GT matiego
- Renesco
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 30-07-15, 14:43
Mam H&R i zdecydowanie polecam. Jak robiłem rozeznanie w sprężynach jakiś czas temu to chciałem najlepsze do cywilnej jazdy i spośród tych do dostania na podstawie opinii wybrałem właśnie H&R. Po czasie mogę powiedzieć, że nie żałuję. Wcześniej miałem chyba obniżenie rzędu 45-50mm, H&R są -30mm. Poza tym nie czuć aż tak nierówności na drodze. MTS to budżetówki.
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Ja w celi jeździłem na bilstein b4 i eibach -30 według mnie idealny kompromis. W rolce mam bilstein b4 i TTE i jest mega fajnie
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
Pora na wiosenny update.
Tak jak wcześniej pisałem, czekała mnie wymiana amortyzatorów więc wpadły Kayaba Exel-G ( odboje, osłony ASO) + sprężyny H&R ( -30 ). Do tego standardowa wymiana oleju i nowy termostat, stary był już chyba na wykończeniu, zauważyłem że wskazówka od płynu chłodniczego zdecydowanie wolniej pojawiała się w połowie skali więc wymieniłem wcześniej.
Zdjęcia partsów ku pamięci :
Auto przestało całą zimę w garażu, więc po wszystkich zabiegach zostało umyte i nawoskowane. W sumie kupiłem sobie nawet polerkę aby wykonać pełną korektę lakieru, ale jak poczytałem jak to zrobić porządnie to stwierdziłem że zostawię ten aspekt na później
Założyłem kupione jakiś czas temu metalowe nakładki na progi, jednak nie wiem czy ich nie zdejmę, są w średnim stanie z bliska widać sporo rysek, nie wiem też czy można je jakoś odnowić więc jest to sprawa do przemyślenia.
W najbliższych planach jest ogarnięcie żarówek na prędkościomierzu, i może z ciekawości wybiorę się na hamownie aby sprawdzić moc silnika.
Tak jak wcześniej pisałem, czekała mnie wymiana amortyzatorów więc wpadły Kayaba Exel-G ( odboje, osłony ASO) + sprężyny H&R ( -30 ). Do tego standardowa wymiana oleju i nowy termostat, stary był już chyba na wykończeniu, zauważyłem że wskazówka od płynu chłodniczego zdecydowanie wolniej pojawiała się w połowie skali więc wymieniłem wcześniej.
Zdjęcia partsów ku pamięci :
Auto przestało całą zimę w garażu, więc po wszystkich zabiegach zostało umyte i nawoskowane. W sumie kupiłem sobie nawet polerkę aby wykonać pełną korektę lakieru, ale jak poczytałem jak to zrobić porządnie to stwierdziłem że zostawię ten aspekt na później
Założyłem kupione jakiś czas temu metalowe nakładki na progi, jednak nie wiem czy ich nie zdejmę, są w średnim stanie z bliska widać sporo rysek, nie wiem też czy można je jakoś odnowić więc jest to sprawa do przemyślenia.
W najbliższych planach jest ogarnięcie żarówek na prędkościomierzu, i może z ciekawości wybiorę się na hamownie aby sprawdzić moc silnika.
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
Kolejny mini-update:
W końcu założyłem Power Folding Mirrors ( PFM ), podczas składania wszystkiego do kupy okazało się że nie działa mi podgrzewanie w lewym lusterku, europejskiego nigdzie nie mogłem znaleźć więc pozostało ASO.
Lusterko od strony kierowcy składa się chyba o milimetr mniej, ale teraz już nie będę tego rozbierał.
Co do sprężyn H&R. Zakładając je wiedziałem że zawieszenie będzie bardziej twarde niż wcześniej, ale jak dla mnie jest ok, szczerze mówiąc nie mam porównania do innych sprężyn ( jedynie do starych oryginalnych ) więc ciężko się wypowiedzieć. Na pewno -30 mm jest dla mnie troszkę za dużo, więc jeżeli była by okazja to bym zmienił je na -20 mm albo -25 mm jeżeli takie istnieją.
Finalnie założyłem jeszcze rozpórkę tył TRD. Pasowała bez problemu, auto stało na kołach więc pomimo 20 lat nic się w nim jakoś masakrycznie nie powyginało Aha i jeszcze pytanko, ta rozpórka to jest TRD czy OEM z GT4 ?
