Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 06-07-16, 11:10

Tymek pisze:Jarke jeżeli twierdzisz, że nie ma 20- letnich celic bez stuków w zawieszeniu, uszkodzonego synchronizatora w skrzyni biegów, uszkodzonego wydechu, korodujących drzwi i palących na 4 cylindry to wybacz ale żyjesz na jakimś innym świecie albo mało widziałeś.

Oczywiście, że są. Na przykład moja lub kilku kolegów z forum, żeby daleko nie szukać.
...ale nie na otomoto. :lol:

Tymek pisze:A wmawianie, że to jest normalny stan dla celicy i twierdzenie ,że nowy właściciel kupił samochód w świetnym stanie to już jakaś porażka. Chyba, że Twoje auto też ma te wszystkie wady i myślisz, że tak ma być. W takim razie nie mam pytań.
Ps. Proszę Moderatora o skasowanie moich 2 przedostatnich postów, bo nie chcacy poszło 3 razy.

Oczywiście, że w momencie zakupu miało wszystkie te wady. Przecież nikt Ci nie sprzeda 20 letniego samochodu z przebiegiem 200k lub więcej w stanie jak z salonu za 10 tysięcy złotych. Zaskoczę Cię - kupisz GT4 za 40k PLN i nadal będzie miał jakąś gumę w zawiasie do zrobienia, jakiś nalot rdzy do poprawki albo zużyty synchronizator po przejechaniu 200k km, bo to auto które ma 20 lat i przejechało 200k km.
W aucie z kolejnej już ręki zawsze jest coś do zrobienia. Cała sztuka polega na tym, żeby po prostu kupić auto, które ma takich rzeczy jak najmniej. Nie wiem w jakim faktycznie stanie jest ta Celica, ale czytając to co napisał Shed to nie wydają się to ogromne wady. Nie wiem ile zapłacił za auto, ale jest w +/- takim stanie jak każda Celica w kwotach 8-15k którą oglądałem gdy szukałem swojej rok temu.

Shed pisze:Jak dla mnie jest okej bo wymienię to co do zrobienia i będę miał spokój.

To.
Także powodzenia z Celicą. :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 06-07-16, 11:29

Przy okazji mam do Was pytanie, właśnie o ten synchronizator. Jaki jest koszt naprawy tego? Skrzynię mógłbym sam zrzucić z samochodu, więc robocizna za rozbiórkę odpada. Jakie byłyby koszta samej naprawy?

Awatar użytkownika
Tymek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: 21-07-10, 18:22
Lokalizacja: Zielona Góra

Postautor: Tymek » 06-07-16, 11:48

Grzesiu nie wiesz nic o stanie Mamuta. To, że przewiozła Cie Margo i bardzo Ci się podobało nie znaczy, że auto było w dobrym stanie. Ładny tylko był lakier,bo blacharka już nie koniecznie (bo rantu prawego tylnego błotnika juz nie było). Przekladnia kierownicza ze zwykłej gt zamiast SSS co nie mogło dobrze działać, prawy reflektor świecący w angielską stronę, co zaowocowało utratą dowodu rejestracyjnego, brak świateł przeciwmgielnych tył. Zerwane przewody hamulcowe giętkie po partackim tuningu. Wycieki z silnika. I wreszcie zawieszenie SSS z luzami. Jak nie wierzysz "praktykantom" z ASO to spytaj chłopaków z GT4, bo tam nowy właściciel wstawił Mamuta do naprawy. Życzę Ci żebyś trafił takiego "rodzynka" za ciężki hajs.
Koniec OFF Topa bo zaśmiecamy temat kolegi. Jeżeli poprosi o wykasowanie tych postów nie obrażę się.
Tymek

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 07-07-16, 00:59

Dzisiaj ustawiłem geometrię w Toyocie, wymieniłem siłowniki klapy tylnej, sprawdziłem kompresję i ogarnąłem kable przy wtyczkach przy nogach, bo ktoś niektóre połączył na szybkozłączki, które zaśniedziały. Kompresja wypadła bombowo:
1 - 14,4
2 - 14,6
3 - 14,6
4 - 14,5

Obrazek

Dodatkowo odwiedziłem ASO i zamówiłem uszczelkę pod pokrywę zaworów, już poza ASO kable zapłonowe NGK. W weekend prawdopodobnie wymiana.

cezu1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 29-05-15, 07:17
Lokalizacja: Mińsk Maz

Postautor: cezu1 » 07-07-16, 06:20

Cześć, obserwuję ten temat i pozwolę sobie napisać kilka słów... To nie jest samochód w mocno średnim stanie, takie usterki jak tutaj zdarzają się w dużo młodszych/droższych autach i nikt z tego nie robi wielkiej amby.

