Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 01-04-17, 11:27

Matus pisze:Wystarczyło odpiąć kostkę od czujnika w misce i zrobić zworkę :)
Moim zdaniem lepsza opcja niż wyciąganie żarówki, będzie się tam kurzyć przez wolną dziurkę :)


Pomyślę nad tym, skoro tak też się da :) Dzięki za info

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 02-04-17, 01:50

Miałem już zamawiać dystanse, ale wpadł pomysł na inne felgi po sezonie i nie wiem czy jest sens na pół roku dystans kupować, bo nie wiem czy pod nowe felgi siądzie, więc chyba ten sezon przejeżdżę ze schowanymi kołami ;/

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 19-04-17, 11:52

Wpadły 2 małe modyfikacje wnętrza.

Pierwsza:
Dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku w podłokietniku na stałe 12V. Jednak potrzebowałem takiego gniazda, bo jednak czasem chciałem telefon podładować i bez kluczyka się nie dało. Na pewno użyteczne będzie na zloty gdzie czasem telefon trzeba ładować :)

12V puszczone prosto z akumulatora przelotką po prawej stronie ściany grodziowej oczywiście po drodze jest dodatkowy bezpiecznik.

Obrazek

Druga:
Usunąłem materiał z prawych drzwi i doczyściłem fabryczny klej (próbowałem wieloma środkami, dopiero Aceton dał radę to usunąć). Drzwi wyglądają o niebo lepiej
Obrazek

Jednak przy usuwaniu materiału z lewych drzwi okazało się, że ktoś już kiedyś to podkleił klejem a'la super glue, który wżarł się w tapicerkę i niestety muszę kupić nowy lewy boczek, bo nie da się tego usunąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2075
Rejestracja: 07-05-06, 12:40
Lokalizacja: stąd

Postautor: krrizz » 21-04-17, 09:09

Chce zrobić u siebie podobnie, tylko zamiast gniazda zapalniczki od razu gniazdo usb -
nie będzie wystawała tak ładowarka i dodatkowo podświetli zawartość schowka


O takie

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 21-04-17, 09:15

Akurat takie miałem w domu bo kiedyś za 1zł zamówiłem z Chin ;) wiadomo USB lepiej o ile dobrym prądem ładują. Tutaj mam pewność, że ta ładowarka leci 2A. Swoją drogą może kiedyś się skuszę i wymienię bo to kwestia tylko zamiany, bo średnicę i sposób montażu mają taką samą.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 29-04-17, 14:08

Jednak udało się dorwać boczki z wersji ze skórzaną tapicerką i wyglądają super.

ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 11:52 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3176
Rejestracja: 04-03-10, 08:02
Lokalizacja: Małopolska

Postautor: Makabra » 01-05-17, 07:47

Trzeba było od razu szukacie boczków premium :-)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 04-05-17, 17:46

Korzystając z majówki przerobiłem w końcu tylne światła. Teraz świecą 4 pozycje i 4 stopy (wcześniej tylko 2 stop były). Dodatkowo w środkowych stopach zrobiłem przeciwmgłowe. Musiałem dołożyć diody prostownicze, żeby przeciwmgłowe nie załączało wszystkich żarówek stopu i żeby stop nie załączał przeciwmgłowego :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 11:50 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 02-07-17, 11:39

Ostatnimi czasy Celica została trochę doinwestowana.

Całe przednie zawieszenie poszło w poliuretany od Strongflexa, nowe sworznie i nowe łączniki stabilizatora Yamato, dodatkowo wymieniona osłona przekładni z prawej strony (OEM). Oczywiście po całym zabiegu zrobiona geometria.
Obrazek

Dodatkowo nastał czas kolejnej wymiany oleju, już 3 od zakupu samochodu :)
Zalane to co poprzednim razem Valvoline VR1 5W50.
Wymieniłem też płyn hamulcowy i płyn sprzęgła.
Chłodnica ze starości pękła na plastiku u góry, więc wleciała nowa markowa chłodnica firmy Koyorad (prawie 1 cm grubsza od seryjnej :D)
ObrazekObrazek


No i najważniejsza zmiana. Celica dostała nowe felgi. OZ Crono Evo 17" 8J ET35. Dzięki szerokości i ET felga wysunęła się w nadkolu o 26 mm względem poprzedniej. Dodatkowo ten model chodził za mną jeszcze zanim kupiłem samochód. Na razie zostają w takim malowaniu i nawet mi pasuje to do koloru samochodu, ale może na przyszły sezon pomyślę nad innym kolorem felg.
Jakby ktoś był zainteresowany Volkami to odsyłam do ogłoszeń tutaj na forum :)
ObrazekObrazek


