Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Funcar st202

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Funcar st202

Postautor: kordos555 » 24-01-14, 14:47

Jakoś nie miałem czasu (przez dwa lata O.o) podtrzymać starego tematu, więc zakładam nowy. Auto nie którym znane innym przedstawiam na nowo - ale od początku...

Celę upalam od Marca 2012r. na cotygodniowych treningach, amatorskich imprezach i pojeżdżawkach, a od czasu do czasu służy również jako dupowóz :D
Nawet jakoś nam to wychodzi – w zeszłym sezonie zawsze na mecie i zawsze na podium swojej klasy - kilka razy zdarzyło się nawet popełnić generalkę, ale cały czas mi się wydaję że to przez przypadek :shock:
Dzięki temu przypadkowi pojechaliśmy Warszawską Barbórkę 2013 jako zwycięzcy klasy całego pucharu AK Polski :)
Auto zbudował Comando i po prawie dwóch latach stwierdzam, że dobrze mu to wyszło! Jak na razie odznacza się bardzo wysokim współczynnikiem niezawodności oraz ogólnie pojętej pancernowatości. A skoro lepsze jest wrogiem dobrego to w Toyka nie przeszła zbyt wielu zmian od tamtej pory.
Do pełni szczęścia brakuje krótszej skrzyni, szpery i kilku(dziesięciu) kilo mniej – właścicielowi też – śmiem twierdzić, że wtedy byłaby to naprawdę skuteczna broń mogąca regularnie walczyć o generalki!

Poniżej pełna specyfikacja niemal żywcem skopiowana z tej stworzonej przez Comando:

SILNIK:
3 sge rev.3
Wałki Piper Cams
Regulowane kółka Fidanza
Uszczelki insulacyjne kolektora dolotowego i przepustnicy
Usunięty EGR
Usunięty zbiornik par paliwa
Nowa gruba chłodnica na dwóch wiatrakach
Chłodnica oleju

WYDECH:
Nierdzewny przelotowy na dwóch tłumikach EL-TEC
Customowy Ypipe
Bandaż na kolektorze i Y pipe

ELEKTRONIKA:
Ecumaster DET. 3
Strojenie Mac.PL i ZIBIsoft

NAPĘD:
Skrzynia E56 z przelożeniem głównym 4.933 i krótkimi biegami
Lekkie koło zamachowe Krasnobrodzka Racing
Poliuretanowe poduszki skrzyni i silnika

HAMULCE:
Na nowo położony układ hamulcowy bez ABS
Korektor Willwood
Hydrauliczny ręczny
Przewody w stalowym oplocie EARLS

ZAWIESZENIE:
Przód B6
Tył Koni sport
Sprężyny przód Tein
Sprężyny tył Tein
Komplet poliuretanów
Regulowane stabilizatory KW

BODY KIT:
JDM światła tył
Przezroczyste kierunki z przodu i błotnikach
Oklejenie całości
Spoiler

Środek:
Klatka Trela Motorsport
Pasy 4 punktowe Schrotch + 4pkt OMP
Zegary JDM
Temperatura oleju VDO
Fotel kierowcy i pasażera Bimarco Grip
Kierownica zamszowa z odsadzeniem
Karbonowe boczki
Załącznikowe mocowania foteli
Malowanie na biało
Zabezpieczenie profili zamkniętych

ODCHUDZANIE:
Wywalone wszystko oprócz deski rozdzielczej – zrobiony porządek w wiązce, pozbycie się zbędnych kabli
Usunięta klimatyzacja, tylna belka i ABS
Zerwane wygłuszenia
Laminatowa maska
Usunięta wycieraczka i spryskiwacz z tyłu

INNE:
Płyta pod silnik
Mocna trójkątna rozpórka przód
Pełne zabezpieczenie podwozia

MOC:
Seria - 170km / 186nm
Dwa lata temu na tym setupie było - 196km / 190nm


Na podsumowanie kilka fot z akcji i spoza akcji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oraz onboard z TTJ na torze w Radomiu:

Youtube
Ostatnio zmieniony 24-07-17, 10:01 przez kordos555, łącznie zmieniany 2 razy.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 24-01-14, 15:50

kordos555, super że auto ciągle w eksploatacji :)
co do oliwy to niestety nie ma innego patentu, ja mam ten sam problem z temperaturą oleju :( 130 osiąga mi seria dość szybko na torze :(

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2761
Rejestracja: 29-05-09, 22:08
Lokalizacja: Krzyż / Piła

Postautor: grzegoslav » 24-01-14, 16:24

o jaka ładna Celica :-D widać, że ktoś dbał i jeździł tylko w niedzielę do kościoła :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 22-11-12, 17:58
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: Arczi » 25-01-14, 00:52

Super! Pojeździłbym sobie taką celinką na torze :D
Celica to stan umysłu
viewtopic.php?t=33986

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: 08-10-10, 23:52
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Postautor: ghost1077 » 25-01-14, 09:55

Świetne auto. W końcu w projektach pojawiła sie Celica do upalania, a nie lansowóz :-D Co jest złego w chłodnicy oleju przez podkładke pod filtr?

