3SGE+TURBO by KołdziaK (^RYSA)

Roczniki 1994-1999
koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

3SGE+TURBO by KołdziaK (^RYSA)

Postautor: koldziak » 18-12-17, 22:40

Obrazek





TOYOTA CELICA (ST202)



*SILNIK
#3S-GE REV.III + TURBO
#świece zapłonowe Platynowe NGK
#przewody podciśnień "silikon"
#przewody zapłonowe NGK
#Turbo GT28
#Blow OFF HKS Black



*PRZENIESIENIE NAPĘDU

#koło zamachowe z 3SGTE
#sprzęgło EXEDY
#skrzynia e56 szpera


*ZAWIESZENIE

#seria
#amortyzatory KYB ExcelG (tył)


*HAMULCE

Avensis T25 (295mm) tarcze nawiercane ZIMMERMANN +klocki+korektor willwooda[/color]
#Płyn Hamulcowy MOTUL r660 - 328stopni C temp. wżenia


*UKŁAD WYDECHOWY

#przelot 2.75
#bandaż termoizolacyjny na kolektor


*UKŁAD DOLOTOWY

#stożek K&N
#INTERCOOLER firmy FMIC


*KOŁA

# 17' Dezent
# 17' Borbet


*WNĘTRZE

#VII gen. (skóra)
#gałka zmiany biegów TRD

*AUDIO
#seria
#radio ALPINA z winda + zmieniarka


*BODY

#przednie lampy JDM
#kierunki przód JDM clear
#tylne lampy JDM
#dokładki TRD
#białe kierunki ryflowane w błotniki
#spryskiwacze reflektorów
#spoiler tylnej klapy HIRO


*KRÓTKI OPIS/HISTORIA SAMOCHODU

#Zakupiona jako SERIA
#Aktualnie zmienione body + uturbione 3SGE reszta w dalszej części tematu.


*KRÓTKI OPIS ZMIAN

Powoli do przodu
Ostatnio zmieniony 30-01-20, 15:40 przez koldziak, łącznie zmieniany 9 razy.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 19-12-17, 13:02

No i fajnie widzieć kolejny temat :) Jaki olej do skrzyni ogarnąłeś? Dlaczego zmieniałeś gumy w zawieszeniu z poli na oem? Niewygodnie było czy kwestia zużycia? Czyszcząc przepustnice - uszczelkę dorabiałeś czy kupowałeś z aso (jaki koszt)?

Zdjęcia nie widać - polecam wrzucać fotki na imgur. :)

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Postautor: koldziak » 19-12-17, 13:19

Pawlow pisze:No i fajnie widzieć kolejny temat :) Jaki olej do skrzyni ogarnąłeś? Dlaczego zmieniałeś gumy w zawieszeniu z poli na oem? Niewygodnie było czy kwestia zużycia? Czyszcząc przepustnice - uszczelkę dorabiałeś czy kupowałeś z aso (jaki koszt)?

Zdjęcia nie widać - polecam wrzucać fotki na imgur. :)



Do skrzyni wlałem FUCHS-a 75w80 albo 75w90 musze sprawdzić żeby potwierdzić.
Gumy "poli" wywaliłem z kwestii zużycia. Z czasem pewnie do nich wrócę.
Przy czyszczeniu przepustnicy uszczelka wleciała nowa z ASO jak by ktoś potrzebował to mam jeszcze ze trzy zapasowe w garażu, a jak braknie to mogę zamówić u Siebie w ASO (koszt 20zł).