Jeszcze z nudów u znajomego przymierzyłem dla śmiechu jego JR11 19" 9,5J/11,5J. Wyglądała komicznie :D
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 05-07-17, 21:35 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

exi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 07-06-12, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Postautor: exi » 03-07-17, 15:23

Ja bym się ze znajomym zamienił :-D :-D

Evo świetnie pasuje imo, ale będę tęsknił za tymi volkami. Zachowaj sobie je jako zimówki a nie sprzedawaj :wink:

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 03-07-17, 15:52

Szkoda takiej felgi jako zimówka. A po drugie OZ nie były za darmo więc teraz potrzebuję sprzedać Volki :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Shed » 15-09-17, 12:38

Celica od pewnego czasu miała problem, od kiedy Termostat się zawiesił i na autostradzie podniosła mi się temperatura. Wymieniłem termostat i zalałem nowy płyn, lecz od tego czasu przy każdej trasie ponad 120km/h wyrzucało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy jeździe po mieście wszystko było ok (nawet przy kręceniu do końca). Samochód się nie grzał, w oleju nie było płynu, ani też nie kopcił na biało czyli płynu nie spalał, ale prawdopodobnie od uszczelki pod głowicą zaczęło się sypać wszystko po kolei.

Najpierw chłodnica ze starości sparciała (z pewnością pęknąć pomogło jej ciśnienie w układzie, które jak się okazało powodowały spaliny dostające się do układu chłodzącego przez UPG). W końcu samochód stanął, pompa wody rozciekła się na oringu. Odstawiłem samochód do znajomego na naprawę wszystkiego co padło: uszczelka, sprawdzenie głowicy, nowy rozrząd, itp. Ogólnie po rozebraniu mówił, że silnik nie ciągnął wody więc wszystko ok, w sumie nawet po uszczelce nie bardzo było widać, żeby była gdzieś nadpalona, może delikatnie na 4 garze na zdjęciu.

ObrazekObrazek


Głowica została oddana do sprawdzenia szczelności, splanowania, regulacji luzów zaworowych, wymiany uszczelniaczy zaworowych. Zawory i gniazda były w dobrym stanie, zosały lekko podszlifowane.

ObrazekObrazekObrazek
Znaczki Yamahy i stary znak Toyoty na zaworach ;)


Włożyłem nową uszczelkę pod głowicę z ASO, głowica skręcona na nowych śrubach, kompletny rozrząd z pompą wody, uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego, nowe paski klinowe. Dodatkowo zakupiłem nowe świeczki, takie jakie były wczesniej (zgodnie z serwisówką) NGK BKR6EP-8.

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Silnik zalany nowym płynem chłodzącym i olejem Valvoline 5W50 VR1 :)
Teraz jeździ aż miło, nic już płynu nie wyrzuca, trzyma poziom :D

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31
Lokalizacja: ~Kraków

Postautor: budolf » 16-09-17, 20:34

Szacunken
st182 gtb

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2075
Rejestracja: 07-05-06, 12:40
Lokalizacja: stąd

Postautor: krrizz » 17-09-17, 21:08

No to silnik pojeździ Ci jeszcze dłuuugo :wink:

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 21-03-19, 22:22

Od długiego czasu nic tu nie pisałem, bo uważałem, że nic konkretnego nie robię przy samochodzie jednak od tamtego czasu trochę się tego nazbierało, więc postanowiłem dodać post :).
Oczywiście od tamtego czasu regularnie co 10000km zmieniałem olej i filtry.

Co się działo od tamtego czasu:
12.09.2017: Nowe poduszki silnika przód i tył, nowa osłona przegubu.
Obrazek Obrazek

12.03.2018: Uszczelnienie miski (bo z początku wydawało mi się, że ona cieknie, lecz po zrobieniu nadal się sączył olej), pozbycie się czujnika poziomu oleju który lekko się rozpadł, ale tą przypadłość już znamy w tym modelu.
Obrazek

28.03.2018: Regeneracja alternatora i kompresora klimatyzacji wraz z łożyskiem (z tym było trochę problemów, o których poniżej można przeczytać).

