Jako, że Celicę mam już 5 lat przydało by się podsumować jakoś ten czas i opisać moją historię z tym autem

To jest naprawdę kawał czasu, a chcąc napisać to wszystko na raz, aż nie wiem od czego zacząć ...

Jestem Adam, a oto moja historia ...

To tak, to moje auto na stan obecny:

Jakieś podstawowe info? Proszę bardzo:
Toyota Celica T20 AT202/ST200 (1.8 po swapie - kundel bury)
Rok: 1994
Kolor: Baltic Blue
Mechanika:
Silnik 3S-GE Rev 3 Benzyna + LPG
Olej Valvoline VR1 Racing 5W50 Millers Nanodrive CFS 5W40 Shell Helix Ultra 5W40
Skrzynia biegów E56 - wzmocnione custom półosie, sprzęgło obite kevlarem + wzmocniony docisk, lekkie koło zamachowe Fidnaza 4kg, chłodnica oleju przekładniowego od Hondy CRV
Filtr powietrza wkładka K&N + custom rura dolotu + rura dolotowa zamontowana we wlocie zderzaka (CAI)
Chłodnica wody grubsza GT4
Wydech z kwasówki custom owinięty w komorze silnika bandażem termo
NGK świece oraz przewody
Rozpórka oryginalna GT + Staffa przód
Oil Catch Tank ProPerfekt
Grubszy tylni stabilizator
Zaciski hamulcowe przód Avensis T25
Tarcza + klocek: Nawiercany Zimmerman 295mm + klocki EBC Green Stuff
Płyn hamulcowy Motul RBF 600
Hamulce tył - seria AT200 na zestawie Ferodo
Całość odmalowana w złoto farbą Foliatec
Zawieszenie Kayaba AGX + sprężyny H&R -30 mm Zawieszenie Gwintowane BC Racing BR-RH ze sprężynami 7/6kg
Wszystko spięte na poliuretanie z Olkusza
Wygląd:
Świeży lakier Baltic Blue 752 zwykle woskowany i polerowany

Przednia dokładka z laminatu Aeromagic z CelicaTuning
Boczne dokładki oryginalne GT
Tylne dokładki oryginalne SS-III
Spoiler wysoki również z SS-III
Szyba przednia oraz uszczelka zamiennik z Autoszyby24
Przednie lampy po regeneracji i malowaniu środków na czarno
Koła lato:
Felgi Enkei RPF1 5X100 17X8J ET45
Opony Michelin Pilot Sport 4 215/45
Nakrętki stalowe kute TPI Nakrętki kute D1 Spec
Koła zima/tor:
Volk Rays TE37 TE07 5x100 16x7J ET53 (felgi z Imprezy WRX)
ZIMA: Opony Nokian WR D4 205/55
TOR: Extreme VR2 205/50 mieszanka R9A Hard Federal 595 RS-R 205/50
Wnętrze:
Wymienione boczki drzwi na skórzane
Mieszek oraz podłokietnik obszyty skórą z czerwoną nicią
Kierownica MOMO Tuner 320
2x Fotele Mirco ST
2x Pasy Sparco
Brak tylnej kanapy
W bagażniku rozpórka oryginalna GT4 z pokrowcem na suwak
Zegar Defi Advance ZD
Ramka 1 din
Custom stelaż na gaśnicę w nogach pasażera
AKT 1 - Zapoznanie
Celicę kupiłem dokładnie 13 Listopada w piątek 2015 roku. Auto stało wystawione na Otomoto, a do obejrzenia było w salonie Toyota Wiśniewski w Mościskach. Auto początkowo miało silnik 1.8 7A-FE i było kompletną zdrową serią, która nie sprawiała żadnych problemów, nawet tych olejowych

Dlaczego Celica ? Cóż miałem wtedy 20 lat więc podsumuję to tak - marzenie młodego kierowcy


Raz, że mega podobała mi się historia tego modelu i wygląd był nietuzinkowy, to przede wszystkim Celica była w zasięgu finansowym. Trafiło na VI gena choć szukałem również V oraz VII. Los i głównie rynek wskazał dla mnie generację

