Celica 2.0 GT Florek

Roczniki 1994-1999
bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 27-04-20, 18:25

dzisiaj odebrałem kilka części

pompa wody Bleu Print wraz z uszczelkami

Obrazek

uszczelki pompy oleju x2 + wałek (uszczelka) odmy ASO

Obrazek
Obrazek

rozpórka kielichów OEM (po piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym na czarny połysk - ładnie była zawinięta z folię, to nie otwierałem do zdjęcia)

Obrazek

zestaw regeneracyjny zacisków przód dwutłoczkowych (praktycznie skompletowany) + poduszka silnika ASO

Obrazek
Obrazek

zamówiłem też

- kolanka i węże silikonowe do podciśnień itp.
- panewki (mała dostępność pewnie z powodu ograniczenia w obrocie towarów z za granicy), dobrałem takie
OPOROWE - nominał King Racing
GŁÓWNE - nominał ACL Race
KORBOWODOWE - nominał Clevite

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 30-04-20, 12:15

kupiłem łożysko oporowe

Obrazek
Obrazek

panewki:
OPOROWE - King Racing
GŁÓWNE - ACL Race
KORBOWODOWE - Clevite

pasek rozrządu Continental (napinacza i rolki nie wymieniam, bo robiłem do 3 tys. km temu, czyli są praktycznie nowe, pasek profilaktycznie zmienię)

oraz przewody podciśnień:

przewód zbrojony 16mm - 1 metr (do przewodów wody)
przewód 4mm - 3 metry (podciśnienia)
przewód 8mm - 3 metry (podciśnienia oraz olejowe)
złącze metalowe 16mm - 1 sztuka

Obrazek

uszczelki na górę i dół silnika (zestaw Ajusa oraz Victor Reinz)

Obrazek

szpilki głowicy

Obrazek

wał korbowy (nic przy nim nie robiłem, nie było potrzeby, będzie tylko dokładnie namoczony i umyty, wyczyszczony)

Obrazek

cylindry po tulejowaniu (blok do namoczenia i wyczyszczenia)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

głowica po planowaniu, dwa zawory nowe, ustawione luzy zaworowe, całość wyczyszczona

Obrazek
Obrazek

tłoki i korby zostają te co miałem wcześniej, nie są na tyle zużyte, żeby je wymieniać, tłoki w nominale (tylko do namoczenia i czyszczenia)

Obrazek

nowe pierścienie Motrex

Obrazek
Obrazek

Jeszcze oczekuję cały czas na paczkę z USA z dyszami olejowymi, czekam również na zamówione świece zapłonowe, kolanka silikonowe oraz 2 sztuki uszczelek metalowo - gumowych ,,Multi Seal" 16,7x24x1,5 do węża od pompy wspomagania. Reszta wyjdzie przy składaniu i będzie na bieżąco zamawiane

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 02-05-20, 21:54

$$$ :D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bartek_asik » 03-05-20, 08:49

Przypomina mi się moje pierwsze 3SGE.. trzymam kciuki!
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 03-05-20, 20:18

Dzięki :-) już powoli zbliżam się do końca. Jak będę już miał dysze olejowe (a paczka już w Warszawie, więc lada chwila będzie u mnie), to można składać :D

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 05-05-20, 14:59

Ostatnie z listy zakupów docierają już do mnie :D

Kolanka silikonowe

- kolanko 16mm kąt 90 stopni - 1 sztuka
- kolanko 14mm kąt 90 stopni - 2 sztuki
- kolanko 10mm kąt 90 stopni - 1 sztuka

Obrazek

Podkładki Multi Seal 16,7x24x1,5 - 2 sztuki

Obrazek

Czekam wciąż na zamówione dysze olejowe, świece zapłonowe. Musiałem też zamówić tłok. Przy składaniu okazało się, że na jednym tłoku pierścienie wkomponowały się w tłok, nie idzie ich zdjąć pomijając, że rowka na tłoku raczej się nie odtworzy, zamówiłem więc 1 sztukę używanego tłoku (nie znalazłem nowego nominału)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 06-05-20, 19:17

A więc prawdopodobnie moja paczka z dyszami olejowymi zaginęła w WER Warszawa, porażka, być moża dojdą tyle że nie wiem kiedy.... Żeby nie siedzieć bezczynnie zadzwoniłem do kolegi z ASO. dysze olejowe do 3S-GE są dostępnem, ale od producenta, wraz ze śrubkami, więc zamówiłem z Japonii 4 sztuki. Czas oczekiwania - do końca maja, teraz czekam która paczka będzie szybciej, ta z ebay czy z ASO toyota. Będę miał jak coś komplet dysz na przyszłość :D przypadkowo dowiedziałem się, kto ma nowe nie zakładane nigdy tłoki ASO do 3S-GE, dogadany jestem, w piątek je odbieram :-)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 08-05-20, 14:10

Tłoki, które miał dla mnie kolega nówki sztuki okazało się, że są z 3S-GE rev. 2 - mają inne denka, trzeba by było stroić silnik, odpuściłem, za to przyszła paczka z używanym dobrym tłokiem :D

Obrazek

mam też brakujące dysze olejowe i nowe świecie zapłonowe NGK Platynowe

Obrazek

powoli składanie :-)

Obrazek

nowa pompa olejowa już na miejscu :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: hube » 08-05-20, 19:18

Przeglądam wątek i chylę czoło sporo pracy wkładasz. Interesuje mnie głowica. Co tam się stało z tymi dwoma komorami, że są tak "poharatane"? coś wpadło ? Pytam bo było to do zniwelowania przed planowaniem może nie całkiem ale wraz z komorą można by polerkę zrobić
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 08-05-20, 22:06

A no co tam się działo?Ktoś coś mówił tobie w tym temacie?

