ST202 by samiks10

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

ST202 by samiks10

Postautor: samiks10 » 11-10-17, 21:39

Witam!
Po długich poszukiwaniach w końcu udało się kupić auto marzeń :D

Samochód:
- Toyota Celica ST202 1995r. 377tyś km

Silnik:
- 3SGE rev3(dzięki Pawlow)
- kable WN Magnecor KV 85
- olej Millers CFS 5w40
- Denso platynowe PK20R8#4
- sylikonowe wężyki podciśnień

Przeniesienie napędu:
- raczej seria

Zawieszenie:
- seria

Hamulce:
- przednie tarcze nacinane, poza tym chyba seria

Układ wydechowy::
- seria

Układ dolotowy:
- seria

Koła:
- felgi JAPAN RACING JR5 17X7,5 ET35 5X100/114,3 MATT GM
- opony TOYO Proxes Sport 215/45/R17


Wnętrze:
- fotele Type R
- śmieszna biała gałka zmiany biegów z wytartym napisem TRD


Audio:
- radio Sony CDX-GT620U
- z przodu głośniki HERTZ DCX 165.3 podpięte pod wzmacniacz
- wzmacniacz U-Dimension 2 kanałowy 150W RMS
- drzwi wygłuszone 1cm pianka


Body:
- przedni zderzak od GT4
- maska GT4
- jakieś dokładki progów
- przednie i tyle dokładki chyba laminat


Inne:
- Klimatyzacja
- CB radio było ale wymontowałem(używam zamiast tego yanosika)


Krótki opis/historia samochodu:
- Wyjechałem pociągiem z Bydgoszczy o 23 na oględziny auta w Roztoce Wielkiej (wschodnia część Polski pod południową granicą) wróciłem około 22 następnego dnia już na kołach. Od razu mi wpadła w oko m.in. dlatego, że miała front GT4(do szczęścia brakuje jeszcze spoilera) i dosyć dobrze prezentowała się blacharsko oraz mechanicznie. Celina miała niby remont silnika 10tyś km temu oraz posiada 2 letnią instalacje LPG(BRC, dobre graty) z butlą w kole. Auto ma być moim daily car'em i mam nadzieje jeździć tą Celicą do końca życia :twisted: Z czasem chce ją doprowadzić do perfekcji na tyle na ile środki pozwolą(części albo nie ma albo są za kosmiczną cene :eek:)

Krótki opis planów zmian:
- profesjonalna konserwacja podwozia
- poprawki lakiernicze, może nowy lakier
- tylne lampy JDM
- spoiler GT4
- czyszczenie komory silnika
- nowy wydech
- wstawienie katalizatora(ktoś wyciął i wstawił rure)
- audio
- wygłuszenie
- kosmetyka wnętrza
- naprawa klimatyzacji


Kilka fotek po kupnie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06-07-18, 21:06 przez samiks10, łącznie zmieniany 8 razy.

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 143
Rejestracja: 28-07-17, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: veevoir » 11-10-17, 21:55

Wszystkie fotki masz prywatne i nie widać ;)

Gratulacje i powodzenia!

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 11-10-17, 22:08

Czekam na fotki ;) Jeżeli nie było swapu silnika to powinieneś mieć Rev. 3 ;)

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 11-10-17, 22:26

Dzięki już poprawione, jakby ktoś potrzebował to tutaj jest tutorial jak wrzucać zdjęcia z google drive żeby było widać :)

Od momentu kupna:
- Wymieniłem przednie wycieraczki na BOSCH 19 i 21'
- Celice umyłem i nawoskowałem
- Została też wyczyszczona w środku
- Pasy się nie zwijały, zastosowałem sposób znaleziony na forum i teraz zwijają się jak nowe
:airborne: (umyć środkiem do tapicerki, wysuszyć i wypsikać z 2 stron sylikonem do uszczelek w sprayu)
- naprawiłem zamek drzwi kierowcy (rozłożyłem wyczyściłem i nasmarowałem - niestety musiałem zrobić to 3 razy w ciągu kilku dni. Problemem okazał się jeden pin zabezpieczający dzielony na pół, był już wyrobiony i co jakiś czas zacinał się w zamku. Ostatecznie go wywaliłem i teraz zamek chodzi jak nowy.)
- dołożyłem brakujące spinki m.in. w podsufitce(2) i podszybiu(3)
- wyrzuciłem CB radio
Obrazek

W międzyczasie odebrałem trochę gratów z ASO
Obrazek

- dzięki diagnozie ChrisTheSting oraz krrizz wymieniłem zawór odmy wraz z uszczelką(która po tylu latach kruszyła się w rękach) i wężem

Obrazek Obrazek

- Auto od początku miało problem z wolnymi obrotami(falowanie obrotów, wypadanie zapłonów, zapach niedopalonej benzyny) w związku z czym:
*sprawdziłem błędy, również w trybie testowym(nic nie wykazało) dzięki za tut 8)
*zmierzyłem rezystancje przewodów WN łącznie z kopułką(ok, maksymalnie 13k ohm)
*przetestowałem sprawność sondy wg. poradnika z forum(wszystko w normie) dzięki za fajny poradnik ;-)
*wykręciłem świece i tu był pies pogrzebany!