W końcu założyłem Power Folding Mirrors ( PFM ), podczas składania wszystkiego do kupy okazało się że nie działa mi podgrzewanie w lewym lusterku, europejskiego nigdzie nie mogłem znaleźć więc pozostało ASO.
Lusterko od strony kierowcy składa się chyba o milimetr mniej, ale teraz już nie będę tego rozbierał.
Co do sprężyn H&R. Zakładając je wiedziałem że zawieszenie będzie bardziej twarde niż wcześniej, ale jak dla mnie jest ok, szczerze mówiąc nie mam porównania do innych sprężyn ( jedynie do starych oryginalnych ) więc ciężko się wypowiedzieć. Na pewno -30 mm jest dla mnie troszkę za dużo, więc jeżeli była by okazja to bym zmienił je na -20 mm albo -25 mm jeżeli takie istnieją.
Finalnie założyłem jeszcze rozpórkę tył TRD. Pasowała bez problemu, auto stało na kołach więc pomimo 20 lat nic się w nim jakoś masakrycznie nie powyginało Aha i jeszcze pytanko, ta rozpórka to jest TRD czy OEM z GT4 ?
- Markus_ST
- Użytkownik
- Posty: 826
- Rejestracja: 01-08-09, 17:01
To jest OEM rozpórka z ST205:) Gratuluję ładnej sztuki i modów, przypomina mi moją poprzednią GT, również była granatowa z jasną skórą i oczywiście polift:)
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
Pora na update w moim temacie.
Przez całą zimę autko stało w garażu ( strach przed solą ) i nie wiem czy to był dobry pomysł, bo teraz coś mi stuka w zawieszeniu i nie mogę tego zdiagnozować.
Na wiosnę Celina dostała wiatę i teraz tam rezyduje, no i w końcu można było wyjechać i nacieszyć się samochodem.
Autko jest ze mną ponad 5 lat, od momentu zakupu nie żałuję tego wyboru, ale przyszedł czas na zmiany.
W najbliższych miesiącach zmienię silnik na kultowe 3S-GTE.
Jak prace ruszą jakimś szybszym tempem to oczywiście, będę aktualizował temat i pewnie będę miał sporo pytań
Przez całą zimę autko stało w garażu ( strach przed solą ) i nie wiem czy to był dobry pomysł, bo teraz coś mi stuka w zawieszeniu i nie mogę tego zdiagnozować.
Na wiosnę Celina dostała wiatę i teraz tam rezyduje, no i w końcu można było wyjechać i nacieszyć się samochodem.
Autko jest ze mną ponad 5 lat, od momentu zakupu nie żałuję tego wyboru, ale przyszedł czas na zmiany.
W najbliższych miesiącach zmienię silnik na kultowe 3S-GTE.
Jak prace ruszą jakimś szybszym tempem to oczywiście, będę aktualizował temat i pewnie będę miał sporo pytań
- kutan86
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: 02-04-11, 10:28
matt55 pisze:Pora na update w moim temacie.
Przez całą zimę autko stało w garażu ( strach przed solą ) i nie wiem czy to był dobry pomysł, bo teraz coś mi stuka w zawieszeniu i nie mogę tego zdiagnozować.
Na wiosnę Celina dostała wiatę i teraz tam rezyduje, no i w końcu można było wyjechać i nacieszyć się samochodem.
Obrazek
Autko jest ze mną ponad 5 lat, od momentu zakupu nie żałuję tego wyboru, ale przyszedł czas na zmiany.
W najbliższych miesiącach zmienię silnik na kultowe 3S-GTE.
Obrazek
Jak prace ruszą jakimś szybszym tempem to oczywiście, będę aktualizował temat i pewnie będę miał sporo pytań
Szykuje się kolejna Turbo ośka Ogarniaj SWAPa i zgłaszaj sie na Japfest
Powodzenia
Moja Czarnula
viewtopic.php?t=31499&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=31499&postdays=0&postorder=asc&start=0
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
No a więc pogrzebałem ostatnio trochę przy silniczku.
Po zdjęciu paru osłon i demontażu kompresora klimatyzacji, okazało się że motor poci się chyba w standardowych miejscach, czyli na uszczelniaczach wałków i pod chłodniczką oleju. Plus silnik był bardzo zabrudzony więc trzeba było go przeczyścić lekko.