Podstawowym warunkiem zakupu Celicy nie był silnik, a jego ogólny stan, blacharski głównie. Omawiany egzemplarz spełnił te warunki i wraz z tatą zakupiliśmy Celicę

To chyba pierwsza fota którą zrobiłem po zakupie:

I jeszcze kilka dodatkowych które znalazłem w swojej galerii. Teraz z perspektywy czasu jak na nie patrzę to wżyciu nie chciał bym wrócić do tego stanu



Kurde kiedyś to było ... Przesiadając się z Cinquecento 900 do Celicy 1.8 z jej narwanymi 116 koniami przyśpieszenie wgniatało w fotel





AKT 2 - Świadomość
Na forum Celica Club Poland oraz na grupie FB jestem od zakupu Celicy. Mało co się udzielam, ogólnie to w większości tylko patrzę, bo i chwalić się nie było czym






Na pierwsze zmiany długo nie trzeba było czekać


Jak się spisywało auto ? Dalej bez zarzutu, jednak Celica nabrała pewnych oznak młodego kierowcy





Ogólnie był to czas pierwszych moich spotów, nie tylko JDM na Narodowym, ale również tych oficjalnych CCP na KFC. Całe pokłady wiedzy o swoim ulubionym samochodzie, wiedzy ogólnej o mechanice, nocne długie dyskusje i rozmowy na spotach, nawiązywanie znajomości, pierwsze samodzielne przeróbki i zaznajomienie z budową auta od strony praktycznej, poznanie zasad klubu, pierwsze wyjazdy na zloty, Japfesty... To wszystko i jeszcze więcej w tak krótkim czasie było niezwykle intensywne, ale i mega przyjemne


AKT 3 - Zmiany
Padła decyzja - zmieniam silnik. Standardowy swap wśród Celic 3S-GE, ale jak już rozgrzebuję auto, chcę wszystko zrobić konkretnie... E56 Raz!



Swap oczywiście w jedynym słusznym miejscu - u Śmigiego

Jakie odczucia względem 7A-FE ? Nie ma o czym gadać



I takim też setupem pojechałem własnym autem na swój pierwszy zlot Celica Club Poland - Piła 2018

Na początku 2019 roku dorzuciłem do Celicy najnowszą instalację gazową STAG
Jeżdżę Celicą na co dzień, a dobrze ustawiona instalacja nie robi żadnej różnicy w jeździe


Cóż owa instalacja nie chciała działać od początku sprawnie, przez pewien mały uszczerbek o którym poniżej...
Ogólnie silnik miał pewne problemy o których wyszło później... Wymieniane były pewne elementy w silniku, ale te działania nie mogły naprawić tego:

Silnik chodził nie równo od jakiegoś czasu i brzmiał jak by gubił zapłon, o smrodzie benzyny nie wspominając

Co wraz z tym? Głowica do remontu. Wraz z tą całą akcją dogadałem się ze Śmigim bez problemu, a auto odstawiłem do mechanika na robotę.
Cóż, jakby silnik który ma ponad 20 lat może się... hmm no nie wiem, popsuć. Nie wszystko można zweryfikować, ale zawsze można się dogadać



Celica po miesiącu wróciła do mnie i od tamtej pory działa bez większej awarii na swoim koncie. Mniejszych awarii za to było mnóstwo, jak to w starym aucie

Wiele tego było, już nie pamiętam dokładnie, ale w większości to były jakieś uszczelki, aby nic nie kapało. O wymianach oleju, świecach, czy wycieraczkach nie wspominam, bo po co



Przymiarka nowych Felg


Wstępne mierzenie dokładki


Dalsze spoty pod Narodowym

Mycie, odkurzanie


Trening na Słomczynie i przegotowany płyn hamulcowy

Ale nie może być kolorowo... 10 grudnia 2019 roku wszystko zostało rzucone na szalę. Miałem Celicą wypadek



Uderzyłem w Focusa który to wymusił na mnie pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Przyjął strzał pod kątem w tylne drzwi po czym zrobił salto w kolejny samochód. Nikt na szczęście oprócz aut nie ucierpiał. Sytuacja oczywista, obyło się bez szarpania z ubezpieczalnią, ale trzeba było zadać sobie pytanie - Co dalej ?