Co do zdjęć to nie ogarniam właśnie tego jak byś miał jakieś wskazówki jak to dobrze zrobić to będę wdzięczny. Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 19-12-17, 13:55

Wchodzisz na https://imgur.com/ - w prawym górnym rogu masz "sign up" i możesz zarejestrować się mając facebook'a lub po prostu metodą zwykłej rejestracji. Po tym logujesz się "sign in" - później już tylko wystarczy przenosić zdjęcia bezpośrednio na stronę (będziesz miał zdjęcia jak najedziesz na swój nick w górnym prawym rogu - zakładka images). Wtedy naciskasz na zdjęcie i kopiujesz link "BBCode (message boards & forums)". :P

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

PODUSZKA

Postautor: koldziak » 19-12-17, 16:32

Dzisiaj wleciała do Mnie poduszka silnika z ASO którą odkryliśmy że jest uszkodzona przy wymianie sprzęgła po zakończeniu sezonu.
W styczniu CELICA odwiedzi znajomego blacharza który ma zneutralizować niewielkie oznaki korozji przy okazji zmienimy ową poduszke. Podczas postoju u blacharza chłopaki z SZYBEX-u z Sieradza mają wpaść i wymienić przednią szybę bo w lato przy pełnym słońcu widoczność jest znikoma. Następnie lakiernik i wspomniana korekta lakieru i pokrycie całego auta powłoką ceramiczną/kwarcową.


[img][img]https://i.imgur.com/omnKFf6.jpg[/img][/img]

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Ściąganie PLASTiDiP-a

Postautor: koldziak » 19-12-17, 16:42

Parę FOTEK z obdzierania CELINY ze skóry






Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 19-12-17, 22:02

Widać zdjęcia, super. :D

Świetny kolorek na celinie - plastidip (kojarzysz ile puszek / jaki koszt wyniósłby malowania plastidipem?). Dlaczego zdejmowałeś plastidip? W rzeczywistości wyglądał źle czy kwestia sprawdzenia blach itp.? Ogólnie fajny kolor celiny, ja mam 'ani zielony, ani niebieski - Baltic Blue Metalic :(

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 20-12-17, 06:05

Super, że auto zostało na forum. Była celica Baskiego :wink:

Pawlow - puszkami dip to była by niekończąca się opowieść i przedrozylo by normalne lakierowanie - malowane było pistoletem w profesjonalnym zakładzie, ale z czasem przebijal biały podkład :

https://youtu.be/-1pw5CEpIQ4

Czarne felgi na czarnym teraz wyglądają słabo...

Dbaj bo fajna sztuka Ci się trafiła :wink:
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Postautor: koldziak » 20-12-17, 08:08

Pawlow pisze:Widać zdjęcia, super. :D

Świetny kolorek na celinie - plastidip (kojarzysz ile puszek / jaki koszt wyniósłby malowania plastidipem?). Dlaczego zdejmowałeś plastidip? W rzeczywistości wyglądał źle czy kwestia sprawdzenia blach itp.? Ogólnie fajny kolor celiny, ja mam 'ani zielony, ani niebieski - Baltic Blue Metalic :(


PLASTiDiP zdjąłem bo już strasznie płowiał i był słabo położony trochę niechlujnie na uszczelkach itp. Malowali go w Poznaniu w jakimś zakładzie "profesjonalnym" ale wiecej faktów nie znam.

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Postautor: koldziak » 20-12-17, 08:15

bartek_asik pisze:Super, że auto zostało na forum. Była celica Baskiego :wink:

Pawlow - puszkami dip to była by niekończąca się opowieść i przedrozylo by normalne lakierowanie - malowane było pistoletem w profesjonalnym zakładzie, ale z czasem przebijal biały podkład :

https://youtu.be/-1pw5CEpIQ4

Czarne felgi na czarnym teraz wyglądają słabo...

Dbaj bo fajna sztuka Ci się trafiła :wink:



Fajna sztuka to można powiedzieć że jest teraz bo wszystkich naprawach. Bo jak ją kupowałem to była strasznie zaniedbana, a usterek i niedociągnięć było co nie miara ale tak jak pisałem wyżej gdzieś że cena byłą atrakcyjna to i liczyłem się z takim stanem rzeczy.

