Celica ST202 GT by KITT

Roczniki 1994-1999
Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Celica ST202 GT by KITT

Postautor: Kitt2496 » 17-09-17, 22:34

Od dłuższego czasu zastanawiam się, czy założyć temat na forum. No i dzisiaj się przełamałem :lol:

Samochód:
Toyota Celica ST202 ‘98r.

Silnik:
3S-GE rev III b+g
Platynowe świece Denso
Przewody zapłonowe NGK
Valvoline MaxLife 5w40
Gruba chłodnica JDM

Przeniesienie napędu:
Seria

Zawieszenie:
Amortyzatory BILSTEIN B4 / KYB
Sprężyny H&R -35mm
Poliuretan przód
Przednia górna rozpórka OEM

Hamulce:
Tarcze przód nacinane i nawiercane, poza tym OEM
ABS
Klocki TRW

Układ wydechowy:
Seria

Układ dolotowy:
Seria

Koła:
Felgi 17” TeamDynamics lakierowane proszkowo
Opony Imperial Ecosport

Wnętrze:
Gałka TRD
Dodatkowy wskaźnik temperatury oleju
Białe podświetlenie zegarów

Audio:
Radio Pioneer 1din CD , poza tym seria

Body:
Poprzedni właściciel dołożył światła przeciwmgielne przód
Podgrzewane, elektrycznie regulowane lusterka
Dokładki progów z ST202
Białe kierunki przód
Białe kierunki boczne

Krótki opis/historia samochodu:

Moim pierwszym samochodem była Toyota Celica Vgen 2.2 GT coupe 2dr wyprodukowana na rynek USDM. Sprowadziłem ją w wieku 18 lat (ja miałem 18 lat) z UK i jeździłem przez rok. Auto było absolutnym unikatem, i było w idealnym stanie, ale OC i spalanie mnie przerastało, dlatego zmieniłem auto na inne. Potem miałem Hondę Prelude IIIgen, ale nie wspominam tego samochodu dobrze, ze względu na jego awaryjność. Może kupiłem taki egzemplarz. Końcem lipca kupiłem Celicę VIgen, o którą poprzedni właściciel dbał, i to widać. Mechanicznie nie było do czego się przyczepić, blacharsko również. Ja nie wymagam od prawie dwudziestoletniego auta idealnego lakieru. Poprzedni właściciel podobno jest na tym forum, więc może się pokaże pod tym postem.

Zaraz po zakupie samochodu wymieniłem opony na nowe, rozrząd z napinaczem, paski pomocnicze, płyny (wszystkie poza hamulcowym), żarówki na OSRAM Night breaker (jest zdecydowana poprawa wobec seryjnych tunsgram), wkład elektrycznie wysuwanej anteny, świece, tuleje stabilizatora tył oraz łączniki stabilizatora tył. W najbliższych dniach zabieram się za konserwację podwozia. Z auta jestem bardzo zadowolony. Samochód posiada sekwencyjną instalację LPG, co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji, co przekłada się na serwisowanie samochodu na częściach z górnej półki, a nie chińczykach. Na Imperialach jeździ mi się rewelacyjnie, a nie mam samochodu ~400KM, żebym potrzebował Michelin SuperUltraHiperMegaGrip10.1 .

Krótki opis planów zmian:
- Dokładki zderzaka przód + tył od TRD
- Spojler TRD
- Żarówki Osram Diadem Chrome w przednie kierunki
- Poliuretan tył
- Rozporka górna tył + przednia dolna
- Radio 2din z nawigacją
- Tempomat
- Korekta lakieru (zaprawki, polerka, ceramika)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak poza tym zapraszam na fb: www.facebook.com/Celica.GT.by.KITT gdzie na bieżąco robię wpisy :airborne:
Ostatnio zmieniony 19-09-17, 11:24 przez Kitt2496, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 17-09-17, 23:13

Bardzo ładna sztuka,

tempomat w GT ????? rozumiem dokładałeś ??
poka fotki

Awatar użytkownika
lolo8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 949
Rejestracja: 01-10-06, 14:03

Postautor: lolo8 » 18-09-17, 10:41

krrizz pisze:tempomat w GT ????? rozumiem dokładałeś ??


Kitt2496 pisze:Krótki opis planów zmian


krrizz, to był dobry zlot :wink:

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 18-09-17, 13:13

bardzo dobry :-D :-D szkoda że nie byłeś

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Postautor: Kitt2496 » 18-09-17, 21:16

Może za rok, czy dwa :) Na razie zastanawiam się, jak zdemontować podsufitkę, bo chcę ją mieć na czarno, tak jak osłony przeciwsłoneczne, oraz panel z oświetleniem. Bardzo mi się to spodobało, więc czemu nie?