30.03.2018: Nowe węże silikonowe do chłodnicy, montaż adaptera pod czujnik temperatury na wąż chłodnicy oraz montaż czujnika temperatury oleju przy filtrze oleju z użyciem tulejki (to na przyszłość do mojego projektu wyświetlacza https://www.youtube.com/watch?v=dGcHOL74qRI).
Obrazek Obrazek Obrazek

23.08.2018: Prawdopodobnie przez przeboje z alternatorem, akumulator ostatecznie wyzionął ducha po tych mocnych rozładowaniach, spowodowanych przez źle działający alternator, więc wleciał nowy Bosch S4 024 540A/60Ah.

5.10.2018: Pełna regeneracja przekładni kierowniczej i pompy wspomagania wraz z uszczelnieniem, nowe drążki i końcówki drążków, nowy olej Valvoline ATF, ustawiona geometria kół.
Obrazek

Przy okazji poznałem powód dlaczego od jakiegoś czasu biegi nie chciały wchodzić jak wcześniej, mianowicie jedna ze śrub od tylnej łapy silnika się musiała wykręcić i druga się urwała. Pozostałość śruby została wykręcona i łapa przykręcona na 2 nowe śruby. Biegi na nowo wchodzą jak powinny.

W międzyczasie pobawiłem się w blacharza i lakiernika i trochę pozbyłem się rdzy z drzwi, lecz docelowo wpadną inne drzwi po pełnej profesjonalnej blacharce. Szału nie ma, ale tragedii też nie. Tymczasowe rozwiązanie.
Obrazek Obrazek

Historia o regeneracji alternatora i kompresora klimy:
W marcu 2018 łożysko na kompresorze klimatyzacji się rozleciało i wystukało mi dekielek obudowy kompresora. Oddałem kompresor klimatyzacji do regeneracji i przy okazji oddałem alternator, który miał problem ładować pod obciążeniem (gdy włączyłem na przykład długie światła i nawiew na full). Oddanie tego alternatora to był chyba błąd, bo mimo tych problemów akumulator nie rozładowywał się, sprawdzałem go kilkukrotnie, lecz było wszystko okej, lecz nie dawało mi to spokoju. Alternator poszedł do firmy która była przez wiele osób polecana, lecz tydzień po odebraniu zregenerowanych urządzeń kompresor klimy ciekł spod pokrywki którą wymieniali, a alternator nagle rozładował mi cały akumulator, sprawdziłem pobór prądu na postoju i miernik pokazał 2A, a alternator zaczął przyciągać klucze (zamienił się w elektromagnes). Oddałem na reklamacje, odebrałem, alternator dalej ładował jak przed regeneracją, kompresor wydawał się działać w porządku. Uznałem, że najwidoczniej ten typ tak ma (dokładałem dodatkowe kable, wzbudzałem go itp.). Pod koniec lipca 2018 znowu zaczęły się jaja z poborem prądu będąc na Japfescie. Po powrocie ponownie oddałem im na reklamacje, aż w końcu dali mi inny, w pełni zregenerowany alternator, który uwaga, w końcu ładuje poprawnie nawet pod obciążeniem :). W sumie nie wiem z jakiego samochodu to bo trochę inna obudowa, ale pasuje. Tak więc nie polecam firmy Tom Elekro z Zabrza, mimo dobrych opinii.
Obrazek

Dodatkowo wydech został pozbawiony katalizatora i zaczął sadzić marchewami i wleciały zaślepki EGR wycięte water jetem.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 21-03-19, 22:39 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 21-03-19, 22:30

No i tutaj około lutego 2019 ukazała się przyczyna cieknącego oleju. Zobaczyłem pod samochodem plamę oleju, sprawdziłem bagnet i było blisko minimum, mimo że 3 dni wcześniej sprawdzałem i było full. Okazało się, że to wyciek spod uszczelki pompy oleju. Tak samochód trafił do garażu w oczekiwaniu na termin znajomego, który zajmuję się u mnie większymi naprawami, a w międzyczasie jeździłem nabytkiem z jesieni 2018 (Celica ST202), który z góry przeznaczony był na części, silnik miał iść na sprzedaż, a skrzynia miała zostać wsadzona do mnie (skrzynia i reszta napędu w świetnym stanie, w moim zgrzytał synchronizator na 3). Skoro miała być robiona i pompa oleju i skrzynia uznaliśmy, że lepiej wyciągnąć silnik, niż robić to na aucie.

Przed wyciągnięciem silników z obu samochodów pomierzyłem kompresje. Fioletowy miał równo po 13,5 bara na każdym, czarny w zakresie 14,4-15 bara. Żaden z silników nie puszczał dymów z wydechu. Przed wyciekiem scignąłem się i czarny jechał lekko lepiej, być może za sprawą minimalnie wyższej kompresji. Pomierzyłem więc jeszcze luzy zaworowe w silniku z czarnego (wszystko w normach z serwisówki), i padła decyzja, żeby jednak włożyć do mnie silnik z czarnego.

