Ile to auto ma aktualnie przebiegu? :-)

Dzieki, ma teraz 206,5k, z tego 7k moje, w PL od 100k - nie wiem na ile to prawda ale nie ma co nad tym myśleć, bo i tak nic sie nie wymyśli :P

Matus pisze:nie to żebym hejtował, ale ta zbieżność to jest faktycznie ustawiona tylko "na zielono" i niestety niewiele to ma wspólnego z dobrym ustawieniem...
nie wiem czy to wina specjalistów, którym zajęło to 2 godziny zamiast 15 minut czy może tego że auto było walone, ale coś jest nie halo, bo szału nie ma :(


Co w zawieszeniu było wymieniane to widać w poprzednich postach. Została jedynie wymiana wszystkich wahaczy, zwrotnic... ale luzów w zawieszeniu zero. Śladów jakichś dzwonów do tej pory ani ja ani nikt nie znalazł, ale to sie proszę pytać poprzednich właścicieli czy na nadkolu to rzeczywiście była obcierka, czy może lekki strzał w któreś kolo - wszyscy mi mówią ze nir ma za bardzo do czego sie czepić już w zawieszeniu.
U specjalistów, którym zajęła zbieżność 15min to już bylem z 2 miesiące temu... rzeczywiście sama zbieżność wyszła im bez tych 0*02' ale na drążkach kier. po prawej było 3cm gwintu, a po lewej 0,5cm i dla nich było cacy. Tutaj były tez ruszane pochylenia kol (bez dodatkowych śrub regulacyjnych), bo wcześniej - musiałbym znaleźć wykres - niektóre pochyły i KWSZ były na czerwono. Nie wiem czy np. tylne kola mogli zrobić jeszcze lepiej, czy sie po prostu zadowolili zielonym kolorem, bo nie stałem nad nimi.

Jak ktoś ma jakieś uwagi do wykresu (lub czegokolwiek innego), to u mnie hejt zawsze mile widziany :-D :D uwagi i porady tez :D

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 31-03-14, 19:48

groohaa1 pisze:Jak ktoś ma jakieś uwagi do wykresu (lub czegokolwiek innego), to u mnie hejt zawsze mile widziany :-D :D uwagi i porady tez :D

Z tego co ja poczytałem o geometrii, to nie zawsze jak wszystko na zielono to dobrze, i nie zawsze jak wszystko na czerwono (np. u mnie) to źle.

Z przodu masz ustawione większe negatywy niż z tyłu. Do normalnej jazdy zazwyczaj jest na odwrót, żeby przednie koła miały większą styczność z podłożem, a tył nie zarzucał.
LP masz znacznie większy negatyw niż PP. Zazwyczaj z lewej strony ustawia się większe negatywy, bo jak jedzie sam kierowca to środek ciężkości przesuwa się w lewo, ale na tym wykresie jest jakiś mega negatyw w LP, nie wiem czemu. Z tyłu z kolei negatywy masz niemalże identyko.
Zbieżność przodu jest ustawiona dziwnie. Lewe koło masz zbieżne (czyli do środka), prawe masz rozbieżne (czyli na zewnątrz). Przy prostym aucie po puszeniu kierownicy będzie ściągać w prawo.
Na kątach wyprzedzenia sworznia zwrotnicy się nie znam, ale też jest znaczna różnica i może dlatego taki jest negatyw LP, żeby to jechało.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 31-03-14, 22:37

Marcin pisze:Zbieżność przodu jest ustawiona dziwnie. Lewe koło masz zbieżne (czyli do środka), prawe masz rozbieżne (czyli na zewnątrz). Przy prostym aucie po puszeniu kierownicy będzie ściągać w prawo.


o to mi właśnie chodziło :)
nawet na środkowym wykresie jest nie na środku ;)

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 01-04-14, 08:32

No w sumie prawda ze LP jest do środka, a PP na zewnątrz, wiec powinno lekko znosić, przyjrzę sie temu i najwyżej do nich podjadę na poprawkę tego. Dopytam sie tez o ustawienie reszty, bo wiem na 100% ze niektóre kola (pochylenie) ruszali, bo było duzo gorzej - i teraz pytanie czy nic wiecej z jakiegoś powodu sie tam osiągnąć nie da bez śrub regulacyjnych, czy po prostu sie zadowolili zielonym, bo juz im sie kombinować nie chciało...

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 01-04-14, 14:31

a jednak dało się polepszyć te pochylenia kola, jedynie lewy KWSZ sie nie polepszył (tutaj chyba cos musi być juz z wahaczem/zwrotnica, nie? jak kupiłem od mete to miał lewe łożysko wywalone dość mocno, pewnie gdzieś przygrzmocił konkretnie i to stad...). Zbieżność tylu 4' od ideału tym razem wyszła, juz w sumie nie miałem czasu zeby sie tym przejmować, bo w czasie roboty tam bylem... Będę patrzył jak sie jeździ, ale raczej powinno być wszystko git
Obrazek

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 01-04-14, 21:02

groohaa1 pisze:mete to miał lewe łożysko wywalone dość mocno, pewnie gdzieś przygrzmocił konkretnie i to stad...