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 18-09-17, 21:32

Żeby zdemontować podsufitkę musisz odkręcić 2 śrubki od lusterka wstecznego, 4 śrubki od osłon przeciwsłonecznych, 3 spinki z tyłu, oraz plastiki osłaniające tylne boczne szyby.

Ale aby zdjąć plastiki osłaniające tylne boczne szyby musisz zrobić coś takiego

Obrazek

no może bez wyjmowania wykładziny i fotela pasażera :-D :-D

ozuszek89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 08-11-10, 20:27

Postautor: ozuszek89 » 19-09-17, 08:05

Fajnie widzieć Swój były samochód w dobrych rekach.Mam nadzieje ze będzie dla Ciebie tak bezawaryjny jak był dla mnie.Pomysł spoilera TRD ciekawy ale moim zdaniem ładniejszy jest od GT4.

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Konserwa

Postautor: Kitt2496 » 20-09-17, 20:31

Konserwacja się robi :) Jutro zostało pociągnąć barankiem nadkola oraz płytę podwozia, i niedługo koniec :mrgreen: Podkład wchodzący w reakcję z rdzą położony, w jednej warstwie, jutro pójdzie druga oraz UBS2, i środek do konserwacji profili zamkniętych :twisted: Niestety, do tego muszę wynająć kompresor :/ Ale czego to się nie robi, żeby było zrobione dobrze...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Postautor: Kitt2496 » 28-10-17, 14:20

Od dawna chodzi mi po głowie pewna myśl dotycząca zmiany koloru we wnętrzu. Może przez najbliższy długi weekend uda się mi zdemontować podsufitkę, i wszystko polakierować na czarno. Przy okazji spróbuję naprawić odklejający się boczek drzwi. Ale nie można lakierować brudnych elementów, dlatego przydało się czyszczenie. Efekt jest całkiem niezły, ale niektóre elementy będą wymagały drobnej naprawy, np. łapa akumulatora. Widać różnicę przed i po?

Chemia: APC by ADBL (stężenie 1:40, nie wypaliło plastiku)
"Sprzęt": 2szczoteczki z włókna syntetycznego, pędzel okrągły z włosiem końskim, miska, mikrofibra, czysta woda

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 28-10-17, 17:50

APC w stężeniu 1:1 nie "spali" Ci plastików

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Postautor: Kitt2496 » 28-10-17, 18:57

Widzę, że się udzielasz dość często, masz może fragment serwisówki, gdzie jest pokazane, jak zdemontować podsufitkę, a konkretniej te dwa boczne plastiki? A jak nie, to wiesz może jak to zrobić krok po kroku? Bo jestem dość zielony w te tematy, i nie chciałbym niczego zepsuć.

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 29-10-17, 19:36

Zdejmuj wszystko po kolei, nawet nie wiesz ile tam syfu jest,

Nie wiem jaki jest twój zakres prac, ale ja rozbierałem wszystko.

Sama podsufitka zamocowana jest n: patrząc od od przodu - lusterko wsteczne oraz osłony przeciwsłoneczne, od tyłu 3 plastikowe kołki u uszczelka klapy bagażnika.

Podsufitkę trzymają jeszcze następujące plastiki: osłony tylnych okien oraz osłona przedniego słupka.

aby zdemontować osłonę tylnych okien musisz rozebrać wszystkie plastiki w tylnej części, zaczynając od wymontowania tylnej kanapy, oparć i ich mocowań poprzez osłony tylnego pasa, plastiki osłony boczków bagażnika, osłona głośnika, głośnik i boczki tapicerki przy kanapie, demontaż mocowań pasów, demontaż haczyka na ubrania i w końcu demontaż górnej osłony bocznego okna.

Po rozebraniu tego zostaje Ci demontaż osłony słupka przedniego.

wszystkie plastiki są na plastikowe kołki, gdzieniegdzie złapane jeszcze śrubkami (ale jest ich mało).

całość max 1 godzinka jeśli lubisz się bawić kluczami i śrubokrętami

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 30-10-17, 11:32

Gdzieś tu na forum ostatnio wyczytałem, że osłon przednich słupków nie musisz demontować, bo podsufitka jest tam wsunięta tylko kilka mm i można łatwo wysunąć :)

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 30-10-17, 13:18

dokładnie wyczytałeś to tutaj

Ja opisałem jak sam to zrobiłem, bo trochę się bałem że podsufitka może mi się zagiąć , czy odkształcić, a i tak u mnie w planie było rozebranie całego wnętrza

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Postautor: Kitt2496 » 04-11-17, 18:18

