Celica GT4 WRC JDM by masstec

Roczniki 1994-1999
masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 28-12-13, 19:09

Rzeski pisze:SS zyje ?
Co z silniorem sie stało ze musisz kupić zamiennik u Tomciusia ?
Byles bardzo podniecony przy zakupie i nie wytrzymał Twojego nacisku ?


SSS żyje i ma się dobrze. Wygląda na nowy.
Silnik już jak kupowałem miał "0" na 4 cylindrze. Poprzednik myślał że jest to efekt padniętej turbosprężarki i wymienił ją na nową.

Przy okazji jak przekładałeś swoją to miałeś magiel od SSS czy zwykły?

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 28-12-13, 19:11

Progres po dniu dzisiejszym.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz czeka mnie szlifowanie, cynk, podkład, masa uszczelniająca i lakier.

Pewnie ze 2 tygodnie mi to zajmie.

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 28-12-13, 20:46

masstec pisze:
grzegoslav pisze:no gratki ;) on ma ten psik psik na intercooler ??? to miały wurce czy wszystkie ST205 ?

No ma ten gadżecik i kilka innych. Miały to tylko WRC. Pierwsze 2500 sztuk z 94 roku z numerami nadwozia ST205 - 0001001 do ST205 - 0003501.

Nie znam się ale czy przypadkiem RC-ki w Vtej gen nie miały jakiś takich bajerów?
[center]JEDZIEMY[/center]

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 28-12-13, 21:22

KRYSO pisze:
masstec pisze:
grzegoslav pisze:no gratki ;) on ma ten psik psik na intercooler ??? to miały wurce czy wszystkie ST205 ?

No ma ten gadżecik i kilka innych. Miały to tylko WRC. Pierwsze 2500 sztuk z 94 roku z numerami nadwozia ST205 - 0001001 do ST205 - 0003501.

Nie znam się ale czy przypadkiem RC-ki w Vtej gen nie miały jakiś takich bajerów?


Nie wiem czy i jakie miała bajery ale limitowaną wersją V do homologacji FIA był Carlos Sainz.
Na pewno nie miał Anti Lag bo to wprowadzili od wersji ST205.

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 28-12-13, 22:26

masstec pisze:Nie wiem czy i jakie miała bajery ale limitowaną wersją V do homologacji FIA był Carlos Sainz.

Dziękujemy za cenne info.
A o czymś takim jak np "Toyota CELICA GT-FOUR RC (ST185)" słyszałeś?
[center]JEDZIEMY[/center]

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 28-12-13, 22:36

KRYSO pisze:
masstec pisze:Nie wiem czy i jakie miała bajery ale limitowaną wersją V do homologacji FIA był Carlos Sainz.

Dziękujemy za cenne info.
A o czymś takim jak np "Toyota CELICA GT-FOUR RC (ST185)" słyszałeś?


Nie słyszałem co nie znaczy że nie było takiej wersji. Rozumiem że tematem przewodnim są wersje do homologacji FIA i takimi z pewnością były tylko Carlos Sainz i ST205 WRC. Z tego co wiem Corolla WRC (następca ST205) nie miała odpowiednika "cywilnego" w limitowanej wersji ale to już inne czasy.

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 28-12-13, 23:07

jezeli chodzi o tą osłonę to jej nie mam właśnie :(
jaki dajesz ocynk ?? ja już nie daje ocynku bo ciulowo się trzyma jego podkład i jadę na podkładzie epoxydowym jest tysiac razy lepszy niż ocynkowy

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 28-12-13, 23:22

masstec pisze:Rozumiem że tematem przewodnim są wersje do homologacji FIA i takimi z pewnością były tylko Carlos Sainz i ST205 WRC.

Jest sobota w nocy ale
trochę Ci pomogę ;)
[center]JEDZIEMY[/center]

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 28-12-13, 23:28

KRYSO pisze:
masstec pisze:Rozumiem że tematem przewodnim są wersje do homologacji FIA i takimi z pewnością były tylko Carlos Sainz i ST205 WRC.

Jest sobota w nocy ale
trochę Ci pomogę ;)


Dzięki za uściślenie. W zasadzie to nazwałem CS te 5000 sztuk ale nie wiedziałem że na różnych rynkach sprzedawali je pod inną nazwą.
Teraz już wiem :-D
Ostatnio zmieniony 28-12-13, 23:29 przez masstec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 28-12-13, 23:28

KRYSO pisze:
masstec pisze:Rozumiem że tematem przewodnim są wersje do homologacji FIA i takimi z pewnością były tylko Carlos Sainz i ST205 WRC.

