Celica 2.0 GT Florek
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
krrizz ja tylko lubię jak jest wszystko dobrze, z autem również każdy w GT wywala tego SSS'a kosztem przekładki na mcperson, a to powoduje, że środowisko Celic GT z fabrycznym SSS'em staje się bardzo małe. Może w tym miejscu mógłbym sobie postawić pytanie, czy nie lepiej zrobić przesiadkę na GT4 ? Hmmm.... bardzo chętnie, ale tu raczej kieruję się bardziej rozumem niż sercem, bo jakiś czas temu podliczyłem sobie ile włożyłem już w tą GT, i teraz stwierdzam, że nieopłaca mi się na tym etapie nic innego, jak tylko doprowadzić ją do stanu igiełki prawie fabrycznej i trzymanie na tzw. dożywocie. Tym bardziej podjąłem decyzję, że SSS zostaje w tej GT i że muszę go doprowadzić do porządku, co też ostatnio właśnie zrobiłem i tak jak pisałem wcześniej, była to jedna z lepszych rzeczy i potrzebnych jakie zostały w tym aucie zrobione.
ktoś mi kiedyś napomkął że może gwintowane zawieszenie ? Nie w tym samochodzie, nie potrzebny mi jest, ten samochód zostaje w oryginale poza małymi szczegółami. W gwint lub obniżanie itp. pewnie będę bawił się w swoim czasie w niebieskiej
Ile wytrzymają regenerowane amortyzatory SSS ? nie wiem, zależy najprawdopodobniej od przebiegu, jakości dróg stylu jazdy, chociaż jeżeli wytrzymają 30 tyś km będę bardzo zadowolony bo podobno KYB zarówno Excel - G jak i te na przód do mcpersona wytrzymują 40 tys. Robiąc tym autem 10 tyś rocznie po różnych drogach myślę że 30 tyś. będzie na prawdę dobrze, tym bardziej, że amortyzatory te należało zregenerować lub wymienić już lata temu w tym aucie. Były od nowości nie ruszane i pewnie gro osób by tego nie ruszyło, czy to w takim, czy innym aucie, bo z tego co widzę, to większość ludzie zabiera się za takie wymiany jak już podcieka, jak spuchnie amortyzator, tym bardziej jak coś nietypowe, nieraz ,,specjaliści" doradzali nie ruszać póki działa :/ niestety na rynku nie ma żadnych amortyzatorów SSS (przynajmniej ja nie znalazłem), nie wiem natomiast czy są w ASO, ale jeżeli są to strzelam, że jeden to koszt około 2 tys. zł, ale tylko strzelam z tą ceną bo nie pytałem, przy okazji dowiem się
ktoś mi kiedyś napomkął że może gwintowane zawieszenie ? Nie w tym samochodzie, nie potrzebny mi jest, ten samochód zostaje w oryginale poza małymi szczegółami. W gwint lub obniżanie itp. pewnie będę bawił się w swoim czasie w niebieskiej
Ile wytrzymają regenerowane amortyzatory SSS ? nie wiem, zależy najprawdopodobniej od przebiegu, jakości dróg stylu jazdy, chociaż jeżeli wytrzymają 30 tyś km będę bardzo zadowolony bo podobno KYB zarówno Excel - G jak i te na przód do mcpersona wytrzymują 40 tys. Robiąc tym autem 10 tyś rocznie po różnych drogach myślę że 30 tyś. będzie na prawdę dobrze, tym bardziej, że amortyzatory te należało zregenerować lub wymienić już lata temu w tym aucie. Były od nowości nie ruszane i pewnie gro osób by tego nie ruszyło, czy to w takim, czy innym aucie, bo z tego co widzę, to większość ludzie zabiera się za takie wymiany jak już podcieka, jak spuchnie amortyzator, tym bardziej jak coś nietypowe, nieraz ,,specjaliści" doradzali nie ruszać póki działa :/ niestety na rynku nie ma żadnych amortyzatorów SSS (przynajmniej ja nie znalazłem), nie wiem natomiast czy są w ASO, ale jeżeli są to strzelam, że jeden to koszt około 2 tys. zł, ale tylko strzelam z tą ceną bo nie pytałem, przy okazji dowiem się