Wreszcie doczekany koniec. Operacja czarna podsufitka zakończona sukcesem. Zadziwiająco łatwo było wyjąć podsufitkę. Kilka zatrzasków, parę śrubek, i wyszło. Kilka chwil, i podsufika wyszła. Co prawda za pierwszym podejściem zabrakło mi farby, ale dzisiaj dokupiłem, i jestem zadowolony z efektu. Jak to mój kolega napisał, "Teraz wygląda, jakby miało z dekadę mniej". Mi też przypadło do gustu wnętrze w ciemnych barwach.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Postautor: Kitt2496 » 21-12-17, 13:54

Święta idą, więc toyce zafundowałem konserwację. Przed świętami znalazłem trochę czasu, żeby zrobić konserwację. 4 puchy ubs2 poszły, do tego pucha środka do konserwacji profili zamkniętych. Na wiosnę muszę jeszcze dołożyć dwie puchy w kilku miejscach, ale i tak efekt jest jak dla mnie więcej, niż dobry. I nie, nie zalałem całego zawieszenia UBS2. Zawieszenie w newralgicznych punktach jest niezabezpieczone, a ta antykorozja nie wpływa w żaden sposób na pracę zawieszenia. Za jakiś czas, jak wpadnie kasa, zawieszenie pójdzie w proszek, ale do tego czasu będzie zabezpieczone przez korodowaniem i niszczeniem.

Obrazek

barteko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 07-06-16, 19:58

Postautor: barteko » 21-12-17, 21:31

jaką farbą malowałes podsufitke ?

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 22-12-17, 20:53

co to jest ubs2?? google mi nic nie mówi

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 22-12-17, 22:50

Zajebista robota. Ponawiam pytanie krrizza. Co to jest ubs2 i czy mógłbyś podać szczegółowe informacje na temat produktów, które używałeś do konserwacji? Głównie chodzi mi o "Podkład wchodzący w reakcję z rdzą" :) Też ogarnąłbym coś takiego w swojej. :P

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 15:26

Postautor: Kitt2496 » 23-12-17, 01:12

Z tym UBS2 mi się pomieszało, ponieważ na dokumencie zakupu pisze pistolet UBS z regulacją, a ja to nadinterpretowałem :oops: . Oto spis materiałów, których użyłem do konserwacji podwozia:

https://kolorysta.pl/pl/p/Pistolet-do-k ... zykiem/272
https://kolorysta.pl/pl/p/Podklad-reakt ... 1L-1L/1176
https://kolorysta.pl/pl/p/Konserwacja-p ... 60-1L-/774
https://kolorysta.pl/pl/p/Wosk-do-profi ... IKA-1L/816

Żeby było śmieszniej, to w tym samym sklepie robiłem zakupy :o

Na całą robotę podkładu reaktywnego mi zostało przeszło litr, pomimo kilkukrotnego "malowania" płyty podwozia, oraz miejsc, gdzie tworzyły się zalążki korozji, m.in. w okolicach baku, tylnej belki. Podkład reaktywny rozrabiałem 1:1 z utwardzaczem, i nakładałem z pędzla z dwóch powodów: 1. Nie chciałem się pożyczać pistoletu do lakierowania, 2. po wyschnięciu podkładu były miejsca, które wymagały poprawek, i takie miejsca ostatecznie poprawiałem albo ze szlifierki kątowej i założonej na niej tarczy ze szczotką, albo z dremela z założoną bardzo twardą szczotką, i nakładałem ponownie podkład reaktywny. Cała płyta ma min. 3 warstwy tego podkładu. Wyszedłem z założenia, że lepiej w tym przypadku nałożyć trochę za dużo, niż gdzieś nie dociągnąć. Progi i tak były zabezpieczone, ale uznałem, że jak już robię tak dużo, to nałożę jeszcze jedną warstwę wosku. I tak pół puszki mi zostało, więc może komuś odpalę to, albo sam zużyję.

Moja wiedza mechaniczna, oraz umiejętności blacharsko-lakierniczo-mechaniczne są nikłe, ale zrobiłem najlepiej jak umiałem. Pod bakiem też :P Nie jest idealnie, ale nie pochlapałem tłumika, amortyzatorów, lakieru, felg, i innych takich, a sama konserwacja utworzyła gładką warstwę. Traktuję to jako zaletę, bo do gładkiej powierzchni mniej się przyklei, niż do chropowatej. :)

Jakbym miał coś poprawić, to kupiłbym wcześniej trochę więcej odtłuszczacza, oraz jeszcze dwie puchy zabezpieczenia antykorozyjnego, żeby poprawić nadkola. Tam i tak było zabezpieczenie antykorozyjne, ale popularny baranek. Oczywiście cały stary baranek został odtłuszczony, a na to przyszła warstwa mojego środka antykorozyjnego. Jest pół na pół gładko-chropowato. Ale zabezpieczenia antykorozyjnego, jego grubości oraz dokładności krycia myślę, że nie powstydziłby się warsztat, gdzie za taką usługę się płaci od 600zł w moich stronach.