Funcar st202
- kordos555
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 27-02-10, 19:24
Funcar st202
Jakoś nie miałem czasu (przez dwa lata O.o) podtrzymać starego tematu, więc zakładam nowy. Auto nie którym znane innym przedstawiam na nowo - ale od początku...
Celę upalam od Marca 2012r. na cotygodniowych treningach, amatorskich imprezach i pojeżdżawkach, a od czasu do czasu służy również jako dupowóz
Nawet jakoś nam to wychodzi – w zeszłym sezonie zawsze na mecie i zawsze na podium swojej klasy - kilka razy zdarzyło się nawet popełnić generalkę, ale cały czas mi się wydaję że to przez przypadek
Dzięki temu przypadkowi pojechaliśmy Warszawską Barbórkę 2013 jako zwycięzcy klasy całego pucharu AK Polski
Auto zbudował Comando i po prawie dwóch latach stwierdzam, że dobrze mu to wyszło! Jak na razie odznacza się bardzo wysokim współczynnikiem niezawodności oraz ogólnie pojętej pancernowatości. A skoro lepsze jest wrogiem dobrego to w Toyka nie przeszła zbyt wielu zmian od tamtej pory.
Do pełni szczęścia brakuje krótszej skrzyni, szpery i kilku(dziesięciu) kilo mniej – właścicielowi też – śmiem twierdzić, że wtedy byłaby to naprawdę skuteczna broń mogąca regularnie walczyć o generalki!
Poniżej pełna specyfikacja niemal żywcem skopiowana z tej stworzonej przez Comando:
SILNIK:
3 sge rev.3
Wałki Piper Cams
Regulowane kółka Fidanza
Uszczelki insulacyjne kolektora dolotowego i przepustnicy
Usunięty EGR
Usunięty zbiornik par paliwa
Nowa gruba chłodnica na dwóch wiatrakach
Chłodnica oleju
WYDECH:
Nierdzewny przelotowy na dwóch tłumikach EL-TEC
Customowy Ypipe
Bandaż na kolektorze i Y pipe
ELEKTRONIKA:
Ecumaster DET. 3
Strojenie Mac.PL i ZIBIsoft
NAPĘD:
Skrzynia E56 z przelożeniem głównym 4.933 i krótkimi biegami
Lekkie koło zamachowe Krasnobrodzka Racing
Poliuretanowe poduszki skrzyni i silnika
HAMULCE:
Na nowo położony układ hamulcowy bez ABS
Korektor Willwood
Hydrauliczny ręczny
Przewody w stalowym oplocie EARLS
ZAWIESZENIE:
Przód B6
Tył Koni sport
Sprężyny przód Tein
Sprężyny tył Tein
Komplet poliuretanów
Regulowane stabilizatory KW
BODY KIT:
JDM światła tył
Przezroczyste kierunki z przodu i błotnikach
Oklejenie całości
Spoiler
Środek:
Klatka Trela Motorsport
Pasy 4 punktowe Schrotch + 4pkt OMP
Zegary JDM
Temperatura oleju VDO
Fotel kierowcy i pasażera Bimarco Grip
Kierownica zamszowa z odsadzeniem
Karbonowe boczki
Załącznikowe mocowania foteli
Malowanie na biało
Zabezpieczenie profili zamkniętych
ODCHUDZANIE:
Wywalone wszystko oprócz deski rozdzielczej – zrobiony porządek w wiązce, pozbycie się zbędnych kabli
Usunięta klimatyzacja, tylna belka i ABS
Zerwane wygłuszenia
Laminatowa maska
Usunięta wycieraczka i spryskiwacz z tyłu
INNE:
Płyta pod silnik
Mocna trójkątna rozpórka przód
Pełne zabezpieczenie podwozia
MOC:
Seria - 170km / 186nm
Dwa lata temu na tym setupie było - 196km / 190nm
Na podsumowanie kilka fot z akcji i spoza akcji:
Oraz onboard z TTJ na torze w Radomiu:
Youtube
Celę upalam od Marca 2012r. na cotygodniowych treningach, amatorskich imprezach i pojeżdżawkach, a od czasu do czasu służy również jako dupowóz
Nawet jakoś nam to wychodzi – w zeszłym sezonie zawsze na mecie i zawsze na podium swojej klasy - kilka razy zdarzyło się nawet popełnić generalkę, ale cały czas mi się wydaję że to przez przypadek
Dzięki temu przypadkowi pojechaliśmy Warszawską Barbórkę 2013 jako zwycięzcy klasy całego pucharu AK Polski
Auto zbudował Comando i po prawie dwóch latach stwierdzam, że dobrze mu to wyszło! Jak na razie odznacza się bardzo wysokim współczynnikiem niezawodności oraz ogólnie pojętej pancernowatości. A skoro lepsze jest wrogiem dobrego to w Toyka nie przeszła zbyt wielu zmian od tamtej pory.