Jak widać silnik jest zdrowiuśki, nic tylko się cieszyć z takiego egzemplarza, doprowadzić ewentualne problemy z blachą i mieć autko na długie, długie lata :)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 782
Rejestracja: 01-08-09, 16:01
Lokalizacja: Wałbrzych

Postautor: Markus_ST » 07-07-16, 09:07

Zgadzam się z przedmówcami, w każde, ale to w każde auto niezależnie od marki, przebiegu czy wieku trzeba ładować kasę. Chyba że komuś wystarcza że auto jedzie do przodu i tyłu, skręca i hamuje. Rzeczy które wyszły w Milce są zupełnie naturalne i do ogarnięcia. Pamiętam jak jeszcze koniowałem się przy Milce kiedy była w posiadaniu Adriana dlatego trzymam kciuki i życzę powodzenia w ogarnianiu fury :)
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 871
Rejestracja: 08-06-13, 17:12
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Greegg07 » 07-07-16, 09:46

Powiedzcie to Tymciowi, fura używana ma nie mieć żadnych wad! Zadnych!! Ma być zupełnie jak z salonu!!

No a komprecha aż nie wierze stan igła, chociaż na jednym cylindrze mogła by mieć o 0,1 więcej niż ma, kurcze czyli kupiłeś paścia :roll: no Tymuś ??? Kompresja mniejsza na cylinderku o 0,1 a miał silnik być IGŁA :P

No koniec żartów, dbaj o silnik nie pałuj na zimnym do odcinki, sprawdzaj regularnie olej i nie szczyp się przy wymianach na dobre podzespoły, autko będzie smigac długie lata widzę 8)

I dbaj o lakier dobrymi kosmetykami bo fajnie się prezentuje, a w zimie nie wyjezdzaj, zostaw w garażu a do pracy busem !! :airborne:

thomas-cs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: 09-01-12, 06:11
Lokalizacja: Olsztyn

Postautor: thomas-cs » 07-07-16, 10:09

Nikt nie mówi, że 20 letni samochód nie może mieć żadnych wad. oczywiście, że może, ale nie mówmy wtedy, że to jest igła. Tym bardziej, że cieknąca uszczelka pod pokrywą to błahostka i samochód z czym takim ciężko nazwać igłą. I to że samochód nie jest igłą nie znaczy że jest zły. Igła oznacza, że wizualnie i mechanicznie nie ma się do czego przyczepić. I jest możliwe, aby 15 czy 20 letni samochód był igłą. A to że silnik ma kompresje, to wcale nie znaczy że jest igła :) u mnie jak wpierdzielał 0,5-0.7l oleju na 1k km kompresje też trzymał idealną.:) Oczywiście, żeby nie było, że mówię źle o silniku, ten może być w stanie idealnym:)
AT200 Srebrny Bobik

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31
Lokalizacja: ~Kraków

Postautor: budolf » 07-07-16, 11:04

11 lat na forum, 11 lat w posiadaniu celicy i ciągle się uczę, dzisiaj np. poznałem pojęcie igły.
serio, niech to mod wyczyści, dajcie chłopakowi robić co trzeba.
st182 gtb

thomas-cs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: 09-01-12, 06:11
Lokalizacja: Olsztyn

Postautor: thomas-cs » 07-07-16, 12:02

Przepraszam, za wprowadzanie w błąd. Posiadam Celicę tylko 4 lata więc mogłem się mylić. Dla potomnych - Jak macie wycieki oleju i stuki w zawieszeniu to macie IGŁĘ :)
AT200 Srebrny Bobik

Awatar użytkownika
MatiM
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 69
Rejestracja: 10-06-13, 09:38
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: MatiM » 07-07-16, 16:00

Proponuję założyć nowy temat:

Co kto uważa za igłę ?

Bo dyskusja w tym temacie nie ma sensu, zaśmiecacie koledze temat.
ŻYJ TAK, ABY ŚMIERĆ NA KOŃCU POWIEDZIAŁA CI TAK '' Nienawidzę tej roboty gdy przychodzi mi zabierać takich ludzi jak ty''

Awatar użytkownika
RomanGT
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 03-01-14, 19:46
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: RomanGT » 08-07-16, 17:07

thomas-cs pisze:Nikt nie mówi, że 20 letni samochód nie może mieć żadnych wad. oczywiście, że może, ale nie mówmy wtedy, że to jest igła.


A może mi ktoś jeszcze wytłumaczyć gdzie ta parka fanów motoryzacji i igieł znalazła to określenie w ogłoszeniu albo tutaj że to auto to "igła"? Bo z tego co kojarzę w ogłoszeniu było wymienione większość mankamentów o których wspomniał aktualny właściciel.

