AT202 - Biała szczała Wiewióra

Roczniki 1994-1999
veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

AT202 - Biała szczała Wiewióra

Postautor: veevoir » 18-09-17, 19:11

Wypadałoby kiedyś założyć temat i się pochwalić, na spocie już raz była a tematu nie ma? A że powoli prace się zaczynają..

Obrazek

Samochód:
*W dowodzie niby Toyota Celica AT200 97-98'

Silnik:
swap na 3S-GE rev III JDM

Przeniesienie napędu:
E56 ze szperą, przełożenie główne z RAV4 4.9
Lekki zamach, sprzęgło w kewlar


Zawieszenie:

Gwint BC

Hamulce:
Przód 295 ATE (z T25)


Układ wydechowy:

*Prawie jak seria ;) Wrzucony RM101 na końcowy, środkowy przelotowy, wyprostowany przebieg z tyłu. Całość utrzymana w 2.25 jak to do 2.0 (oryginalnie 1.8 miało mniej). Plus uniwersalny kat magnaflowa, teoretycznie podniosłem auto z Euro2 do Euro3 :lol: 8)

Układ dolotowy:
seria, wkładka K&N


koła:

Nienazwane Worki 17', Federal 595 RSR 215/45

Wnętrze:
*seria, ładna niebiesko-coś tapicerka. Nie trzeba porpawiać tego co dobrze działa, tylko wyciszenie dodane pod audio

Audio:
Wymienione na morele z przodu, jakiś noname z tyłu + radyjko alpiny. Nie dali naklejki na przednią szybę :(

Body:
*seria polift. Stan body w skali od 1 do 10 oceniam na "nie wjeżdża na Japfest"

Krótki opis/historia samochodu:
Grażyna jest włoszką sprowadzoną z 10 lat temu przez poprzedniego właściciela. Włoch ją lekko bił, coś jest szpachlowana na lewym przodzie. Zderzak, belka etc. są zdrowe i ładne, więc albo się nie popisali z naprawą w jednym miejscu albo nie było źle. Miała też po sprowadzeniu kilka wgniotek które poprzedni właściciel usunął.
Auto generalnei swoje przeżyło, wyjeżdżone na liczniku ma 281tys po czym stało kilka miesięcy z przerwami na przepalanie. Stąd tylko zimówki, na tym stała a reszty właściciel pozbył się chyba wcześniej.

Nabyta drogą kupna z 2 miesiące temu ze względu na zdrowiutką budę i ogólną seryjność. Właściwie jedyną nie-serią w momencie kupna były głośniki z przodu (dostałem oryginały w pudełku), ale każdy kto mial kontakt z nagłośnieniem seryjnym toyot wie że to błogosławieństwo.

Auto trzeba doprowadzić trochę do porządku i to są zadania na najbliższy czas.. potem może trochę poszaleję z audio, ale generalnie poza swapem chciałbym ją trzymać w serii. Jest piękna tak jak jest :)


Krótki opis planów zmian:


Marzenia mam przyziemne, ma być taka jak powinna być w serii z drobnymi wyjątkami. Więc głównie drobne rzeczy, w stylu:

- komplet SWAP na 3S-GE revIII przedlift ,powiązane z tym generalne odszczurzenie (płyny, filtry etc) --> Zrobione :)

- zabezpieczenie podwozia i profili zamkniętych przed zimą --> Zrobione :)

- ogarnięcie stanu układu hamulcowego, coś niemrawo to idzie, późno łapie i trzeba butować mocno. A ręczny nie trzyma. --> Zrobione :)

- poprawki lakiernicze (lekko spękane zderzaki, uszkodzenie na prawym błotniku tam gdzie szpachla była tak-se). Głównie błotnik mnie martwi, zima idzie ruda czyha. --> Zrobione :)

- wymiana przedniej szyby (20 lat oryginalna :D) --> Zrobione :)


Mniej priorytetowe:

* znalezienie i zabicie pająka z tylnej kanapy i sprzątnięcie jego syfu. (Tak, z kanapy tak dawno nikt nie korzystał, że wygląda jak nawiedzony dom) -->Zrobione :) Znaczy chyba zbiegł lub zamarzł, po ostatnim sprzątaniu już nic nowego przez tydzień nie zrobił



Zdjęcia:
Ubogo, sesja będzie jak będzie możliwość, nauczę się robić zdjęcia i co nieco będzie już ogarnięta. Póki co pożyczone od kogoś kto zdjęcia robi zdecydowanie lepiej:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21-01-21, 17:09 przez veevoir, łącznie zmieniany 12 razy.

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 12-10-17, 10:54

Super gratulacje! Czekam na dalszy rozwój :D
btw widzę, że masz antene na dachu a nie w błotniku a u mnie kurde ani tu ani tam :eek:

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 12-10-17, 13:41

Żadna strata. W radio i tak nic ciekawego nigdy nie leci :P A jak Ci zależy, to są też anteny wewnętrzne przyklejane do szyby. Nawet gdzieś mam taką nieużywaną jeszcze.