- wymieniłem świece na Denso platynowe PK20R8#4(większość objawów ustała - obroty przestały falować, zapłony wypadać i auto odżyło) zresztą zobaczcie sami:
Obrazek Obrazek

W planach na najbliższy czas:
- wymienić wszystkie przewody podciśnień
- zmienić olej wraz z filtrem
- wymiana kopułki, palca rozdzielacza oraz wszystkich uszczelek aparatu zapłonowego
(cieknie olej gdzieś)
- ustawienie zapłonu

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 24-10-17, 11:07

Wymieniłem przewody podciśnień(niestety zbrakł mi dobry metr tego 4mm ale niedługo zamówię)
Obrazek |
Tak to wyszło:
Obrazek Obrazek
Silnik zaczął odczuwalnie inaczej pracować, zresetowałem więc ECU poprzez wyjęcie bezpieczników EFI, ECU i Hazard na minute. Po tym zabiegu pojeździłem trochę na samej benzynie i teraz silnik pracuje bardziej stabilnie oraz lepiej wkręca się na obroty(a może tylko mi się wydaje xd).


Przed kolejną operacją zrobiłem płukankę silnika(Millers Oils Engine Flush).
Wymieniłem olej(Millers CFS 5w40) wraz z filtrem z ASO oraz nową uszczelką śruby spustowej miski olejowej.
Co ciekawe uszczelka miała zbyt małą średnice wewnętrzną i nie chciała przejść przez śrubę, więc musiałem ją trochę rozpiłować. Dokręciłem śrubę momentem 37nm i jest okej, nic nie cieknie.

Obrazek Obrazek

Odebrałem kolejne graty i wziąłem się za aparat zapłonowy.



Obrazek Obrazek

Aparat został rozebrany, wyczyszczony, sprawdzony według manuala(wszystko w porządku) i złożony na nowych częściach.
ObrazekObrazek Obrazek

Podczas montażu samego aparatu pojawił się mały problem, otóż po raz pierwszy robiąc wszystko według manuala coś nie pasowało. Aparat nie chciał wejść, dopiero obrócenie go o 180* zdało rezultat. Nie wiedziałem jednak czy tak może być, czy przez to coś nie jest przestawione i tutaj dzięki dla carsik za szybką pomoc w dziale szybkich pytań i odpowiedzi :D Po prostu 'każdy obrót wału o 360 stopni to 180 stopni dla wałka'
Obrazek Obrazek

Zazwyczaj jak coś sam naprawiasz to zdarzy się też coś popsuć więc mi udało się urwać czujnik ciśnienia oleju. :evil:
Obrazek

Zmieniłem żarówki na OSRAM Night Breaker Unlimited i poprawa na drodze w nocy jest kolosalna(fakt, że stare żarówki były już na wykończeniu).
Niestety mam tylko zdjęcie zrobione na szybko w dzień.
Obrazek Obrazek

W międzyczasie pojawił się mały problem a nawet dwa, bo okazało się, że błotniki są przegnite pod konserwacją. Na ten moment znalazłem 2 dziury ale za waszą radą zacząłem demontować dokładki zderzaków i progów i tam też jest nieciekawie. Tak więc teraz priorytetem jest zrobienie blacharki i konserwacja przed zimą. :?
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 24-10-17, 12:11

Aż miło ogląda się taki temat. :D

Gdzie kupowałeś przewody podciśnień? Chętnie w wolnym czasie wykonałbym taką robotę jak Ty. :)

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 24-10-17, 17:57

Wszystkie zamówiłem z allegro, pełno tam ich :)

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2039
Rejestracja: 07-05-06, 12:40
Lokalizacja: stąd

Postautor: krrizz » 24-10-17, 20:52

Samiks10 - ewidentnie twoja Celica to Anglik, bo którz inny zamontował by tyle szkockiej kraty :-D :-D

Cieszę się że ratuje się kolejne GT, a wracając do świec to aż wstyd że poprzedni właściciel nie wymieniał jednych z podstawowych materiałów eksploatacyjnych

3mam kciuki i powodzenia w projekcie - oby tylko japońska stal była łaskawa przy odbudowie

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2039
Rejestracja: 07-05-06, 12:40
Lokalizacja: stąd

Postautor: krrizz » 24-10-17, 20:55

Pawlow pisze:Aż miło ogląda się taki temat. :D

Gdzie kupowałeś przewody podciśnień? Chętnie w wolnym czasie wykonałbym taką robotę jak Ty. :)


FMIC klik

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 01-12-17, 11:14

Trochę się działo w międzyczasie, prawdę mówiąc nie było czasu nawet spokojnie usiąść i coś dodać.

