Czarna Calineczka, chojaqs :)

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 01-06-14, 16:13

chojaqs pisze:Jeśli chodzi o przebieg silnika, to informacją jaką mogłem uzyskać było zobaczenie, ile km ma przejechane w starym aucie, z którego motor był wyciągany. Domyślam się, że rozrząd należałoby zrobić, ale czy kupując używane auto zawsze wszyscy z was jadą od razu na wymianę rozrządu? Jeśli kasa pozwoli, to na pewno to zrobię, bo są to rzeczy priorytetowe, a teraz auto i tak przez miesiąc więcej będzie stało, niż jeździło, z racji, że cały czas coś dłubię :) W tym tygodniu na pewno hamulce. Mam do dyspozycji auto służbowe, dzięki czemu nie mam ciśnienia, a celica jeździ 2 razy w tygodniu :)


Tylko Ty kupiłeś silnik z auta ściąganego z anglii a nie auto używane nadające się do jazdy i tu jest główna różnica. Zrozum, że te auta stoją w anglii jak i już w PL dłuższy czas. Wszelkie gumowe elementy parcieją. Musisz brać to pod uwagę. Wkładać silnik (gdzie jest on poza autem) i nie poprosić, żeby nawet do niego zajrzeli ... no cóż .. Brak mi słów :-)
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

chojaqs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 03-06-13, 13:38

Postautor: chojaqs » 01-06-14, 16:42

Silnik nie był poza autem podczas zakupu, był w samochodzie. Pasek klinowy został wymieniony, a silnik w środku będzie w tym tygodniu oglądany. Dzięki Twojemu postowi JaQb, wiem na co zwrócić uwagę, nie każdy jest specem w sprawach mechaniki, wiem, że nie trzeba nim być, żeby skumać, iż guma parcieje, natomiast, jeśli Tomek mówił, że auto jest na chodzie i nim jeździł trochę, uznałem, że takie rzeczy można sprawdzić we własnym zakresie, nie koniecznie przy samym kupnie. Dziwi mnie tylko jedna rzecz, że jeśli ktoś daje dobrą radę i wie coś więcej, musi na końcu dodać "brak mi słów". Jak komuś doradzam z mojej branży, a ta osoba nie jest ogarnięta tak jak ja, mówię raczej nie ma problemu, niż brak mi słów, że nie zrobiłeś tak. Nie ważne, mimo wszystko dzięki.

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 01-06-14, 23:25

Byłem u Tomciusia jak robili Twoje auto ;-)
Proponowali Ci z tego co z nim rozmawiałem wymianę rozrządu ;-)
Mówili Ci jakie mogą być konsekwencję jazdy na takim rozrządzie :?: :-)
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

chojaqs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 03-06-13, 13:38

Postautor: chojaqs » 01-06-14, 23:51

Powiem Ci szczerze, że nie kojarzę rozmowy na temat rozrządu, ale już nie ważne. Jeśli chodzi o konsekwencje, to domyślam się co za tym stoi :) w tym tygodniu robię rozrząd, wymiany oleju i płynu hamulcowego, te tarcze też wymienię...wstrzymam się z częściami do zawieszenia. Zrezygnuję z paru rzeczy na chwile obecną najwyżej...Przybliż, jakie są orientacyjne koszta wymiany rozrządu,? nie wiem, czy robić u Tomciusia, czy u swojego mechanika. I wypowiedz się, jeśli możesz na temat tego:

http://allegro.pl/komplet-rozrzadu-rozr ... 39448.html

Dzięki z góry

Awatar użytkownika
Suseł
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 2591
Rejestracja: 01-01-08, 19:36

Postautor: Suseł » 02-06-14, 06:29

chojaqs, części rozrządu kup w ASO
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold

Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 02-06-14, 06:38

chojaqs pisze:Przykładowy artykuł, pierwszy z brzegu:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... rzadu.html

bardzo rzeczowy artykuł,
"odkręcamy obudowę i widzimy pasek od rozrządu"
i to jest sprawdzenie stanu rozrządu...

chojaqs pisze:wypowiedz się, jeśli możesz na temat tego:

http://allegro.pl/komplet...4210739448.html


"oryginalny Japoński komplet paska rozrządu"
zapytaj się sprzedawcy co wchodzi w "komplet paska rozrządu", bo wygląda na to, że za 120zł to sam pasek dostaniesz

lakierowania, gleby, a na głupi rozrząd szkoda kasy... ogarnij się chłopie bo bokiem Ci to wyjdzie
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

chojaqs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 03-06-13, 13:38

Postautor: chojaqs » 02-06-14, 09:23

Nie szkoda kasy, tylko po prostu nie brałem tego wydatku pod uwagę. Rozrząd kompletny robię dzisiaj, auto już stoi u mechanika. Gleba odpada na razie, lakierowanie musi być, bo auto było puknięte prawo-tył i też jest to istotna sprawa, żeby w końcu to zrobić. W każdym bądź razie, dzisiaj wieczorem będzie już po wymianie i rozrządu i płynów.

chojaqs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 03-06-13, 13:38

Postautor: chojaqs » 02-06-14, 20:58

Rozrząd zrobiony, olej wymieniony :) Pod koniec tygodnia hamulce: tarcze, klocki i płyn hamulcowy.

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 02-06-14, 21:04

chojaqs pisze:Rozrząd zrobiony

Ale kompleksowo czy tylko po łebkach - sam pasek?
[center]JEDZIEMY[/center]

chojaqs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 03-06-13, 13:38

Postautor: chojaqs » 02-06-14, 21:11

Kompleksowo :)