Czarna Włoszka 2.0 GT

Roczniki 1994-1999
Wisior
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22-07-16, 18:47

Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: Wisior » 18-12-20, 11:54

Samochód:
* Toyota Celica ST202 1996 rok

Silnik:
* 3S-GE rev III
* chłodnica JDM

Przeniesienie napędu:
* seria

Zawieszenie:
* amortyzatory KAYABA/MONROE
* Sprężyny seria (okazało się, że przycięte -> do wymiany razem z amorami)

Hamulce:
* standardowe

Układ wydechowy:
* nowy wyspawany na wzór seryjnego (z nowym katalizatorem)

Układ dolotowy:
* seria

koła:
* letnie felgi 15", oryginalne
* zimowe stalówki + kołpak toyoty 8)

Wnętrze:

* gałka czaszka (nazywa się Henryk :-) )


Audio:

* Głośniki seria
* Sub Clarion
* Radyjko Kruger&Matz KM0105
* Wzmacniacz

Body:

* pomarańczowe kierunki w błotnikach
* nowy lakier z domieszką złotych i srebrnych drobinek
* dokładki progowe

Krótki opis/historia samochodu:
Samochód kupiony 5 lat temu, postanowiłem dbać o nią jak tylko można, z czasem pojawiły się plany odnowienia więc stopniowo montowane były nowe części:
- amortyzatory Kayaba i monroe (niestety na spreżynach od poprzedniego właściciela, co okazało się wielkim błędem bo były cięte, teraz po 50k przebiegu są martwe, aktualnie czekają już następne na wymianę)
- kompletowanie brakujących elementów wnętrza (zaślepki, śrubki, spinki)
- zamontowany komplet poliuretanów Olkusz (oprócz tulei stabilizatora)
- wymienione przeguby, wszystkie łożyska
- wymienione linki ręcznego i cięgna zmiany biegów
- w grudniu 2018 remont blacharki i położony nowy lakier (z domieszką złotych i srebrnych drobinek, bardzo ładnie się mieni w słońcu)
- w grudniu 2019 kompletny remont silnika (tulejowanie bloku, honowanie, nowe tłoki i pierścienie z Japonii, komplet wzmocnionych panewek King Racing, obróbka głowicy, nowe uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze wałków, pompy oleju, nowy rozrząd, pompa wody, napinacz hydrauliczny, przewody zapłonowe, aparat zapłonowy, sprzęgło, regeneracja rozrusznika, nowe paski, nowy olej skrzyni), wszystko wyszczególnione na rachunku + pompka sprzęgła i wysprzęglik (bez rachunku, sam robiłem)
- w kwietniu 2020 nowy układ wydechowy cały, nowy katalizator, wymiana uszczelniaczy osi, bo pociło się przy skrzyni, przy okazji odnowiony bak, uszczelki, nowe rurki wlewu
- w lipcu 2020 zakuwanie przewodów klimatyzacji bo ciekły, regeneracja sprężarki klimy, nabicie.
- we wrześniu 2020 nowe tarcze, klocki na przód, naprawa zacisków i jarzma, przewody hamulcowe, płyn hamulcowy, wymiana sworzni wahacza i końcówek drążków, zmieniona zwrotnica i łożysko lewy przód, zrobiona geometria.

Celinka ma założoną instalację gazową Stag 4 lecz po remoncie nie była ustawiana, nie włącza się, nie korzystam. Po remoncie zrobione do tej pory około 4-5tyś kilometrów.



Krótki opis planów zmian:
- do regeneracji maglownica
- sprawdzić ABS (po wymianie czujnika nadal nie działa)
- zamontować dokładki zderzaków
- zamontować osłony silnika, nadkole i nowe błotniki (wszystko czeka na więcej czasu)
- ogarnąć wysokie obroty na zimnym silniku (około 2tyś)

Zdjęcia:

Tak wyglądała po zakupie.
Obrazek
Obrazek

Tak po zdjęciu progów do remontu:
Obrazek
Obrazek
Oczywiście posiadam dużo więcej zdjęć z całego "zabiegu".

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oto efekty lakierowania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do remontu silnika:
Obrazek
Obrazek

A tutaj aktualne zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wszelkie zmiany będę zamieszczać na bieżąco,
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 06-02-21, 11:59 przez Wisior, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Doktorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 26-04-18, 00:09

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: Doktorek » 18-12-20, 15:15

Cześć ! :D Tak trzymać :) Rdzy było sporo :) Oby więcej takich postów !:)

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: krrizz » 20-12-20, 00:14

Gud dżob :-D Czekamy na update

Wisior
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22-07-16, 18:47

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: Wisior » 24-12-20, 00:25

W poniedziałek Celinka dostała nowe szczęki do ręcznego komplet z ASO, jechało z Belgii... Do tego komplet wszystkich sprężynek, bolców, talerzyków i nowe linki ręcznego, wszystko pięknie wyregulowane i ręczny działa jak marzenie, była też na przeglądzie, wynik pozytywny. Także tak przed świętami, Wesołych Świąt.

