Baby-Four supercharger by driver94
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
klexmix pisze:Jakaś różnica w pracy silnika jest po zamontowaniu nowych przewodów?
Chciałem taki komplet do 2zz swojego ale nie widzę za bardzo nigdzie do niego przewodów NGK, na razie tylko świece mam.
Cycek a TY masz kopólkę czy fajkocewki?
peżoty nie mają przeca kabli ww już, czy dałn jestem?
driver94 pisze:Tak więc zdecydowałem się na przewody NGK, dzisiaj przyszły, zmieniłem. Starne były już mocno zmęczone, bo wszystkie połączenia na tych nowych są o wiele ciaśniejsze.
Obrazek
Frugo tak to chodzi Nie mam kiedy tylko czegoś z jazdy skleić.
https://www.youtube.com/watch?v=wgcz_VkJcds
najdroższe rozwiązanie to zwykle najlepsze rozwiązanie, nie martw się, będzie dobrze
Bajdałej pisałeś, że ten końpresor to element pracy inż, czy coś, jak poszło?
st182 gtb
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
budolf pisze:klexmix pisze:Jakaś różnica w pracy silnika jest po zamontowaniu nowych przewodów?
Chciałem taki komplet do 2zz swojego ale nie widzę za bardzo nigdzie do niego przewodów NGK, na razie tylko świece mam.
Cycek a TY masz kopólkę czy fajkocewki?
peżoty nie mają przeca kabli ww już, czy dałn jestem?
Cyc rzecze że ma takie cewki:
https://b.allegroimg.com/s400/012958/46 ... 5f8df5539b
Do 1zz-fe są normalnie na allegru:
http://allegro.pl/ngk-przewody-zaplonow ... 87670.html
Jeżeli to jo rzech dałn to karcić jak dzieciaka.
- driver94
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 18-08-15, 20:19
No i w końcu się zebrałem, żeby jakiegoś on-boarda nagrać, tak więc leci:
https://youtu.be/Fn9Umt3WnPs
Poza tym, przy okazji, że jest sobota, wziąłem się za wysprzątanie wnętrza, bo działo się już w zakamarkach Poprawiłem też mechanizm ręcznego ssania a ostatnio po zmianie podświetlenia zegarów wskazówka prędkościomierza zaczęła się przycinać w różnych pozycjach, okazało się, że przypadkowo za mocno wcisnąłem wskazówkę i ta się blokowała o tarczę, ale już ogarnięte i wszystko działa.
https://youtu.be/Fn9Umt3WnPs
Poza tym, przy okazji, że jest sobota, wziąłem się za wysprzątanie wnętrza, bo działo się już w zakamarkach Poprawiłem też mechanizm ręcznego ssania a ostatnio po zmianie podświetlenia zegarów wskazówka prędkościomierza zaczęła się przycinać w różnych pozycjach, okazało się, że przypadkowo za mocno wcisnąłem wskazówkę i ta się blokowała o tarczę, ale już ogarnięte i wszystko działa.
- driver94
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 18-08-15, 20:19
To kółko na razie odpada stanowczo, jest zbyt hardcorowe. Założyłem dzisiaj ta sprężarkę i i tak jest kosmiczna różnica, ładuje w okolice 0.5 bara i odcina na razie paliwo, tak więc delikatna modyfikacja mapy i będzie moc. Przy obecnie możliwym wciśnięciu gazu do około 1/3 jest już odczuwalna spora różnica.
- driver94
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 18-08-15, 20:19
A więc długo nic się nie działo, ale Celica żyje i ma się w końcu dobrze
Po powrocie z japfestu coś dziwnie zaczęło szumieć pod maską, po dwóch tygodniach przy dojeżdżaniu do skrzyżowania nie byłem w stanie ani wypiąć ani wpiąć żadnego biegu, tak po prostu, bez większych objawów, oprócz tego szumienia. Padło sprzęgło, wysypał się cały tłumik, a sprężyna zablokowała docisk:
Była trudna decyzja do podjęcia, czy zakładać takie sprzęgło jak było, robić spieka czy wrzucać komplet z Foura. Po konsultacji ze Śmigim i Konradem zdecydowałem się na ostatnie rozwiązanie, tak więc wpadł zamach z gt4 i exedy.
Jak już skrzynia była na wierzchu to ją wyczyściłem, tuleje na wybieraku te od linek były mocno zużyte i zamiast nich wleciały łożyska, a na samym wybieraku dorobiłem tuleje kasujące luzy.
Dalej oddałem do piaskowania i lakierowania proszkowego belkę i co się dało z elementów mocujących.
No i zabezpieczyłem drobne ogniska korozji na przednim pasie.
Zrobiłem też nową przednią i tylną poduszkę skrzyni. Był też problem ze wspomaganiem, bo zaczęło lecieć z pompy, najpierw obstawiałem przewód zasilający jednak okazało się, że leciało z tego wysokociśnieniowego, delikatnie się poluzował z pompy, tak więc pół obrotu kluczem i jak na razie nic nie leci, ale i tak będę pewnie regenerował pompę.
Udało się też po złożeniu wszystkiego podstroić silnik, dmucha 0.33 bara i jeździ się bardzo przyjemnie.
Przy składaniu poczyściłem to, do czego był dostęp i ogarnąłem kilka drobiazgów o których już nawet nie pamiętam
A zbiera się to tak:
https://youtu.be/ztLOjwsjz68
Po powrocie z japfestu coś dziwnie zaczęło szumieć pod maską, po dwóch tygodniach przy dojeżdżaniu do skrzyżowania nie byłem w stanie ani wypiąć ani wpiąć żadnego biegu, tak po prostu, bez większych objawów, oprócz tego szumienia. Padło sprzęgło, wysypał się cały tłumik, a sprężyna zablokowała docisk:
Była trudna decyzja do podjęcia, czy zakładać takie sprzęgło jak było, robić spieka czy wrzucać komplet z Foura. Po konsultacji ze Śmigim i Konradem zdecydowałem się na ostatnie rozwiązanie, tak więc wpadł zamach z gt4 i exedy.
Jak już skrzynia była na wierzchu to ją wyczyściłem, tuleje na wybieraku te od linek były mocno zużyte i zamiast nich wleciały łożyska, a na samym wybieraku dorobiłem tuleje kasujące luzy.
Dalej oddałem do piaskowania i lakierowania proszkowego belkę i co się dało z elementów mocujących.
No i zabezpieczyłem drobne ogniska korozji na przednim pasie.
Zrobiłem też nową przednią i tylną poduszkę skrzyni. Był też problem ze wspomaganiem, bo zaczęło lecieć z pompy, najpierw obstawiałem przewód zasilający jednak okazało się, że leciało z tego wysokociśnieniowego, delikatnie się poluzował z pompy, tak więc pół obrotu kluczem i jak na razie nic nie leci, ale i tak będę pewnie regenerował pompę.
Udało się też po złożeniu wszystkiego podstroić silnik, dmucha 0.33 bara i jeździ się bardzo przyjemnie.
Przy składaniu poczyściłem to, do czego był dostęp i ogarnąłem kilka drobiazgów o których już nawet nie pamiętam
A zbiera się to tak:
https://youtu.be/ztLOjwsjz68