Czarne ST205
- rychuuu
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 27-06-11, 22:07
Czarne ST205
Wspólny projekt ST205 Rycha i Chudego (Chudy88).
Samochód:
*Toyota Celica ST205
Silnik:
3SGTE rev3
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
przód z st185
tył seria
- amortyzatory do wymiany
Hamulce:
seria
Układ wydechowy:
2.5"
Układ dolotowy:
*seria
koła:
- felgi 16"
nowe łożyska kół tył + przód
Wnętrze:
- kubełki Bimarco cobra 2
- szelki
Audio:
Wywalone.
Body:
Seria.
Krótki opis/historia samochodu:
Poniżej.
Krótki opis planów zmian:
- opony na tą zimę -> SĄ
- Amorki
- Sprzęgło na spiek
- pompa paliwa -> JEST walbro 255
- Wymiana wydechu na min. 3" (ponowne strojenie)
- płyta pod silnik
niespodziewanie doszła elektrownia.
Przyszedł czas najwyższy, aby zaprezentować nasze ST205.
Historia samochodu jest długa i zawiła.. ale postaramy się opisać co się działo od kupna auta tj. od 21 marca 2013 r.
Tego feralnego dnia zakupiliśmy 'wycyckane' (można dwojako rozumieć) auto od braci Rześkich.
Od tamtego wydarzenia przejechaliśmy nie więcej, jak 1100 km.. w tym jakieś ~600 km do i z serwisu GT4.
Mogłoby się wydawać, że czekamy na zimę! Nic bardziej mylnego, auto po zakupie (a dokładnie 70 km po zakupie) odmówiło działania.
Ale ta historia już była i każdy kogo będzie to ciekawić zaglądnie do wątku, w którym Rześki opisywał swoją 'dzidę'.
Wracając do tegoż egzemplarza..
ST205 czarne w wersji WRC (natrysk wody na IC, wtrysk mgiełki do dolotu, brak szyberdachu, brak ABS, może coś jeszcze?)
Aktualnie szczyci się mocą 295km i 380Nm (o ile dobrze pamiętamy, wykres za jakiś czas dorzucimy) na PB98 (tankowane zawsze VPR100)
W ostatnich miesiącach podwoiliśmy kwotę zakupu tego auta, żeby tylko zaczęło jeździć..
Na pierwszy strzał wywalenie starego złomu z pomiędzy przednich osi,
wymiana rozrządu w nowej jednostce na oryginalny z ASO (dzięki BASSI!)
(Pasek, pompa wody, napinacz, uszczelniania, gumki, uszczelki, rolki i wszystko o czym zapomniałem)
Uszczelka pod pokrywą zaworów (porównując wnętrzności pod pokrywą silników.. stary - czarne, nowy używany - złote)
Przekręcenie kolektorów, aby zachować te z WRC
Wybebeszenie katalizatora, ocena stanu sprzęgła, turbiny itp.
Pierwsze odpalenie:
http://youtu.be/Bgyg-Jbk0aE
Wszystko działa.
Co jeszcze?
Ano okazuje się, że jednak nie potrzeba 100 metrów kabla do przekładki jdm na lewą stronę.. chyba, że chce się je schować w aucie na 'zaś'..
Fotki dorzucimy, jak Wojtas coś tam wyszuka i podrzuci.
Serwis z Ołtarzewa poprawił (wyprodukował nową) wiązkę i zlikwidował 70 metrów niepotrzebnych miedzianych żył po partaczach z serwisu z dolnego śląska.
Nie działały nawiewy (albo wiało, albo nie. Nie było regulacji prędkości, kierunku grzania itp.), teraz wszystko działa.
Te same chłopaki mają jeszcze na swoim koncie:
- wymianę łożysk z tyłu
- wymianę krzyżaka kolumny kierowniczej
- wymianę płynu hamulcowego
- wymianę oleju w dyfrze
- podpięcie turbo timer'a pod nową wiązkę
- strojenie (MacPL)
(chyba o niczym nie zapomnieliśmy, a jeśli to Wojtas się dopomni )
Co jeszcze?