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: groohaa1 » 17-01-21, 18:27

ładnie ładnie :)

ale jedno pytanie odnośnie planów - że chcesz coś zrobić z obrotami 2tyś na zimnym. Nie wydaje mi się ze to coś złego, jak odpalam całkiem zimny silnik też zaczyna mniej więcej od 2tys. No chyba że u Ciebei po paru minutach nadal sa 2tys. albo jakoś falują...

Wisior
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22-07-16, 18:47

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: Wisior » 06-02-21, 11:55

Hej,

Z tymi obrotami to dziwna sprawa, bo po jakiejś minucie czuć nagły spadek obrotów co widać na filmie ok. 1:41. Jeśli podczas jazdy trafię na ten moment to czuć spore szarpnięcie.



Przy okazji wczoraj podczas tankowania urwało się dolne mocowanie klapki wlewu paliwa:
Obrazek

Awatar użytkownika
groohaa1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 977
Rejestracja: 31-05-12, 22:41

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: groohaa1 » 06-02-21, 12:02

Co do filmiku to:
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wisior
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22-07-16, 18:47

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: Wisior » 06-02-21, 12:22

Poprawione, powinno być ok, musiałem zmienić muzykę, wybaczcie to, co usłyszycie :p. Btw. możliwe, że to wina czujnika temperatury?

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: bflorek5 » 04-03-21, 12:02

W klapkach to typowe że się urywa mocowanie idzie dorwac jeszcze dobra klapkę bo ciężko to spawać itp. Jeśli chodzi o obroty zobacz węże podciśnień ja dałem u siebie silikony (że znanej firmy) i mimo że wiele osób zakłada to był błąd bo u mnie popękał silikon podpięty pod czujnik na ścianie grodziowej. Ładnie wyglądaja ale jednak nie wytrzymały nawet roku. Wina może być też przepustnica zabrudzona lub uszkodzony któryś jej czujnik, ale masz to samo co u mnie jak oglądam film sprawdź wężyk podpięty pod czujnik na ścianie grodziowej od strony pasażera, u mnie po wymianie jest ok. Dodam że czułem zapach paliwa w środku i auto więcej paliło teraz jest ok. Auto bardzo ładnie zrobione gratulacje :) kolor też pasuje :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: klexmix » 04-03-21, 16:06

Co to za lakier tam masz w niej? 205 tkę?

Wisior
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22-07-16, 18:47

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: Wisior » 13-03-21, 21:54

Lakier był dorabiany wedle własnej inwencji, to był czarny plus domieszki srebrnego i złotego pyłku, nie pamiętam kodu lakieru, musiałbym lakiernika spytać, proporcje pyłków też ma zapisane. Ogólnie po ciemny jest czarna ale w słońcu się pięknie mieni :)

Co do węży podciśnień to sprawdzę przy najbliższej okazji, aktualnie autko odpoczywa, będzie szykowane do sprzedania. Dzięki za wskazówki.

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: bflorek5 » 13-03-21, 22:38

A jaki powód sprzedaży? Szkoda trochę bo dużo już zrobiłeś blacharka to ciężki temat a masz już ogarnięty :)

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: bflorek5 » 13-03-21, 22:39

A jaki powód sprzedaży? Szkoda trochę bo dużo już zrobiłeś blacharka to ciężki temat a masz już ogarnięty :)

Wisior
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22-07-16, 18:47

Re: Czarna Włoszka 2.0 GT

Postautor: Wisior » 13-03-21, 22:57

Sprzedaję, bo nie mam już czasu grzebać przy samochodzie, mam drugie autko a Celina by już tylko stała, nie mam garażu żeby ją schować i żeby było jej dobrze, mam też sporo części, których nie mam nawet czasu wymienić... Dodam, że ostatnio zerwała się nakrętka w sankach i czeka mnie spawanie bo póki co czuć, że trochę ściąga przód. Jak to ogarnę i samochód będzie bezpiecznie jeździć to myślę, że zdecyduje się poszukać jej nowego właściciela.

Wysłane z mojego Redmi Note 6 Pro przy użyciu Tapatalka