Celica 2.0 GT Florek
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
dzisiaj odebrałem kilka części
pompa wody Bleu Print wraz z uszczelkami
uszczelki pompy oleju x2 + wałek (uszczelka) odmy ASO
rozpórka kielichów OEM (po piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym na czarny połysk - ładnie była zawinięta z folię, to nie otwierałem do zdjęcia)
zestaw regeneracyjny zacisków przód dwutłoczkowych (praktycznie skompletowany) + poduszka silnika ASO
zamówiłem też
- kolanka i węże silikonowe do podciśnień itp.
- panewki (mała dostępność pewnie z powodu ograniczenia w obrocie towarów z za granicy), dobrałem takie
OPOROWE - nominał King Racing
GŁÓWNE - nominał ACL Race
KORBOWODOWE - nominał Clevite
pompa wody Bleu Print wraz z uszczelkami
uszczelki pompy oleju x2 + wałek (uszczelka) odmy ASO
rozpórka kielichów OEM (po piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym na czarny połysk - ładnie była zawinięta z folię, to nie otwierałem do zdjęcia)
zestaw regeneracyjny zacisków przód dwutłoczkowych (praktycznie skompletowany) + poduszka silnika ASO
zamówiłem też
- kolanka i węże silikonowe do podciśnień itp.
- panewki (mała dostępność pewnie z powodu ograniczenia w obrocie towarów z za granicy), dobrałem takie
OPOROWE - nominał King Racing
GŁÓWNE - nominał ACL Race
KORBOWODOWE - nominał Clevite
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
kupiłem łożysko oporowe
panewki:
OPOROWE - King Racing
GŁÓWNE - ACL Race
KORBOWODOWE - Clevite
pasek rozrządu Continental (napinacza i rolki nie wymieniam, bo robiłem do 3 tys. km temu, czyli są praktycznie nowe, pasek profilaktycznie zmienię)
oraz przewody podciśnień:
przewód zbrojony 16mm - 1 metr (do przewodów wody)
przewód 4mm - 3 metry (podciśnienia)
przewód 8mm - 3 metry (podciśnienia oraz olejowe)
złącze metalowe 16mm - 1 sztuka
uszczelki na górę i dół silnika (zestaw Ajusa oraz Victor Reinz)
szpilki głowicy
wał korbowy (nic przy nim nie robiłem, nie było potrzeby, będzie tylko dokładnie namoczony i umyty, wyczyszczony)
cylindry po tulejowaniu (blok do namoczenia i wyczyszczenia)
głowica po planowaniu, dwa zawory nowe, ustawione luzy zaworowe, całość wyczyszczona
tłoki i korby zostają te co miałem wcześniej, nie są na tyle zużyte, żeby je wymieniać, tłoki w nominale (tylko do namoczenia i czyszczenia)
nowe pierścienie Motrex
Jeszcze oczekuję cały czas na paczkę z USA z dyszami olejowymi, czekam również na zamówione świece zapłonowe, kolanka silikonowe oraz 2 sztuki uszczelek metalowo - gumowych ,,Multi Seal" 16,7x24x1,5 do węża od pompy wspomagania. Reszta wyjdzie przy składaniu i będzie na bieżąco zamawiane
panewki:
OPOROWE - King Racing
GŁÓWNE - ACL Race
KORBOWODOWE - Clevite
pasek rozrządu Continental (napinacza i rolki nie wymieniam, bo robiłem do 3 tys. km temu, czyli są praktycznie nowe, pasek profilaktycznie zmienię)
oraz przewody podciśnień:
przewód zbrojony 16mm - 1 metr (do przewodów wody)
przewód 4mm - 3 metry (podciśnienia)
przewód 8mm - 3 metry (podciśnienia oraz olejowe)
złącze metalowe 16mm - 1 sztuka
uszczelki na górę i dół silnika (zestaw Ajusa oraz Victor Reinz)
szpilki głowicy
wał korbowy (nic przy nim nie robiłem, nie było potrzeby, będzie tylko dokładnie namoczony i umyty, wyczyszczony)
cylindry po tulejowaniu (blok do namoczenia i wyczyszczenia)
głowica po planowaniu, dwa zawory nowe, ustawione luzy zaworowe, całość wyczyszczona
tłoki i korby zostają te co miałem wcześniej, nie są na tyle zużyte, żeby je wymieniać, tłoki w nominale (tylko do namoczenia i czyszczenia)
nowe pierścienie Motrex
Jeszcze oczekuję cały czas na paczkę z USA z dyszami olejowymi, czekam również na zamówione świece zapłonowe, kolanka silikonowe oraz 2 sztuki uszczelek metalowo - gumowych ,,Multi Seal" 16,7x24x1,5 do węża od pompy wspomagania. Reszta wyjdzie przy składaniu i będzie na bieżąco zamawiane
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Re: Celica 2.0 GT Florek
Przypomina mi się moje pierwsze 3SGE.. trzymam kciuki!
