GT-SS czyli GT-Four Look

Roczniki 1994-1999
StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

GT-SS czyli GT-Four Look

Postautor: StroWn » 10-06-13, 11:57

Zgodnie z obietnicą daną poprzedniemu właścicielowi :

*Toyota Celica ST202 94'

Silnik:

*3S-GE rev III

Przeniesienie napędu:

*FWD skrzynia ze szperą

Zawieszenie:

*Super Strut Suspension
*Amortyzatory KyB Excel-G
*Springi : przód - twarde SSS , tył - seria
*Rozpórka przód OEM GT4

Hamulce:

*zaciski dwutłoczkowe
*ABS

Układ wydechowy:

*custom + nowy tłumik końcowy

Układ dolotowy:

*seria

Koła:

*felgi 16', oryginalne z VII - czarny Mat
*opony jakieś bieżnikowane w dobrym stanie

Wnętrze:

*Kompletna skórzana tapicerka , pikowana
*Fotel kierowcy i pasażera w pełni regulowany
*Elektryczny szyberdach
*Seria przedliftowa

Audio:

*Głośniki: jakieś są i nawet grają
*Radio : 2-din zastępcze
*Antena elektryczna OEM


Body:


*Maska GT4
*Zderzak GT4
*Spoiler GT4
*Chlapacze OEM z GT
*Lakier Wiśnia-Perła

Krótki opis/historia samochodu:

Zmuszony do sprzedaży swojego V gen GTi, jakiś czas zacząłem jeździć normalnymi samochodami. Jednak brakowało mi tej pozycji za kółkiem zresztą wszystkiego czym Celica mnie kupiła.

Więc rozpoczęły się poszukiwania , V czy VI koniecznie z dwulitrową jednostką. Trwały one 2 miesiące, to brakowało środków , to czasu aby pojechać i zobaczyć auto to ciągle coś.

Pewnego dnia dziewczyna mi pokazała ogłoszenie tego samochodu, szybkie oględziny zdjęć ... 700 km od domu ale postanowiłem zadzwonić do właściciela. Szybka rozmowa i ustalanie terminu do już faktycznych oględzin i czas wsiadać w pociąg na drugi koniec Polski.

Oględziny auta dziwne muszę przyznać, ale to już nieliczni będą wiedzieć o co chodzi. Co można było wywnioskować : niedawno położona nowa powłoka lakiernicza, nowa głowica, blacharka w stanie naprawdę dobrym, delikatne ogniska korozji na podwoziu ale ogólnie zdrowa. Wnętrze w stanie bardzo dobrym. Decyzja ryzykowna bo głowica wymagała delikatnego traktowania ale zdecydowałem się.

Pierwsze 200 km auto nie widziało 2 tys obrotów, po 400 km zobaczyło 2,3 tys obrotów , dopiero po pokonaniu 500 km przekroczyło magiczne 100 km/h. Wszystko działa jak należy , silnik pracuje cicho i równo, nie ma ubytków oleju. Jest odpowiednio ochoczy do współpracy z kierowcą.

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że auto na pełnym baku zrobiło 600 km do nast tankowania, co wydaje mi się świetnym wynikiem biorąc pod uwagę, że 45 minut jeździłem po Łodzi ...


Krótki opis planów zmian:

*odszczurzanie
*Climatronic ( już czeka w garażu na przeróbkę )
*Lusterka elektryczne składane ( już czekają w garażu )
*Poprawienie powłoki lakierniczej
*Poprawne spasowanie całej budy
*Sporo tzn " pierdółek" do poprawienia ( śrubki, kołki, zatrzaski itp )


Zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27-06-13, 23:12 przez StroWn, łącznie zmieniany 5 razy.

mlody2171
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 27-06-11, 07:02

Postautor: mlody2171 » 10-06-13, 12:30

przydało by się ją nieco posadzić bo terenówka niezła ;)P

Awatar użytkownika
-=Arti=-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 436
Rejestracja: 27-07-10, 19:02

Postautor: -=Arti=- » 10-06-13, 12:46

No i super, gratuluje zakupu :-)
Historia fajna - tak to już jest że Celika potrafi urzec swym wyglądem i później ciężko zmienić na coś zwyczajnego, mniej niebiańskiego 8)
Prawo jazdy, to wymysł zgredów ze słabym refleksem !