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
,,specjaliści" doradzali nie ruszać póki działa :/
I pewnie na badaniu pan wiesio-janusz standardowo stwierdził jakie one są super i mają po 79% po 39 latach na aucie
I pewnie na badaniu pan wiesio-janusz standardowo stwierdził jakie one są super i mają po 79% po 39 latach na aucie
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
bardziej chodziło mi o mechaników ale co się dziwić, niektórzy udają głupa, wiedzą, że jak rozbiorą nietypowe auto i ja albo oni nie załatwią części to będą mieli albo kłopot w postaci auta unieruchomionego na podwórku albo zajętego stanowiska. Z moich obserwacji wynika że większość mechaników chce po prostu robić proste rzeczy, wymiany olej, itp., hamulce, rozrząd pojazd za pojazdem żeby auta były i szybko schodziły, jak tylko trafia się coś do pomyślenia to zaczyna się cudowanie. Jak bym słuchał takich ,,specjalistów" a nie siebie, to dawno bym się zniechęcił to tego auta. Można robić samemu, ale trzeba mieć na to czas. Ja nie mam czasu na robienie mechaniki w swoim aucie, też nie lubię zabierać się za coś jak się na tym do końca nie znam, lubię blacharstwo, ale mechanikę tak średnio, wolę żeby ktoś z większym doświadczeniem ogarniał. Tyle że na prawdę mieć zaufaną osobę w tym temacie graniczy z cudem.
Badanie techniczne, porażka, ludzie bez kompetencji, robiłem jakiś czas temu badanie techniczne, facet doczepił się ze tylna lampa paruje, właściwie była w niej woda, doczepił się do hamulców tył - ok, z tyłu były do wymiany, ale nic nie wspomniał o amortyzatorach, o drążku kierowniczym, o luzie w zawieszeniu przednim, a na koniec dał konkretną plamę, bo na czas badania miałem założoną na szybko lampę przednią od anglika, bo moja była wyjęta na okres zimy - kleiłem uszczelkę, a tymczasowo na zimę wstawiłem angielską, była lipa źle świeciła (tyle że auta prawie stoi w zimę, poza tym że to badanie musiałem zrobić), nawet nic nie powiedział, a liczyłem się z tym że za tą lampę mogę badania nie przejść, ale nie powiedział nic, oka nie przymknął, bo czepiał się mało istotnych drobiazgów, że jakiś wyciek w silniku miałem coś tam, bardziej było zapocone i pochlapane olejem od jazdy, a przedstawił to jak by się spod auta lało, pojechałem na podnośnik od razu przemyłem i dosłownie zapocenie. Także skupił się na mało ważnych sprawach, a ważne olał, akurat wiedziałem co mam do porobienia w aucie, ale należało by chyba mu na koniec zadać pytanie czy to wszystko z Pana strony ? Ale nie było to spotkanie towarzyskie więc za pyskowanie pewnie by zabrał dowód
Badanie techniczne, porażka, ludzie bez kompetencji, robiłem jakiś czas temu badanie techniczne, facet doczepił się ze tylna lampa paruje, właściwie była w niej woda, doczepił się do hamulców tył - ok, z tyłu były do wymiany, ale nic nie wspomniał o amortyzatorach, o drążku kierowniczym, o luzie w zawieszeniu przednim, a na koniec dał konkretną plamę, bo na czas badania miałem założoną na szybko lampę przednią od anglika, bo moja była wyjęta na okres zimy - kleiłem uszczelkę, a tymczasowo na zimę wstawiłem angielską, była lipa źle świeciła (tyle że auta prawie stoi w zimę, poza tym że to badanie musiałem zrobić), nawet nic nie powiedział, a liczyłem się z tym że za tą lampę mogę badania nie przejść, ale nie powiedział nic, oka nie przymknął, bo czepiał się mało istotnych drobiazgów, że jakiś wyciek w silniku miałem coś tam, bardziej było zapocone i pochlapane olejem od jazdy, a przedstawił to jak by się spod auta lało, pojechałem na podnośnik od razu przemyłem i dosłownie zapocenie. Także skupił się na mało ważnych sprawach, a ważne olał, akurat wiedziałem co mam do porobienia w aucie, ale należało by chyba mu na koniec zadać pytanie czy to wszystko z Pana strony ? Ale nie było to spotkanie towarzyskie więc za pyskowanie pewnie by zabrał dowód