Do pełni szczęścia brakuje krótszej skrzyni, szpery i kilku(dziesięciu) kilo mniej – właścicielowi też – śmiem twierdzić, że wtedy byłaby to naprawdę skuteczna broń mogąca regularnie walczyć o generalki!
Poniżej pełna specyfikacja niemal żywcem skopiowana z tej stworzonej przez Comando:
SILNIK:
3 sge rev.3
Wałki Piper Cams
Regulowane kółka Fidanza
Uszczelki insulacyjne kolektora dolotowego i przepustnicy
Usunięty EGR
Usunięty zbiornik par paliwa
Nowa gruba chłodnica na dwóch wiatrakach
Chłodnica oleju
WYDECH:
Nierdzewny przelotowy na dwóch tłumikach EL-TEC
Customowy Ypipe
Bandaż na kolektorze i Y pipe
ELEKTRONIKA:
Ecumaster DET. 3
Strojenie Mac.PL i ZIBIsoft
NAPĘD:
Skrzynia E56 z przelożeniem głównym 4.933 i krótkimi biegami
Lekkie koło zamachowe Krasnobrodzka Racing
Poliuretanowe poduszki skrzyni i silnika
HAMULCE:
Na nowo położony układ hamulcowy bez ABS
Korektor Willwood
Hydrauliczny ręczny
Przewody w stalowym oplocie EARLS
ZAWIESZENIE:
Przód B6
Tył Koni sport
Sprężyny przód Tein
Sprężyny tył Tein
Komplet poliuretanów
Regulowane stabilizatory KW
BODY KIT:
JDM światła tył
Przezroczyste kierunki z przodu i błotnikach
Oklejenie całości
Spoiler
Środek:
Klatka Trela Motorsport
Pasy 4 punktowe Schrotch + 4pkt OMP
Zegary JDM
Temperatura oleju VDO
Fotel kierowcy i pasażera Bimarco Grip
Kierownica zamszowa z odsadzeniem
Karbonowe boczki
Załącznikowe mocowania foteli
Malowanie na biało
Zabezpieczenie profili zamkniętych
ODCHUDZANIE:
Wywalone wszystko oprócz deski rozdzielczej – zrobiony porządek w wiązce, pozbycie się zbędnych kabli
Usunięta klimatyzacja, tylna belka i ABS
Zerwane wygłuszenia
Laminatowa maska
Usunięta wycieraczka i spryskiwacz z tyłu
INNE:
Płyta pod silnik
Mocna trójkątna rozpórka przód
Pełne zabezpieczenie podwozia
MOC:
Seria - 170km / 186nm
Dwa lata temu na tym setupie było - 196km / 190nm
Na podsumowanie kilka fot z akcji i spoza akcji:
Oraz onboard z TTJ na torze w Radomiu:
Youtube
Ostatnio zmieniony 24-07-17, 11:01 przez kordos555, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
o jaka ładna Celica widać, że ktoś dbał i jeździł tylko w niedzielę do kościoła
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- Arczi
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 22-11-12, 17:58
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- kordos555
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 27-02-10, 19:24
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
kordoss, mógłbyś podesłać jakieś foto tego seryjnego wymiennika? To coś jak w VW? Miałem taki zamontowany pod filtr w swifcie (rally car) i dogrzewał wodą olej a potem niby trzyma temp wody i tym samym chłodzi olej (tak z teorii) W st162 mam silnik z st182 i tam chyba z 3sge rev1 jest wetknięty podstawek pod filtr oleju i doprowadzony wężem do chłodnicy idzie dalej do miski. Sam będę chcaił wsadzać 3sge rev3 do mojej babci i teraz dopiero czytam, że tam coś już jest ja myślałem o przełożeniu tego co mam + większa chłodnica lub podstawek, ale z termostatem
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
bartek_asik pisze:kordoss, mógłbyś podesłać jakieś foto tego seryjnego wymiennika? To coś jak w VW? Miałem taki zamontowany pod filtr w swifcie (rally car) i dogrzewał wodą olej a potem niby trzyma temp wody i tym samym chłodzi olej (tak z teorii) W st162 mam silnik z st182 i tam chyba z 3sge rev1 jest wetknięty podstawek pod filtr oleju i doprowadzony wężem do chłodnicy idzie dalej do miski. Sam będę chcaił wsadzać 3sge rev3 do mojej babci i teraz dopiero czytam, że tam coś już jest ja myślałem o przełożeniu tego co mam + większa chłodnica lub podstawek, ale z termostatem
Ta "chłodnica oleju" (wymiennik ciepła) jest taki sam w rev2 i rev3, całkiem dobrze widać jak wygląda na zdjeciach u Ciebie w temacie:P
A co do termostatu i niedogrzania silnika:jak sprawa wygląda w 4afe i 7afe, gdzie seryjnie jest chłodnica oleju? Nie ma termostatu? Brat ma u siebie w 7afze wskaźnik temperatury oleju i nawet jeżdżąc bez włączonego kompressora nie widać żeby silnik był niedogrzany...