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Dzięki już powoli zbliżam się do końca. Jak będę już miał dysze olejowe (a paczka już w Warszawie, więc lada chwila będzie u mnie), to można składać
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Ostatnie z listy zakupów docierają już do mnie
Kolanka silikonowe
- kolanko 16mm kąt 90 stopni - 1 sztuka
- kolanko 14mm kąt 90 stopni - 2 sztuki
- kolanko 10mm kąt 90 stopni - 1 sztuka
Podkładki Multi Seal 16,7x24x1,5 - 2 sztuki
Czekam wciąż na zamówione dysze olejowe, świece zapłonowe. Musiałem też zamówić tłok. Przy składaniu okazało się, że na jednym tłoku pierścienie wkomponowały się w tłok, nie idzie ich zdjąć pomijając, że rowka na tłoku raczej się nie odtworzy, zamówiłem więc 1 sztukę używanego tłoku (nie znalazłem nowego nominału)
Kolanka silikonowe
- kolanko 16mm kąt 90 stopni - 1 sztuka
- kolanko 14mm kąt 90 stopni - 2 sztuki
- kolanko 10mm kąt 90 stopni - 1 sztuka
Podkładki Multi Seal 16,7x24x1,5 - 2 sztuki
Czekam wciąż na zamówione dysze olejowe, świece zapłonowe. Musiałem też zamówić tłok. Przy składaniu okazało się, że na jednym tłoku pierścienie wkomponowały się w tłok, nie idzie ich zdjąć pomijając, że rowka na tłoku raczej się nie odtworzy, zamówiłem więc 1 sztukę używanego tłoku (nie znalazłem nowego nominału)
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
A więc prawdopodobnie moja paczka z dyszami olejowymi zaginęła w WER Warszawa, porażka, być moża dojdą tyle że nie wiem kiedy.... Żeby nie siedzieć bezczynnie zadzwoniłem do kolegi z ASO. dysze olejowe do 3S-GE są dostępnem, ale od producenta, wraz ze śrubkami, więc zamówiłem z Japonii 4 sztuki. Czas oczekiwania - do końca maja, teraz czekam która paczka będzie szybciej, ta z ebay czy z ASO toyota. Będę miał jak coś komplet dysz na przyszłość przypadkowo dowiedziałem się, kto ma nowe nie zakładane nigdy tłoki ASO do 3S-GE, dogadany jestem, w piątek je odbieram
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Tłoki, które miał dla mnie kolega nówki sztuki okazało się, że są z 3S-GE rev. 2 - mają inne denka, trzeba by było stroić silnik, odpuściłem, za to przyszła paczka z używanym dobrym tłokiem
mam też brakujące dysze olejowe i nowe świecie zapłonowe NGK Platynowe
powoli składanie
nowa pompa olejowa już na miejscu
mam też brakujące dysze olejowe i nowe świecie zapłonowe NGK Platynowe
powoli składanie
nowa pompa olejowa już na miejscu
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica 2.0 GT Florek
Przeglądam wątek i chylę czoło sporo pracy wkładasz. Interesuje mnie głowica. Co tam się stało z tymi dwoma komorami, że są tak "poharatane"? coś wpadło ? Pytam bo było to do zniwelowania przed planowaniem może nie całkiem ale wraz z komorą można by polerkę zrobić
hube
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
A no co tam się działo?Ktoś coś mówił tobie w tym temacie?
