Granatowa ST202 (aka granatowa skarbonka ;-))

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Azvar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 08-10-12, 21:47

Granatowa ST202 (aka granatowa skarbonka ;-))

Postautor: Azvar » 05-07-13, 20:51

Samochód:
*Toyota Celica ST202 '97

Silnik:
*3S-GE

Przeniesienie napędu:
*seria

Zawieszenie:
*seria

Hamulce:
*seria

Układ wydechowy:
*seria

Układ dolotowy:
*Filtr K&N

koła:
*oryginalne felgi 15", pomalowane na czarno
*opony letnie Kumho KU31


Wnętrze:
*seria

Audio:
*chyba seria
*jakieś przeciętne radyjko z USB (jedyny plus...)


Body:
*seria

Krótki opis/historia samochodu:

Auto kupiłem niespełna 9 miesięcy temu od gościa w Dąbrowie Górniczej, w Polsce od kilku lat (sprowadzone z Francji). Kupione chyba nie drogo, ale też ze świadomością, że trzeba będzie coś włożyć. Auto od kiedy jest w Polsce co rok/dwa zmieniało właściciela, śmiem podejrzewać że każdy z poprzednich właścicieli robił tylko te rzeczy, które były niezbędne (choć i tak wiele z takich rzeczy jest jeszcze do zrobienia), niestety widać też trochę "druciarstwa" i amatorszczyzny. Najbardziej boli mnie brak takich 3 belek w przednim zderzaku, wizualnie to najsłabszy element auta. Z autem zżyłem się już na tyle, że zamierzam przy nim zostać (mam nadzieję, że słusznie), łączy mnie już z nim kilka "przygód" :) Jeśli tylko wyrobię z kasą, zamierzam go odrestaurować, naprawić całą mechanikę, a potem jakiś drobny estetyczny tuning (JDM!).

Krótki opis planów zmian (w wielkim skrócie):

- naprawy/wymiany eksploatacyjne/regeneracje części, do momentu aż nic nie będzie mnie już nie pokoić
- poprawki lakiernicze + naprawa błotnika, który obił mi jakiś as parkowania...
- lampy JDM
- zmiana spojlera na dwu-nogi
- białe kierunki
- wygłuszenie auta i jakieś dobre audio :stereo:
- delikatna gleba i koła 17" :twisted:


Zdjęcia:


Obrazek
Ostatnio zmieniony 09-07-13, 21:17 przez Azvar, łącznie zmieniany 6 razy.

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 05-07-13, 22:30

Dobry kierunek :) Więcej zdjęć i powodzenia w renowacji :)

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 05-07-13, 23:51

wpadnij w niedzielę na spota - nie masz daleko . lubię ten kolor :D .
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 07-07-13, 08:29

Gratuluję zakupu. W tę skarbonkę będziesz "odkładał" ;) z przyjemnością :twisted: :twisted: :twisted: .

P.S. Zmień sobie kolorystykę w opisie na bardziej czytelną.

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 07-07-13, 12:40

wbijaj na spota dzis 20:30 na magnolie parking castoramy na gorze obczaimy fure Twa
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Azvar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 08-10-12, 21:47

Postautor: Azvar » 08-07-13, 19:14

Dzięki za zaproszenie, ale może innym razem, prędzej czy później wpadnę, teraz mam bardzo dużo na głowie (przeprowadzka) :-) Na pewno jest i nie ma czego oglądać jednocześnie, furka z innych stron nie wygląda już tak zacnie, ale też może ktoś mi doradzi jak się za to zabrać.

Awatar użytkownika
Martyś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 23-05-13, 17:45

Postautor: Martyś » 08-07-13, 19:19

Azvar pisze: furka z innych stron nie wygląda już tak zacnie, ale też może ktoś mi doradzi jak się za to zabrać.


