ST 202 by TmK
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 08-12-12, 22:31
ST 202 by TmK
Samochód:
*Toyota Celica ST202
Silnik:
*3S-GE rev III
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
* zaciski seryjne w kolorze czerwonym
* tarcze BREMBO
* klocki BREMBO
Układ wydechowy:
* tłumik końcowy WM Sport
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15 cali
Wnętrze:
* fotele i tylna kanapa BEAMS
*gałka MOMO
Audio:
* seria 6 głośników
* radio JVC
Body:
* maska GT-Four
* tylne lampy JDM
*białe kierunki w zderzakach
*dokładki przedniego zderzaka i progów
Krótki opis/historia samochodu:
Samochów został zakupiony pod koniec grudnia 2012roku w Łodzi od jednego z klubowiczów. Auto zastało ponoć sprowadzone z Włoch, w Polsce została w nim założona instalacja gazowa, która od razu po zakupie wymontowałem ponieważ stwarzała problem. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że do wymiany są tylko tuleje z tyłu i poprawki lakiernicze. Niestety auto posiadało więcej wad o których nie było ani słowa.
Co do wad auta to:
* wydmuchana uszczelka pod głowicą
* uszkodzona pompa wody (zdjęcie poniżej)
* pokrzywione tarcze hamulcow z przodu
* niedziałający i przeciekający szyberdach
* brak ogrzewania - nagrzewnica była zamarznięta
Auto nie posiadało żarówek postojowych z przodu (obie popalone), tylni pas bezpieczenstwa nie wysuwał się, na dodatek dwa dni po zakupie praktycznie cała instalacja elektryczna z radia wypaliła się.
Co zostało zrobione:
* nowa uszczelka pod głowica
* rozrząd wraz z pompą wody + termostat
* tarcze wraz z klockami
* odetkana nagrzewnica
* wymieniona instalacja elektryczna z radia + prawidłowe podłączenie głośników
* wymieniony tłumik końcowy
* wymieniona blenda na wersje europejska
* wymienione tylnie wahacze
* wymiana linki hamulca ręcznego
* naprawa tylnego pasa bezpieczeństwa (pas był zablokowany ponieważ był przykręcony wkrętem do blachy??)
Krótki opis planów zmian:
* Swap silnika na 3S-GTE
* przedni zderzak GT-Four (zakupiony, jeszcze nie zamontowany)
* felgi "na lato" 17 cali
* nowy lakier
* wymiana kierownicy, foteli oraz tylnej kanapy
* sprężyny obniżające
* zegary INDIGLO
* zmiana podświetlenia przycisków
* sprzęt audio - wzmacniacz, subwoofer
Jak narazie udało mi się już troche ogarnąc autko, podreperować go mechaniczne, ale nadal czeka mnie dużo pracy. Szczególnie że pomysłow nie brakuje Szczerze mówiąc kupując auto od klubowicza spodziewałem się że będzie w lepszym stanie technicznym. Pozdrawiam.
Zdjęcie zrobione jeszcze przez byłego właściciela:
moja "pompa" wody:
WM Sport:
Już nie długo będzie wiecej fotek
*Toyota Celica ST202
Silnik:
*3S-GE rev III
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
* zaciski seryjne w kolorze czerwonym
* tarcze BREMBO
* klocki BREMBO
Układ wydechowy:
* tłumik końcowy WM Sport
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15 cali
Wnętrze:
* fotele i tylna kanapa BEAMS
*gałka MOMO
Audio:
* seria 6 głośników
* radio JVC
Body:
* maska GT-Four
* tylne lampy JDM
*białe kierunki w zderzakach
*dokładki przedniego zderzaka i progów
Krótki opis/historia samochodu:
Samochów został zakupiony pod koniec grudnia 2012roku w Łodzi od jednego z klubowiczów. Auto zastało ponoć sprowadzone z Włoch, w Polsce została w nim założona instalacja gazowa, która od razu po zakupie wymontowałem ponieważ stwarzała problem. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że do wymiany są tylko tuleje z tyłu i poprawki lakiernicze. Niestety auto posiadało więcej wad o których nie było ani słowa.