Wymienione łożyska przód,
Wywalony alarm,
Wywalona kierownica (jest seryjna, skórzana),
Wywalone wszystkie głośniki,
Wywalone fotele, zastąpione nówkami Bimarco Cobra 2 na seryjnych szynach,
Wstawione pasy szelkowe,
Zmieniona wykładzina (dywan),
Wstawione zegary ciśnienia, temp. oleju i boost.
Oczywiście wszystkie płyny, oleje w silniku i skrzyni i dyfrze, wszystko co mokre jest nowe i jest Motula.
Pasek klinowy również.
Pomalowany zderzak przedni (niestety partacz malował), ale lepsze to niż spray...
Aby sprawdzić jak auto się prowadzi odwiedziliśmy Kielce - niestety po kilku kółkach maglownica odmówiła posłuszeństwa..
poszła do regeneracji.. już wróciła i jest zamontowana, zbieżność również zrobiona, po raz drugi.
i okazała się niezłą hybrydą.. zresztą jak i całe auto.
A jeszcze wczoraj (tj. 15.11.2013) zrobiliśmy wymianę szczęk hamulcowych, oba koła się blokują szybciutko.
Z rzeczy na przedwczoraj zostały do wymiany amortyzatory przód, bo te aktualnie zamontowane są tragiczne.
- Malowanie całości (jeśli zostanie z nami długoo)
Podziękowania dla:
GT4 z Ołtarzewa za ogarnięcie wiązek, łożysk, krzyżaka i wszystko co z tym związane (gt4.com.pl)
MacPL z Ołtarzewa za strojenie, (gt4.com.pl)
NipponToys za swap, rozrząd i masę innych rzeczy, które ciężko wymienić (www.nippontoys.pl)
BASSI za części rozrządu
Tomciuś za pająk, wykładzinę i inne.
Panom z maglownica.com.pl za regeneracje maglownicy
Gdyby ktoś z w/w Panów chciał reklamę na tym aucie to możemy coś pomyśleć.. (w zamian za opony czy coś )
Na koniec jakieś fotki, porządne zrobimy jak będzie upalane
Środek jest już poskładany (fotki są jeszcze z przed wizyty w GT4)
A na koniec zobaczmy co w starym silniku piszczy..
Wspomniane wyżej czarne wałki.. niestety tych z nowego silnika nie mam - gdzieś mi wcięło zdjęcie.
Naprawy bieżące już po przekładce silnika:
Regeneracja maglownicy
Regeneracja poduszki dyferencjału (zalana poliuretanem)
Samochód:
*Toyota Celica ST205
Silnik:
3SGTE rev3
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
przód z st185
tył seria
- amortyzatory do wymiany
Hamulce:
seria
Układ wydechowy:
2.5"
Układ dolotowy:
*seria
koła:
- felgi 16"
nowe łożyska kół tył + przód
Wnętrze:
- kubełki Bimarco cobra 2
- szelki
Audio:
Wywalone.
Body:
Seria.
Krótki opis/historia samochodu:
Poniżej.
Krótki opis planów zmian:
- opony na tą zimę -> SĄ
- Amorki
- Sprzęgło na spiek
- pompa paliwa -> JEST walbro 255
- Wymiana wydechu na min. 3" (ponowne strojenie)
- płyta pod silnik
niespodziewanie doszła elektrownia.
Przyszedł czas najwyższy, aby zaprezentować nasze ST205.
Historia samochodu jest długa i zawiła.. ale postaramy się opisać co się działo od kupna auta tj. od 21 marca 2013 r.
Tego feralnego dnia zakupiliśmy 'wycyckane' (można dwojako rozumieć) auto od braci Rześkich.
Od tamtego wydarzenia przejechaliśmy nie więcej, jak 1100 km.. w tym jakieś ~600 km do i z serwisu GT4.
Mogłoby się wydawać, że czekamy na zimę! Nic bardziej mylnego, auto po zakupie (a dokładnie 70 km po zakupie) odmówiło działania.
Ale ta historia już była i każdy kogo będzie to ciekawić zaglądnie do wątku, w którym Rześki opisywał swoją 'dzidę'.