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kordos555 » 27-01-14, 09:14

Nic złego nie ma w podstawce, ale myślałem, że może ktoś ćwiczył jakieś inne sposoby związane np. z seryjnym wymiennikiem ciepła olej-woda.

Matus, to mówisz że seryjny silnik też grzeje olej? A gdzie masz czujnik?

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 27-01-14, 09:49

kordos555, w misce olejowej mam, zamiast czujnika poziomu oleju :)
i naprawdę potrafi się zgrzać dość szybko.

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kordos555 » 27-01-14, 09:59

To tak jak u mnie
Nie powiem że trochę mnie uspokoiłeś tym, że seryjny silnik też grzeje olej - myślałem, że u mnie jest coś nie tak bo Prazyn mówił że jego samochód nie grzeje oleju

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 27-01-14, 15:13

kordos555, iiii tam :)
prazyna auto nie grzeje oleju bo go spala :-D

Obrazek

a tak serio to musi się grzać bo niby co go ma chłodzić?

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: 08-10-10, 23:52
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Postautor: ghost1077 » 27-01-14, 15:31

kordos555 pisze:Nic złego nie ma w podstawce, ale myślałem, że może ktoś ćwiczył jakieś inne sposoby związane np. z seryjnym wymiennikiem ciepła olej-woda.

A czy wstawiając aftermarketową podkładke wywala się seryjny wymiennik ciepła?mozną?da się ?

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kordos555 » 27-01-14, 18:18

Te rzeczy (wymiennik ciepła, chłodnica) działają niezależne, więc nie mają na siebie wpływu.

Gdzieś czytałem, że nie którzy pozbywają się tego seryjnego wymiennika po założeniu wydajnej chłodnicy oleju bo staje się on zbędny.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 27-01-14, 18:19

kordos555, o jakim wymienniku mówisz?

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kordos555 » 27-01-14, 18:23

O seryjnym wymienniku ciepła między wodą, a olejem. To też rodzaj chłodnicy oleju, ale jak widać zbyt mało wydajny

A co do prażyna to on tak twierdzi - ma seryjną chłodnicę wody, nie ma chłodnicy oleju i ani wody, ani oleju nie grzeje. Ponoć kwestia wystrojenia

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 27-01-14, 18:24

aaa tak tak :)
no to niewiele da chyba w sumie, bo jaka jest tego powierzchnia i jaką ta woda ma temperaturę na wejściu? nie ma mocy żeby olej schłodziła :)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5792
Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: bartek_asik » 27-01-14, 19:42

kordoss, mógłbyś podesłać jakieś foto tego seryjnego wymiennika? To coś jak w VW? Miałem taki zamontowany pod filtr w swifcie (rally car) i dogrzewał wodą olej a potem niby trzyma temp wody i tym samym chłodzi olej (tak z teorii) W st162 mam silnik z st182 i tam chyba z 3sge rev1 jest wetknięty podstawek pod filtr oleju i doprowadzony wężem do chłodnicy idzie dalej do miski. Sam będę chcaił wsadzać 3sge rev3 do mojej babci i teraz dopiero czytam, że tam coś już jest :D ja myślałem o przełożeniu tego co mam + większa chłodnica lub podstawek, ale z termostatem ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally >>in progress<<
Corolla E12 - daily - for sale
Doblo 263 Power - work
Chevy TrailBlazer - daily :)

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 27-01-14, 19:57

bartek_asik pisze:ale z termostatem

tylko bo inaczej ciagle bedzie niedogrzany w zimie

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: 08-10-10, 23:52
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Postautor: ghost1077 » 27-01-14, 20:09

bartek_asik pisze:kordoss, mógłbyś podesłać jakieś foto tego seryjnego wymiennika? To coś jak w VW? Miałem taki zamontowany pod filtr w swifcie (rally car) i dogrzewał wodą olej a potem niby trzyma temp wody i tym samym chłodzi olej (tak z teorii) W st162 mam silnik z st182 i tam chyba z 3sge rev1 jest wetknięty podstawek pod filtr oleju i doprowadzony wężem do chłodnicy idzie dalej do miski. Sam będę chcaił wsadzać 3sge rev3 do mojej babci i teraz dopiero czytam, że tam coś już jest :D ja myślałem o przełożeniu tego co mam + większa chłodnica lub podstawek, ale z termostatem ;)