Co do wad auta to:
* wydmuchana uszczelka pod głowicą
* uszkodzona pompa wody (zdjęcie poniżej)
* pokrzywione tarcze hamulcow z przodu
* niedziałający i przeciekający szyberdach
* brak ogrzewania - nagrzewnica była zamarznięta
Auto nie posiadało żarówek postojowych z przodu (obie popalone), tylni pas bezpieczenstwa nie wysuwał się, na dodatek dwa dni po zakupie praktycznie cała instalacja elektryczna z radia wypaliła się.
Co zostało zrobione:
* nowa uszczelka pod głowica
* rozrząd wraz z pompą wody + termostat
* tarcze wraz z klockami
* odetkana nagrzewnica
* wymieniona instalacja elektryczna z radia + prawidłowe podłączenie głośników
* wymieniony tłumik końcowy
* wymieniona blenda na wersje europejska
* wymienione tylnie wahacze
* wymiana linki hamulca ręcznego
* naprawa tylnego pasa bezpieczeństwa (pas był zablokowany ponieważ był przykręcony wkrętem do blachy??)
Krótki opis planów zmian:
* Swap silnika na 3S-GTE
* przedni zderzak GT-Four (zakupiony, jeszcze nie zamontowany)
* felgi "na lato" 17 cali
* nowy lakier
* wymiana kierownicy, foteli oraz tylnej kanapy
* sprężyny obniżające
* zegary INDIGLO
* zmiana podświetlenia przycisków
* sprzęt audio - wzmacniacz, subwoofer
Jak narazie udało mi się już troche ogarnąc autko, podreperować go mechaniczne, ale nadal czeka mnie dużo pracy. Szczególnie że pomysłow nie brakuje Szczerze mówiąc kupując auto od klubowicza spodziewałem się że będzie w lepszym stanie technicznym. Pozdrawiam.
Zdjęcie zrobione jeszcze przez byłego właściciela:
moja "pompa" wody:
WM Sport:
Już nie długo będzie wiecej fotek
Ostatnio zmieniony 05-06-13, 22:16 przez TmK90, łącznie zmieniany 2 razy.
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
od kogo kupiłeś to auto?
i oglądałeś samochód przed kupnem? bo większość usterek powinna wyjść przy oględzinach auta, a nie po zakupie
i oglądałeś samochód przed kupnem? bo większość usterek powinna wyjść przy oględzinach auta, a nie po zakupie
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 08-12-12, 22:31
Auto od MIMKA.
Tak oglądałem samochód przed kupnem.. fakt poszedłem troche na "gorącą głowe", moja wina ale usterek typu pompa wody czy uszczelka pod głowicą nie dało się sprawdzić na miejscu. Przyznaje mechanikiem nie jestem więc pewnych rzeczy mogłem nie zauważyć.. ale tak jak napisałem w opisie auto od klubowicza w stanie bardzo dobrym. Jak widać nie do końca ;/
Tak oglądałem samochód przed kupnem.. fakt poszedłem troche na "gorącą głowe", moja wina ale usterek typu pompa wody czy uszczelka pod głowicą nie dało się sprawdzić na miejscu. Przyznaje mechanikiem nie jestem więc pewnych rzeczy mogłem nie zauważyć.. ale tak jak napisałem w opisie auto od klubowicza w stanie bardzo dobrym. Jak widać nie do końca ;/
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
TmK90 pisze:Nic nie ciekło, ale zobacz jak wyglądała pompa wody? jak tam miał byc w ogóle obieg?
Uszkodzen uszczelki pod głowica nie zauwazylem, dopiero jak zostala oddana do mechanika to to wszystko wyszło.
no skoro z zewnątrz nie było widać uszkodzeń pompy wody i nic nie ciekło to sprzedający też mógł nie wiedzieć o tym prawda.
a jakie objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą zauważył mechanik?
