Siemka,
Długo zastanawiałem się nad założeniem tematu ale chyba nadeszła pora i na mnie
Aktualne zdjęcia :
Samochód:
* Toyota Celica AT200 09.12.1994r.
* Przebieg: 264 tyś.
Silnik:
* SWAP 3S-GE rev3 JDM, seria
Przeniesienie napędu:
* Skrzynia S54
* Sprzęgło Exedy
Zawieszenie:
* Rozpórka przód - Staffa, tył - custom
* Zawieszenie gwintowane BC Racing br
* Żółty poliuretan Olkusz
Hamulce:
* 295mm tarcze+zaciski od Avensisa
* Przewody hamulcowe w oplocie HEL
Układ wydechowy:
* Seria 3sge
* Brak katalizatora
Układ dolotowy:
* Zimny dolot ze stożkiem K&N
Koła:
* OEM Celica TS 17 cali
Wnętrze:
* Czerwone półskóry
Audio:
* Radio Pioneer
Body:
* Spoiler TTE
* Body kit TRD laminat (progi, dokładki przód tył)
* Zderzak polift
* Lampy tyl JDM
Krótki opis/historia samochodu:
Celica kupiona trochę przypadkowo, ponieważ pojechałem do Wrocławia oglądać inną czarną VI z maską i zderzakiem od GT4, mimo zapewnień sprzedającego ze wygląda "ładnie" okazała się niewypałem. Na szczęście napisał do mnie jeden z forumowiczów, że jeśli jestem we Wrocławiu to żebym przyjechał zobaczyć jego auto bo zastanawia się nad sprzedażą. Pojechałem, obejrzałem i już następnego dnia była moja
Auto garażowane, poprzedni właściciel przystosował ją do jazdy na torze.
Krótki opis planów bliższych i dalszych:
Pierwsza myśl to zostawić serie, potrzymać i może z czasem sprzedać.
Druga myśl - dołożyć turbo
Zgadnijcie na co odkładam pieniążki
Wiśniowa VI 2.0 by Benek
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 21-10-20, 21:27
Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Ostatnio zmieniony 26-09-23, 07:57 przez Scobel-94, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 21-10-20, 21:27
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Opis prac po zakupie auta:
* Auto większość czasu stało w podziemnym garażu i częściej jeździło na torze niż po drodze. Ze względu na to w aucie było kilka istotnych rzeczy do zrobienia aby przystosować samochód do cywilnej jazdy po mieście.
Celica wyposażona była w fotel kubełkowy Bimarco, pasy szelkowe RRS oraz sportową kierownicę, w której nie działał klakson xD
Przegląd się zbliżał więc musiałem pomyśleć nad wyrzuceniem kubła, pasów, podłączeniu klaksonu, ogarnięciu bałaganu w kablach w przednich reflektorach oraz podłączeniu stopu w spoilerze.
Fotele i kanapę udało mi się zakupić od jednego z forumowiczów, pewnie poznajecie te obszycie
Pod maską były spięte wentylatory włączane za pomocą przełącznika z wnętrza auta. Pozbyłem się tego i przywróciłem poprawne działanie wentylatorów. Wcześniej załączały się od razu po uruchomieniu silnika.
Gdy nadeszły deszczowe dni i jesienne temperatury pojawił się problem z opalaniem auta, a po odpaleniu auto nie równo pracowało. W zakresie 2-3 tyś obrotów nie miało mocy i się dławiło...
Sonda ok, kable ok, podciśnienia ok, mechanior wyregulował przepustnicę, poprawiło się lecz nie wyeliminowało problemu...
Zmierzyłem kompresje na cylindrach i pokazało się 9 bar na 3 cylindrze. Po próbie olejowej zdecydowanie się podniosło.
Auto zostało wypolerowane i nałożyłem wosk Soft99 Fusso
Dalsze plany :
1. Projekt Turbo 0.6bar
cdn.
2. Tylne lampy JDM
3. Dyfuzor tylnego zderzaka
* Auto większość czasu stało w podziemnym garażu i częściej jeździło na torze niż po drodze. Ze względu na to w aucie było kilka istotnych rzeczy do zrobienia aby przystosować samochód do cywilnej jazdy po mieście.