- kordos555
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 27-02-10, 19:24
bartek_asik w teorii miało być tak jak mówisz - najpierw dogrzewanie, a potem chłodzenie do temperatury wody. Niestety praktyka weryfikuje to dosyć mocno, więc od razu zakładaj chłodnicę oleju i podobno koniecznie z termostatem bo tak jak matus mówi, będzie problem żeby zagrzać olej w zimę.
To jest ten okrągły element pod kolektorem wydechowym. Na zdjęciu widać go idealnie pod zagięciem kolektora z pierwszego cylindra.
Tak to wygląda na schemacie wg toyodiy: Oil cooler
To jest ten okrągły element pod kolektorem wydechowym. Na zdjęciu widać go idealnie pod zagięciem kolektora z pierwszego cylindra.
Tak to wygląda na schemacie wg toyodiy: Oil cooler
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
ghost1077 pisze:Ta "chłodnica oleju" (wymiennik ciepła) jest taki sam w rev2 i rev3, całkiem dobrze widać jak wygląda na zdjeciach u Ciebie w temacie:P
no tak tak, tylko nie wiem, jak to wygląda w rev3 a w rev 2 wetkniętym do mojej st162 mam całkiem inne rozwiązanie, muszę znaleźć info czy siedzi tam termostat, bo chłodniczka jest
kordos555 pisze:bartek_asik w teorii miało być tak jak mówisz - najpierw dogrzewanie, a potem chłodzenie do temperatury wody. Niestety praktyka weryfikuje to dosyć mocno, więc od razu zakładaj chłodnicę oleju i podobno koniecznie z termostatem bo tak jak matus mówi, będzie problem żeby zagrzać olej w zimę.
O.K. O termostacie to wiem, wymiennik ciepła słabo się sprawdzał w swifcie, z ciekawostek były właściciel zakładał radiator aluminiowy na filtr oleju i było doprowadzone chłodzenie nawiercone w płycie silnika
kordos555 pisze:To jest ten okrągły element pod kolektorem wydechowym. Na zdjęciu widać go idealnie pod zagięciem kolektora z pierwszego cylindra.
Tak to wygląda na schemacie wg toyodiy: Oil cooler
AAaaa dzięki czyli skośnookie nie pozmieniali za dużo
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- kordos555
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 27-02-10, 19:24
15/02/2014 startowałem w 1 eliminacji Mistrzostw Okręgu Warszawskiego KJS Monte Calvaria, poniżej krótka relacja i onboard:
Zaczęło się naprawdę kiepsko - przez awarie wspomagania na 2min przed startem do pierwszego odcinka i kompletnie nie trafione opony zaczęliśmy od 46 i 40 miejsca, na blisko 100 załóg, w generalce na pierwszych dwóch odcinkach. Wiedziałem, że jest MASAKRA, więc dalej próbowałem jechać swoje wiedząc że pierwsza trójka mojej klasy jest poza zasięgiem. Razem ze zmianą opon i stylu jazdy bardziej dostosowanym do nie działającego wspomagania zaczęliśmy odrabiać stracony wcześniej czas. Tak bardzo chciałem, że na trzecim odcinku od końca miałem duże ratowanie i w efekcie musiałem cofać - kolejne kilka sek w plecy, a i tak byliśmy poza podium. Ostatnie dwa odcinki postanowiłem pojechać bombą i bez zapoznania - efekt? Czwarty i szósty czas w generalce, między Evo i Imprezami - daleko przed kolejnymi autami z mojej klasy
Finalnie udało się wygrać klasę!!!
Zostaw ten ręczny
Zaczęło się naprawdę kiepsko - przez awarie wspomagania na 2min przed startem do pierwszego odcinka i kompletnie nie trafione opony zaczęliśmy od 46 i 40 miejsca, na blisko 100 załóg, w generalce na pierwszych dwóch odcinkach. Wiedziałem, że jest MASAKRA, więc dalej próbowałem jechać swoje wiedząc że pierwsza trójka mojej klasy jest poza zasięgiem. Razem ze zmianą opon i stylu jazdy bardziej dostosowanym do nie działającego wspomagania zaczęliśmy odrabiać stracony wcześniej czas. Tak bardzo chciałem, że na trzecim odcinku od końca miałem duże ratowanie i w efekcie musiałem cofać - kolejne kilka sek w plecy, a i tak byliśmy poza podium. Ostatnie dwa odcinki postanowiłem pojechać bombą i bez zapoznania - efekt? Czwarty i szósty czas w generalce, między Evo i Imprezami - daleko przed kolejnymi autami z mojej klasy
Finalnie udało się wygrać klasę!!!
Zostaw ten ręczny