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 08-12-12, 22:31
-
- Klubowicz
- Posty: 746
- Rejestracja: 13-02-10, 14:51
No kolego wywalona uszczelka ? ładnie musiałeś ja grzać po trasie
uszczelke wymieniałem latem na nową kupioną w ASO, co do szyberdachu nie przeciekał a ,że był niesprawny to Ci mówiłem, o pompie wody nic mi nie było wiadomo auto ani się nie zagrzewało, ani nie dogrzewalo, nie ubywało płynu z chłodnicy
Co to był za mechanik ? Autoryzowany czy typu pan Henio ?
uszczelke wymieniałem latem na nową kupioną w ASO, co do szyberdachu nie przeciekał a ,że był niesprawny to Ci mówiłem, o pompie wody nic mi nie było wiadomo auto ani się nie zagrzewało, ani nie dogrzewalo, nie ubywało płynu z chłodnicy
Co to był za mechanik ? Autoryzowany czy typu pan Henio ?
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 08-12-12, 22:31
Niestety warunki nie pozwalaly na "grzanie jej po trasie".
Sam przy mnie stwierdziles ze "nie wiesz czy szyberdach działa bo nigdy go nie otwierales" a auto mialem podobno 1,5 roku. Jak kontaktowalismy sie przed kupnem stwierdziles ze nie ma innych usterek, wszystko sprawne.
A co do autoryzowanego mechanika to uszczelke wymieniales u takiego? Bo z tego co widze to TYLKO kupiłes ja w ASO.
Jadac juz w trasie powrotnej nie dzialalo ogrzewanie.. czyli nie moglem tego zrobic "grzejac" po piewszych kilkunastu kilkometrach. Jak sie pozniej okazalo nagrzewnica byla zamarznieta, po sciagnieciu węża wypadł z niej łod.
Sam przy mnie stwierdziles ze "nie wiesz czy szyberdach działa bo nigdy go nie otwierales" a auto mialem podobno 1,5 roku. Jak kontaktowalismy sie przed kupnem stwierdziles ze nie ma innych usterek, wszystko sprawne.
A co do autoryzowanego mechanika to uszczelke wymieniales u takiego? Bo z tego co widze to TYLKO kupiłes ja w ASO.
Jadac juz w trasie powrotnej nie dzialalo ogrzewanie.. czyli nie moglem tego zrobic "grzejac" po piewszych kilkunastu kilkometrach. Jak sie pozniej okazalo nagrzewnica byla zamarznieta, po sciagnieciu węża wypadł z niej łod.
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 08-12-12, 22:31
koso pisze:Wyglada jak byle auto brata tomciusia, oczywiscie moge sie mylic ogolnie to ciekawa historia, zreszta sam napisales ze kupiles z "goraca glowa" ...
Tak było kupione na dziko. To miała byc moja pierwsza Celica, chciałem dobre, sprawne auto dlatego szukalem wsród klubowiczow. Osobiscie nie spodziewalem sie takiej ilosci usterek.