Wrzuć więcej fotek, a Ci powiemy co dalej... :-D

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3231
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 08-07-13, 19:44

To radio USB to wiadomo że we wnętrzu, przecież nie na dachu :-D Więc lepiej przerzuć je do kategorii AUDIO ;)

Awatar użytkownika
Azvar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 08-10-12, 21:47

Postautor: Azvar » 09-07-13, 09:32

Zrobione :)

Awatar użytkownika
Azvar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 08-10-12, 21:47

Postautor: Azvar » 09-07-13, 21:25

No i rozrząd z głowy (robiłem w ASO). Przy okazji zrobiłem generalny przegląd techniczny, wyszło na to że z najważniejszych rzeczy mam jeszcze do wymiany (biorąc pod uwagę tylko mechanikę):

- poduszki silnika (to już przypuszczałem wcześniej i myślę, że rozwiąże kilka mankamentów)
- pełny komplet tarcz hamulcowych (i tu się pojawia pytanie czy kupować te oryginalne czy też pójść w kierunku tych nacinanych, które wyglądaja fajnie, tylko czy są lepsze?)
- uszczelka pokrywy zaworów (i uszczelnić miskę olejową), gdzie koszt samej usługi to 700 zł (a uszczelka 115 ;/)
- uszkodzony czujnik poziomu oleju (to raczej olewam, koszt ponad 2000 zł, a mało złego się dzieje)
- skrzynia biegów do wymiany / naprawy / sam nie wiem (ciężko chodzą biegi), sam koszt sprawdzenia skrzyni w ASO to 2400,-, więc może lepiej od razu myśleć o wymianie?

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 09-07-13, 21:31

Azvar pisze:- uszczelka pokrywy zaworów (i uszczelnić miskę olejową), gdzie koszt samej usługi to 700 zł (a uszczelka 115 ;/)


uszczelka tyle kosztuje, ale bez przegięcia z ceną usługi, to jest prosta robota przy piwku !

- skrzynia biegów do wymiany / naprawy / sam nie wiem (ciężko chodzą biegi), sam koszt sprawdzenia skrzyni w ASO to 2400,-, więc może lepiej od razu myśleć o wymianie?


wymień olej w skrzyni najpierw, jak nie pomoże to myśl o zmianie skrzyni


generalnie jak masz za dużo kasy to rób w ASO, ale wg mnie należy znaleźć dobry warsztat, ASO wiadomo przegina z cenami.
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-07-13, 21:46

Azvar pisze:- poduszki silnika (to już przypuszczałem wcześniej i myślę, że rozwiąże kilka mankamentów)

kupić nową od pawcia i/lub inną sprawną.
- pełny komplet tarcz hamulcowych (i tu się pojawia pytanie czy kupować te oryginalne czy też pójść w kierunku tych nacinanych, które wyglądaja fajnie, tylko czy są lepsze?)

jc auto, kupić, zamontować, z nowymi klockami, po bożemu.
Azvar pisze:- uszczelka pokrywy zaworów (i uszczelnić miskę olejową), gdzie koszt samej usługi to 700 zł (a uszczelka 115 ;/)

Ten, co Ci wymieni tarcze, zrobi i uszczelkę.
- uszkodzony czujnik poziomu oleju (to raczej olewam, koszt ponad 2000 zł, a mało złego się dzieje)

Olać, jest bagnet, sprawdzać regularnie.
Azvar pisze:- skrzynia biegów do wymiany / naprawy / sam nie wiem (ciężko chodzą biegi), sam koszt sprawdzenia skrzyni w ASO to 2400,-, więc może lepiej od razu myśleć o wymianie?

Zmienić olej, jęsli nie pomoże, kupić sprawną używkę, np u Tomciusia

Proste.
st182 gtb

Awatar użytkownika
alen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 07-05-10, 23:57

Postautor: alen » 09-07-13, 22:08

Azvar pisze:- pełny komplet tarcz hamulcowych (i tu się pojawia pytanie czy kupować te oryginalne czy też pójść w kierunku tych nacinanych, które wyglądaja fajnie, tylko czy są lepsze?)


