GT matiego

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Postautor: adrianh92 » 25-06-18, 01:48

z tego co pamiętam seryjna pompa paliwa z st205 ma 125lph, natomiast dość popularna i niedroga walbro ma 255lph, jak już się bawisz w swapy to zainwestowałbym trzy i pół setki w nową walbro.
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 17:19

Postautor: matt55 » 12-09-18, 11:16

Kolejna porcja pytań :-D

Prace powolutku posuwają się do przodu, silnik i skrzynia już na miejscu, zostało ogarnąć podciśnienia i wydech i można odpalać :)
Obrazek

1. Jaki olej do skrzyni E56 ?? Trzeba zamawiać jakiś specjalny ze względu na to że posiada LSD ??
2. Wymieniłem łożysko w podporze półosi, jednak łożysko ma luz w swoim "koszyku", tak ma być ? Czy jest już tak wyrobione że trzeba by się rozejrzeć za lepszym?
Obrazek
3. W kartonie który dostałem razem z silnikiem miałem taki zawór/czujnik, mógłby ktoś podpowiedzieć za co on odpowiada i gdzie idą te wężyki od niego ??
Obrazek
4. Maska od GT4, zaślepiacie w jakiś sposób otwory w niej żeby woda nie dostawała się do środka ?
5. Moja chłodnica od Intercoolera jest w stanie agonalnym, zamienników nie widziałem, pozostaje ASO ?

Pompę paliwa wymienię na pewno, ale trochę później, chce teraz poskładać wszystko co mam i odpalić auto bo już zżera mnie ciekawość:D

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 12-09-18, 13:44

Olej do skrzyni w specyfikacji 75W90 GL4/5

Zaślepka w masce jest jako fabryczny element wygłuszenia, czasami udaje się ją dostać jako pojedynczy element cena ok 30 - 50 GBP

chłodnica intolerancja podobno jest identyczna z chłodnica wody od seicento
viewtopic.php?t=43313

ewentualnie https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-w ... 110-0.html

tak wychodzi z numeru części toyoty


Ostatnio zmieniony 12-09-18, 13:56 przez krrizz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 12-09-18, 13:52

a tu masz solenoid

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Czerstwy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 239
Rejestracja: 04-06-14, 23:01

Postautor: Czerstwy » 15-09-18, 20:31

Od siebie dodam że ten dyngs z podpunktu 3. odpowiada za wolne obroty przy włączonej klimatyzacji :P

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 17:19

Postautor: matt55 » 23-09-18, 18:08

Ok, a więc auto na kołach, płyny zalane, większość rzeczy podłączona...
Okazało się że rozrusznik się zawiesił, rozebrałem, postukałem nie wiem czy coś pomogło ale silnik odpalił :) :)
Teraz po odpaleniu mam jedynie 1000 obrotów, nie jest to za mało ? Lekko falują na początku, potem stabilnie się trzymają. Ogólnie podciśnienia które przychodzą do turbiny są jakoś dziwnie ( nie fabrycznie ) połączone, jutro zrobię jakieś zdjęcia to może ktoś rzuci okiem czy może to tak zostać. Autko odpalałem na tym co dostałem z silnikiem czyli jakimś stożkiem + zaworem dump valve ( Bailey ).
Sprawdzając kody błędów pokazuje błąd 5-4, czyli "niesprawność układu chłodnicy międzystopniowej" tutaj chodzi tylko o Intercooler czy też o zwykłą chłodnicę ? ( padnięty jakiś czujnik)

Plus nie wiem gdzie podłączyć to podciśnienie, zaznaczone zieloną strzałką
Obrazek

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 17:19

Postautor: matt55 » 03-10-18, 11:51

Tak to teraz wygląda
Obrazek

Dolot mam już przygotowany fabryczny, jak ogarnę bieżące problemy to zostanie założony.
Wydech chwilowo customowy tak aby auto nie warczało na pół miejscowości :D
Natomiast co do problemów..

1. Auto po dodaniu gazu dławi się i gaśnie, odpala normalnie, brak błędów ( oprócz tego 5-4 ), na biegu jałowym silnik pracuje równo, jednak obroty tak jak pisałem wyżej po odpaleniu tylko 1000-1100. Układ zapłonowy praktycznie cały nowy, na dniach sprawdzę rozrząd ( czy nie przeskoczył na jakimś ząbku ), wymienię filtr paliwa. Sprawdzę jeszcze zapłon ale pomysły mi się już kończą, miał ktoś podobny problem ? Należy sprawdzić coś jeszcze ?

2. Przeglądając mnóstwo zdjęć na necie zauważyłem że moja przepustnica jest jakaś inna.
Obrazek Obrazek

Pierwsze zdjęcie to jest ta moja, chodzi głównie o te 2 wężyki wychodzące na górze, wie ktoś z czego może wynikać taka różnica ??

3. Za co odpowiada taki zawór ?
Obrazek

4. Pompa paliwa Walbro, są trzy różne 255LPH ( GSL392 , GSS342 , GSS341 ) którą wybrać ?

5. Do jakiej mocy będzie dawał radę fabryczny intercooler ? Zastanawiam się nad tym bo chcę kupić nową chłodnicę do niego ( trochę kosztuje ) a jeżeli się okaże że on wytrzymuje tylko seryjną moc to wolę to odpuścić i później zainwestować w jakiś lepszy IC.