Jest sobota w nocy ale
trochę Ci pomogę ;)

To są dobre tematy i warto o tym gadać, Platynowy lewar dla Klubowicza Kryso :smt040


A wątek również zacny, miło się czyta, na forum dużo gófna, ludzie zaciski malują i się tym szczycą, dobrze poczytać o czymś więcej, miło jest też pooglądać fotki z przekładki.
Szacunek, czekam na więcej.
st182 gtb

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 28-12-13, 23:51

masstec pisze:Dzięki za uściślenie. W zasadzie to nazwałem CS te 5000 sztuk ale nie wiedziałem że na różnych rynkach sprzedawali je pod inną nazwą.
Teraz już wiem :-D

Noo. Byłeś grzeczny to w prezencie dostaniesz jeszcze jedną pewną stronkę ;)
Anti laga to Vtki chyba nie miały ale właśnie japońskie RC-ki coś mogły mieć z tymi natryskami. Ale ja się nie znam ;)
[center]JEDZIEMY[/center]

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 29-12-13, 00:14

KRYSO pisze:
masstec pisze:Dzięki za uściślenie. W zasadzie to nazwałem CS te 5000 sztuk ale nie wiedziałem że na różnych rynkach sprzedawali je pod inną nazwą.
Teraz już wiem :-D

Noo. Byłeś grzeczny to w prezencie dostaniesz jeszcze jedną pewną stronkę ;)
Anti laga to Vtki chyba nie miały ale właśnie japońskie RC-ki coś mogły mieć z tymi natryskami. Ale ja się nie znam ;)


Dzięki.
Nauki nigdy za wiele.

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 29-12-13, 00:17

Jako że mam za sobą etap wymiany grodzi pozwolę sobie napisać krótki komentarz (może się komuś przyda).

Przed pracą przejrzałem kilkanaście zdjęć z różnych przekładek w necie i generalnie zrobiłem tak jak inni poza dwoma elementami.

1. Przy wyciąganiu grodzi z biorcy wyciąłem ją całą w odległości ok 2 cm od zgrzewów. Jest to o tyle ważne że przy późniejszym ich rozwiercaniu i wyciąganiu resztek można to zrobić "delikatniej". Poza tym dzięki przestrzeni uzyskanej po wyjęciu grodzi, zgrzewy podszybia (od strony komory silnika) mogłem rozwiercić a potem pospawać od dołu dzięki czemu od góry nie ma śladu po jakichkolwiek pracach.

2. Drugą "innowację" jaką wprowadziłem (w stosunku do tych które widziałem)to pozostawiłem łączenie podłoga-nadkole nienaruszone. Spotykają się tam 3 blachy i szkoda było niszczyć takie połączenie. Dodałem styk w nadkolu ok 2 cm nad zgrzewem i wyszło super tym bardziej że blacha nadkola poszła na zakładkę.

Zdjęcie jeszcze w trakcie prac

Obrazek

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 29-12-13, 20:53

Szacun :lol:
Dawaj więcej fotek z przekładki :-D
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer

Moja GT:
viewtopic.php?t=30855

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 05-01-14, 20:01

Ostatnie dni to czyszczenie i malowanie komory silnika. Tragedia.

Obrazek


Dzisiaj w nagrodę za ciężką pracę pozwoliłem sobie zamontować "kawałek" wiązki :-D

Obrazek

Obrazek

Niestety kilka elementów montażowych "puszek do wtyczek" jest dedykowana do RHD (4 sztuki) więc udałem się na zakupy na Alle a tam pusto. Tak pięknie zapowiadała się nocka a tu Zonk.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 05-01-14, 20:07

po co osoba zostawia abs? jak już jest dostęp to się wyrzuca.

Awatar użytkownika
Rado
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 12-08-08, 13:28

Postautor: Rado » 05-01-14, 20:29

mi się nasuwa inne pytanie - od kiedy wersje WRC mają ABS? dokładasz go czy tak miałeś?
ST205 & ST185 & GSXR 1000 K7

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 05-01-14, 20:35

Rado pisze:mi się nasuwa inne pytanie - od kiedy wersje WRC mają ABS? dokładasz go czy tak miałeś?

W oryginale ABS i Auto Klima.
Takie cywilne WRC.

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 05-01-14, 20:40

masstec pisze:
Rado pisze:mi się nasuwa inne pytanie - od kiedy wersje WRC mają ABS? dokładasz go czy tak miałeś?

W oryginale ABS i Auto Klima.
Takie cywilne WRC.


Dziwna sprawa z tym ABS przecie WRC Japan wersion nie mialy tego w pakiecie....

Co do przekladki no to widze robisz to spokojnie i przemyslanie oby tak dalej.
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 05-01-14, 20:41

Rado pisze:mi się nasuwa inne pytanie - od kiedy wersje WRC mają ABS? dokładasz go czy tak miałeś?

O ile dobrze kojarzę to w swojej robiłeś Auto Klimę. Możesz się podzielić swoimi wnioskami. Może dasz jakieś wskazówki co do wiązki. Z tego co widzę to jest kilka możliwości. Planuję przełożyć wiązkę "przód tył" na lewą stronę, oczywiście obrócić wiązkę "grodziową" i deski. Pozostanie mi do przedłużenia kilka kabli które przychodzą z komory silnika w nadkolach. Jakieś sugestie?