AKT 4 - Feniks
Na start trzeba było zacząć od odgruzowania auta. Wyglądało to wtedy jak totalna masakra i szczerze już zaczęły rodzić się w głowie różne pomysły, co tak naprawdę z tym teraz zrobić...

Było kilka opcji:
1. Składamy Celicę do stanu używalności
2. Sprzedaję tak jak stoi
3. Sprzedaję na graty
A jeśli opcja 2. i 3. by wypaliły to 4. Kupuję inne auto
Ostatecznie po obejrzeniu strat ostatecznie została podjęta decyzja - Robimy to!
Gdyby nie mój tata, pewnie już dawno bym sprzedał to auto i jeździł czymś innym. Cieszę się, że wyszło totalnie inaczej


Przyszedł czas na prostowanie!

Operacja zaczęła się 25 stycznia po zwolnieniu się podnośnika. Zniszczenia były na tyle poważne, że do poprawnie wykonanej naprawy wymagane było wyjęcie silnika ze względu na brak miejsca. Co tak naprawdę tam było? Pogięty pas przedni, fartuch błotnika oraz podłużnica która przez uderzenie pod skosem pękła u dołu. Resztę chyba widać co zostało zniszczone




Po wyjęciu silnika czas na prostowanie. Wszystkie graty potrzebne do odbudowy Celicy zakupiłem od Klubowiczów za co jeszcze raz dziękuję




Przymiarka do przyszłego wyglądu auta


Wyjazd do lakierowania. Ogólnie straciłem miesiąc u jednego lakiernika który nic z autem nie zrobił. Na szczęście udało się polakierować szybciej w innym miejscu po czym można było składać auto dalej



W silniku przed włożeniem została wymieniona uszczelka pompy wody, sprawdziłem podciśnienia za silnikiem, wymieniona została nacięta rura od pompy wspomagania. To co można było zrobić, zostało zrobione



Początek czerwca i auto nabrało kolorytu



Już ostatnie poprawki i wyjazd


I odbudowanym autem czas wrócić na warszawskie spoty




Co zrobiłem w Celice jeszcze w tym roku ? Pokonałem bez przeszkód wiele kilometrów jeżdżąc na spoty, zloty, Osakę, Japfest, a nawet Bieszczady. Zmieniłem poprzednie dystanse na nówki z Dystom 20 mm, zakupiłem filtr K&N, ponieważ filtr Pipercross totalnie się zniszczył, został założony zegar Defi Advance ZD



Udało się również sprawdzić jak Celica spisuje się na mokrym torze na nowych oponach


Cóż i to chyba tyle, podsumowanie 5 lat mojego posiadania Celicy. Były przeboje, były kraksy, czasem weselej, czasem ponuro - ale auto dalej żyje, choć mało brakowało...
Gdyby nie zaj****ta ekipa Celica Club Poland myślę, że Celicy i mnie już tu by nie było


Nie mam, żadnych aktualnych zdjęć komory silnika, oraz wnętrza - dodam na dniach

Jakie są dalsze plany na auto?
1. Chcę się wziąć za wnętrze. W zimę mam plan zakupić fotele kubełkowe (OMP, Sabelt, Sparco) + pasy, nową kierownicę 320mm (Rozważam Momo Tuner 320 lub Momo Model 78), chcę założyć pod nogami pasażera gaśnicę 4kg na porządnym mocowaniu i pewnie coś jeszcze do wymiany znajdę - Padło na Momo Tuner 320, czas myśleć o fotelach

2. Na wiosnę pokleję dokładkę która delikatnie uległa uszkodzeniu. Przejechałem po nie idealnych drogach w Bieszczadach mnóstwo kilometrów, ale dokładkę i tak połamałem we własnym garażu

3. Celicę powoli trzeba odstawić do garażu i kupić auto którego mniej szkoda do jazdy na co dzień

4. Nie pogorszyć obecnego stanu. Dalej auto będzie woskowane, i polerowane jak trzeba, a nawet jak się wszystko uda otrzyma powłokę ceramiczną ze względu na jeszcze nie uszkodzony lakier

5. Jest plan na skrócenie biegów w mojej E56