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
nigdy nie byłem zwolennikiem, ale założyłem ,,paskowe" pióra
a w drodze do mnie są siłowniki tylnej klapy (zamienniki) - pojawiły się jakiś czas temu na rynku, nie były drogie, kupiłem i zobaczę ile są warte, jak coś to mam jeszcze powiedzmy sprawne ori siłowniki
niebawem wpadną też lampy tylne JDM (poszła zaliczka, czyli zaklepane dla mnie) oraz filtr powietrza K&N
a w drodze do mnie są siłowniki tylnej klapy (zamienniki) - pojawiły się jakiś czas temu na rynku, nie były drogie, kupiłem i zobaczę ile są warte, jak coś to mam jeszcze powiedzmy sprawne ori siłowniki
niebawem wpadną też lampy tylne JDM (poszła zaliczka, czyli zaklepane dla mnie) oraz filtr powietrza K&N
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
zakupiłem olej, bo powoli zbliża się termin wymiany
i wczoraj po północy zabrałem się za wymianę siłowników tylnej klapy - zamienniki - nie polecam niczego tego typu w zamienniku - szkoda czasu, namęczyłem się do 3 nad ranem, ale wyglądały tak, nawet zgrabnie:
z tym, że otwory w blaszce montażowej nie pokrywały się, brakowało dosłownie milimetrów nie szło spasować, blaszka nie zawierała wypustka, który jest w ori siłownikach i wchodzi w karoserie, sam siłownik gorzej wykonany niż, ori. Zacząłem rzeźbić siłownik na wiertarce stołowej - połamane wiertło, blacha mega gruba (w tym zamienniku) - zamiast rozwiercić otwór tylko się pokrzywiła poddałem się wróciłem do ori bo jeszcze nie są takie złe, ale mam pomysł taki, że zaadoptuję blaszki ori zaś same siłowniki nowe i odpowiednio połącze czymś, na zasadzie jak jest w oryginale - takim nitem czy czymś podobnym, ale to w wolnej chwili, nie polecam, lepiej droższe ASO - mniej roboty i będzie działać jak należy.
Wymieniłem odmę dzisiaj z rana
stara:
wymieniona:
odma jest nowa, tyle że z zapasów mojego kolegi, przeleżała swoje, przewód na razie założyłem to co miałem w garażu, jak będę wymieniał wszystkie pod maską, to zrobię estetyczniej
i wczoraj po północy zabrałem się za wymianę siłowników tylnej klapy - zamienniki - nie polecam niczego tego typu w zamienniku - szkoda czasu, namęczyłem się do 3 nad ranem, ale wyglądały tak, nawet zgrabnie:
z tym, że otwory w blaszce montażowej nie pokrywały się, brakowało dosłownie milimetrów nie szło spasować, blaszka nie zawierała wypustka, który jest w ori siłownikach i wchodzi w karoserie, sam siłownik gorzej wykonany niż, ori. Zacząłem rzeźbić siłownik na wiertarce stołowej - połamane wiertło, blacha mega gruba (w tym zamienniku) - zamiast rozwiercić otwór tylko się pokrzywiła poddałem się wróciłem do ori bo jeszcze nie są takie złe, ale mam pomysł taki, że zaadoptuję blaszki ori zaś same siłowniki nowe i odpowiednio połącze czymś, na zasadzie jak jest w oryginale - takim nitem czy czymś podobnym, ale to w wolnej chwili, nie polecam, lepiej droższe ASO - mniej roboty i będzie działać jak należy.