Ta "chłodnica oleju" (wymiennik ciepła) jest taki sam w rev2 i rev3, całkiem dobrze widać jak wygląda na zdjeciach u Ciebie w temacie:P

A co do termostatu i niedogrzania silnika:jak sprawa wygląda w 4afe i 7afe, gdzie seryjnie jest chłodnica oleju? Nie ma termostatu? Brat ma u siebie w 7afze wskaźnik temperatury oleju i nawet jeżdżąc bez włączonego kompressora nie widać żeby silnik był niedogrzany...

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kordos555 » 27-01-14, 20:10

bartek_asik w teorii miało być tak jak mówisz - najpierw dogrzewanie, a potem chłodzenie do temperatury wody. Niestety praktyka weryfikuje to dosyć mocno, więc od razu zakładaj chłodnicę oleju i podobno koniecznie z termostatem bo tak jak matus mówi, będzie problem żeby zagrzać olej w zimę.

Obrazek
To jest ten okrągły element pod kolektorem wydechowym. Na zdjęciu widać go idealnie pod zagięciem kolektora z pierwszego cylindra.

Tak to wygląda na schemacie wg toyodiy: Oil cooler

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5792
Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: bartek_asik » 27-01-14, 21:00

ghost1077 pisze:Ta "chłodnica oleju" (wymiennik ciepła) jest taki sam w rev2 i rev3, całkiem dobrze widać jak wygląda na zdjeciach u Ciebie w temacie:P


no tak tak, tylko nie wiem, jak to wygląda w rev3 a w rev 2 wetkniętym do mojej st162 mam całkiem inne rozwiązanie, muszę znaleźć info czy siedzi tam termostat, bo chłodniczka jest ;)

kordos555 pisze:bartek_asik w teorii miało być tak jak mówisz - najpierw dogrzewanie, a potem chłodzenie do temperatury wody. Niestety praktyka weryfikuje to dosyć mocno, więc od razu zakładaj chłodnicę oleju i podobno koniecznie z termostatem bo tak jak matus mówi, będzie problem żeby zagrzać olej w zimę.


O.K. ;) O termostacie to wiem, wymiennik ciepła słabo się sprawdzał w swifcie, z ciekawostek były właściciel zakładał radiator aluminiowy na filtr oleju i było doprowadzone chłodzenie nawiercone w płycie silnika ;)

kordos555 pisze:To jest ten okrągły element pod kolektorem wydechowym. Na zdjęciu widać go idealnie pod zagięciem kolektora z pierwszego cylindra.

Tak to wygląda na schemacie wg toyodiy: Oil cooler



AAaaa dzięki :-D czyli skośnookie nie pozmieniali za dużo :-D
セリカ ST182 - sold

Swift GTi Rally - sold

セリカ ST162 - rally >>in progress<<

Corolla E12 - daily - for sale

Doblo 263 Power - work

Chevy TrailBlazer - daily :)



"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt

Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kordos555 » 24-02-14, 14:52

15/02/2014 startowałem w 1 eliminacji Mistrzostw Okręgu Warszawskiego KJS Monte Calvaria, poniżej krótka relacja i onboard:
Zaczęło się naprawdę kiepsko - przez awarie wspomagania na 2min przed startem do pierwszego odcinka i kompletnie nie trafione opony zaczęliśmy od 46 i 40 miejsca, na blisko 100 załóg, w generalce na pierwszych dwóch odcinkach. Wiedziałem, że jest MASAKRA, więc dalej próbowałem jechać swoje wiedząc że pierwsza trójka mojej klasy jest poza zasięgiem. Razem ze zmianą opon i stylu jazdy bardziej dostosowanym do nie działającego wspomagania zaczęliśmy odrabiać stracony wcześniej czas. Tak bardzo chciałem, że na trzecim odcinku od końca miałem duże ratowanie i w efekcie musiałem cofać - kolejne kilka sek w plecy, a i tak byliśmy poza podium. Ostatnie dwa odcinki postanowiłem pojechać bombą i bez zapoznania - efekt? Czwarty i szósty czas w generalce, między Evo i Imprezami - daleko przed kolejnymi autami z mojej klasy
Finalnie udało się wygrać klasę!!!


Zostaw ten ręczny