Celica 2.0 GT Florek

Roczniki 1994-1999
bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 19-03-18, 23:08

zamek maski - wypiaskowany, polakierowany oraz zabezpieczony smarem, a dzisiaj uzupełniony o brakującą sprężynę, która uległa zniszczeniu podczas rozbierania do piaskowania

Obrazek
Obrazek

To jeszcze nie koniec na dzisiaj pracy, ponieważ kolega oddał mi 1/3 pudełka farby do malowania skóry. Nie wystarczy mi to na kierownicę, ale postanowiłem odnowić skórzaną gałkę zmiany biegów oraz mieszek drążka zmiany biegów (bo są w takim stanie, że malowanie bardzo pomoże - nie wymagają obszycia na tą chwilę, jednak odświeżenia na pewno). Całość pomalowana pierwszy raz i dosycha, pomaluję drugi raz i pokażę jak wyszło.

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 20-03-18, 01:33

Tak było przed - szczególnie gałka mocno podniszczona

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

całość wyschła pomalowana drugi raz i wyszło tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a produkt był taki:

Obrazek

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 20-03-18, 19:54

dzisiaj przed założeniem pomalowanego mieszka oraz gałki postanowiłem wymienić spaloną żarówkę oświetlenia gniazda zapalniczki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

po montażu wyszło tak:

Obrazek

a jakiś czas temu dorobiłem kluczyk (oryginał umielił się), na razie Silca na szybko

Obrazek
Obrazek

Tym dorobionym mogę poza zamkami w drzwiach i stacyjką, zamykać i otwierać również bagażnik oraz schowek (stary musiał być tak wyrobiony, że schowka i bagażnika nie dało nim rady zamknąć/otworzyć)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 24-03-18, 00:22

po wczorajszym (coczwartkowym) Warszawskim Spocie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 24-03-18, 00:31

dzisiaj wymieniłem moją uszkodzoną rurę dolotu powietrza

stara uszkodzona

Obrazek
Obrazek

,,nowa", która poszła do auta - nabyta od klubowicza/forumowicza - bardzo dziękuję :-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 24-03-18, 10:49

Nie ma za co ;)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 24-03-18, 15:21

oj jest jest bo szukałem długo :-)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 29-03-18, 18:42

korzystając z wolnej chwili odszczurzyłem zimowe koła - dokładne mycie po zimie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i sprawdzony produkt, który używam do konserwacji opon samochodowych

Obrazek

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 30-03-18, 01:10

Mycie po tej porannej namiastce zimy :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tak było dawniej, dokładnie 2011 :-)

Obrazek

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 03-04-18, 14:35

dzisiaj uporałem się z sondą po raz kolejny - ponad miesiąc temu zakupiłem sondę Bosch, niestety grzałka spaliła się, nie wiem czy był to wadliwy towar, czy co, ale wiem, że sondę kupiłem niewłaściwą, zasugerowałem się opisem, że do ST202. Teraz postawiłem na używkę, w czwartek odebrałem paczkę i dzisiaj zamontowałem, oto i ona:

Obrazek

Auto zresetowane, pojeżdżone, dostrojone, bardzo dobrze chodzi, nie ma już błędu sondy i żadnego innego.

Miałem jeszcze stuki w przednim zawieszeniu, przy dodawaniu gazu na zakręcie (inne niż przegub) bo po prostu stukot i uczucie jak by coś się przesuwało zanim pójdzie przełożenie na koło - przyczyna prosta i błaha - niedokręcony przedni wahacz, drugi zluzowany mniej, oba dokręciłem dość mocno więc teraz jest sztywno i stabilnie, jak na poliuretan przystało (wiele razy odkręcałem ostatnio wahacze, przy mrozach nawet, stąd może nie dokręciłem bo i czucie podczas mrozów było gorsze - robiłem na dworze), nie mniej teraz jest już tak jak należy :)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 03-04-18, 14:54

brakowało mi takich oto spinek/zaślepek:

Obrazek
Obrazek

dzięki Śmigi za pomoc w ich ogarnięciu :-)

kompletuję powoli małe braki takie szczególiki ale lubię jak wszystko jest pozaślepiane i nie połamane :-)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 03-04-18, 15:04

oraz umieszczę spóźnione fotki z remontu podłogi na przełomie grudnia 2017/stycznia 2018

w trakcie roboty:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 03-04-18, 15:10

zawieszenie Super Strut Suspension i poduszki - regeneracja

przed:

Obrazek

po:

Obrazek
Obrazek

te drążki wzdłużne (dwie sztuki) widoczne na foto jeszcze nie odnowione na czas robienia zdjęcia, ale finalnie zostały również wypiaskowane, pomalowane i na auto założone odnowione

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 17:19

Postautor: matt55 » 03-04-18, 15:34

Widzę nie tylko ja lubię wymieniać takie "pierdółki" typu spinka, żaróweczka, jakaś blaszka itp.
Dużo pracy włożone w auto, pewnie długo będzie się odwdzięczać :)

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 03-04-18, 19:50

Super Bartek, profi robota !!, raz a dobrze a Celica Ci się odwdzięczy

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 03-04-18, 23:59

Dziękuję chłopaki :-) łatwo nie jest, dużo wyrzeczeń, ale warto, na prawdę auto jeździ bardzo dobrze, i właśnie odwdzięcza się w jeździe :-) a dzisiaj zakupiłem drugą na odbudowę

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 04-04-18, 00:02

po zabezpieczeniu podłogi:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Postautor: Markus_ST » 05-04-18, 07:08

Gratuluję efektów ciężkiej pracy przy Celice, widać że dopieszczasz jak możesz i dbasz o najmniejsze szczegóły:) Dużo zrobiłeś kilometrów po regeneracji SSS-a? Jak się sprawuje? Moja GT też miała fabrycznie SSS-a, ale wyleciał po dwóch miesiącach, na jego miejsce wrzuciłem pojedynczego Mcphersona i nie żałuję:)
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 06-04-18, 14:36

dziękuję :-) od regeneracji SSS już około 7 tysięcy i jest ok, poluzował się wahacz przedni, ale dokręciłem i jest ok, twardo bardziej, ale nic nie puka i nie stuka. Ta celina to nic, dzisiaj może założę temat tej co zakupiłem to będzie wyzwanie, mimo tego że buda zdrowa to auto mega zapuszczone ale nie na SSSie więc mam większe pole do popisu z zawieszeniem :-) nie wiem nawet czy ukończę nowy projekt w dwa lata :(

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Postautor: bflorek5 » 07-04-18, 19:57

dzisiaj miałem mało czasu dla fury, chociaż ładny dzień, ale udało mi się wygospodarować go na tyle, żeby uzupełnić spinki w bagażniku, uprać wykładzinę bagażnika oraz naprawić połamaną półkę :-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek