Celica 2.0 GT Florek

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 14-05-20, 20:32

Polecam na magistrali wodnej póki jeszcze na wierzchu podmalowac spawki i te łączniki co zaczyna brać. Po oczyszczeniu jak zdawało się rdzy powierzchniowe było pod tym parę mocnych wzerow.

Druga sprawa to miękka szczotka, obroty i wyczyścić miejsce na bagnet.oring minimalnie wymiarowo pomiędzy tymi wymiarami ze sklepow.w aso grosze

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 15-05-20, 08:18

Ok, wczoraj miałem pracować przy aucie, ale kolega nie mógł, muszę zaczekać po weekendzie, żeby coś porobić, ale obstawiam, że po weekendzie już silnik będzie włożony :D

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 16-05-20, 18:44

dzisiaj udało się cały dzień ,,walczyć" z autem :D

Przede wszystkim wyczyściłem pas dolny pod mocowaniem chłodnicy - tam miałem troszkę korozji - kiedy piaskowałem auto od spodu, nie doszedłem tam piaskiem, nigdy też nie wyjmowałem w tym aucie wcześniej silnika, to jedyne miejsce, które nigdy nie było zabezpieczone przeze mnie, ale tylko od wewnątrz, z zewnątrz było piaskowane i konserwacja. Dzisiaj miałem dostęp, wyczyściłem, oraz jedno jeszcze miejsce w komorze, gdzie miałem nalot a nie miałem dostępu wcześniej. Na wyczyszczone elementy położyłem farbę reaktywną, następnie podkład epoksydowy i konserwację w szarmy kolorze

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

następnie udało się włożyć silnik

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik wkładałem od dołu, wcześniej zdemontowana belka przednia. Czekam jeszcze na uszczelniacz pod aparat zapłonowy z ASO (będzie w poniedziałek) i wtedy zajmę się hamulcami, praktycznie wszystko jest kupione

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 21-05-20, 12:32

Z ASO odebrałem uszczelkę pod aparat zapłonowy i śruby dysz olejowych (dysze i śruby kupiłem na zapas, bo ciężko z tymi częściami)

Obrazek

do tego kupiłem olej silnikowy Mobil1, filtr oleju, powietrza i paliwa oraz olej do skrzyni biegów taki jak na foto, kupiłem 3 litry, mieszczą się 2 więc litr w zapasie

Obrazek

Wczoraj też odpaliłem silnik, wrzucam film, jest to trzecie odpalenie po remoncie generalnym. Pierwsze to długie kręcenie rozrusznika, zanim wszystko dojdzie, drugie było na szybko - jeszcze nie była zalana chłodnia i trzecie, gdzie była już zalana chłodnica i mógł dłużej popracować


bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 25-05-20, 20:57

Dzisiaj poskładałem hamulce prawie całe - czekam jeszcze na klocki na przód i tył.
Przewody hamulcowe w oplocie dałem tylko na tył, bo na przód z zestawu hel do st202 były za krótkie, ja mam SSS więc muszę kupić na przód jak do st205, ale te krótkie na przód zostawiam, bo będą idealnie pasować do drugiej celicy, w której mam typowe zawieszenie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Udało się ogarnąć używane przewody wspomagania (moje był przekorodowane, a te trafiły się w przyzwoitym stanie). Na szybko zostały wyczyszczone i zabezpieczone antykorozyjnie wraz z mocowaniami, ale docelowo w planach jest uniwersalna chłodnica oleju wspomagania.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 29-05-20, 15:53

Hamulce złożyłem i jestem już po przejechaniu pierwszych 200km (na dotarciu jeszcze). Auto dużo bardziej jest elastyczne niż wcześniej, ale dopiero jak dotrę, będę mógł coś więcej napisać. Pokuszę się o hamownię, żeby sprawdzić jak teraz z parametrami :D

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 29-05-20, 18:43

Docieraj docieraj wymień ze dwa oleje.

Chłodnica wspoma od Dawida?

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 30-05-20, 10:20

Olej po tysiącu czy wcześniej? Nie od Dawida, przeszukałem swoje wszystkie części w poszukiwaniu zupełnie czegoś innego i okazało się że mam te przewody, kiedyś brałem sporo części od gościa co rozbił furę, rozbitek przestał chyba z 10 lat i padło że idzie na złom i dał mi pudło z tym co mu pozostało, pobieżnie przejrzałem kiedyś i wywiozłem na działkę i u mnie przeleżało też kilka lat. Człowiek sam nie wie co ma, trzeba porządek zrobić w częściach

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: hube » 30-05-20, 17:36

moim skromnym zdaniem pierwsze zalanie do 500-600 km potem do 1000 i normalna wymiana do jazdy. Oczywiście lejesz non stop ten sam olej
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 30-05-20, 21:31

Ok, a docierać 1000 km czy 1500 km?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: hube » 31-05-20, 18:47

Docieraj 1500 km ale wymień olej dwa razy. nie przekraczaj 3500 obr/min. jak dotrzesz to też nie dawaj od razu w palnik ale rób to stopniowo. zmień olej po 7-8 tys. nie zaszkodzi. nie używaj płukanki. to jest moje zdanie.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 01-06-20, 12:13

Ok, dzięki, właśnie miałem zapytać z tymi obrotami bo teorie krążyły żeby nawet 3 tys nie przekraczać, ale jednak 3 tys dla tego silnika to mało, ale 3,5 będzie ok, tak się właśnie starelalem do tych 3,5 jeździć do tej pory :)

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 03-06-20, 00:18

Zbytnie mulenie też jest niezalecane.Nie przekraczaj zbytnio 3500 ale też obroty trzymaj normalnie nie czolgaj się autem.Ma się dotrzeć w zbliżonych warunkach.Olej jak Hube prawi dwa razy bez zastanowienia.koszt znikomy.oczywiscie z filtrami.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: hube » 03-06-20, 07:08

W ogóle jak już dotrzesz i będziesz mógł swobodnie depnąć to nagraj filmik chętnie zobaczę jak śmiga
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 04-06-20, 10:25

prawie 500km przejechałem , dobije do 600km i wymienie olej i filtr. Na tą chwilę wszystko dobrze współgra. Nie bierze oleju, nie pobiera płynu chłodniczego. Docieram dalej. Po tych pierwszych 600km myślę, żeby zwiększyć stopniowo zakres obrotów do 4 tyś. Bo pierwsze 400 jeździłem do 3 tyś. Teraz jeżdże do 3,5 tyś. obrotów.

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 30-06-20, 18:36

długo szukałem brakującej spinki/kołka, żeby przymocować górną część pasa tylnego plastikowego w bagażniku. Okazało się, że świetnie pasują kołki rozporowe z forda (uniwersalny dla forda), firmy romix - są tylko dwa rodzaje takiego kołka, w katalogach romix jeden na nr seryjny z końcówką 17, a drugi 18. Żeby zamocować ten plastikowy pas należy wybrać kołek o nr seryjnym z końcówką 17. Pasuje świetnie. Może komuś się przyda takie info, bo widziałem u niektórych na jakieś śruby metalowe nie daj Boże wkręty

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 20-09-20, 14:31

Dzieje się tam co?Jak silnik?

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 03-12-20, 15:14

Po remoncie silnika i poza bieżącą eksploatacją nic konkretnego nie robiłem, czekam na wiosnę, w planach chcę zrobić układ dolotowy jakiś custom, układ wydechowy cały, fotele przednie (pewnie wymienię, nie będę się bawił w obszywanie), felgi na lato jakieś inne żeby odświeżyć auto i może się pokuszę o gwint do SSSa, ale to już zachcianki nie konieczność dlatego nie spieszę się z tym teraz. Wszystko właściwie już porobione, jeżdżę autem okazjonalnie (nie na co dzień) na razie nic się nie dzieje. Silnik też po remoncie bardzo dobrze się sprawuje :-) Ogólnie remont generalny silnika był najlepszą decyzją jaką podjąłem co do tego auta. To co było wcześniej a co teraz to niebo a ziemia.
Ostatnio zmieniony 03-12-20, 15:45 przez bflorek5, łącznie zmieniany 1 raz.

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 03-12-20, 15:41

Fotki aktualne na zimówkach świeżo po myciu :-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Doktorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 26-04-18, 00:09

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Doktorek » 04-12-20, 10:26

Wow :D Naprawdę gruby kawałek pracy przy VI :)