Wiśniowa VI 2.0 by Benek

Roczniki 1994-1999
Scobel-94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21-10-20, 21:27

Wiśniowa VI 2.0 by Benek

Postautor: Scobel-94 » 12-08-21, 01:11

Siemka,
Długo zastanawiałem się nad założeniem tematu ale chyba nadeszła pora i na mnie :roll:

Aktualne zdjęcia :
Obrazek
Obrazek

Samochód:
* Toyota Celica AT200 09.12.1994r.
* Przebieg: 264 tyś.

Silnik:
* SWAP 3S-GE rev3 JDM, seria

Przeniesienie napędu:
* Skrzynia S54
* Sprzęgło Exedy

Zawieszenie:
* Rozpórka przód - Staffa, tył - custom

Hamulce:
* 275mm tarcze+zaciski od Avensisa
* Przewody hamulcowe w oplocie HEL

Układ wydechowy:
* Seria 3sge
* Brak katalizatora

Układ dolotowy:
* Zimny dolot ze stożkiem K&N

Koła:
* OEM Celica TS 17 cali

Wnętrze:
* Czerwone półskóry

Audio:
* Radio Pioneer

Body:
* Spoiler TTE
* Body kit TRD laminat (progi, dokładki przód tył)
* Zderzak polift

Krótki opis/historia samochodu:
Celica kupiona trochę przypadkowo, ponieważ pojechałem do Wrocławia oglądać inną czarną VI z maską i zderzakiem od GT4, mimo zapewnień sprzedającego ze wygląda "ładnie" okazała się niewypałem. Na szczęście napisał do mnie jeden z forumowiczów, że jeśli jestem we Wrocławiu to żebym przyjechał zobaczyć jego auto bo zastanawia się nad sprzedażą. Pojechałem, obejrzałem i już następnego dnia była moja :)
Auto garażowane, poprzedni właściciel przystosował ją do jazdy na torze.

Krótki opis planów bliższych i dalszych:
Pierwsza myśl to zostawić serie, potrzymać i może z czasem sprzedać.
Druga myśl - dołożyć turbo :roll:
Zgadnijcie na co odkładam pieniążki :lol:

Scobel-94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21-10-20, 21:27

Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek

Postautor: Scobel-94 » 12-08-21, 01:11

Opis prac po zakupie auta:
* Auto większość czasu stało w podziemnym garażu i częściej jeździło na torze niż po drodze. Ze względu na to w aucie było kilka istotnych rzeczy do zrobienia aby przystosować samochód do cywilnej jazdy po mieście.

Celica wyposażona była w fotel kubełkowy Bimarco, pasy szelkowe RRS oraz sportową kierownicę, w której nie działał klakson xD
Obrazek

Przegląd się zbliżał więc musiałem pomyśleć nad wyrzuceniem kubła, pasów, podłączeniu klaksonu, ogarnięciu bałaganu w kablach w przednich reflektorach oraz podłączeniu stopu w spoilerze.

Fotele i kanapę udało mi się zakupić od jednego z forumowiczów, pewnie poznajecie te obszycie 8)
Obrazek

Pod maską były spięte wentylatory włączane za pomocą przełącznika z wnętrza auta. Pozbyłem się tego i przywróciłem poprawne działanie wentylatorów. Wcześniej załączały się od razu po uruchomieniu silnika.

Gdy nadeszły deszczowe dni i jesienne temperatury pojawił się problem z opalaniem auta, a po odpaleniu auto nie równo pracowało. W zakresie 2-3 tyś obrotów nie miało mocy i się dławiło...
Sonda ok, kable ok, podciśnienia ok, mechanior wyregulował przepustnicę, poprawiło się lecz nie wyeliminowało problemu...
Zmierzyłem kompresje na cylindrach i pokazało się 9 bar na 3 cylindrze. Po próbie olejowej zdecydowanie się podniosło.

Auto zostało wypolerowane i nałożyłem wosk Soft99 Fusso
Obrazek
Obrazek



Dalsze plany :

1. Projekt Turbo 0.6bar
cdn.

2. Tylne lampy JDM
3. Dyfuzor tylnego zderzaka

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2287
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek

Postautor: krrizz » 22-08-21, 20:14

Piękna !!!!

ten kolor robi robotę !!!

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 980
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Wiśniowa VI 2.0 by Benek

Postautor: greos39 » 26-08-21, 16:39

Piękna jest ta VI ^^
Tylko trochę niżej ją dać ;p
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE - childhood dream car
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE - emergency daily
⇨ Hyundai Accent LC2 G4EK - daily
⇨ Peugeot Partner M49 TU3 - sold