Celica wyposażona była w fotel kubełkowy Bimarco, pasy szelkowe RRS oraz sportową kierownicę, w której nie działał klakson xD
Przegląd się zbliżał więc musiałem pomyśleć nad wyrzuceniem kubła, pasów, podłączeniu klaksonu, ogarnięciu bałaganu w kablach w przednich reflektorach oraz podłączeniu stopu w spoilerze.
Fotele i kanapę udało mi się zakupić od jednego z forumowiczów, pewnie poznajecie te obszycie
Pod maską były spięte wentylatory włączane za pomocą przełącznika z wnętrza auta. Pozbyłem się tego i przywróciłem poprawne działanie wentylatorów. Wcześniej załączały się od razu po uruchomieniu silnika.
Gdy nadeszły deszczowe dni i jesienne temperatury pojawił się problem z opalaniem auta, a po odpaleniu auto nie równo pracowało. W zakresie 2-3 tyś obrotów nie miało mocy i się dławiło...
Sonda ok, kable ok, podciśnienia ok, mechanior wyregulował przepustnicę, poprawiło się lecz nie wyeliminowało problemu...
Zmierzyłem kompresje na cylindrach i pokazało się 9 bar na 3 cylindrze. Po próbie olejowej zdecydowanie się podniosło.
Auto zostało wypolerowane i nałożyłem wosk Soft99 Fusso
Dalsze plany :
1. Projekt Turbo 0.6bar
cdn.
2. Tylne lampy JDM
3. Dyfuzor tylnego zderzaka
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Piękna !!!!
ten kolor robi robotę !!!
ten kolor robi robotę !!!
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Piękna jest ta VI ^^
Tylko trochę niżej ją dać ;p
Tylko trochę niżej ją dać ;p
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 21-10-20, 21:27
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Dzieki chlopaki
W koncu upolowalem tylne lampy JDM
Zajrzalem do skrzynki z bezpiecznikami i okazalo sie ze dwa kabelki mialy przetopiona izolacje.
Jak to wyglada u was ? Tez mieliscie z tym problem ?
Zastanawiam sie nad tylnym dyfuzorem ale z tego co znalazlem to sa dwa rodzaje. BiteDesign lub CarWell
Ktorym warto sie zainteresowac ?
W koncu upolowalem tylne lampy JDM
Zajrzalem do skrzynki z bezpiecznikami i okazalo sie ze dwa kabelki mialy przetopiona izolacje.
Jak to wyglada u was ? Tez mieliscie z tym problem ?
Zastanawiam sie nad tylnym dyfuzorem ale z tego co znalazlem to sa dwa rodzaje. BiteDesign lub CarWell
Ktorym warto sie zainteresowac ?
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3233
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Scobel-94 pisze:Dzieki chlopaki
W koncu upolowalem tylne lampy JDM
Zajrzalem do skrzynki z bezpiecznikami i okazalo sie ze dwa kabelki mialy przetopiona izolacje.
Jak to wyglada u was ? Tez mieliscie z tym problem ?
Montowałem lampy JDM i nic takiego nie miało miejsca.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 21-10-20, 21:27
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Mała aktualizacja:
1. Całe zawieszenie zostało wypiaskowane, pomalowane na nowo lakierem proszkowym oraz osadzone na żółtym poliuretanie z Olkusza:
Niestety pomimo zaznaczenia w zamówieniu, że potrzebuje tulei drążka stabilizatora do wersji AT200 Olkusz dwa razy przysłał złe wymiarowo. Najpierw otwór na drążek był pod grubszy stabilizator, później tuleja nie mieściła sie w obejmę :
A no i wpadł gwint BC Racing
2. "Regeneracja" starych osłon tarczy hamulcowej tył :
Jak widać na załączonym obrazku z tylnych osłon został tylko środek. Zależało mi na zostawieniu oryginalnego mocowania hamulca ręcznego a kołnierz został dospawany z osłony Astry G
3. Regeneracja dolnej poduszki silnika :
Zamienników brak. W ASO 300zł. Regeneracja w Olkuszu 230zł. Poliuretan formierski 65Sha 100zł/Litr. Może dla niektórych 300zł to dużo a dla niektórych mało. Ja mając możliwości chciałem ją sam spróbować zregenerować :
3. Hamulce oraz osłona tarczy hamulcowej :
Po rewizji układu hamulcowego okazało się, że auto nie posiadało tarczy i hamulców z Avensisa 295mm tylko dwu tłoczkowe z wersji GT.