-
- Klubowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 01-10-07, 23:38
Hmmm dziwna sprawa
Sam w nim robiłem uszczelkę pod głowica założona była oryginalna z ASO, brat i ja jeździliśmy tym autem na codzień i przez ten czas od zrobienia a mineło około pół roku z autem nic się nie działo jeździło ok każdego dnia Auto też znały osoby ze zlotów i jakos zawsze wszystko chodziło ok
Gdyby była wywalona uszczelka to nie wiem czy byś dojechał do domu coś tutaj ściemniasz musiałeś jej nieźle dać w kite po trasie albo na miejscu
lód z węża też dziwne jak auto za każdym razem było zalane płynem chłodniczym
jeszcze ściemniasz że szyber ciekł jakoś przez ponad rok czasu było sucho w aucie nawet kropelka nie spadła dam sobie rękę uciąć
A co do instalacji sam chciałes zepsute radio na droge które iskrzyło samo się podgłaśniało wyłączało właczało, mówiłem że lepiej jechać bez a teraz piszesz że instalacja sie popaliła ciekawe dlaczego
Także uważaj i nie ściemniaj
jeśli masz problem to dzwoń 504 271 203
Sam w nim robiłem uszczelkę pod głowica założona była oryginalna z ASO, brat i ja jeździliśmy tym autem na codzień i przez ten czas od zrobienia a mineło około pół roku z autem nic się nie działo jeździło ok każdego dnia Auto też znały osoby ze zlotów i jakos zawsze wszystko chodziło ok
Gdyby była wywalona uszczelka to nie wiem czy byś dojechał do domu coś tutaj ściemniasz musiałeś jej nieźle dać w kite po trasie albo na miejscu
lód z węża też dziwne jak auto za każdym razem było zalane płynem chłodniczym
jeszcze ściemniasz że szyber ciekł jakoś przez ponad rok czasu było sucho w aucie nawet kropelka nie spadła dam sobie rękę uciąć
A co do instalacji sam chciałes zepsute radio na droge które iskrzyło samo się podgłaśniało wyłączało właczało, mówiłem że lepiej jechać bez a teraz piszesz że instalacja sie popaliła ciekawe dlaczego
Także uważaj i nie ściemniaj
jeśli masz problem to dzwoń 504 271 203
TODAY TOMORROW TOMCIUŚ
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam
- AlliedXaphon
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 22-07-12, 17:06
Tomciuś pisze:Sam w nim robiłem uszczelkę pod głowica
skoro sam rorobiłeś uszczelke, to bardzo nie na miejscu jest pytanie twojego brata czy auto trafilo do autoryzowanego mechanika. A skoro pompa wody była rozwalona, wytwarzało sie cisnienie w ukladzie i wkoncu wywaliło uszczelke
Tomciuś pisze:lód z węża też dziwne jak auto za każdym razem było zalane płynem chłodniczym
no to bardzo ciekawe, bo na włąsne oczy widziłem jak ten lód wypada. Byliśmy z tym autem u mechanika, bo wogóle ogrzewanie nie działało
Tomciuś pisze:jeszcze ściemniasz że szyber ciekł
wcale nei sciemnia, bo tez widziałem jak szyber przecieka
AT180 - R.I.P
ST182 - sold
ST185 GT-Four - dla zabawy
AT200 Coupe - odbudowa
ST182 - sold
ST185 GT-Four - dla zabawy
AT200 Coupe - odbudowa
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 08-12-12, 22:31
Już pisałem wyżej że warunki nie byly odpowiednie żeby przycisnąć. Dojechalem do domu bez problemu, a auto wyladowalo u mechanika przez ta instalacje, inaczej tez nie zostaloby to od razu wykryte.
Jak sie dogadywalismy co do auta, Mimek powiedzial ze bedzie radio jezeli nie wezme jego Alpine. Radio nie iskrzylo ani nic.. nie dzialala regulacja glosnosci. Instalacja mogla sie zjarać więc to pomińmy.
Załuje że nie zrobiłem zdjecia z tym lodem, zobaczylbys co tam sie narobilo. Nie ukrywając auto po 2 dniach wylądowało u mechanika.
Na co mam uważać??
Jak sie dogadywalismy co do auta, Mimek powiedzial ze bedzie radio jezeli nie wezme jego Alpine. Radio nie iskrzylo ani nic.. nie dzialala regulacja glosnosci. Instalacja mogla sie zjarać więc to pomińmy.
Załuje że nie zrobiłem zdjecia z tym lodem, zobaczylbys co tam sie narobilo. Nie ukrywając auto po 2 dniach wylądowało u mechanika.
Tomciuś pisze:Także uważaj i nie ściemniaj
Na co mam uważać??
- KRYSO
- Klubowicz
- Posty: 4503
- Rejestracja: 15-05-06, 17:35
Takiego uszkodzenia pompy raczej nie można było przewidzieć.