Jakiś czas temu zatrzymała mnie policja i przyczepili się, że przegląd auta był na kartce a nie w dowodzie(niestety poprzedni właściciel to zaniedbał), chcieli zabrać mi dowód rejestracyjny ale nie zgodziłem się, bo niby na jakiej podstawie? Tak więc panowie służbiści zaczęli sprawdzać całe auto i przelecieli dosłownie wszystko od gaśnicy i bieżników opon po rysy na szybie i głośność wydechu(nie mieli czym zmierzyć :D). Ostatecznie znaleźli krople oleju na asfalcie, która wyciekła mi z uszczelki korka miski i za to postanowili wypisać 50zł i zatrzymać dowód więc dopięli swego. Na nic tłumaczenie, że sam to zauważyłem tego samego dnia i podjechałem do ASO kupić uszczelkę w celu wymiany(miałem przy sobie nową uszczelkę i fakturę z czasem 20 min wcześniej). Dowód poleciał do Tarnowa i zajęło im to prawie 4 tygodnie, dopiero kilka dni temu udało mi się go odzyskać i mogę Celinke w końcu przerejestrować :lol:

W oczekiwaniu na dowód oddałem auto do blacharza, który wspawał łatki w miejsce tych dziur w nadkolach, reszte zacząłem robić sam.

Przyszły w końcu kable WN Magnecor KV 85
ObrazekObrazek

Zdjąłem dokładki zderzaków i progów, żeby ocenić postępy rudej i w sumie nie jest źle.
Obrazek

Tu fotka pod marketem :mrgreen:
Obrazek

Aktualnie czeka mnie kilka poprawek blacharsko-lakierniczych w środku oraz wymiana uszczelniacza prawej półosi wraz z olejem w skrzyni.
Obrazek

Awatar użytkownika
VariatVRT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 11-12-17, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: VariatVRT » 16-12-17, 01:47

Szanuję bardzo mocno za odbudowę GT, sam planuje jakąś uratować :)

Płeblo1982
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-06-17, 19:22
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Płeblo1982 » 01-02-18, 15:38

Pamiętasz może ile i jakich przewodów kupowałeś żeby załatwić sprawę podciśnień?? jakie parametry, wymiary? POd jakimś konkretnym hasłem szukałeś na allegro??

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: 30-05-17, 13:21
Lokalizacja: Otwock

Postautor: bflorek5 » 02-02-18, 02:19

ja również szanuję :-) sam jestem już na ukończeniu odbudowy GT i nie żałuje żadnej złotówki wpompowanej w to auto - jest tego warte !

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 07-02-18, 13:57

Płeblo1982 pisze:Pamiętasz może ile i jakich przewodów kupowałeś żeby załatwić sprawę podciśnień?? jakie parametry, wymiary? POd jakimś konkretnym hasłem szukałeś na allegro??

Link allegro: klik

4mm - 3m
5mm - 1m
8mm - 2m
8mm zbrojony 1m

Płeblo1982
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-06-17, 19:22
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Płeblo1982 » 08-02-18, 16:10

Dzięki wielkie :)

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2497
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Postautor: Fryc85 » 15-02-18, 10:35

Ile warte te przewody podciśnienia ma to jakiś oplot?

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 17-02-18, 15:17

Nie mają oplotu, po co na podciśnienia? W jednym miejscu chyba tylko jest potrzebny zbrojony, bo tak jest w oryginale. Sylikonowe węże są trwalsze niż gumowe. Ja za całość zapłaciłem coś koło 120zł :D
Ostatnio zmieniony 20-02-18, 09:14 przez samiks10, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3058
Rejestracja: 13-03-09, 16:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Postautor: Zewus » 19-02-18, 08:48

Zbrojenie jest potrzebne przy większych średnicach żeby się przewód nie "zapadał"

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 25-03-18, 21:14

Z nudów zorganizowałem sobie przestrzeń w bagażniku. Wcześniej wszystko walało się po bagażniku, a jako że poprzedni właściciel zastosował dodatkowe wygłuszenie z twardego styropianu, wyciąłem w nim otwory i umieściłem wszystkie niezbędne przedmioty :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 02-08-16, 16:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: samiks10 » 07-06-18, 17:53

Jakiś czas temu wymieniłem uszczelniacz prawej półosi oraz przy okazji olej w skrzyni biegów. Ostatecznie okazało się, że śruby do wlewania i spuszczania oleju ze skrzyni też trzeba było wymienić, bo stare miały już zjechane łby i klucz kiepsko łapał :roll: Obrazek Obrazek
Stary olej ze skrzyni wyglądał i cuchnął okropnie :eek:
Obrazek
Radzę uważać na zamienniki uszczelniaczy półosi, mi przysłali kompletnie rózny od oryginału.
Obrazek

Ostatecznie zamówiłem części z ASO i do tego nowy olej do skrzyni Millers EE TRANSMISSION 75w90. Różnica w pracy skrzyni ogromna - ciszej chodzi, silnik lżej się kręci oraz biegi wchodzą bardziej płynnie :D Marka Millers Oils coraz bardziej zaskakuje 8)
Obrazek Obrazek