ZZT230 '01 - before
GT-Four ST205 JDM

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 10-06-13, 12:52

Przod w SS jest taki wlasnie twardy, sprezyna ma bardzo krotki skok, wiec wszystko w normie

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 10-06-13, 13:18

Jakoś na zdjęciu wysoko wyszła. Temat obniżania jest ciągle otwarty, póki co auto idzie dziś na warsztat na kompletną diagnostykę i najpierw mechanika na 100% potem tjuningujemy :)

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 10-06-13, 13:49

StroWn pisze:Jakoś na zdjęciu wysoko wyszła. Temat obniżania jest ciągle otwarty, póki co auto idzie dziś na warsztat na kompletną diagnostykę i najpierw mechanika na 100% potem tjuningujemy :)


Dobre podejście do tematu.
Gratki z zakupu i oby cieszyła oko i dawała funu jak najdłużej :wink:
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Mimek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 746
Rejestracja: 13-02-10, 14:51

Postautor: Mimek » 10-06-13, 15:31

Autko ładnie się prezentuje ;) Lakier lekko do poprawki lakiernik troche nawalił ;P ale wszystko da się zrobić ;)
Zakładaj klime i el lusterka ;)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.

Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)

WWW.SERWISMIMEK.PL

Awatar użytkownika
-Lee-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 09-05-11, 17:38

Postautor: -Lee- » 10-06-13, 15:32

O kurde, ale zaszalałeś. :D
Jednak z Twoich dawnych opowieści sądziłem, że wsiądziesz w końcu do ST185, a tu niespodzianka. :)
V gen 1.6 ST-i
UCF10 4.0 :D

Awatar użytkownika
Martyś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 23-05-13, 17:45

Postautor: Martyś » 10-06-13, 20:24

Te risery bym popryskała na czarno...bo tak sie zlewają troche z budą, a tak to by kontraścik z felami byłby :roll: hmm

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 10-06-13, 21:02

Raisery na czarno, wieksza pyta i lekko w dol i bedzie malina :)
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 10-06-13, 22:38

Dzisiejszy dzień pełen wzlotów, zakończony niechybnym upadkiem ...

Na diagnostyce wyszło:
- SSS zdrowe aż miło
- wszelkie łączniki, tulejki itp w stanie co najmniej zadowalającym
- wydech nie przekracza norm
- i kilka przyjemnych akcentów dotyczących stanu auta

Wady :
- pompa wspomagania podcieka
- mocowanie stabilizatora jest do wymiany
- lewy przedni spring się rozwarstwił

Podczas przejazdu z jednego warsztatu do drugiego na wymianę rozrządu trzasł pasek ... jechałem może z 45 km/h . Opinie są różne czy jest kolizyjny czy nie. Jutro z rzeczoznawcą prawdopodobnie będziemy rozbierać motor i zobaczymy co z tego wyjdzie.


Macie rację co do koloru raiserów, chcę jeszcze wszystkie wloty na masce ładnie na czarno opryskać ... zastanawiam się co do lusterek i klamek ale to chyba zbyt przekombinowane by było.

Pytka jest w stanie prawie nowym :D a nie jest jakoś specjalnie uciążliwa, aczkolwiek temat otwarty.

W dół ? u mnie :lol: przez najbliższe pół roku ani milimetra, mam 1/2 miasta w remontach.