Panowie może trochę rzadziej igłami po kablach i mniej shitstormów stworzycie przez zbyt otwartą wyobraźnię. :-D

Awatar użytkownika
Armando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 336
Rejestracja: 20-08-14, 09:14
Lokalizacja: SBE

Postautor: Armando » 08-07-16, 21:36

Taki mały off... To Ty wczoraj byłeś na spocie 200+ pod NOSPRem w Kato ? :)
Bo zastanawialiśmy się czyja to :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 08-07-16, 22:03

Armando pisze:Taki mały off... To Ty wczoraj byłeś na spocie 200+ pod NOSPRem w Kato ? :)
Bo zastanawialiśmy się czyja to :)


Tak to ja byłem :)

@Edit: Dosyłam zdjęcię ze znajomymi. Szkoda, że robione telefonem bo mogło wyjść fajne foto.
Obrazek

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 871
Rejestracja: 08-06-13, 17:12
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Greegg07 » 09-07-16, 10:24

A te SUpry to po ile Pan ma ??? :P Mam małe oszczednosci :airborne:

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 09-07-16, 14:51

Raczej nie są na sprzedaż :P Jedna z nich oryginał GTE w manualu.

Awatar użytkownika
Armando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 336
Rejestracja: 20-08-14, 09:14
Lokalizacja: SBE

Postautor: Armando » 09-07-16, 23:17

Obrodziło tymi suprami coś ostatnio na śląsku :P
Ale dobrze :) Zbieraj znajomych i wpadaj w czwartek na spota jdm ;)

mario2007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3008
Rejestracja: 09-04-07, 18:55
Lokalizacja: WROCŁAW

Postautor: mario2007 » 17-07-16, 14:27

nie wiem czy mogę się wtrącić , bo jestem /razem z synem bo to w sumie jego pojazd/ właścicielem celiny od dzisiaj :D .

szukanie zdrowej celiny w stanie igielnym zajęło nam sporo czasu i niestety nie przyniosło efektu w 100% . nawet zleciłem poszukiwania kolegom w europie /holandia , belgia/ ale po miesiącu dalej nic nie było więc ... . nie da siędzisiaj kupic 6 gena w stanie idealnym za rozsądne pieniądze , takie coś nie występuje w przyrodzie . albo jest igła i jest gruba kasa od właściciela który dbał , wymieniał i nie czekał aż sie urwie , albo jest złom w cenie złomu . pomijam auta "klubowe" które są padłem a klubowicze szukają jelenia :D bo ten temat wałkowaliśmy kilka lat temu - jeden gość z wrocławia kupił kiedyś igłę serwis aso i dołożył do niej grubą kasę , czyli wymienił to co miało byc wymienione . jelenie się zdażają więc czasem ktoś kupi padlinę która w mniemaniu "klubowicza" jest super extra i pierwsza klasa .

przede wszystkim celica w ładnym stanie zadbana i nie zajeżdżona , na bieżąco serwisowana i z udokumentowaną historią kosztuje w europie tyle ile kosztuje - za 4 koła euro można coś znaleźć bardzo przyzwoitego :D , ale to na polskie warunki jest kuuupa siana więc pomijamy to milczeniem . niestety /dla poszukujących/ celiny w dobrym stanie mocno podrożały i łatwo nie jest .

co do dzisiejszego zakupu :D

plusy dodatnie :

zewnętrznie nieźle , brak wykwitów rdzy , konserwacja podwozia , drzwi ratowane /norma/ , zawias ok , hamulce nowe , motor chodzi bardzo ładnie /200 na czwórce robi bez problemu , nie dymi / , wnętrze bez zarzutu , klima działa .

plusy ujemne :

poduszek silnika brak , popękane uchwyty lamp /poklejone / , sprzęgła nie ma /wywodu właściciela nie przytoczę bo nie nadaje się ta farmazoneria do publikacji :D , sorry / , opon brak / są ale dot z 2003 roku .../ , pompa wspomaganie do regeneracji . trójka zgrzyta ale może z nowym sprzęgłem i olejem w skrzyni jeszcze coś polata . w silniku castrol TWS 10w60 :D - skąd ludziska mają takie pomysły , ja nie wiem .
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 27-07-16, 02:08

Dzisiaj wymieniłem kable zapłonowe na NGK RC-TX117, przy wymianie okazało się że kopułka rozdzielacza była z innego samochodu i ktoś na jana stare kable porozginał żeby tylko był styk. Kopułka i palec rozdzielacza wymienione na nowe. Postanowiłem sprawdzić luz zaworowy i przy okazji wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wszystkie luzy w normie zgodnie z serwisówką. Niestety poddała się pompa sprzęgła. Wymienione razem z wysprzęglikiem na nowe. Dodatkowo zaślepiłem zawór EGR.
Tak więc powoli zaczyna to wyglądać jak powinno.

@EDIT
Zapomniałem napisać o wyważeniu kół i wymianie filtra paliwa

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 28-07-16, 03:51

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-03-17, 19:51 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.