Zostały zamówione używane jarzma i zaciski od Avensisa oraz pomalowane na kolor złoty. Tarcze Rotinger
Po zamocowaniu wszystkiego na miejscu okazało się, że osłona tarczy jest za mała i trzeba ją wygiąć aby nie obcierała. Wpadłem na pomysł, żeby przerobić oryginalną osłonę z avensisa 295 i dopasować ją rozstawem otworów do jarzma z Celicy :
Dalsze plany:
Dalej myślę nad tylnym dyfuzorem. Najbardziej podchodzi mi ten od EndWorksa ale żeby dopasować go ładnie pod budę z ST202 jest ciężko. Mam w robocie dostęp do lasera pomiarowego, tylko jak wjechać na hale autem i podnieść je do góry? . Chyba skończy się na własnym projekcie
1. Całe zawieszenie zostało wypiaskowane, pomalowane na nowo lakierem proszkowym oraz osadzone na żółtym poliuretanie z Olkusza:
Niestety pomimo zaznaczenia w zamówieniu, że potrzebuje tulei drążka stabilizatora do wersji AT200 Olkusz dwa razy przysłał złe wymiarowo. Najpierw otwór na drążek był pod grubszy stabilizator, później tuleja nie mieściła sie w obejmę :
A no i wpadł gwint BC Racing
2. "Regeneracja" starych osłon tarczy hamulcowej tył :
Jak widać na załączonym obrazku z tylnych osłon został tylko środek. Zależało mi na zostawieniu oryginalnego mocowania hamulca ręcznego a kołnierz został dospawany z osłony Astry G
3. Regeneracja dolnej poduszki silnika :
Zamienników brak. W ASO 300zł. Regeneracja w Olkuszu 230zł. Poliuretan formierski 65Sha 100zł/Litr. Może dla niektórych 300zł to dużo a dla niektórych mało. Ja mając możliwości chciałem ją sam spróbować zregenerować :
3. Hamulce oraz osłona tarczy hamulcowej :
Po rewizji układu hamulcowego okazało się, że auto nie posiadało tarczy i hamulców z Avensisa 295mm tylko dwu tłoczkowe z wersji GT.
Zostały zamówione używane jarzma i zaciski od Avensisa oraz pomalowane na kolor złoty. Tarcze Rotinger
Po zamocowaniu wszystkiego na miejscu okazało się, że osłona tarczy jest za mała i trzeba ją wygiąć aby nie obcierała. Wpadłem na pomysł, żeby przerobić oryginalną osłonę z avensisa 295 i dopasować ją rozstawem otworów do jarzma z Celicy :
Dalsze plany:
Dalej myślę nad tylnym dyfuzorem. Najbardziej podchodzi mi ten od EndWorksa ale żeby dopasować go ładnie pod budę z ST202 jest ciężko. Mam w robocie dostęp do lasera pomiarowego, tylko jak wjechać na hale autem i podnieść je do góry? . Chyba skończy się na własnym projekcie
-
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 17-02-10, 23:27
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Brawo za konkretne podejście do tematu.Fajnie że jeszcze ktoś się czasem zdarzy żeby napisać na tym forum bo ono już od dłuższego czasu nie żyje.Fajny patent z tymi osłonami, muszę to wykorzystać. Jestem na etapie całkowitej renowacji swojej celicy i niestety, niektórych rzeczy niestety nie da się już kupić i trzeba sobie jakoś radzić a widać że wkładasz w projekt sporo serca...