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 12-10-17, 14:36

Jest to trochę fikuśny setup, GTki raczej mają je z boku. Jak tak szybko na zlocie rzucałem okiem to nikt na dachu chyba nie miał, ale mało kto ma AT.

Odbiera tak sobie, więc poza wyglądem niewiele tracisz ;)

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 27-10-17, 20:09

No i Grażyna chwilowo ma przerwę w wycieczkach po lekarzach.

Wpadł przeszczep serca (+ skrzynia/półosie), nowe sprzęgło, wymiana płynów, filtrów ,uszczelniaczy, rozrządu, drążków, odszczurzanie hamulców i geometria. Do tego nowa szyba przednia bo poprzednia wyglądała jak lodowisko.
Przed zimą jeszcze konserwacja dołu + profile.

Jak się bawić to się bawić :twisted:
Obrazek

Śmiga jak marzenie, jeżdzi się jak nowym autem - biegi wchodzą jednym palcem, sprzęgło łapie jak tonący brzytwy a pedał gazu wreszcie ma zastosowanie.

No i wywaliłem eksplołda Sony na rzecz porządnej Alpine + wyciszenie drzwi i bagażnika - grać też zaczęło.


Jeszcze zostały małe pierdoły w stylu skończenie spinania klimy czy uszczelka kolektora która popierduje - ale to już prawie koniec. Za to wyszło w międzyczasie, że tarcze z przodu się kończą - zaczynam zbierać do skarbonki..


Jeszcze tylko mała poprawka blacharska i gotowa na zimę 8)

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 07-12-17, 17:02

Odszczurzanie oficjanie zakończone!

    *Zrobiona blacharka błotnika + drzwi - zaczęły puszczać na dole jak to mają w zwyczaju, na szczęście interwencja we wczesnym etapie więc bez większego kosztu i strat.

    *Zrobione różne pierdółki po swapie do dociągnięcia - jedna półośka poszłą do wymiany, kolektor już nie popierduje rasowo ;) i inne pierdoły.. jeszcze klima do podpięcia.

    *Zrobione hamulce tył (nowe tarcze, klocki) i swap hamulców na przodzie na 295mm z T25 (jak to Śmigi ładnie określił - poprzednie tarcze w stanie "na żyletki")

    *Przez swap hamulców musiały wpaść nowe koła i opony - teraz są czarne fele z VII, wszystko komponuje się idealnie. W gratisie - przez te fele nowe tarcze świecą się jak psu jajca, jak wychodzę z klatki to pierwsze co widać przez pół osiedla to jak się światło z bloków odbija w tarczach :D

    *No i gwóźdź programu - gumowe dywaniki ;) Jak ktoś się zastanawia czy te dywaniki z autodywany pasują - tak, mniej więcej pasują ale bez cudów.


Teraz tylko muszę złapać chwilę w ciągu dnia żeby zrobić zdjęcia (mój komórek słabo sobie radzi z nocą a tylko takimi porami widze celinę) lub namówić Roberta na spocie..

I w przyszłym roku.. modujemy! :-D bardzo umiarkowanie

Szybka fota z JDM Warsaw, koronny dowód na to ,że nie umiem robić zdjęć.
Obrazek

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 08-12-17, 23:59

Wiewiór - jest pięknie :wink:

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 09-12-17, 19:49

Te czarnidła to na zimę rozumiem?>

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 09-12-17, 21:47

Tak, już powoli zbieram na jakiś sensowny kombplet fele+opony na lato. Zresztą czarne zaskakująco nieźle robią robotę.

Awatar użytkownika
Pinio
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 91
Rejestracja: 12-07-16, 17:52

Postautor: Pinio » 11-12-17, 11:25

Ja proponuje jakąś ori lotkę na klapę bo jakoś tak "pusto" to wygląda :D

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 11-12-17, 13:39

Kwestia gustu.. Mi goła klapa robi lepiej niż lotka od GT, która jest taka sobie. Veilslide szkoda gadać, gt4 jest jedyną w miarę opcją ale szkoda mi hajsu, aż tak dobrze mi nie robi w stosunku do kosztu, wolałbym lampy jdm wstawić.

Pozostałych opcji brak, chyba że ławkę pierdyknę ala Szybcy i Wściekli.. Ale ja jestem tylko umiarkowanie przekraczający prędkość i lekko poirytowany.

Awatar użytkownika
kutan86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: 02-04-11, 10:28

Postautor: kutan86 » 11-12-17, 15:04

veevoir pisze:Kwestia gustu.. Mi goła klapa robi lepiej niż lotka od GT, która jest taka sobie. Veilslide szkoda gadać, gt4 jest jedyną w miarę opcją ale szkoda mi hajsu, aż tak dobrze mi nie robi w stosunku do kosztu, wolałbym lampy jdm wstawić.

Pozostałych opcji brak, chyba że ławkę pierdyknę ala Szybcy i Wściekli.. Ale ja jestem tylko umiarkowanie przekraczający prędkość i lekko poirytowany.


A może by tak... :idea: :roll:

Obrazek

Obrazek

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 11-12-17, 16:46

Oo, ducktaila to widzę w mojej przyszłości. Zbliż się i rozpocznijmy handel - co to, skąd to, jak to?

