Czarna Celina

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2036
Rejestracja: 07-05-06, 12:40
Lokalizacja: stąd

Re: Czarna Celina

Postautor: krrizz » 07-06-19, 07:55

ładuj amora i wpadaj na czwartkowy spot - 20:00 pod stadion lub 22:00 KFC Reduta,
trzeba ją w końcu obmacać :)

Awatar użytkownika
grotek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 04-10-17, 22:15
Lokalizacja: Wawa

Re: Czarna Celina

Postautor: grotek78 » 11-06-19, 18:14

Amorek założony. Ponieważ jednak , kupiłem w zimie nowe tarcze kotwiczne, to teraz przód wybebeszony :D Jako że wiąże się to z wymiana łożysk to wyszło mi , iż mam nietypowe ich wymiary 80/38/33 i dopiero w Nippon Cars mi takie znaleźli - 2 ostatnie sztuki. Masakra. Wymieniam też olej silnikowy, w zeszłym roku wlany miałem polecony mi Valvoline VR1 Racing. Ale wygląda jakby miał przejechane ze 40 tysięcy, podczas gdy zrobiłem 3 000 km i to bez ciśnięcia na wysokie obroty. Tak więc mimo iż kupiony, to go nie wleję, jaki olej byście doradzili do 3 SGTE?

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6475
Rejestracja: 10-07-07, 09:37
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Czarna Celina

Postautor: Rzeski » 12-06-19, 11:39

grotek78 pisze:Amorek założony. Ponieważ jednak , kupiłem w zimie nowe tarcze kotwiczne, to teraz przód wybebeszony :D Jako że wiąże się to z wymiana łożysk to wyszło mi , iż mam nietypowe ich wymiary 80/38/33 i dopiero w Nippon Cars mi takie znaleźli - 2 ostatnie sztuki. Masakra. Wymieniam też olej silnikowy, w zeszłym roku wlany miałem polecony mi Valvoline VR1 Racing. Ale wygląda jakby miał przejechane ze 40 tysięcy, podczas gdy zrobiłem 3 000 km i to bez ciśnięcia na wysokie obroty. Tak więc mimo iż kupiony, to go nie wleję, jaki olej byście doradzili do 3 SGTE?


jezeli tylko tor to ENEOS 15w50 Ultra Racing
jezeli uzywanie w trybie daily + pałowanie od czasu do czasu to ENEOS Sustina 5W40

nie nie jestem przedstawicielem Marki :-D

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1051
Rejestracja: 23-09-05, 21:18
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Czarna Celina

Postautor: DZIK » 12-06-19, 20:28

Olej to nic ważne żebyś do 3SGTE kupił Ori ASO filtr oleju żaden tam Filtron , Bosch czy Sustiny premium by Rześki

Awatar użytkownika
grotek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 04-10-17, 22:15
Lokalizacja: Wawa

Re: Czarna Celina

Postautor: grotek78 » 12-06-19, 21:37

Dzięki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
grotek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 04-10-17, 22:15
Lokalizacja: Wawa

Re: Czarna Celina

Postautor: grotek78 » 09-08-19, 18:06

Czas na mały update, dziś znalazłem w końcu trochę czau aby zaktualizować temat. Auto już od jakiegoś czasu jeździ, chociaż jeszcze klika rzeczy czeka na montaż. Wyjaśniła się kwestia czarnego oleju i zapalania kontrolki ciśnienia. Winny - pompa oleju. Niestety po zimie zrobiła wysiadkę. Szczerze to nawet nie wiemy czemu, mogłem wymienić ją profilaktycznie przy remoncie silnika, ale wtedy było wszystko ok. Na szczęście pompa załatwiła tylko panewki, wał i reszta były nieruszone. Udało mi się nabyć pompę z ASO w naprawdę rewelacyjnej cenie, była nawet na stanie w Wawie. Na zdjęciu już po zamontowaniu.
Obrazek
Panewki ponownie King Racing
Obrazek
Jeśli chodzi o olej , to po przepłukaniu silnika, kupiłem i zalałem Liqui Moly TOpTec 5W30
Obrazek
Założone zostały czekające od zimy tarcze kotwiczne plus wymienione co za tym idzie łożyska
Obrazek
Obrazek
Przy okazji założona została nowa uszczelka tylnej szyby i usunąłem badziewne folie przyciemniające z tyłu. Wewnątrz założyłem fotel kierowcy europejski (trafiłem nawet taką samą tapicerkę), oraz ramkę pod radio 2-din, jeszcze tylko radio wstawić , bo czeka :-D
A i tylna poducha na dyfer też założona, od razu lepiej.
Czekają na montaż - dyfuzor i dokładki progów, może za 2-3 tygodnie będą założone. Progi gotowe już do malowania ( pospawane, ubytki przyszpachlowane)
Obrazek
Obrazek
Tak się obecnie prezentuje
Obrazek
Obrazek

Mam jeszcze dwa pytania, może ktoś będzie wiedział. Cały czas nie udało mi się wyeliminować popiskiwania paska klinowego. Dzieje się to zwłaszcza przy zimnym silniku i załączonym biegu. Nie jest jakiś mocne ale jest. Regulacja nie pomaga, regulowane koło pasowe jest nowe oryginalne, pompa klimy zregenerowana, alternator też, ale tu jest mały wyjątek .Nie było wymienione koło pasowe alternatora, czy to może być przyczyna? Obecnie założony pasek klinowy Contitech, ale czaka już oryginalny z ASO.
Pytanie drugie. Przymierzam się do montażu tychże dokładek progowych. Auto ma w progach od dołu fabryczne otwory. Mam oryginale wkręty nr. kat 90159-60420 oraz te spinki 90189-06154
Obrazek
ale one są mniejsze niż te otwory w progach, ktoś wie o co biega?

Grotek78