Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Celica 2.0 GT Florek

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 30-05-17, 13:21
Lokalizacja: Otwock

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 12-04-19, 15:47

krrizz ja tylko lubię jak jest wszystko dobrze, z autem również :-D każdy w GT wywala tego SSS'a kosztem przekładki na mcperson, a to powoduje, że środowisko Celic GT z fabrycznym SSS'em staje się bardzo małe. Może w tym miejscu mógłbym sobie postawić pytanie, czy nie lepiej zrobić przesiadkę na GT4 ? Hmmm.... bardzo chętnie, ale tu raczej kieruję się bardziej rozumem niż sercem, bo jakiś czas temu podliczyłem sobie ile włożyłem już w tą GT, i teraz stwierdzam, że nieopłaca mi się na tym etapie nic innego, jak tylko doprowadzić ją do stanu igiełki prawie fabrycznej i trzymanie na tzw. dożywocie. Tym bardziej podjąłem decyzję, że SSS zostaje w tej GT i że muszę go doprowadzić do porządku, co też ostatnio właśnie zrobiłem i tak jak pisałem wcześniej, była to jedna z lepszych rzeczy i potrzebnych jakie zostały w tym aucie zrobione.

ktoś mi kiedyś napomkął że może gwintowane zawieszenie ? Nie w tym samochodzie, nie potrzebny mi jest, ten samochód zostaje w oryginale poza małymi szczegółami. W gwint lub obniżanie itp. pewnie będę bawił się w swoim czasie w niebieskiej :)

Ile wytrzymają regenerowane amortyzatory SSS ? nie wiem, zależy najprawdopodobniej od przebiegu, jakości dróg stylu jazdy, chociaż jeżeli wytrzymają 30 tyś km będę bardzo zadowolony :-) bo podobno KYB zarówno Excel - G jak i te na przód do mcpersona wytrzymują 40 tys. Robiąc tym autem 10 tyś rocznie po różnych drogach myślę że 30 tyś. będzie na prawdę dobrze, tym bardziej, że amortyzatory te należało zregenerować lub wymienić już lata temu w tym aucie. Były od nowości nie ruszane i pewnie gro osób by tego nie ruszyło, czy to w takim, czy innym aucie, bo z tego co widzę, to większość ludzie zabiera się za takie wymiany jak już podcieka, jak spuchnie amortyzator, tym bardziej jak coś nietypowe, nieraz ,,specjaliści" doradzali nie ruszać póki działa :/ niestety na rynku nie ma żadnych amortyzatorów SSS (przynajmniej ja nie znalazłem), nie wiem natomiast czy są w ASO, ale jeżeli są to strzelam, że jeden to koszt około 2 tys. zł, ale tylko strzelam z tą ceną bo nie pytałem, przy okazji dowiem się :-)

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2454
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 12-04-19, 20:59

,,specjaliści" doradzali nie ruszać póki działa :/

I pewnie na badaniu pan wiesio-janusz standardowo stwierdził jakie one są super i mają po 79% po 39 latach na aucie :-D

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 30-05-17, 13:21
Lokalizacja: Otwock

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 13-04-19, 16:37

bardziej chodziło mi o mechaników :-D ale co się dziwić, niektórzy udają głupa, wiedzą, że jak rozbiorą nietypowe auto i ja albo oni nie załatwią części to będą mieli albo kłopot w postaci auta unieruchomionego na podwórku albo zajętego stanowiska. Z moich obserwacji wynika że większość mechaników chce po prostu robić proste rzeczy, wymiany olej, itp., hamulce, rozrząd pojazd za pojazdem żeby auta były i szybko schodziły, jak tylko trafia się coś do pomyślenia to zaczyna się cudowanie. Jak bym słuchał takich ,,specjalistów" a nie siebie, to dawno bym się zniechęcił to tego auta. Można robić samemu, ale trzeba mieć na to czas. Ja nie mam czasu na robienie mechaniki w swoim aucie, też nie lubię zabierać się za coś jak się na tym do końca nie znam, lubię blacharstwo, ale mechanikę tak średnio, wolę żeby ktoś z większym doświadczeniem ogarniał. Tyle że na prawdę mieć zaufaną osobę w tym temacie graniczy z cudem.

Badanie techniczne, porażka, ludzie bez kompetencji, robiłem jakiś czas temu badanie techniczne, facet doczepił się ze tylna lampa paruje, właściwie była w niej woda, doczepił się do hamulców tył - ok, z tyłu były do wymiany, ale nic nie wspomniał o amortyzatorach, o drążku kierowniczym, o luzie w zawieszeniu przednim, a na koniec dał konkretną plamę, bo na czas badania miałem założoną na szybko lampę przednią od anglika, bo moja była wyjęta na okres zimy - kleiłem uszczelkę, a tymczasowo na zimę wstawiłem angielską, była lipa źle świeciła (tyle że auta prawie stoi w zimę, poza tym że to badanie musiałem zrobić), nawet nic nie powiedział, a liczyłem się z tym że za tą lampę mogę badania nie przejść, ale nie powiedział nic, oka nie przymknął, bo czepiał się mało istotnych drobiazgów, że jakiś wyciek w silniku miałem coś tam, bardziej było zapocone i pochlapane olejem od jazdy, a przedstawił to jak by się spod auta lało, pojechałem na podnośnik od razu przemyłem i dosłownie zapocenie. Także skupił się na mało ważnych sprawach, a ważne olał, akurat wiedziałem co mam do porobienia w aucie, ale należało by chyba mu na koniec zadać pytanie czy to wszystko z Pana strony ? Ale nie było to spotkanie towarzyskie więc za pyskowanie pewnie by zabrał dowód :-D

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 30-05-17, 13:21
Lokalizacja: Otwock

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 18-04-19, 19:28

nigdy nie byłem zwolennikiem, ale założyłem ,,paskowe" pióra :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek

a w drodze do mnie są siłowniki tylnej klapy (zamienniki) - pojawiły się jakiś czas temu na rynku, nie były drogie, kupiłem i zobaczę ile są warte, jak coś to mam jeszcze powiedzmy sprawne ori siłowniki :-D

niebawem wpadną też lampy tylne JDM (poszła zaliczka, czyli zaklepane dla mnie) oraz filtr powietrza K&N :D