Od strony rozrządu zostały wymienione oczywiście wszystkie uszczelniacze i praktycznie większość elementów ( zostawiłem starą pompę oleju, wyglądała bardzo ładnie, nie miała żadnych luzów, mam nadzieje że się nie zemści... ). Musiałem zamówić również nową kopułkę rozdzielacza, stara była pęknięta.
Zdecydowałem się na olej Motula 8100X-Cess ( aktualnie na nim jeźdzę i jestem zadowolony, a jak na razie nie mam zamiaru cisnąć wyczynowo auta więc powinien wystarczyć) i świece Denso PK20R8 ( takie są założone obecnie ale strasznie okopcone ).
Silnik lekko podczyszczony i większość rzeczy już złożona, w tej chwili jedynie walczę z urwanymi śrubami w downpipe'e i innymi paroma pierdołami.
Jest sens ratować ?? Jedna śruba jest urwana, druga pokrzywiona, śruby strasznie twarde, nawet ciężko je rozwiercić...
Pytania:
1. Wygłuszenie maski GT4, warto inwestować w nowe ? ( o ile jest dostępne ), słyszałem że strasznie gorąco jest pod maską i potrafi się przykopcić to wygłuszenie, a tanie pewnie nie jest.
2. Linka gazu, podpasuje od ST202 czy trzeba będzie szukać innej ? W ASO nie mogę nawet znaleźć numeru żeby sprawdzić cenę..
3. Pompa paliwa, wymieniać na wydajniejszą czy zostawić z ST202 ?
4. Potrzebuję osłony skrzynki bezpieczników przy chłodnicy i oryginalnej puszki na filtr powietrza, jeżeli ktoś ma to chętnie odkupię
Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane
Po zdjęciu paru osłon i demontażu kompresora klimatyzacji, okazało się że motor poci się chyba w standardowych miejscach, czyli na uszczelniaczach wałków i pod chłodniczką oleju. Plus silnik był bardzo zabrudzony więc trzeba było go przeczyścić lekko.
Od strony rozrządu zostały wymienione oczywiście wszystkie uszczelniacze i praktycznie większość elementów ( zostawiłem starą pompę oleju, wyglądała bardzo ładnie, nie miała żadnych luzów, mam nadzieje że się nie zemści... ). Musiałem zamówić również nową kopułkę rozdzielacza, stara była pęknięta.
Zdecydowałem się na olej Motula 8100X-Cess ( aktualnie na nim jeźdzę i jestem zadowolony, a jak na razie nie mam zamiaru cisnąć wyczynowo auta więc powinien wystarczyć) i świece Denso PK20R8 ( takie są założone obecnie ale strasznie okopcone ).
Silnik lekko podczyszczony i większość rzeczy już złożona, w tej chwili jedynie walczę z urwanymi śrubami w downpipe'e i innymi paroma pierdołami.
Jest sens ratować ?? Jedna śruba jest urwana, druga pokrzywiona, śruby strasznie twarde, nawet ciężko je rozwiercić...
Pytania:
1. Wygłuszenie maski GT4, warto inwestować w nowe ? ( o ile jest dostępne ), słyszałem że strasznie gorąco jest pod maską i potrafi się przykopcić to wygłuszenie, a tanie pewnie nie jest.
2. Linka gazu, podpasuje od ST202 czy trzeba będzie szukać innej ? W ASO nie mogę nawet znaleźć numeru żeby sprawdzić cenę..
3. Pompa paliwa, wymieniać na wydajniejszą czy zostawić z ST202 ?
4. Potrzebuję osłony skrzynki bezpieczników przy chłodnicy i oryginalnej puszki na filtr powietrza, jeżeli ktoś ma to chętnie odkupię
Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
1) Wygłuszenie maski od GT4 każdy wyrzuca bo pod maską jest mega gorąco.