Obrazek Obrazek

Co ciekawe, przed wyciągnięciem silnika z fioletowej chciałem spuścić gaz z klimatyzacji i dziwnie, bo nic nie było. Zazwyczaj ubywało ~150-200g na rok, a teraz zszedł cały. Będę musiał sprawdzić po swapie, ale czyżby szykowała się kolejna reklamacja z kompresorem klimy, czy może ucieka gdzieś indziej? :P
Ostatnio zmieniony 21-03-19, 23:49 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 21-03-19, 23:14

Tak więc zaczęło się rozbieranie i uszczelnianie silnika z czarnej na nowych uszczelkach, które były dostępne w ASO, oprócz uszczelek zakupiłem wszystkie oleje, filtry i płyny potrzebne przy swapie. Zostały także zakupione uszczelniacze półosi w skrzyni, simmerringi wałków i wału i nowy pasek rozrządu (rolki i pompę wody przekładam z silnika z fioletowego, bo wymieniane były niecałe 30000km temu i nie było śladów zużycia, włożę te i wymienię następny rozrząd lekko szybciej o ile jeszcze będę miał samochód).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Sprzedawca czarnej celiki powiedział, że wymieniał sprzęgło 2 lata temu, więc oddałem je do sprawdzenia do firmy, która okuwa tarcze i rzeczywiście powiedzieli, że nie ma sensu nawet ruszać tego bo wygląda jak nówka. Tak więc wpada przy okazji zmian pełen komplet sprzęgła Luk. Koło zamachowe wysłałem do odelżenia z wyważeniem i udało się uzyskać wagę 4,5 kg. Czuję, że pięknie będzie się wkręcać na obroty.
Obrazek

Przy składaniu pompy oleju, została sprawdzona szczelinomierzem i względem serwisówki wartości były w normie. Polakierowany też został blok, pokrywa zaworów, oraz kilka innych elementów. Wszystko pozostałe wyczyszczone. Zdjęcia ze składania silnika w linku poniżej. Na ostatnim, silnik już w aucie.
https://imgur.com/a/WKRLrT5
Ostatnio zmieniony 23-03-19, 14:09 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 21-03-19, 23:32

Przy dobrych wiatrach jutro Celica wyjeżdża po swapie.
Tymczasowo wpadnie jeszcze poliftowy kolektor 4-1, bo pod niego aktualny wydech mi pasuje, lecz na dniach oddaje do innego znajomego samochód na zrobienie wydechu z nierdzewki, z użyciem przedliftowego kolektora 4-2-1, pełnego 2,5” na środkowym wydechu przelotowym i cały wydech będzie łączony V-Bandami. Zostaje jedynie mój poczciwy końcowy tłumik Kakimoto :)

Jeszcze będę musiał przełożyć stacyjke i zamki, bo mimo, że silnik z czarnego jest przedliftowy to buda jest z 1996 i już ma immo w komputerze. Chyba, że jest łatwiejszy sposób?

Mam też zamiar przetestować Ceramizery. Nie słyszałem o żadnych negatywnych skutkach, a jedynie o pozytywnych. Wleje i zobaczymy :)
Obrazek

Dodatkowe plany na 2019, oprócz wydechu:
- Polakierować i założyc komplet TRD i riser blocki, które czekają na polakierowanie. Kupione w Tuning Plast.
Obrazek
- Przy okazji oddać drzwi z czarnego na blacharkę i za jednym razem polakierować i założyć do Milki.
- Zrobić pełną regenerację i wymianę hamulców wraz ze swapem przodu na Avensisowe 295mm. Zaciski już kupione, tarcze na tył dostałem przy zakupie czarnego, więc się przydadzą. Trzeba skompletować tarcze na przód, klocki, szczęki, linki ręcznego, sprawdzić zaciski, tłoczki itp. Polakierować zaciski i może dorobić przewody w oplocie.
- Jakiś czas temu kupiłem felgi z VII gen (popularne, 5 ramienne), odmaluje i będą na zimę w sam raz, bo ori 15" z VI już nie wejdzie na zacisk.

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: 30-05-17, 13:21
Lokalizacja: Otwock

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: bflorek5 » 25-03-19, 08:26

bardzo dobrze czyta się Twój temat, bardzo ładne auto, oby tak dalej :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-05-16, 01:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 26-03-19, 12:42

A dziękuję, staram się jak mogę :)