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Hube Fryc85 dostały się tam najprawdopodobniej kawałki pokruszonej świecy, tłok też był porysowany od góry oraz na jednym tloku były pęknięte pierścienie i ich kawałki też mogły to zrobić. Z tym, że świece wymieniałem w 2017 roku i jak teraz je wykręciłem to były dobre więc stało się to dużo wcześniej zanim jeszcze kupiłem auto najprawdopodobniej. Głowice planował mój kolega oprócz tego wymienił dwa zawory i ustawił również luzy zaworowe. Pytałem go o polerkę tego ale powiedział że nie ma to znaczenia bo te pocharatania nie są na płaszczyznie stylu uszczelki i że nie będzie to miało wpływu. 3 tłoki były dobre jeden był zniszczony dlatego dokupiłem używany jedna sztukę dobrego tloku
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Mimo tych uszkodzeń silnik trzymał kompresję na jednym była co prawda dolna granicą ale mieścił się w normie, na pewno nie odczuwałem 175 koni ale silnik nie był też jakoś bardzo zamulony, może mało elastyczny na pewno ciekawy jestem jak teraz będzie się jeździło
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica 2.0 GT Florek
Jeśli powierzchnia styku uszczelki jest ok to kompresja też powinna być dobra. Może nawet będzie niezła poprawa bo masz zrobione tulejowanie i nowe pierścienie jedyne co to może ale nie musi pojawić się częstsze spalanie sutkowe.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
tak, kolega co robił planowanie mówił właśnie, że powierznia styku na całej powierzchni styku z uszczelką jest nie naruszona. Początkowo chciałem zrobić szlif, ale niestety nie znalazłem tłoków nadwymiarowych, nie znalazłem też tłoków w nominale - nowych. Był kute ale nie potrzebuję takich. Stanęło na tulejowaniu. 3 tłoki które miałem były dobre, stare pierścienie ładnie zeszły, tłoki nie były porysowane. Jeden tłok za to był porysowany, do tego pierścień tak się w niego wtopił, że nie szło kawałka jego wyjąć, do tego zniekształcony był rowek na pierścień, ale udało się dokupić tłok używany w dobrym stanie wraz z korbą nadający się do montażu. Myślę, że odczuję sporą różnicę w pracy silnika z jego pracą z przed remontu
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica 2.0 GT Florek
Chętnie spojrzę na autko na zlocie jak kiedyś będziesz
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
teraz auto będzie praktycznie zrobione, to będę się starał jak czas pozwoli pojawiać na zlotach, do tej pory nie byłem pewny mechaniki na tyle, żeby wybrać się nim gdzieś dalej poza Warszaw niby jeździł, niby było nawet ok, ale wiedziałem, że jak rozbiorę silnik to zawsze jakieś niespodzianki będą
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
Czyli jednak jak nie pompa oleju to raczej pancerny
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
myślę, że pancerny samochód wydaje mi się, że przy zapieczonych pierścieniach na jednym z tłoków i braku oliwiarki do chłodzenia denka tłoka, i urawnej dyszy w drugiej oliwiarce, to przyzwoicie się zachowywał, niestety zapieczenie zapieczeniem, ale nie włożenie oliwiarki i zniszczenie drugiej to z pewnością czyjeś partactwo, czyli ktoś już wkładał łapska tam gdzie nie powinien z uwagi na brak umiejętności, dlatego teraz po złożeniu będę wiedział na 100% że jest wszystko porobione i poustawiane jak należy dzisiaj zakupiłem zestaw regeneracyjny zacisków tylnych oraz musiałem kupić drugi komplet uszczelek na górę silnika. Ten zestaw Reinza pasował poza uszczelkami pod kolektory. Nie pasowały tak jak by były nie z tego modelu, ale że włożyłem już uszczelkę pod głowicę, to nie mogłem tego odesłać. Zamówiłem ajusa i teraz mam już pasujące uszczelki. Zamówiłem też przewód miedziany, żeby dorabiać przewody od wspomagania. Jutro działam dalej
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
uszczelki ajusa doszły i uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy pasują, teraz bez przeszkód dalej z robotą, stan na dzisiaj
Czekam na zestaw regeneracyjny zacisków hamulcowych tylnych i na przewód miedziany
Czekam na zestaw regeneracyjny zacisków hamulcowych tylnych i na przewód miedziany
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
A tu odgrzebane zdjęcie z 2006 roku - w czasach licealnych - robione SE K750i oj piękne czasy, piękne