Ja rozważam nacinane i nawiercane Mikody + dobry klocuch.
znajomy co prawda nie w celice, zeznał, że lepsze niż pełne.
niby rozgrzane lepiej mu hamowały w co ciężko mi uwierzyć,ale gościu fan prędkości :)

Awatar użytkownika
kamwu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1759
Rejestracja: 05-07-11, 07:41

Postautor: kamwu » 09-07-13, 22:33

niby rozgrzane lepiej mu hamowały w co ciężko mi uwierzyć,ale gościu fan prędkości :)
To tu bardziej klocki mogą się wykazać. A tarcze nacinane mogą pomóc, ale tylko dobre, bo słabe tarcze z nacięciami szybko będą się gięły.
Obrazek
RIP

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 09-07-13, 22:41

mikoda się szybko dosyć zużywa przy ciężkim traktowaniu z dużych prędkości . miałem w 523 założone i po 15 tysiącach od założenia przez poprzedniego właściciela ja bym je już wywalił - ale się sprzedało auto i z czapki .

ciężko kupić dobre tarcze cięte i wiercone - moim zdaniem wystarczą wiercone , mniej się zużywają i nie mają tendencji do gięcia . szkoda że nie ma do celiny zimmermanna , zapomnielii zrobić :D

miska nie cieknie - jest wklejana na pastę . ciekną uszczelniacze na pompie oleju i na wale korbowym . to się wylewa na miskę i mechaniory mówią że to miska . ale i tak trzeba ją zdemontować do wymiany uszczelek na pompie oleju .

a w którym aso byłeś ???
st 182 90 - sold

st 162 91 - sold

st 202 95 - sold

st 202 97 na spółkę z synem

Awatar użytkownika
Azvar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 08-10-12, 21:47

Postautor: Azvar » 10-07-13, 20:43

Na Bielanach.

Dzięki za rady, sam raczej też nie jestem przekonany do robienia wszystkiego w ASO, ot rozrząd wolałem zrobić tam i mieć święty spokój, była to sprawa nie cierpiąca zwłoki, a teraz mogę już na spokojnie szukać / testować polecane warsztaty, jakoś przeboleję brak poczekalni z TV i internetem za oszczędzone setki zł :P Gdybym miał za dużo kasy, to zapłaciłbym za Celinę prawie dwa razy więcej, aby tylko spać spokojnie.

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 10-07-13, 22:10

ja wszystko robię w aso na bielanach , ale normalnie bym nie robił . nie jestem normalny i mam tam bardzo dobry układ koleżeński .
st 182 90 - sold

st 162 91 - sold

st 202 95 - sold

st 202 97 na spółkę z synem

Awatar użytkownika
Azvar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 08-10-12, 21:47

Postautor: Azvar » 13-07-13, 12:26

Czy takie rzeczy jak: uszczelniacze wałka rozrządu, wału, pompy oleju, termostatu, oring pompy oleju oraz śruby wału i pompy wody... powinno się robić w trakcie wymiany rozrządu? Pytałem o tego typu rzeczy, ale uparcie twierdzili, że to zupełnie inna sprawa i nie robi się tego w ramach wymiany rozrządu, w sensie że nie będe potem płacić ponownie za tą samą usługę. Jak to z tym jest? Chciałem od razu mieć wszystko z głowy, ale teraz mam wątpliwości.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 13-07-13, 12:32

najlepiej zrobić dla świętego spokoju. Może termostatu niekoniecznie a uszczelkę pompy wody wymienia się razem z pompą.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 19:55

Postautor: mario2007 » 13-07-13, 12:33

.... . jak zwykle . wymiana uszczelniaczy na wałkach , pompie oleju i innych rzeczy to powtórna zapłata tak jak za wymianę rozrządu + to co panowie wymienią . za daleko masz do wrocka na spota , za daleko ...
st 182 90 - sold

st 162 91 - sold

st 202 95 - sold

st 202 97 na spółkę z synem