Zobaczymy jak wyjdzie z czasem i środkami póki co dzisiejszą zdrowaśkę odmawiam za bezkolizyjność 3sge :lol:

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 10-06-13, 22:56

StroWn pisze:W dół ? u mnie przez najbliższe pół roku ani milimetra, mam 1/2 miasta w remontach.


i obniżenie SSS do najtańszych nie należy

Awatar użytkownika
Martyś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 23-05-13, 17:45

Postautor: Martyś » 10-06-13, 23:37

RedSun pisze:
StroWn pisze:W dół ? u mnie przez najbliższe pół roku ani milimetra, mam 1/2 miasta w remontach.


i obniżenie SSS do najtańszych nie należy


Dlatego lepiej zajmij się mechaniką a optyką to już jak Zdrowaśki się spełnią i portfelik się wybrzuszy :-D


Btw. nie śpiesz się z glebą , dobrze wygląda auto.

Mimek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 746
Rejestracja: 13-02-10, 14:51

Postautor: Mimek » 11-06-13, 08:22

Oj kurczak ogarniaj silnik , świeżo poskładany mogli założyć nowy rozrząd jak zakładali głowice odrazu , życzę szybkiego powrotu do zdrowia ;)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.



Celica AT180 Wittman Editionn

Celica ST202 (zielona)

Celica ST205 JDM (czarna) - sold

Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress

Celica TA40 (czerwona babcia) - sold

Celica TA40B (brązowa)

Celica ST185 WB (czerwona) - in progress

AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)



WWW.SERWISMIMEK.PL

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 11-06-13, 08:35

StroWn pisze:Podczas przejazdu z jednego warsztatu do drugiego na wymianę rozrządu trzasł pasek ... jechałem może z 45 km/h . Opinie są różne czy jest kolizyjny czy nie. Jutro z rzeczoznawcą prawdopodobnie będziemy rozbierać motor i zobaczymy co z tego wyjdzie.

a nie można zasadzić paska i sprawdzić czy nic się nie stało?
od razu rozbieranie silnika?

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 11-06-13, 08:42

Pawciu pisze:
StroWn pisze:Podczas przejazdu z jednego warsztatu do drugiego na wymianę rozrządu trzasł pasek ... jechałem może z 45 km/h . Opinie są różne czy jest kolizyjny czy nie. Jutro z rzeczoznawcą prawdopodobnie będziemy rozbierać motor i zobaczymy co z tego wyjdzie.

a nie można zasadzić paska i sprawdzić czy nic się nie stało?
od razu rozbieranie silnika?


Pawciu, każdy chce zarobić... A to jest "tania" diagnoza :wink:
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 11-06-13, 08:50

A czemu z rzeczoznawcą?

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 11-06-13, 09:27

Zasada rekojmi tu działa . Jesli do zerwania paska doszlo wskutek jakiejs ukrytej usterki, złej naprawy lub czegokolwiek o czym nie wiedzialem. Bede mial pokrycie na papierze i postaram sie dogadac z poprzednim właścicielem o koszty. Sprawdzimy metoda na sam pasek ale przy rzeczoznawcy aby nie było wątpliwości co do wszystkiego. Uważam, że lepiej wydać te śmieszne 300 zł niż potem zostać samemu z problemem za nawet kilka tysięcy.

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 11-06-13, 16:58

StroWn pisze:Zasada rekojmi tu działa . Jesli do zerwania paska doszlo wskutek jakiejs ukrytej usterki, złej naprawy lub czegokolwiek o czym nie wiedzialem. Bede mial pokrycie na papierze i postaram sie dogadac z poprzednim właścicielem o koszty. Sprawdzimy metoda na sam pasek ale przy rzeczoznawcy aby nie było wątpliwości co do wszystkiego. Uważam, że lepiej wydać te śmieszne 300 zł niż potem zostać samemu z problemem za nawet kilka tysięcy.


Jestem ciekaw jak to udowodnic, że sprzedajacy wiedzial :mrgreen:
ST 182+ :)
ST 184 RIP

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 11-06-13, 18:29

Skoro byla robiona glowica to i rozrzad byl zdejmowany ... no inaczej sie nie da. Nie mam stanowiska odnosnie tego co bylo przyczyna usterki. Jutro bedzie nowy rozrzad i przy kolesiu z PZM sprobujemy to uruchomic, jest szansa na bezkolizyjnosc poniewaz pasek sie zaklinowal w oslonie i zblokowal zebatki.