Aczkolwiek nie zmienianie systematycznie oleju, położona szpilka od napinacza że pasek rozrządu tarł już prawie o obudowę. Zajechane zaciski że robiły rowy w tarczach, ATF w manualnej skrzyni biegów i wiele wiele więcej nazywasz "fajną sztuką" ;) to ciekawe co uważasz o naprawde zadbanych egzemplarzach.

Felgi są czarne bo na sezon pasowały do Niebieskiego PLASTiDiP-u. Zobaczymy jak będą wyglądać do odnowionej budy, wiekszych zacisków od Avensisa w kolorze żółtym i paru innych stylizacjach i wtedy zadecyduje czy je zmienić czy zostawić ;)

POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 20-12-17, 11:52

bartek_asik pisze:Super, że auto zostało na forum. Była celica Baskiego :wink:

Pawlow - puszkami dip to była by niekończąca się opowieść i przedrozylo by normalne lakierowanie - malowane było pistoletem w profesjonalnym zakładzie, ale z czasem przebijal biały podkład :

https://youtu.be/-1pw5CEpIQ4

Czarne felgi na czarnym teraz wyglądają słabo...

Dbaj bo fajna sztuka Ci się trafiła :wink:

Czyli rok temu była malowana - w trakcie roku zdążył plastidip dojść do takiego stanu? ;/ Ciekaw jestem jaka cena za taką usługę związana z nałożeniem plastidipu, bo generalnie nie jest to 'trudna' robota - kwestia posiadania miejsca. :P Czyli nie polecacie plastidipu? (lepiej uzbierać kasę i malować autko :P)

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

PLASTI-DIP

Postautor: koldziak » 20-12-17, 11:58

Ja bym sam Sobie tego nie zrobił na pewno. Słaba trwałość i estetyka, zupełnie nie po mojemu. Z daleka wygląda super ale jak sie podejdzie bliżej już jest dużo gorzej.
A jak pytałem z ciekawości w tej firmie jak już kupiłem auto ile kosztuje pokrycie samochodu to z tego co pamiętam powiedzieli Mi 3000/3500 netto. A za ściągnięcie chcą 1000zł - uczciwie mówiąc zdzierałem go sam dwa razy po niespełna 3h.

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 21-12-17, 06:01

to ciekawe co uważasz o naprawde zadbanych egzemplarzach.


Proponuję sie ugryźć w język. Nie znasz mnie i nie wiesz z kim masz do czynienia. Nie był to mój samochód i skąd mam wiedzieć jak pasek założony czy jako olej zalany... może mam wiedzieć jeszcze czy pierwszy właściciel rzetelnie pierwsze przeglądy w serwisie robił :lol: wszyscy by chcieli tanio igle z małym przebiegiem po 20 latach kupować.

Auto widziałem na spotkaniach klubowych i złego co pamiętam cela była zadbana, jedynie dip sie szybko odbarwial. właściciel nie dlubal przy niej tylko ufał mechanikom.

P. S. Dla mnie jak szukam celic ładna sztuka to taka, która da się odratowac, która ma progi i podłogę, jest w miarę kompletną w środku i odpala, resztę da się zrobić, nie oszukujmy się tych aut pomału mu nie ma ...nawet te''igly'' po 30-60 tys zł maja coś do poronienia - no ale wtedy nowy właściciel zostal ''oszukany''
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Postautor: koldziak » 21-12-17, 08:04

Spokojnie po co te nerwy ;) . Patrząc w drugą strone Ty też nie wiesz z kim masz do czynienia.
No ale mniejsza o większość.

Dlatego też byłemu właścicielowi po zweryfikowaniu stanu faktycznego napisałem i przekazałem żeby przy następnym samochodzie zmienił warsztat bo ewidentnie go ktoś robi w "ch***".

Jak byś czytał uważnie to pisałem już o tym że Celina była w atrakcyjnej cenie dlatego liczyłem się z licznymi naprawami itp. bo tak jak mówisz tych aut już jest bardzo mało i chciałem ją kupić żeby doprowadzić ją do stanu niemal idealnego.