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 09-05-20, 16:00

Hube Fryc85 dostały się tam najprawdopodobniej kawałki pokruszonej świecy, tłok też był porysowany od góry oraz na jednym tloku były pęknięte pierścienie i ich kawałki też mogły to zrobić. Z tym, że świece wymieniałem w 2017 roku i jak teraz je wykręciłem to były dobre więc stało się to dużo wcześniej zanim jeszcze kupiłem auto najprawdopodobniej. Głowice planował mój kolega oprócz tego wymienił dwa zawory i ustawił również luzy zaworowe. Pytałem go o polerkę tego ale powiedział że nie ma to znaczenia bo te pocharatania nie są na płaszczyznie stylu uszczelki i że nie będzie to miało wpływu. 3 tłoki były dobre jeden był zniszczony dlatego dokupiłem używany jedna sztukę dobrego tloku :D

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 09-05-20, 16:03

Mimo tych uszkodzeń silnik trzymał kompresję na jednym była co prawda dolna granicą ale mieścił się w normie, na pewno nie odczuwałem 175 koni ale silnik nie był też jakoś bardzo zamulony, może mało elastyczny na pewno ciekawy jestem jak teraz będzie się jeździło

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: hube » 09-05-20, 17:41

Jeśli powierzchnia styku uszczelki jest ok to kompresja też powinna być dobra. Może nawet będzie niezła poprawa bo masz zrobione tulejowanie i nowe pierścienie jedyne co to może ale nie musi pojawić się częstsze spalanie sutkowe.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 09-05-20, 18:11

tak, kolega co robił planowanie mówił właśnie, że powierznia styku na całej powierzchni styku z uszczelką jest nie naruszona. Początkowo chciałem zrobić szlif, ale niestety nie znalazłem tłoków nadwymiarowych, nie znalazłem też tłoków w nominale - nowych. Był kute ale nie potrzebuję takich. Stanęło na tulejowaniu. 3 tłoki które miałem były dobre, stare pierścienie ładnie zeszły, tłoki nie były porysowane. Jeden tłok za to był porysowany, do tego pierścień tak się w niego wtopił, że nie szło kawałka jego wyjąć, do tego zniekształcony był rowek na pierścień, ale udało się dokupić tłok używany w dobrym stanie wraz z korbą nadający się do montażu. Myślę, że odczuję sporą różnicę w pracy silnika z jego pracą z przed remontu

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: hube » 09-05-20, 21:36

Chętnie spojrzę na autko na zlocie jak kiedyś będziesz
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 10-05-20, 08:34

teraz auto będzie praktycznie zrobione, to będę się starał jak czas pozwoli pojawiać na zlotach, do tej pory nie byłem pewny mechaniki na tyle, żeby wybrać się nim gdzieś dalej poza Warszaw niby jeździł, niby było nawet ok, ale wiedziałem, że jak rozbiorę silnik to zawsze jakieś niespodzianki będą :D

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: Fryc85 » 13-05-20, 17:36

Czyli jednak jak nie pompa oleju to raczej pancerny :D

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 13-05-20, 18:59

myślę, że pancerny samochód :-) wydaje mi się, że przy zapieczonych pierścieniach na jednym z tłoków i braku oliwiarki do chłodzenia denka tłoka, i urawnej dyszy w drugiej oliwiarce, to przyzwoicie się zachowywał, niestety zapieczenie zapieczeniem, ale nie włożenie oliwiarki i zniszczenie drugiej to z pewnością czyjeś partactwo, czyli ktoś już wkładał łapska tam gdzie nie powinien z uwagi na brak umiejętności, dlatego teraz po złożeniu będę wiedział na 100% że jest wszystko porobione i poustawiane jak należy :-) dzisiaj zakupiłem zestaw regeneracyjny zacisków tylnych oraz musiałem kupić drugi komplet uszczelek na górę silnika. Ten zestaw Reinza pasował poza uszczelkami pod kolektory. Nie pasowały tak jak by były nie z tego modelu, ale że włożyłem już uszczelkę pod głowicę, to nie mogłem tego odesłać. Zamówiłem ajusa i teraz mam już pasujące uszczelki. Zamówiłem też przewód miedziany, żeby dorabiać przewody od wspomagania. Jutro działam dalej :-)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 14-05-20, 11:37

uszczelki ajusa doszły i uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy pasują, teraz bez przeszkód dalej z robotą, stan na dzisiaj :-)

Obrazek
Obrazek

Czekam na zestaw regeneracyjny zacisków hamulcowych tylnych i na przewód miedziany

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Celica 2.0 GT Florek

Postautor: bflorek5 » 14-05-20, 12:19

A tu odgrzebane zdjęcie z 2006 roku - w czasach licealnych - robione SE K750i :D oj piękne czasy, piękne :-) :-)

Obrazek