Wymieniłem odmę dzisiaj z rana
stara:
wymieniona:
odma jest nowa, tyle że z zapasów mojego kolegi, przeleżała swoje, przewód na razie założyłem to co miałem w garażu, jak będę wymieniał wszystkie pod maską, to zrobię estetyczniej
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
zakupiłem filtr oleju jak na zdjęciu
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
ostatnio nic nie pisałem, co nie oznacza, że nic się nie działo:
zacząłem robić siłowniki tylnej klapy wykorzystując fabryczne mocowania + nowy siłownik
* najpierw piaskowanie starych elementów
* następnie położenie podkładu reaktywnego
* oraz podkład epoksydowy
zacząłem robić siłowniki tylnej klapy wykorzystując fabryczne mocowania + nowy siłownik
* najpierw piaskowanie starych elementów
* następnie położenie podkładu reaktywnego
* oraz podkład epoksydowy
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
* wymontowane zostały blaszki z zamienników siłowników (blaszki w zamiennikach nie pasują)
* zeszlifowałem śruby, które będą elementem łączącym tak, aby pomieściły się w rynnie wnęki klapy bagażnika
* zaadoptowałem podkładki, które były elementem zamiennika siłowników
* wyciąłem stare oryginalne uszczelki
* z materiału widocznego na zdjęciu wycięte zostały nowe uszczelki
* wycięty został brzeszczotem rowek w gwintach śrub w którym będzie umiejscowiony pierścień zabezpieczający
* całość przygotowana do malowania na czarny kolor
* zeszlifowałem śruby, które będą elementem łączącym tak, aby pomieściły się w rynnie wnęki klapy bagażnika
* zaadoptowałem podkładki, które były elementem zamiennika siłowników
* wyciąłem stare oryginalne uszczelki
* z materiału widocznego na zdjęciu wycięte zostały nowe uszczelki
* wycięty został brzeszczotem rowek w gwintach śrub w którym będzie umiejscowiony pierścień zabezpieczający
* całość przygotowana do malowania na czarny kolor
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
w międzyczasie zakupiłem olej i filtr powietrza i łącznie z filtrem oleju zostały wymienione
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
auto oddałem do firmy tecnogarage na montaż tłumika końcowego przelotowego - tłumik RM motors
* poniżej fotki autorstwa tecnogarage zapożyczone z ich strony
* oraz fotki wykonane przeze mnie
* poniżej fotki autorstwa tecnogarage zapożyczone z ich strony
* oraz fotki wykonane przeze mnie
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
w firmie tecnogarage zostały zlokalizowane wycieki z silnika
* zakupiłem potrzebne uszczelniacze w ASO w ilości 3 sztuk
* zakupiłem potrzebne uszczelniacze w ASO w ilości 3 sztuk
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
a fura prezentuje się tak
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
siłowniki wczoraj założone a wyszło tak:
w środę auto trafia na uszczelnianie silnika - wyciek z trzech miejsc (uszczelniacze już kupione fotki wcześniej)
w środę auto trafia na uszczelnianie silnika - wyciek z trzech miejsc (uszczelniacze już kupione fotki wcześniej)
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
Ale foty nie działają
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
właśnie wiem, ale wrzuciłem jak zawsze przez imgur.com i zawsze było ok, a teraz nie mam pojęcia dlaczego nie działają, ktoś ma jakieś pomysły ?
W ostatnich dwóch tygodniach:
*uszczelniłem silnik (nie ma żadnych zapoceń czy innych wycieków)
* rozrząd Continental, napinasz SKF, rolka SKF (poma wody dwu letnia, więc nie ruszałem)
* nowe przewody zapłonowe Tesla
W ostatnich dwóch tygodniach:
*uszczelniłem silnik (nie ma żadnych zapoceń czy innych wycieków)
* rozrząd Continental, napinasz SKF, rolka SKF (poma wody dwu letnia, więc nie ruszałem)
* nowe przewody zapłonowe Tesla
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
[img]undefined[/img]
[img]undefined[/img]
[img]undefined[/img]
[img]undefined[/img]
[img]undefined[/img]
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
plany na lipiec:
* lampy tylne JDM
* blenda JDM pod rejestrację tylną - będzie w kolorze czarnym, do tego mała tablica rejestracyjna
* lampy tylne JDM
* blenda JDM pod rejestrację tylną - będzie w kolorze czarnym, do tego mała tablica rejestracyjna