Wracając do tegoż egzemplarza..
ST205 czarne w wersji WRC (natrysk wody na IC, wtrysk mgiełki do dolotu, brak szyberdachu, brak ABS, może coś jeszcze?)
Aktualnie szczyci się mocą 295km i 380Nm (o ile dobrze pamiętamy, wykres za jakiś czas dorzucimy) na PB98 (tankowane zawsze VPR100)
W ostatnich miesiącach podwoiliśmy kwotę zakupu tego auta, żeby tylko zaczęło jeździć..
Na pierwszy strzał wywalenie starego złomu z pomiędzy przednich osi,
wymiana rozrządu w nowej jednostce na oryginalny z ASO (dzięki BASSI!)
(Pasek, pompa wody, napinacz, uszczelniania, gumki, uszczelki, rolki i wszystko o czym zapomniałem)
Uszczelka pod pokrywą zaworów (porównując wnętrzności pod pokrywą silników.. stary - czarne, nowy używany - złote)
Przekręcenie kolektorów, aby zachować te z WRC
Wybebeszenie katalizatora, ocena stanu sprzęgła, turbiny itp.
Pierwsze odpalenie:
http://youtu.be/Bgyg-Jbk0aE
Wszystko działa.
Co jeszcze?
Ano okazuje się, że jednak nie potrzeba 100 metrów kabla do przekładki jdm na lewą stronę.. chyba, że chce się je schować w aucie na 'zaś'..
Fotki dorzucimy, jak Wojtas coś tam wyszuka i podrzuci.
Serwis z Ołtarzewa poprawił (wyprodukował nową) wiązkę i zlikwidował 70 metrów niepotrzebnych miedzianych żył po partaczach z serwisu z dolnego śląska.
Nie działały nawiewy (albo wiało, albo nie. Nie było regulacji prędkości, kierunku grzania itp.), teraz wszystko działa.
Te same chłopaki mają jeszcze na swoim koncie:
- wymianę łożysk z tyłu
- wymianę krzyżaka kolumny kierowniczej
- wymianę płynu hamulcowego
- wymianę oleju w dyfrze
- podpięcie turbo timer'a pod nową wiązkę
- strojenie (MacPL)
(chyba o niczym nie zapomnieliśmy, a jeśli to Wojtas się dopomni )
Co jeszcze?
Wymienione łożyska przód,
Wywalony alarm,
Wywalona kierownica (jest seryjna, skórzana),
Wywalone wszystkie głośniki,
Wywalone fotele, zastąpione nówkami Bimarco Cobra 2 na seryjnych szynach,
Wstawione pasy szelkowe,
Zmieniona wykładzina (dywan),
Wstawione zegary ciśnienia, temp. oleju i boost.
Oczywiście wszystkie płyny, oleje w silniku i skrzyni i dyfrze, wszystko co mokre jest nowe i jest Motula.
Pasek klinowy również.
Pomalowany zderzak przedni (niestety partacz malował), ale lepsze to niż spray...
Aby sprawdzić jak auto się prowadzi odwiedziliśmy Kielce - niestety po kilku kółkach maglownica odmówiła posłuszeństwa..
poszła do regeneracji.. już wróciła i jest zamontowana, zbieżność również zrobiona, po raz drugi.
i okazała się niezłą hybrydą.. zresztą jak i całe auto.
A jeszcze wczoraj (tj. 15.11.2013) zrobiliśmy wymianę szczęk hamulcowych, oba koła się blokują szybciutko.
Z rzeczy na przedwczoraj zostały do wymiany amortyzatory przód, bo te aktualnie zamontowane są tragiczne.
- Malowanie całości (jeśli zostanie z nami długoo)
Podziękowania dla:
GT4 z Ołtarzewa za ogarnięcie wiązek, łożysk, krzyżaka i wszystko co z tym związane (gt4.com.pl)
MacPL z Ołtarzewa za strojenie, (gt4.com.pl)
NipponToys za swap, rozrząd i masę innych rzeczy, które ciężko wymienić (www.nippontoys.pl)
BASSI za części rozrządu
Tomciuś za pająk, wykładzinę i inne.
