Baby-Four supercharger by driver94

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 04-06-18, 21:48

Wait, wait, Matus nie masz długich? :D

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 08-06-18, 10:33

driver94 pisze:Będzie info jeśli dmuchnie sensownie :D

Swoja drogą pomimo zrobionego wlotu w zderzaku, temperatura pod maską jest WYSOKA. Po kilku km po mieście przy obecnych temperaturach można się oparzyć nawet kijaszkiem do podparcia maski, pomijając przypalający się wosk na masce, tak więc pewnie albo powtórnie wpadnie honda style albo i maska spotka się z diaxem :?

heh, znam ten temat, u mnie musiało być "honda style" czyli dystanse na zawiasach maski żeby unieść ją, wymuszone było to tym że pomimo pocięcia wzmocnienie maski dalej się domykała i obijała o wystający kompresor. Ale po testach na bez/i z dystansami o wiele lepiej jest przewietrzona komora i nie gotuje się, szczególnie na szybkich trasach, na apexi temperatura IM zauważalnie spadła.. wiec to dobre wyjście i wizualnie nie ma tragedi

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 08-06-18, 14:25

anticorr, ile mm masz założony dystans ? Sam właśnie u siebie myślę nad takim rozwiązaniem kiedy będzie więcej dmuchnięte.

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 08-06-18, 19:52

Ja w swojej st162 mam założony łącznik gumowy, gwinty pasują, jest P&P i absorbuje wibracje ;) u mnie chyba 2cm.

Coś takiego:

Obrazek

dostępne w sklepach rolniczych i z akcesoriami gumowymi :) Koszt kilka zł za sztukę, - uważam, że lepszy patent od jakiś chińskich "JDM-owych" :P
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 08-06-18, 21:02

O, ciekawa opcja Bartek, pomyśle chyba nad czymś takim, bo będzie schludnie wyglądało. Na razie jeszcze prowizorycznie dłuższe śruby i kilka nakrętek. Tak czy inaczej sprawdza się to rozwiązanie, nie jest tak gorąco pod maską.

Co do samego kompresora, po zmianie kółka i wszelkich próbach przy strojeniu nie da się przekroczyć granicy 0.2 bara. Sprężarka sporo przeszła, ma bardzo zniszczone rotory i na nich chyba po prostu ucieka ciśnienie. Tak więc pewnie w niedalekiej przyszłości wpadnie ladna, świeża dmuchawka. Generalnie z kompresorem przejedzone około 1.5 tys. km. Zarówno upalanko po mieście jak i ostatnio 300km trasa.

Podczas strojenia okazało się też że czasem potrafi zgubić zapłon, tak więc będę zamawiał przewody zapłonowe, bo świece są nowe, palec i kopułka świeże, a na przewodach data 1997 :D

Jutro zajmę się ogarnięciem wizualnie komory, czyszczenie, obudowanie tego co się da, a już dzisiaj zacząłem budować box termiczny do filtra powietrza, teraz będzie dopływ tylko zimnego powietrza wprost ze zderzaka :D

Więcej szczegółów i zdjęć pewnie wpadnie jutro.

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 08-06-18, 21:16

driver94 pisze:a na przewodach data 1997


stare dobre yazaki :-)
są magnecory do VI ?
ja tam na TDI to się nie znam
st182 gtb

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 08-06-18, 21:42

Magnecorów nie widzę na internetach, tylko NGK i jakieś zamienniki. W ogóle czy warto płacić za te NGK ponad 2 razy tyle co za inne zamienniki? :roll:

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 08-06-18, 21:57

Ja do 3SGE rev3 po lifcie na razie założyłem TESLA, ale ja nie mam dmuchnięte ;) U mnie śmiga, cena dobra, może w przyszłości coś lepszego, ale na razie starcza i działa ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 08-06-18, 23:32

O, myślałem właśnie o tych teslach, bo sensownie dosyć wyglądają :-)

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 09-06-18, 20:14

Tak więc wczoraj jeszcze wymieniłem podświetlenie zegarów, taśma ledowa poszła out, w jej miejsce fabryczne oprawki i nowe żarówki, najzwyklejsze jakie były, wszystko świeci jak fabrycznie, jestem bardzo zadowolony z takiego downgrade'u :D

Obrazek

Dalej dokończyłem ten zimny dolot. Obudowa filtra z panelu z dwóch stron w sreberku, z góry zamknięte maskownicą a od błotnika dopływ zimnego powietrza ze zderzaka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poza tym komora umyta, odmalowane jakieś elementy po zimie, powymieniane śruby i poogarniane drobne pierdoły jak wypróżnienie OCT, zmieniłem też pasek od osprzętu, bo ten poprzedni miał już sporo przejść.

Tak prezentuje się całość:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-06-18, 21:41

Jest cyc, bez dwóch zdań :absolute:
st182 gtb

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 10-06-18, 08:36

Super to wygląda - bardzo estetycznie !
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 10-06-18, 11:20

Dzięki ;)
Fajnie, że się podoba.
Jeszcze po lewej stronie wpadnie duża oslona na pompę ABS.

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 10-06-18, 12:28

wszystko estetycznie i elegancko :-)

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 10-06-18, 21:47

smakowicie......

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 11-06-18, 09:58

Dobre to 8)

Nagraj jak kot miauczy :-D 8)
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 14-06-18, 17:15

Tak więc zdecydowałem się na przewody NGK, dzisiaj przyszły, zmieniłem. Starne były już mocno zmęczone, bo wszystkie połączenia na tych nowych są o wiele ciaśniejsze.

Obrazek

Frugo tak to chodzi :D Nie mam kiedy tylko czegoś z jazdy skleić.

https://www.youtube.com/watch?v=wgcz_VkJcds

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 14-06-18, 21:26

Noo ja baardzo lubię jak jest ciasno :-D Ładny zestawik :wink:

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 14-06-18, 22:18

Kto nie lubi... 8)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 15-06-18, 00:23

Jakaś różnica w pracy silnika jest po zamontowaniu nowych przewodów?
Chciałem taki komplet do 2zz swojego ale nie widzę za bardzo nigdzie do niego przewodów NGK, na razie tylko świece mam.