Nic takiego nie miało miejsca! To auto za mojej kadencji nie przeżyło żadnego uderzenia w żadne koło! Proszę bez insynuacji!

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 01-04-14, 21:39

Luz, mete, nie szukam winnych tylko przyczyny przesuniętego kąta WSZ. Nie mam pretensji ani nie zamierzam dochodzić zwrotu kosztów :wink:
W dniu zakupu łożysko było wywalone (co wiedziałem) tak, że mi przeglądu 2 tyg. później podbić nie chcieli i piasta była do wywalenia - i tu po prostu widzę możliwą zależność. W taki sposób się łożyska naturalnie nie zużywają, więc coś gdzieś kiedyś być musiało, a czy to Ty czy może jeszcze poprzedni właściciel, gdzie, jak mocno i dlaczego to mało teraz istotne i w sumie g. mnie interesuje. Peace :)

Btw. Dawno Cię tu na forum nie widziałem, ale widzę że jednak temat swojej byłej czytasz :P

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 23-04-14, 22:44

Taki mały up z geometrią.
Oczywiście ASO Dobrygowski za cel stawia sobie zadowolenie klineta ;) tak więc jak w ankiecie im powiedziałem że nie jestem zadowolony do końca z tej usługi bo choć w normie to zrobili to troche na odwal, to po 2 dniach miałem telefon gdzie niemal mnie błagali żebym przyprowadził im samochód, zostawił żeby nie czekać i mi ustawią wszystko cacy jak będę chciał. No i jak klient mocno upierdliwy to się okazuje że chłopaki jednak potrafią - szkoda tylko że im się nie chciało od razu:
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 23-04-14, 23:52

Teraz jest ładnie.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 25-04-14, 22:24

cd. niestykającej wajchy.

Rozkręciłem to, przeczyszczę i dam nowego białego smaru wszędzie tam gdzie jest teraz. Ale w miejscu gdzie są miedziane przesuwne blaszki, są one posmarowane czymś innym:

Obrazek

Jakiś żołtawo-przezroczysty smar... czym się takie styki, które są w ruchu, smaruje?
To jest po prostu wazelina techniczna?

EDIT:
Wajcha rozkręcona, wszystko wyczyszczone, przesmarowane smarem białym i wazeliną tech., zamontowana i chodzi idealnie :smt038

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 03-10-14, 20:26

Głucho tu i nuda... Celina się nie psuje to nie ma co pisać :lol:

W międzyczasie po 5120 km silnik przepłukany i wymieniony olej na Valvoline SynPower 5W30 + filtr by ASO

Powoli, powoli, ale się już prawie skompletowało, więc za jakiś czas może w końcu na samochodzie wyląduje :-D :

Obrazek

Obrazek

Ori głośniki idą do regeneracji. Oryginalne wiązki są (trzeba tylko kilka kabelków podłatać). Brakuje tylko radia i LHD mocowania wzmacniacza...
Tu nie wiem właśnie jak będzie, bo mam wzmachol JDM z DSP i do tego potrzeba radia JDM z DSP. Albo radio EU i wzmacniacz bez DSP... Dużo to DSP daje czy tylko audiofil usłyszy? Czy sens w JDM radio się bawić, z pokrętłem po złej stronie i inną częstotliwością radia...

No i 2 kabelki pod dodatkowy głośnik do wiązki drzwi trzeba dołożyć. Ktoś się orientuje, czy kostka całej wiązki z drzwi wchodząca za deską jest taka sama (tylko 2 piny wolne na głośnik), czy będzie więcej rzeźby?

p0lish
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19-08-10, 15:17

Postautor: p0lish » 24-10-14, 23:12

oo jaka fajna VI :lol:

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 24-10-14, 23:32

No całkiem fajna... Tylko trochę jest roboty z usuwaniem modów poprzednich właścicieli :lol:

p0lish
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19-08-10, 15:17

Postautor: p0lish » 25-10-14, 01:46

aaaa no fakt
strasznie ją Mete i ten poprzedni koleś zburaczyli

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Postautor: groohaa1 » 22-11-14, 13:54

ostatnio wiązka radiowa zostało doprowadzona do stanu seryjnego i wjechał taki bajer z epoki :) Radio tymczasowe, bo do zestawu premium audio potrzebne jest inne, ale w końcu pasuje do całosci.

Obrazek

Poza tym taki mały mod i teraz alarm "feels like OEM" :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 22-11-14, 18:20

Radio faktycznie pasuje do całości, sam mam takie, zastanawiałem się czy nie założyć, ale moje jest w "trochę" gorszym stanie :roll: no i brak możliwość podłączenia usb 8)
Celica to stan umysłu
viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 22-11-14, 19:05

Jak zobaczyłem radio "z epoki" to mi się ten temat przypomniał :-D
http://www.6gc.net/forums/index.php?showtopic=39945
st182 gtb

Awatar użytkownika
Bokken
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 780
Rejestracja: 18-05-10, 16:04

Postautor: Bokken » 22-11-14, 21:34

Arczi pisze:brak możliwość podłączenia usb 8)


http://allegro.pl/digitape-adapter-kase ... 52100.html


jeśli problem ma rozwiązanie, to nie jest problemem :)
Siła płynie z krwią, duma razem z nią.