Ale na pewno to w tamtym momencie nie można było nazwać "fajnym egzemplarzem"
bo gdyby nie moja nadgorliwość i nie rzucenie okiem pod pokrywę rozrządu zaraz po przyjeździe skończyło by się to pewnie wymiana silnika. Jak bym zajrzał tam jak kupowałem auto to na 100% nie odważył bym się tym wracać na kołach po zakupie.

POZDRAWIAM i może do zobaczenia gdzieś na jakimś ZLOCIE :)

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 21-12-17, 10:00

Swoją drogą - fajny garaż, dużo miejsca na zimę dla autka. :D Życzę powodzenia w ogarnianiu autka, bez większych nerwów. :P

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Postautor: koldziak » 31-03-18, 11:12

"ODKURZACZ"

Obrazek

Z racji ładnej pogody która "była" wyciągnąłem CELICE na małe wietrzenie co skończyło się uszkodzeniem łożyska podpory półosi. Na Moje szczęście łożysko leżało u Mnie w sklepie na półce więc pozostało zorganizować trochę wolnego czasu i je zmienić, przy okazji dobrać się do poduszki silnika która leży w garażu od tamtego roku.

Starocie wyglądały tak:
[img][img]https://i.imgur.com/3HU2myy.jpg[/img][/img]
Obrazek

Poduszka wleciała z ASO
Obrazek
Łożysko z półki zapomniałem zrobić zdjęcia :eek: stare było chyba jeszcze ORI "made in japan"

Przy okazji zmieniłem olej w skrzyni jak już auto miałem na podnośniku
TOTAL 75w90
Obrazek

Przejrzałem zawias i znalazłem uszkodzony sworzeń:
Obrazek
Nowy przyszedł mi dzisiaj z TRW ale niestety już z braku czasu zmienie go dopiero po Świętach.

Na koniec dopieściłem trochę lakier
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia finałowgo nie ma bo zrobiło się ciemno :-D

W najbliższym czasie czeka Mnie lakiernik trzeba pomalować zderzaki bo są bleeee...
14 MAJA idzie na mały detailing bo ma pare niegroźnych wgniotek po żołędziach

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 31-03-18, 14:53

Czemu taki kiepski olej skrzyni? Często się go nie wymienia, więc można zainwestować w coś lepszego :-)

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Postautor: koldziak » 31-03-18, 16:21

Po czym wnosisz że kiepski?
Masz jakieś dokładniejsze informacje na temat jakości tego oleju niż Ja? Zawsze lałem Fuchs ale akurat brakło mi na półce w sklepie wiec żeby nie czekać wziąłem ten. Jeśli wiesz cos więcej to chętnie sie czegoś czegoś dowiem...

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 02-04-18, 17:58

Specyfikacje są ogólnie dostępne w internecie ale podstawowy parametr dla tego oleju - Indeks lepkości wynosi tylko 157, gdzie w olejach dobrej klasy zaczyna się od 180 w górę.. :roll:

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

Postautor: koldziak » 03-04-18, 09:35

samiks10 pisze:Specyfikacje są ogólnie dostępne w internecie ale podstawowy parametr dla tego oleju - Indeks lepkości wynosi tylko 157, gdzie w olejach dobrej klasy zaczyna się od 180 w górę.. :roll:


Zawsze lałem FUCHS-a (179), nie sądziłem że TOTAL może mieć tak słabe parametry więc nawet nie pomyślałem żeby to weryfikować.
Nic się jej pewnie nie stanie na tym TOTAL-u bo Olej w skrzyni zmieniam dość często z racji tego że wypukuje pozostałości ATF-a po poprzedniku który na takim jeździł z niewiadomych przyczyn.

Dzięki za czujność i zwrócenie uwagi. Cenne rady zawsze się przydają.