-
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 06-11-16, 10:39
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Bardzo ładnie się to prezentuje. I tak nie bardzo daleko odemnie Siadły Ci te fotele Pozdraiam Tatę I zapraszam Możesz zobaczyć co się u mnie dzieje zapraszam na
Facebooku Toyota Celica Tuning By Bizon
Tam zobaczysz co się dzieje
Facebooku Toyota Celica Tuning By Bizon
Tam zobaczysz co się dzieje
-
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 06-11-16, 10:39
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
A co do dyfuzora to Maciej Karwel ma chyba kilka sztuk także napisz do niego
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 21-10-20, 21:27
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Aktualizacja zdjęć :
No powiem Wam, że na tym gwincie to sie mega auto prezentuje <3
Teraz tylko inna felga, skręcić gwint niżej, camber na tył i zobaczymy co uda się wykrzesać.
Dzisiaj przyjechał do mnie drugi słupek 3sge rev3... Powiem tylko, że bedzie kombinowane
Szybkie rozłożenie silnika i zwymiarowanie podzespołów. Wałek ssący na krzywkach wygląda bardzo ładnie, niestety na stopkach jest juz zbyt zużyty i trzeba szukać nowego. Wał nominał, tłoki śmietnik bo idzie nadwymiar, cylindry 0.05mm zużycia. Zawory proste i w tolerancji. W ostateczności przy składaniu pieca otworze aktualnie wsadzony motor i szybka podmianka wałków
Czy ktoś z was może się wypowiedzieć na temat tłoków firmy Teikin Toyota 3SGTE ? Ile znoszą mocy ?
Czy stroił ktoś z was auto na speeduino?
Jakich problemów moge sie spodziewać po przestawieniu sie na kompa Standard Alone, np Emu Classic?
No powiem Wam, że na tym gwincie to sie mega auto prezentuje <3
Teraz tylko inna felga, skręcić gwint niżej, camber na tył i zobaczymy co uda się wykrzesać.
Dzisiaj przyjechał do mnie drugi słupek 3sge rev3... Powiem tylko, że bedzie kombinowane
Szybkie rozłożenie silnika i zwymiarowanie podzespołów. Wałek ssący na krzywkach wygląda bardzo ładnie, niestety na stopkach jest juz zbyt zużyty i trzeba szukać nowego. Wał nominał, tłoki śmietnik bo idzie nadwymiar, cylindry 0.05mm zużycia. Zawory proste i w tolerancji. W ostateczności przy składaniu pieca otworze aktualnie wsadzony motor i szybka podmianka wałków
Czy ktoś z was może się wypowiedzieć na temat tłoków firmy Teikin Toyota 3SGTE ? Ile znoszą mocy ?
Czy stroił ktoś z was auto na speeduino?
Jakich problemów moge sie spodziewać po przestawieniu sie na kompa Standard Alone, np Emu Classic?
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
greos39 pisze:Piękna jest ta VI ^^
Tylko trochę niżej ją dać ;p
A pisałem żeby ją niżej dać Jest petarda
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Hej, dopinguję projektowi.
Polecam sprawdzony set up kordosa.
viewtopic.php?f=65&t=35370&hilit=kordos555
Polecam sprawdzony set up kordosa.
viewtopic.php?f=65&t=35370&hilit=kordos555
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 21-10-20, 21:27
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Set up kordosa to N/A a ja celuje w 0.6 bara turbo.
Ze wzgledu na brak tlokow w nadwymiarze 0.5 padla decyzja o tulejowaniu bloku i indywidualnym honowaniu bloku pod uzywane OEM tloki 3sgte.
Nie chce pchac sie w kucizne na tak malym doladowaniu, wole zainwestowac w Emu classic i bezpieczniejsze strojenie niz kucizne i det3.
Byl nawet pomysl na tloki z 2jzgte z korba od hondy xD ale stopien sprezania wychodzi za niski...
Takze plan na zime:
Ledy
Custom dyfuzor tylnego zderzaka
Ogarniecie przewodow elastycznych w komorze oraz jej detailing
Malowanie dachu na czarny polysk
Ez-lip na przednim zderzaku
Przyciemnienie tylej oraz bocznych malych szyb
Zmiana przednich glosnikow oraz montaz wzmacniacza
Na zlozenie slupka oraz montaz elementow do turbo daje sobie czas do sezonu 2025.
