GT matiego
- adrianh92
- Użytkownik
- Posty: 2192
- Rejestracja: 26-03-11, 18:18
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
Kolejna porcja pytań
Prace powolutku posuwają się do przodu, silnik i skrzynia już na miejscu, zostało ogarnąć podciśnienia i wydech i można odpalać
1. Jaki olej do skrzyni E56 ?? Trzeba zamawiać jakiś specjalny ze względu na to że posiada LSD ??
2. Wymieniłem łożysko w podporze półosi, jednak łożysko ma luz w swoim "koszyku", tak ma być ? Czy jest już tak wyrobione że trzeba by się rozejrzeć za lepszym?
3. W kartonie który dostałem razem z silnikiem miałem taki zawór/czujnik, mógłby ktoś podpowiedzieć za co on odpowiada i gdzie idą te wężyki od niego ??
4. Maska od GT4, zaślepiacie w jakiś sposób otwory w niej żeby woda nie dostawała się do środka ?
5. Moja chłodnica od Intercoolera jest w stanie agonalnym, zamienników nie widziałem, pozostaje ASO ?
Pompę paliwa wymienię na pewno, ale trochę później, chce teraz poskładać wszystko co mam i odpalić auto bo już zżera mnie ciekawość:D
Prace powolutku posuwają się do przodu, silnik i skrzynia już na miejscu, zostało ogarnąć podciśnienia i wydech i można odpalać
1. Jaki olej do skrzyni E56 ?? Trzeba zamawiać jakiś specjalny ze względu na to że posiada LSD ??
2. Wymieniłem łożysko w podporze półosi, jednak łożysko ma luz w swoim "koszyku", tak ma być ? Czy jest już tak wyrobione że trzeba by się rozejrzeć za lepszym?
3. W kartonie który dostałem razem z silnikiem miałem taki zawór/czujnik, mógłby ktoś podpowiedzieć za co on odpowiada i gdzie idą te wężyki od niego ??
4. Maska od GT4, zaślepiacie w jakiś sposób otwory w niej żeby woda nie dostawała się do środka ?
5. Moja chłodnica od Intercoolera jest w stanie agonalnym, zamienników nie widziałem, pozostaje ASO ?
Pompę paliwa wymienię na pewno, ale trochę później, chce teraz poskładać wszystko co mam i odpalić auto bo już zżera mnie ciekawość:D
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Olej do skrzyni w specyfikacji 75W90 GL4/5
Zaślepka w masce jest jako fabryczny element wygłuszenia, czasami udaje się ją dostać jako pojedynczy element cena ok 30 - 50 GBP
chłodnica intolerancja podobno jest identyczna z chłodnica wody od seicento
viewtopic.php?t=43313
ewentualnie https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-w ... 110-0.html
tak wychodzi z numeru części toyoty
Zaślepka w masce jest jako fabryczny element wygłuszenia, czasami udaje się ją dostać jako pojedynczy element cena ok 30 - 50 GBP
chłodnica intolerancja podobno jest identyczna z chłodnica wody od seicento
viewtopic.php?t=43313
ewentualnie https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-w ... 110-0.html
tak wychodzi z numeru części toyoty
Ostatnio zmieniony 12-09-18, 13:56 przez krrizz, łącznie zmieniany 3 razy.
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
Ok, a więc auto na kołach, płyny zalane, większość rzeczy podłączona...
Okazało się że rozrusznik się zawiesił, rozebrałem, postukałem nie wiem czy coś pomogło ale silnik odpalił
Teraz po odpaleniu mam jedynie 1000 obrotów, nie jest to za mało ? Lekko falują na początku, potem stabilnie się trzymają. Ogólnie podciśnienia które przychodzą do turbiny są jakoś dziwnie ( nie fabrycznie ) połączone, jutro zrobię jakieś zdjęcia to może ktoś rzuci okiem czy może to tak zostać. Autko odpalałem na tym co dostałem z silnikiem czyli jakimś stożkiem + zaworem dump valve ( Bailey ).