Panom z maglownica.com.pl za regeneracje maglownicy
Gdyby ktoś z w/w Panów chciał reklamę na tym aucie to możemy coś pomyśleć.. (w zamian za opony czy coś )
Na koniec jakieś fotki, porządne zrobimy jak będzie upalane
Środek jest już poskładany (fotki są jeszcze z przed wizyty w GT4)
A na koniec zobaczmy co w starym silniku piszczy..
Wspomniane wyżej czarne wałki.. niestety tych z nowego silnika nie mam - gdzieś mi wcięło zdjęcie.
Naprawy bieżące już po przekładce silnika:
Regeneracja maglownicy
Regeneracja poduszki dyferencjału (zalana poliuretanem)
Ostatnio zmieniony 29-12-13, 20:23 przez rychuuu, łącznie zmieniany 4 razy.
- KRYSO
- Klubowicz
- Posty: 4503
- Rejestracja: 15-05-06, 17:35
Re: Czarne ST205
rychuuu pisze:Aktualnie szczyci się mocą 295km i 380Nm (o ile dobrze pamiętamy, wykres za jakiś czas dorzucimy) na PB98 (tankowane zawsze VPR100)
O Qarwasz.. Znowu mi będzie Carlosa deptać. Mnie udało się Maćka troszkę wcześniej po łapkach natrzaskać ale nie jest to jakaś znacząca różnica - więc się pobawimy na zlotach
Gratki zaparcia.
Ostatnio zmieniony 18-11-13, 22:38 przez KRYSO, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]JEDZIEMY[/center]
- rychuuu
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 27-06-11, 22:07
Makabra, hm, trzeba by się mocno zastanowić... jest! koło zapasowe, chociaż nie używane jeszcze to nie wiem czy pasuje A poważnie to hamulce też są ok, czyli już 2 rzeczy
Z nowych wieści, to coś nam zaczęło wyć.. chyba dyfer z tyłu, kwestia weryfikacji.
Niedługo wymienimy całe wyposażenie tej karoserii i może wtedy opuści go złe fatum.
Z nowych wieści, to coś nam zaczęło wyć.. chyba dyfer z tyłu, kwestia weryfikacji.
Niedługo wymienimy całe wyposażenie tej karoserii i może wtedy opuści go złe fatum.
GT-FOUR
- Rado
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 12-08-08, 13:28
Mam to samo z białą st185 niestety, dużo wytrwałości życzę, na pewno się przyda
Polecam zakup jakiegoś angola na części, ja przytulilem jdm'a i wymieniam wszystko łącznie z zamkami
Robicie auto na typową zabawkę bezkompromisowa czy do jazdy po ulicy i okazjonalne wypady na imprezę?
Polecam zakup jakiegoś angola na części, ja przytulilem jdm'a i wymieniam wszystko łącznie z zamkami
Robicie auto na typową zabawkę bezkompromisowa czy do jazdy po ulicy i okazjonalne wypady na imprezę?
ST205 & ST185 & GSXR 1000 K7
- chudy88
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 12-06-11, 23:46
Kierunek już dawno obrany,typowa zapierdzielaczka, chociaż Ryniu nie daje się przekonać by wywalić wszystkie plastiki jakie zostały.
"Chamownia to takie miejsce gdzie się chamy spotykają i wymieniają wykresami..."
Moja Prelude H22A2 + Eaton M62
http://hondaprelude.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=32713
Moja Prelude H22A2 + Eaton M62
http://hondaprelude.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=32713
- chudy88
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 12-06-11, 23:46
Takie tam dwa filmiki z dzisiejszej zabawy na Kielcach
[video]http://www.youtube.com/watch?v=8T8xv-lt8iQ[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Q-ffnRBfY0s[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=8T8xv-lt8iQ[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Q-ffnRBfY0s[/video]
"Chamownia to takie miejsce gdzie się chamy spotykają i wymieniają wykresami..."
Moja Prelude H22A2 + Eaton M62
http://hondaprelude.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=32713
Moja Prelude H22A2 + Eaton M62
http://hondaprelude.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=32713
- rychuuu
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 27-06-11, 22:07
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33