Slupek pod turbo:
Porting komor oraz kanalow w glowicy 3sge rev3.
Tloki oraz korby OEM uzywane 3sgte
Zawory zostaja te same poniewaz trzymaja wymiar
Frezowanie gniazd oraz nowe brazowe prowadnice zaworowe
Regeneracja rozrzadu i nowy OEM walek wydechowy
Ecumaster Classic/Black i strojenie u ProChipa
Ustalenie kolektora ssacego w glowicy oraz porting kolektora idealnie pod uszczelke oraz kanaly ssace
Przerobka kolektora ssacego aby zaslepic komore ACIS
Turbo pojdzie o Saaba Aero TD04HL-15T
To moj pierwszy projekt turbo wiec jesli macie jakies merytoryczne wskazowki to chetnie sie czegos dowiem
Ze wzgledu na brak tlokow w nadwymiarze 0.5 padla decyzja o tulejowaniu bloku i indywidualnym honowaniu bloku pod uzywane OEM tloki 3sgte.
Nie chce pchac sie w kucizne na tak malym doladowaniu, wole zainwestowac w Emu classic i bezpieczniejsze strojenie niz kucizne i det3.
Byl nawet pomysl na tloki z 2jzgte z korba od hondy xD ale stopien sprezania wychodzi za niski...
Takze plan na zime:
Ledy
Custom dyfuzor tylnego zderzaka
Ogarniecie przewodow elastycznych w komorze oraz jej detailing
Malowanie dachu na czarny polysk
Ez-lip na przednim zderzaku
Przyciemnienie tylej oraz bocznych malych szyb
Zmiana przednich glosnikow oraz montaz wzmacniacza
Na zlozenie slupka oraz montaz elementow do turbo daje sobie czas do sezonu 2025.
Slupek pod turbo:
Porting komor oraz kanalow w glowicy 3sge rev3.
Tloki oraz korby OEM uzywane 3sgte
Zawory zostaja te same poniewaz trzymaja wymiar
Frezowanie gniazd oraz nowe brazowe prowadnice zaworowe
Regeneracja rozrzadu i nowy OEM walek wydechowy
Ecumaster Classic/Black i strojenie u ProChipa
Ustalenie kolektora ssacego w glowicy oraz porting kolektora idealnie pod uszczelke oraz kanaly ssace
Przerobka kolektora ssacego aby zaslepic komore ACIS
Turbo pojdzie o Saaba Aero TD04HL-15T
To moj pierwszy projekt turbo wiec jesli macie jakies merytoryczne wskazowki to chetnie sie czegos dowiem
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
mieliśmy też kiedyś uturbione lekko ST202 na poniższym set upie, projekt vayato. Doładowanie było w okolicach 0,5 ale auto nie było dobrze wystrojone i nie do końca robiło oczekiwany przeciąg. Wiele projektów wychodziło w klubie o wiele sprawniej za pomocą swapów 3SGTE jako sprawdzone i pewne.
Spec vayato:
Silnik:
- ecu i instalacja 3S-GTE + Stand Alone Perfect Power XMS-4B4A
- turbo Garrett GT2871R
- sonda szerokopasmowa Bosch LSU4
- Blow-off
- HKS EVC IV
- kute tłoki
- pompa Walbro 255
- skrzynia E56
Spec vayato:
Silnik:
- ecu i instalacja 3S-GTE + Stand Alone Perfect Power XMS-4B4A
- turbo Garrett GT2871R
- sonda szerokopasmowa Bosch LSU4
- Blow-off
- HKS EVC IV
- kute tłoki
- pompa Walbro 255
- skrzynia E56
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 21-10-20, 21:27
Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek
Z jakiego powodu auto bylo slabo wystrojone ? Napotkaliscie jakies problemy akurat na tym kompie czy wynikalo to z innego powodu ?
Czy posiadasz jakis wykres z Garrettem GT2871R jak to wstaje ?
Czy posiadasz jakis wykres z Garrettem GT2871R jak to wstaje ?