Sprawdzając kody błędów pokazuje błąd 5-4, czyli "niesprawność układu chłodnicy międzystopniowej" tutaj chodzi tylko o Intercooler czy też o zwykłą chłodnicę ? ( padnięty jakiś czujnik)
Plus nie wiem gdzie podłączyć to podciśnienie, zaznaczone zieloną strzałką
Okazało się że rozrusznik się zawiesił, rozebrałem, postukałem nie wiem czy coś pomogło ale silnik odpalił
Teraz po odpaleniu mam jedynie 1000 obrotów, nie jest to za mało ? Lekko falują na początku, potem stabilnie się trzymają. Ogólnie podciśnienia które przychodzą do turbiny są jakoś dziwnie ( nie fabrycznie ) połączone, jutro zrobię jakieś zdjęcia to może ktoś rzuci okiem czy może to tak zostać. Autko odpalałem na tym co dostałem z silnikiem czyli jakimś stożkiem + zaworem dump valve ( Bailey ).
Sprawdzając kody błędów pokazuje błąd 5-4, czyli "niesprawność układu chłodnicy międzystopniowej" tutaj chodzi tylko o Intercooler czy też o zwykłą chłodnicę ? ( padnięty jakiś czujnik)
Plus nie wiem gdzie podłączyć to podciśnienie, zaznaczone zieloną strzałką
- matt55
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 04-07-12, 17:19
Tak to teraz wygląda
Dolot mam już przygotowany fabryczny, jak ogarnę bieżące problemy to zostanie założony.
Wydech chwilowo customowy tak aby auto nie warczało na pół miejscowości
Natomiast co do problemów..
1. Auto po dodaniu gazu dławi się i gaśnie, odpala normalnie, brak błędów ( oprócz tego 5-4 ), na biegu jałowym silnik pracuje równo, jednak obroty tak jak pisałem wyżej po odpaleniu tylko 1000-1100. Układ zapłonowy praktycznie cały nowy, na dniach sprawdzę rozrząd ( czy nie przeskoczył na jakimś ząbku ), wymienię filtr paliwa. Sprawdzę jeszcze zapłon ale pomysły mi się już kończą, miał ktoś podobny problem ? Należy sprawdzić coś jeszcze ?
2. Przeglądając mnóstwo zdjęć na necie zauważyłem że moja przepustnica jest jakaś inna.
Pierwsze zdjęcie to jest ta moja, chodzi głównie o te 2 wężyki wychodzące na górze, wie ktoś z czego może wynikać taka różnica ??
3. Za co odpowiada taki zawór ?
4. Pompa paliwa Walbro, są trzy różne 255LPH ( GSL392 , GSS342 , GSS341 ) którą wybrać ?
5. Do jakiej mocy będzie dawał radę fabryczny intercooler ? Zastanawiam się nad tym bo chcę kupić nową chłodnicę do niego ( trochę kosztuje ) a jeżeli się okaże że on wytrzymuje tylko seryjną moc to wolę to odpuścić i później zainwestować w jakiś lepszy IC.
Dolot mam już przygotowany fabryczny, jak ogarnę bieżące problemy to zostanie założony.
Wydech chwilowo customowy tak aby auto nie warczało na pół miejscowości
Natomiast co do problemów..
1. Auto po dodaniu gazu dławi się i gaśnie, odpala normalnie, brak błędów ( oprócz tego 5-4 ), na biegu jałowym silnik pracuje równo, jednak obroty tak jak pisałem wyżej po odpaleniu tylko 1000-1100. Układ zapłonowy praktycznie cały nowy, na dniach sprawdzę rozrząd ( czy nie przeskoczył na jakimś ząbku ), wymienię filtr paliwa. Sprawdzę jeszcze zapłon ale pomysły mi się już kończą, miał ktoś podobny problem ? Należy sprawdzić coś jeszcze ?
2. Przeglądając mnóstwo zdjęć na necie zauważyłem że moja przepustnica jest jakaś inna.
Pierwsze zdjęcie to jest ta moja, chodzi głównie o te 2 wężyki wychodzące na górze, wie ktoś z czego może wynikać taka różnica ??
3. Za co odpowiada taki zawór ?
4. Pompa paliwa Walbro, są trzy różne 255LPH ( GSL392 , GSS342 , GSS341 ) którą wybrać ?
5. Do jakiej mocy będzie dawał radę fabryczny intercooler ? Zastanawiam się nad tym bo chcę kupić nową chłodnicę do niego ( trochę kosztuje ) a jeżeli się okaże że on wytrzymuje tylko seryjną moc to wolę to odpuścić i później zainwestować w jakiś lepszy IC.