Awatar użytkownika
Suseł
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 2591
Rejestracja: 01-01-08, 19:36

Postautor: Suseł » 11-12-17, 18:25

"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold

Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 22-06-18, 21:39

Mały update - modowanie idzie biednie, ale na lato wpadły nowe fele, lepiej dobrane też ET i od razu Grażyna nabrała blasku.

No i dzięki uprzejmości Roberta - ma wreszcie profesjonalne foty.

Obrazek
Obrazek

Do tego w międzyczasie posprzątane zostało w zapłonie i okolicach - nowe świeczki, przewody (NGK), kopułka, uszczelka pokrywy zaworów, wyczyszczona przepustnica. Poprawione rozwalające się przewody w audio i przy okazji rozmontowania kawałka deski - wysprzątane kanały wentylacyjne. Klimy jak nie było tak nie ma :evil:

No i wreszcie rozwiązane problemy z zacinającą się linką gazu, która pewnego pięknego dnia po prostu się zacięła na amen.

To tak kilka miesięcy w dużym skrócie.

Niestety (lub stety) odszczurzanie odcinek 21 nadciąga - czas wymienić wszystkie przewody hamulcowe, zrypane pierdoły w przednim zawiasie (+wpadnie poliuretan), dwie poduszki silnika powiedziały też bajo i jest duża szansa, że to możę wreszcie rozwiąże spontaniczne telepanie obrotów jakie mnie czasem odwiedza..

Ale czas modów coraz bliżęj, duckbill już jeździ w bagażniku :wink:

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 25-08-18, 20:17

Poli już prawie wpadło, jeszcze będą prace wykończeniowe bo się zapiekła śruba. Tylko po tym zbieżność i odszczurzanie oficjalnie zakończone, mechanika prawie jak z salonu.

Za to wpadają już pierwsze mody - te najważniejsze na początek, bo lampy zmieniają cały tył.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21-01-21, 17:13 przez veevoir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Renesco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30-07-15, 14:43

Postautor: Renesco » 26-08-18, 13:49

Świetnie wygląda 6 gen z poliftowym przodem, bez dokładek progowych.

Jakbym miał drugi raz robić body w Celice to zrobiłbym właśnie takie, bez dokładek progowych plus ewentualnie przednie dokładki SS-III, skromnie, ale z klasą.

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 26-08-18, 13:55

Na dokładkach się chyba skończy, bo o ile zdjęcia są bardzo pochlebne to na żywo bardzo tam czegoś brakuje. Nie jestem pewien jaki komplet, pewnie coś w miarę prostego choć TRD też kusi.

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Re: AT200 - Biała szczała Wiewióra

Postautor: veevoir » 22-03-19, 11:48

Wypada kiedyś aktualizację zrobić..

Ponieważ wiadomo, że najważniejsze tuningi to tona laminatu od ruskich, wielkie spojlery oraz przyciemnienie co się da - po upalaniu na zlocie w Toruniu wpadły nowe mody.

Niestety po, bo przed były lekkie problemy z zawiasem co skutecznie przyblokowało moje plany.

Czyli:

- z takich randomów: panewy od King Racing, szersza chłodnica z GT4
- skrzynia ze szperą i przy okazji małe porawki eksploatacyjne poprawki w stylu zewn. przeguby
- lżejsze kółko (Mr. Otoczak Design, odchudzone do 5kg) i tarcza owalona w kevlar
Obrazek

- Opony na lato plus lepsza rolka, która okazuje się krażyć po klubie od lat ;) W każdym razie ET35 przy 8J wygląda a o niebo lepiej.
Obrazek
Obrazek


Teraz na celowniku posprzątanie dołu, bo wolny chów szkodzi lekko od podwozia w polskim klimacie. No i wreszcie zawias, jak się uda go skompletować :)

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Re: AT202 - Biała szczała Wiewióra

Postautor: veevoir » 03-08-20, 11:51

Obowiązkowy post raz na pół roku.

Teraz na celowniku posprzątanie dołu, bo wolny chów szkodzi lekko od podwozia w polskim klimacie. No i wreszcie zawias, jak się uda go skompletować :)


Wpadł gwint BC racing, podwozie wciąż czeka ale już zaraz niedługo :airborne:

W międzyczasie doszło do śmiesznych awarii - short shifter postanowił puścić na spawie (nie jest to związane absolutnie z tym jak zmieniam biegi), a na Słomczynie skrzynia też odmówiła posłuszeństwa. Okazało się że padły przesuwki 2 i 3 bodajże.

Jako, że awaria dźwignią tuningu - przy okazji wrzucone główne przełożenie z RAV4 1gen 3sfe, czyli wymiana głównego z ~3.9 na 4.9. Jest krótko!

Razem z lekkim zamachem* - wkręca się na obroty jak zła, ale można się namachać biegami.

*już teraz czuć, zwłaszcza tocząc się z niewielką prędkością, że trochę za lekkim - bo częścią awarii też była tarcza i przekoszenie zamachu, czyli ponownie toczony i wyważany komplet