Ciemnoszara VI 1.8 1993

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 23-09-13, 11:14

DCG - aha no tak ;) wybór dokładek tylnich w dużej mierze będzie zależał od tego jakie uda mi się kupić. Jakieś napewno chce bo rzeczywiście jest łyso z tyłu.

Mlody rzeski - dzięki, będę dbał. Narazie coś obroty falują na luzie jak silnik się rozgrzeje tak 800 równo przez 3 s. I na 1 s. Spada do 500 i tak w kółko. Przed remontem z obrotami problemów nie było.
Celica to stan umysłu
viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 23-09-13, 16:52

może coś z podciśnieniami posrane

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 23-09-13, 17:05

Podciśnienie? czyli jakieś zawory regulujące powietrze? co gdzie i jak? nie bardzo znam temat. Jak możesz to wytłumacz jakoś łopatologicznie : dodam, że podczas normalnej jazdy narazie do 3,5 tyś obrotów (dotarcie) silniczek chodzi bez zarzutów wg. mnie. To i wtedy by miał jakieś zawachania obrotów?
Ostatnio zmieniony 23-09-13, 17:18 przez Arczi, łącznie zmieniany 1 raz.
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 23-09-13, 17:12

Hmm dzisiaj jakby lepiej już chodził na jałowym jak wróciłem z pracy. Ciekawe... sprawdze jutro świece..
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
Mlody Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1428
Rejestracja: 13-08-08, 22:23

Postautor: Mlody Rzeski » 24-09-13, 08:35

Jeździj na razie nic nie sprawdzaj, jak za miesiąc będzie to samo, to wtedy weźmiesz się za sprawdzanie.

Awatar użytkownika
wslawex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 784
Rejestracja: 12-11-09, 23:52

Postautor: wslawex » 24-09-13, 09:56

ja pierdziuuu... ale kozacki kolor :smt040:
NA - Silnik wolnossący (natural aspirated). Zapis N/A jest w tym przypadku błędny (to skrót od 'not available')

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 24-09-13, 15:03

Młody rzeski - dokładnie tak zrobię, myśle że sie ustabilizuje, mam wrażenie że z kazdym kolejnym przejazdem silniczek coraz lepiej pracuje.
wslawex - dzięki :D
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 09-10-13, 11:13

Nie ma to jak widok na celine z 4 piętra w bloku :D
Obrazek

Docieram i docieram silniczek, a końca nie widać, jeszcze 600 km...i wymiana filtra i oleju. A spalanie 10 l/100 wychodzi jak narazie przy jezdzie 2-3,5 tyś obr.min. (wiem to nie jest Seicento w gazie, no ale koszta wzrosły) mam nadzieję że po dotarciu się uspokoji. Przed remontem to musiałem konkretnie cisnąć celice żeby spaliła 10 litrów.

W niedługim czasię będę musiał wymienić chłodnicę (moja się już rozcieka troszke w miejscu górnej obudowy, narazie jest "połatana" ale na długo to pewnie nie wystarczy)
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

zgr3d3k
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26-09-13, 23:44

Postautor: zgr3d3k » 09-10-13, 11:37

ja jezdze 2-3tys i pali mi 12 po miescie...ba ponad 12. na trasie (dlugiej, ciagle 4-4,5tys obrotow) spalil jakies 8.5 takze u ciebie jest calkiem ok

ladna cela. ja mam progi zdjete i nie wiem czy bede zakladal. mam obnizona i wydaje mi sie ze na krawezniki i inne progi to jest akurat. Najezdzilem sie kiedys honda i za kazdym razem plakalem jak parkujac slyszalem zgrzyt...wiec jesli opuszczasz na dol to nie za duzo!

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 09-10-13, 11:57

Proponuję zobaczyć czy nie masz jakiś błędów i sprawdzić hamulce czy Ci nie trzymają :)

Ładna sztuka.. Docieraj i ciesz się z jazdy ;-)
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 09-10-13, 12:08

zdr3d3k - mhm, no w każdym razie mi paliła 7,5-9 w cyklu mieszanym.

JaQb_CK - aaa widzisz przypomniałeś mi, przecież niedawno robiłem te niewdzięczne bębny z tyłu i sie jeszcze szczęki niedotarły, troche się grzeją to fakt. Błędy sprawdzę na dniach :D. Dzięki!
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 10-10-13, 11:43

Sprawdzałem błędy, niedawno pojawiła się kontrolka Check engine, wyszedł błąd 7-1 czyli coś nie tak z EGR-em, kiedyś gdzieś czytałem, że jest to system zbędny, niby ekologiczny bo spaliny są ponownie w jakimś stopniu wykorzystywane, może by go się dało jakoś usunąć skoro wywala błąd? Narazie nawet nie wiem gdzie on jest :D Proszę o pomoc.
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 649
Rejestracja: 25-03-11, 21:15

Postautor: Wiciu_S » 10-10-13, 11:46

Arczi, nie chcę być złym prorokiem, ale 7A-FE nie ma EGR'u? :wink:

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 10-10-13, 12:27

http://www.6gc.net/forums/index.php?showtopic=67193
Tutaj spór o EGR :D chyba jednak to zostawię, Wiciu_S wywala mi błąd 7-1 tzn. że chodzi o EGR więc musi być :) pozatym na 6gc .net w linku wyżej, który podałem, gosciu zaczyna temat o działaniu EGR w 7A-FE.
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 649
Rejestracja: 25-03-11, 21:15

Postautor: Wiciu_S » 10-10-13, 12:48

To pokaż mi na foto, gdzie jest EGR w 1.8 :P Ja np nie mam czegoś takiego :-D

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 10-11-13, 18:06

Mały update :D po wizycie u kolegów w Łodzi

Wymieniłem sobię fotele cały komplecik moim zdaniem w super stanie od Mimka ( tutaj podziękowanie także dla tomciusia za pomoc w montażu :D

Obrazek

Stary fotel kierowcy miał dziurę na siedzisku + dziura w boczku, nadawał się do wyrzucenia. Zrezygnowałem z tapicerowania z racji zbyt dużych kosztów.
Pozatym jak usiadłem w nowym to mega różnica na PLUS, nie jest wygnieciony, lepiej boki trzymają, trochę inaczej wyprofilowane niż w moich USDM.

Przy okazji jak już przebyłem taką drogę, znalazło się też pare innych prezentów dla Celinki :) .

Schowek przy zmianie biegów którego nie miałem :-D (wielkie dzięki dla Tomciusia), jeden spryskiwacz reflektorów (do podłączenia jeszcze cała instalacja, ale to później, jak przyjdzie coś konkretnego, co potrzebuję spryski :twisted: )

W końcuuuuu, po okazyjnej jakże cenie komplet tylnich hamulców na SWAP

Obrazek

Narazie muszę zabrać się za odnowę hebelków, potem malowanie i zakładanie.

No i chłodniczka ze zdrową obudową plastikową (moja sie już rozcieka, narazie poklejona amatorsko poxipolem + taśma termiczna ale to tak awaryjnie, może długo nie wytrzymać)

Obrazek

Po przeszukaniu forum i zaciągnięciu różnych informacji, w końcu podłączyłem antenę tak jak trzeba :D wysuwa się i chowa wraz z włączaniem/wyłączaniem radia. Jest to uniwersalna antena, przesmarowałem ją , mam nadzieję że pomimo wielu negatywnych opini na temat uniwersalnych antenek, moja zimę przetrzymie, na mrozach najwyżej radia nie będe włączał :D
BTW zapomniałem się tomciusia zapytać o orginalną obudowę górną anteny, tą przy karoserii :) ta uniwersalna jest troche lipna z wyglądu. Ma ktoś ORI?

Obrazek

W drodze kompresor klimy od Wiciu_S , obecny ciężko chodzi, obciąża strasznie silnik i boję się, że sie rozleci.
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 20-01-14, 00:12

Na święta sprawiłem celince prezent:
Komplet lamp przednich Kouki projectors :D


Trochę czasu minęło zanim się zabrałem za przeróbkę, no ale w końcu się udało, z pomocą kolegi Majster, oraz HOW TO jaQb_CK , przerobiłem lampki tak aby świeciły prosto :)

Rozbiórka: klej bardzo mocno trzymał, trzeba było grzać piekarnik solidnie :D
Obrazek

Do zmiany przesłony zastosowałem blaszki aluminiowe, dogięte na kształt oryginalnej przesłony.
Chciałem uniknąć możliwego przedostania się światła boczną stroną orginalnej przesłony.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji ściągania zderzaka, podłączyłem przewody i spryski, no ale na uruchomienie sprysków już nie było za bardzo czasu, więc zostało podłączenie nowego zbiornika z pompką i przekaźnik do zrobienia.

Efekt końcowy :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 20-01-14, 07:43

Ładnie to wygląda. Nie powiem że nie :-D
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 20-01-14, 08:01

Efekt ładny :-D . Szkoda, że nie przerobiłeś lamp całkiem na EU - czyli z doświetleniem prawego pobocza.

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58

Postautor: Arczi » 20-01-14, 09:31

JaQb_CK pisze:Ładnie to wygląda. Nie powiem że nie :-D

No mnie też się podoba, celica odmłodniała :-D

Frugo pisze:Efekt ładny :-D . Szkoda, że nie przerobiłeś lamp całkiem na EU - czyli z doświetleniem prawego pobocza.


Myślałem nad tym, ale duża rzeźba by była z wycinaniem w oryginalnej przesłonie, chciałem zrobić coś na wzór małego progu jaki stosuje się w nowych ksenonach, tak żeby nie świecić idącym poboczem po oczach
Tutaj porównanie, z prawej strony ksenon z małym progiem.
Obrazek
Taki efekt jest bardzo trudno uzyskać, więc zostałem po bezpiecznej stronie, poszedłem w linię prostą.
Powiem, że na lampach wyładowyczych 4300k pobocze jest i tak bardzo dobrze doświetlone. Jak będzie chwilka to zrobię fotkę ze świecenia lamp w nocy.
Celica to stan umysłu

viewtopic.php?t=33986