Celica ST202 GT by KITT

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 23-12-17, 14:09

Dzięki za informacje. Na pewno skorzystam z tego w wolnym czasie. :D Ile puszek zużyłeś?

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 14:26
Lokalizacja: Małopolska

Postautor: Kitt2496 » 23-12-17, 17:07

Nie ma za co :D . Zużyłem 4 puszki zabezpieczenia antykorozyjnego, ale miałem już część podłogi zabezpieczoną. Do zrobienia tej roboty dobrze, i w pełni doradziłbym kupić 6 albo nawet 7 puszek tego zabezpieczenia, o ile będziesz pracował na tych samych materiałach. Podkład reaktywny jest rozrabialny 1:1 z utwardzaczem, i wychodzi go ok. 2 litry. Mi zeszło mniej niż litr, przy obfitym nakładaniu. Wosku zeszło mi około pół puszki, ale wcześniej miałem zabezpieczone progi od środka, więc to była dodatkowa warstwa. Jak nie masz progów zabezpieczonych, lub to zabezpieczenie jest cienkie, to cała puszka Ci na dwa progi zejdzie moim zdaniem. Oczywiście wszystko to, co piszę odnoszę dokładnie do tych produktów, w takich samych pojemnościach na jakich pracowałem. Potrzebujesz się czegoś jeszcze dowiedzieć, to pytaj śmiało.

Tak u mnie wyglądają nadkola, które poprawię za jakiś czas. Źle na pewno nie ma, ale i tak je poprawię.
Obrazek

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 14:26
Lokalizacja: Małopolska

Postautor: Kitt2496 » 06-01-18, 23:21

Przypomniało mi się ostatnio, że na wiosnę mam do wymiany łożyska w tylnych kołach. Wiecie, gdzie znajdę same łożyska? Bo jedyne co znalazłem, to całe piasty po 310zł/sztuka.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 07-01-18, 13:56

Kitt2496, proszę bardzo :)
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 301060000/

P.S.
Proponuję zamiast w IC kupić w UCANDO jeśli będą, bo ceny duuuuużo niższe.

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 16:19
Lokalizacja: Lodz

Postautor: matt55 » 07-01-18, 20:09

Na TYŁ w ST202 można wymienić jedynie piastę + łożysko jest to zestaw, nie da się samego łożyska.

Awatar użytkownika
Mau5
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 04-06-14, 22:01
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Mau5 » 07-01-18, 22:13

A to ciekawe bo ja w swoim st202 zmienilem z tylu same lozysko bez piasty

ozuszek89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 08-11-10, 20:27
Lokalizacja: Kraków

Postautor: ozuszek89 » 07-01-18, 22:54

Na gromadzkiej w krakowie kupisz bez problemu łożysko na postawie wymiarów.A co do wymiany to tak jak kolega wyżej napisał da się wymienić same łożysko.Jest na forum nawet w jakimś temacie opis wymiany.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 08-01-18, 07:54

Mau5, ja też :)

Awatar użytkownika
Mau5
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 04-06-14, 22:01
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Mau5 » 08-01-18, 10:43

Obrazek
Takiego dyngsu szukasz, znajdziesz w sklepach internetowych z czesciami :P

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 14:26
Lokalizacja: Małopolska

Postautor: Kitt2496 » 08-01-18, 12:22

Taki dyngs zakładałem, ale wyświetlał mi się błąd ABS. Mechanik mówił, że trzeba inny kupić, bo ten zamiennik powoduje błąd. A jakie są wymiary łożysk tył? I tak nie będę tego sam wymieniał, bo nie mam narzędzi ani umiejętności, a za 20zł mogę mieć to zrobione do porządku, więc czemu nie?

Awatar użytkownika
Mau5
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 04-06-14, 22:01
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Mau5 » 08-01-18, 15:51

Co do abs sprawdz sam co powiedzą kody błędów (Instrukcja w dziale techniczne),
Mi osobiscie błąd abs powodował przytarty kabel od czujnika abs przy nadkolu, może u Ciebie też jest taka 'pierdoła' :P

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 16:19
Lokalizacja: Lodz

Postautor: matt55 » 08-01-18, 16:20

Sorki za wprowadzenie w błąd :oops: :oops: nie wiedziałem nawet o tym a z rysunków wynika że to jest razem..

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 14:26
Lokalizacja: Małopolska

Postautor: Kitt2496 » 08-01-18, 20:53

Jak jeżdżę na starych piastach, to nie wyskakuje mi błąd ABS, a jak mechanik założył mi nowe piasty, to mówił, że coś, gdzieś nie dochodzi, gdzieś brakuje 2mm i wyskakuje błąd ABS. Szanuję go za to, że mi to powiedział, a nie założył złe piasty i wyjął żarówkę od ABS. Powiedział mi, że jak mu przywiozę łożyska, to za godzinę będę miał zrobione. Ponawiam pytanie o wymiary łożyska.

Awatar użytkownika
Mau5
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 04-06-14, 22:01
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Mau5 » 09-01-18, 11:41

A liczba zebow na zebatce abs sie zgadza z ta ze starej piasty?
Mozna przelozyc, 'wciskana' jest
#edit
Albo spartaczył czujnik abs (nie trzeba go wyciągać do zmiany piasty)

Wpisz w google "łożysko tył celica t20" podane są wymiary w sklepach internetowych

Kitt2496
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 31-07-17, 14:26
Lokalizacja: Małopolska

Postautor: Kitt2496 » 09-02-18, 23:56

Co do łożyska, to temat wróci za jakiś czas. Ostatnio kiepsko mi hamował tył, więc wybebeszyłem wszystko. O ile z hamulcami tarczowymi nie miałem problemu, o tyle z bębnowym ręcznym owszem miałem. Niech kule biją tego człowieka, który wymyślił taki sposób montażu szczęk do samochodu. W carinie w 1999 roku w 15 minut robiłem wymianę szczęk na jedną stronę, a tutaj przeszło godzinę walczyłem z gwoździami, oraz ze sprężynami, które w zestawie naprawczym są dużo twardsze. Tarczobebny w środku były minimalnie zużyte, dlatego wydałem całe 10zł i oddałem do przetoczenia bębny od środka. Zebrane było chyba 0.8mm, a powierzchnia jest ładna i gładka. Szczęki ładnie się rozpierają, i dobrze dolegają. Zaciski dostały nowe zestawy uszczelek i gumek, tłoczki, odpowietrzniki. Całość mi zajęła takim spokojnym tempem około 5h, ale zawodowcem nie jestem. Najważniejsze, że wszystko gra, a potrfel nie jest pusty, choć się nie spodziewałem, że smar ceramiczny będzie kosztował prawie 30zł, a wszystko suma summarum ok. 400zł. Nie kupowałem nowych tarcz, bo tarcze są mało zużyte, ładnie i równo starte, tylko jedna szczęka się osunęła z gwoździa, i zrobiła bruzdy. A, że to jest tylko ręczny, to przetoczenie powierzchni styku szczęki z bębnem było rozsądnym wyjściem. Całość nie była przetoczona, tylko mały kawałek. I nie, nie urwie mi się od tego tarcza. A szkoda wyrzucać coś, co jest jeszcze dobre, i może zrobić kilometry.