nowe wygłuszenie 53341-20260 Bonnet insulation - koszt ok 195 euro ale możesz podpytać w ASO - moim zdaniem nie warto
2) Moim zdaniem powinieneś wymienić pompę oleju, albo chociaż sprawdzić jakie ciśnienie daje obecna pompa - zerknij w manualu na wartości jakie powinna dawać pompa
3) Linka gazu - st205 nr kat 78180-2D310 w st202 78180-2D260 być może się niczym nie różni ale numery katalogowe są inne
4) Pompa wydajniejsza st205 ma większe wtryski - pompa od st205 ma nr kat 23221-50060. wtryski st202 335cc a st205 540cc
5) Oryginalne puszki na filtr są w cenie - dół jest taki sam jak w st202 różnią się tylko górną obudową nr kat 17705-74330
6) Śruby kolektora nr. kat 90116-10169 (ale to musisz potwierdzić) wywal katalizator i wsadź dobry Downpipe, odetkasz silnik + pamiętaj że przy 3sgte powinieneś mieć większa średnicę wydechu. Minimum to 2,75
nowe wygłuszenie 53341-20260 Bonnet insulation - koszt ok 195 euro ale możesz podpytać w ASO - moim zdaniem nie warto
2) Moim zdaniem powinieneś wymienić pompę oleju, albo chociaż sprawdzić jakie ciśnienie daje obecna pompa - zerknij w manualu na wartości jakie powinna dawać pompa
3) Linka gazu - st205 nr kat 78180-2D310 w st202 78180-2D260 być może się niczym nie różni ale numery katalogowe są inne
4) Pompa wydajniejsza st205 ma większe wtryski - pompa od st205 ma nr kat 23221-50060. wtryski st202 335cc a st205 540cc
5) Oryginalne puszki na filtr są w cenie - dół jest taki sam jak w st202 różnią się tylko górną obudową nr kat 17705-74330
6) Śruby kolektora nr. kat 90116-10169 (ale to musisz potwierdzić) wywal katalizator i wsadź dobry Downpipe, odetkasz silnik + pamiętaj że przy 3sgte powinieneś mieć większa średnicę wydechu. Minimum to 2,75
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
krrizz pisze:1) Wygłuszenie maski od GT4 każdy wyrzuca bo pod maską jest mega gorąco.
nowe wygłuszenie 53341-20260 Bonnet insulation - koszt ok 195 euro ale możesz podpytać w ASO - moim zdaniem nie warto
2) Moim zdaniem powinieneś wymienić pompę oleju, albo chociaż sprawdzić jakie ciśnienie daje obecna pompa - zerknij w manualu na wartości jakie powinna dawać pompa
3) Linka gazu - st205 nr kat 78180-2D310 w st202 78180-2D260 być może się niczym nie różni ale numery katalogowe są inne
4) Pompa wydajniejsza st205 ma większe wtryski - pompa od st205 ma nr kat 23221-50060. wtryski st202 335cc a st205 540cc
5) Oryginalne puszki na filtr są w cenie - dół jest taki sam jak w st202 różnią się tylko górną obudową nr kat 17705-74330
6) Śruby kolektora nr. kat 90116-10169 (ale to musisz potwierdzić) wywal katalizator i wsadź dobry Downpipe, odetkasz silnik + pamiętaj że przy 3sgte powinieneś mieć większa średnicę wydechu. Minimum to 2,75
Pompa paliwa w st205 ma ten sam numer katalogowy co w Lexusie jzs147, mozna dostać za grosze. Góra puszki już jest niedostępna w ASO. Powodzenia w budowie turboośki.
E11 wagon luna 1.6 - Daily
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
Fabryczny downpipe udało się uratować więc, w chwili obecnej nie będę go zmieniał.
Pompa oleju została oczywiście sprawdzona według manual'a i na tej podstawie została.
1.Może ktoś podać wartości jakie ma fabryczna pompa paliwa w ST205 ?? Warto kupić nową pompę WALBRO o podobnych parametrach lub trochę lepszych czy szukać używki z ST205 ?
2. Monitorujecie w jakiś sposób parametry silnika podczas jazdy ? Chodzi mi o taki mini komputer pokładowy żeby mieć odczyt boostu, ciśnienia oleju, EGT itp. możecie coś polecić ?
3. Orientuje się ktoś czy rozrusznik z ST202 nie będzie się gryzł w jakiś sposób z 3SGTE ?
Pompa oleju została oczywiście sprawdzona według manual'a i na tej podstawie została.
1.Może ktoś podać wartości jakie ma fabryczna pompa paliwa w ST205 ?? Warto kupić nową pompę WALBRO o podobnych parametrach lub trochę lepszych czy szukać używki z ST205 ?
2. Monitorujecie w jakiś sposób parametry silnika podczas jazdy ? Chodzi mi o taki mini komputer pokładowy żeby mieć odczyt boostu, ciśnienia oleju, EGT itp. możecie coś polecić ?
3. Orientuje się ktoś czy rozrusznik z ST202 nie będzie się gryzł w jakiś sposób z 3SGTE ?