Uszczelka mogła więc klęknąć od przegrzania silnika. Oglądałeś temperaturę silnika w czasie jazdy?
Ten lód faktycznie dziwny ale może uzupełniałeś ubytki płynu - właśnie wodą?
Uszczelka mogła więc klęknąć od przegrzania silnika. Oglądałeś temperaturę silnika w czasie jazdy?
Ten lód faktycznie dziwny ale może uzupełniałeś ubytki płynu - właśnie wodą?
[center]JEDZIEMY[/center]
-
- Klubowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 01-10-07, 23:38
tu nie miejsce na kłótnie trzeba było zadzwonić, może i faktycznie uszczelke wam rozwaliło po trasie jak pompe strzeliło tutaj wszystko chodziło ok jeszcze sami jeździliście
Szyber na 10000000000% nie ciekł nie ma takiej opcji
a lodem zdziwiłeś mnie strasznie skoro cały czas był płyn lany
gdyby coś zamarzło to zamarzłoby w całym układzie
Ale nie tutaj miejsce na kłutnie trzebabyło zadzwonic do mnie czy do brata
Szyber na 10000000000% nie ciekł nie ma takiej opcji
a lodem zdziwiłeś mnie strasznie skoro cały czas był płyn lany
gdyby coś zamarzło to zamarzłoby w całym układzie
Ale nie tutaj miejsce na kłutnie trzebabyło zadzwonic do mnie czy do brata
TODAY TOMORROW TOMCIUŚ
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam
-
- Klubowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 01-10-07, 23:38
KRYSO pisze:Ten lód faktycznie dziwny ale może uzupełniałeś ubytki płynu - właśnie wodą?
płyn mnie dziwi nie było aż tak wielkich mrozów aby to przymarzło szczególnie że auto całą noc stało w ciepłym garażu gdzie było ok 15 stopni rano brat wyjechał do pracy potem sam nim jeździłem po mieście i wieczorme pojechało z kupcem
Auto cały dzien było w ruchu to jest nie wytłumaczalne Chyba że ktoś ma na to jakieś sensowne rozwiazanie
TODAY TOMORROW TOMCIUŚ
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 08-12-12, 22:31
KRYSO pisze:Takiego uszkodzenia pompy raczej nie można było przewidzieć.
Uszczelka mogła więc klęknąć od przegrzania silnika. Oglądałeś temperaturę silnika w czasie jazdy?
Ten lód faktycznie dziwny ale może uzupełniałeś ubytki płynu - właśnie wodą?
Temperatura silnika byla normalna, nie przegrzewał sie ani nic, nawet w dzien kiedy jechalem do mechanika wszystko bylo ok, tylko że ogrzewanie nie działało. Ta pompa i uszczelka wyszly w trakcie sprawdzania dlaczego nie grzeje.
Osobiscie płynow nie uzupełniałem bo robil to jeszcze Tomciuś przed wyjazdem od niego.
-
- Klubowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 01-10-07, 23:38
odpowietrzałem po wymianie termostatu bo grzał tylko na postoju a w trasie juz nie
Ja nie szukam sobie tutaj wrogów ani nie chce Wam ściemniać coś bo nie oto chodzi ale robiłem to auto i znałęm je jak swoje dlatego moje ździwienie
Rozrząd nie był robiony więc pewnie pompa wody miała dosyć pewnie trafiło ją po trasie
ale tego lodu nie przezyje teraz nie zasnę i będę myślał co mogło się stać
Ja nie szukam sobie tutaj wrogów ani nie chce Wam ściemniać coś bo nie oto chodzi ale robiłem to auto i znałęm je jak swoje dlatego moje ździwienie
Rozrząd nie był robiony więc pewnie pompa wody miała dosyć pewnie trafiło ją po trasie
ale tego lodu nie przezyje teraz nie zasnę i będę myślał co mogło się stać
TODAY TOMORROW TOMCIUŚ
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam
Dawca!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystkie Części 5 6 i 7 gen
zapraszam